Op het moment dat iemand op het podium op en neer gaat springen heb je aan IS helemaal niks meer. en ook niet aan een statiefquote:Op zondag 20 mei 2007 22:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik snap het misschien niet helemaal hoorMaar is het niet zo dat beweging pas bevriest bij minimaal 1/100e
En dat IS dus slechts een middel is om trillingsonscherpte te voorkomen door je eigen houding / beweging en zo
En dus ga je nog steeds bewogen foto's krijgen bij lagere sluitertijden.
Kortom, zie IS niet als de heilige graal der camera-fabrikanten om scherpe foto's te krijgen. Je kan er volgens mij nog best leuk concerten mee fotograferen en het is een nuttig hulpmiddel, maar het gaat je niet opeens scherpe foto's opleveren.
Een schouderstatief? Op de prime zit ook geen IS, aangezien ik die zoom niet veel gebruik, heb ik die ook maar weggelaten, scheelt weer de helft van de prijsquote:Op zondag 20 mei 2007 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand op het podium op en neer gaat springen heb je aan IS helemaal niks meer. en ook niet aan een statief
Ik gebruik zelf graag een schouderstatief, levert je evenveel op als IS maar kost een stuk minder.
Liep jij gisteren in Scheveningen?quote:Op maandag 21 mei 2007 07:15 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh...
Mên wat heb ik te kort geslapen zeg!
Leuke drukke week voor de boeg ook![]()
! Met allerlei deadlines vrijdag. Tof zeg
Bofkontquote:Op maandag 21 mei 2007 07:15 schreef Xilantof het volgende:
[...]
[...]
Whehehehe... die van mij is vanmiddag 17:00 uurquote:
Welcome in my worldquote:Op maandag 21 mei 2007 07:15 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh...
Leuke drukke week voor de boeg ook![]()
! Met allerlei deadlines vrijdag. Tof zeg
Zolang mensen nog coherent kunnen posten 's ochtends valt het wel mee met de brakheidquote:Op maandag 21 mei 2007 08:30 schreef An24 het volgende:
[..]
Welcome in my world![]()
Gisteravond was supertof. vanavond maar eens kijken of ik ook daadwerkelijk wat leuks geschoten heb. Was om half twee thuis dus dat lukte vannacht niet meer![]()
Werkse iedereen![]()
Je gaat een showcase openen?quote:Op maandag 21 mei 2007 08:40 schreef rudedeltadude het volgende:
goedemorgen![]()
spannende dag vandaag! foto's worden gekeurd door kritisch oog...
nee, sorry... haha...quote:
quote:Op maandag 21 mei 2007 08:57 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
nee, sorry... haha...
het kritische oog zit op de fotoredactie van een krant.
mits de foto's goedgekeurd worden spring ik door het plafond van blijdschap!
Wat zegt de handleiding hierover:quote:Op zondag 20 mei 2007 19:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Effe hier een vraagie stellen![]()
Mijn geheugen wil wel eens klotenik heb soms wel eens last dat mijn camera de geheugen niet kan pakken, dan staat er: CHA of zow
moet ik em uit en aan doen, soms helpt dat ook niet waardoor ik de geheugen eruit en erin moet doen
is mijn geheugen brak aan het worden? Of mijn camera.
Geheugen is al ruim 4/5 jaar oud ongeveer, en heb de D70
Ik heb deze melding ook wel eens, treed meestal op na het terugplaatsen van de kaart na uitlezen bestanden, ook bij een nieuwe kaart.quote:Melding CHA op lcd
* Camera heeft geen toegang tot geheugenkaart.
* Camera is niet in staat een nieuwe map te creëren.
* Geheugenkaart is niet geformatteerd voor gebruik bij D70.
* Gebruik een door Nikon goedgekeurde kaart.
* Controleer of de contactpunten schoon zijn. Als de kaart beschadigd is, raadpleeg dan dealer of Nikon importeur.
* Verwijder bestanden of plaats een nieuwe geheugenkaart de camera.
* Formatteer de geheugenkaart.
*HM2 geeft jerrycan benzine en aansteker aan.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:15 schreef Ynske het volgende:
moggeh...
* Ynske komt de sc binnenstrompelen
ik hoef de komende weken niet meer te sporten
loop al 3 dagen dozen te sjouwen
en hebben nog t huis niet leeg
quote:Op maandag 21 mei 2007 11:24 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
*HM2 geeft jerrycan benzine en aansteker aan.
Sneller klaar met opruimen![]()
* freud bookmarkt deze post voor als HM2 het huis uit gaat...quote:Op maandag 21 mei 2007 11:24 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
*HM2 geeft jerrycan benzine en aansteker aan.
Sneller klaar met opruimen![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 11:41 schreef freud het volgende:
[..]
* freud bookmarkt deze post voor als HM2 het huis uit gaat...
Geloof niet dat de verzekering dat grappig gaat vinden met al dat antiek in huisquote:Op maandag 21 mei 2007 11:41 schreef freud het volgende:
[..]
* freud bookmarkt deze post voor als HM2 het huis uit gaat...
erg is dat he.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:57 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Geloof niet dat de verzekering dat grappig gaat vinden met al dat antiek in huis![]()
Ben ook erg benieuwd wat HM2-mama mee gaat nemen naar haar nieuwe huis als we de boel verkocht hebben. (in de toekomst +/- 2,5 tot 5 jaar)
Want een ding weet ik in iedergeval zeker.. Ik ben enig erfgenaam en krijg die meuk hoe dan ook weer terug.![]()
Waar heb je anders een huis voor?quote:Op maandag 21 mei 2007 11:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
echt ik wist niet dat er zoveel troep verzameld was in huis...
quote:
wat heb je besteld als ik vragen mag?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:11 schreef PdeHoog het volgende:
GoeiemiddagGeld uitgeven is leuk
Nu ff wachten tot alles binnen is
quote:Op maandag 21 mei 2007 14:11 schreef PdeHoog het volgende:
GoeiemiddagGeld uitgeven is leuk
Nu ff wachten tot alles binnen is
1.4x-extender zodat ik een 98-280mm F4 L hebquote:Op maandag 21 mei 2007 14:14 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
wat heb je besteld als ik vragen mag?
je gaat t me vast in meer bewoording uitleggen is t niet?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
1.4x-extender zodat ik een 98-280mm F4 L hebEn 2x 2GB Extreme III CF-kaartjes
Ik heb net met de 2x extender door Blijdorp gebanjerd. Da's best lekkerquote:Op maandag 21 mei 2007 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
1.4x-extender zodat ik een 98-280mm F4 L hebEn 2x 2GB Extreme III CF-kaartjes
Een extender is een duur speeltje dat je tussen je body en je lens zet, waardoor het bereik van de lens een factor 1.4x toeneemt bij de 1.4 extender en een factor 2 toeneemt bij de 2x extenderquote:Op maandag 21 mei 2007 15:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
je gaat t me vast in meer bewoording uitleggen is t niet?
Zo moeilijk is tie nou ook weer niet.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 mei 2007 15:01 schreef Ynske het volgende:
sorry hoor dat niet iedereen bijster intelligent isquote:Op maandag 21 mei 2007 15:06 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Zo moeilijk is tie nou ook weer niet.
FF nadenken en hup daar is het antwoord.
P heeft een 70-200 F2.8 na montage van een extender van 1.4 heeft hij dus een 98-280 lens met F4.0 dit omdat de extender zorgt voor 1 stop minder.
Voor 400mm gebruik ik mijn Bigma. Dan heb ik zelfs 500mmquote:Op maandag 21 mei 2007 15:04 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik heb net met de 2x extender door Blijdorp gebanjerd. Da's best lekker![]()
400mm
![]()
Damnquote:Op maandag 21 mei 2007 15:04 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik heb net met de 2x extender door Blijdorp gebanjerd. Da's best lekker![]()
400mm
![]()
Is niet rot bedoeld hoorquote:Op maandag 21 mei 2007 15:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
sorry hoor dat niet iedereen bijster intelligent is
thnx dit maakt t een beetje duidelijker voor mequote:Op maandag 21 mei 2007 15:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Mijn objectief is van nature een 70-200mm-toeter. Zo'n extender kun je zien als een soort van vergrootglas. Hij wordt tussen camera en objectief geplaatst en vergroot dan het aantal milimeters. In dit geval is de vergrotingsfactor 1.4x dus 70mm wordt 98 en 200 wordt 280mm. Kortom......op die manier kun je voor een relatief laag bedrag je aantallen milimeters vergroten.
Echter, dit heeft wel zo zijn effect op het diafragma. Daar waar die 70-200 zonder extender een max. diafragma van 2.9 heeft, wordt dat met een 1.4x-extender F4 en met een 2x-extender zelfs F5.6. Het grote nadeel van extenders is ook dat het wat minder scherpe foto's kan opleveren (overigens weinig van gemerkt tijdens het Emmen-tochtje).
Ja, maar die heb ik nietquote:Op maandag 21 mei 2007 15:08 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Voor 400mm gebruik ik mijn Bigma. Dan heb ik zelfs 500mm![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |