Toen ik de topictitel zag dacht ik juist dat jij deze geopend had.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:09 schreef tong80 het volgende:
Ik ben erg benieuwd. Kom op VPRO zo snel mogelijk op tv.
Ik had het kunnen doen. En had er meer werk van gemaakt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:19 schreef sooty het volgende:
[..]
Toen ik de topictitel zag dacht ik juist dat jij deze geopend had.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:09 schreef Flitspaal het volgende:
Vandaag in de Volkskrant:
Ook de overgebleven bandleden (later verenigd in New Order) die de muziek voor de film componeerden, zagen Control. ‘Ze zijn het over bijna niets met elkaar eens, maar dit vinden ze allemaal een geslaagde film.’
Trailer belooft ook wel wat moois: http://www.youtube.com/watch?v=Pn0HcLNQPHIquote:Debuut Corbijn wint prijs in Cannes
De debuutfilm van fotograaf en
clipregisseur Anton Corbijn heeft een
prijs gewonnen op het filmfestival in
Cannes.'Control' krijgt vanavond de
prijs voor beste Europese film in één
van de nevenprogramma's van Cannes,zegt
de agent van Corbijn.'Control' gaat
over de gebeurtenissen die leidden tot
de zelfmoord van zanger Ian Curtis van
Joy Division.
Ik dacht dat je daar echt een trailer hadquote:Op vrijdag 25 mei 2007 18:06 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Trailer belooft ook wel wat moois: http://www.youtube.com/watch?v=Pn0HcLNQPHI
Hé, ik heb toevallig ook Corbijn boekjes nodig voor de studie! Zijn er meer mensen met een overschot aan?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:01 schreef rudedeltadude het volgende:
[GEZ] Boeken van Anton Corbijn
iemand????
Ziet er erg goed uit jaquote:Op vrijdag 14 september 2007 01:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En we hebben een trailer! http://www.youtube.com/watch?v=qrFKu3xwTlQ Volgens mij is hij heel mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wel heb ik het gevoel dat ik/men er ook wel weer teveel van weet om de film te kunnen doen inslaan als een bom. Daarvoor kreeg ik teveel wat ik verwachtte. Je weet wat er gaat komen, je kunt je er een voorstelling van maken hoe een Corbijn het gaat vormgeven, en dat doet ie prachtig, alle lof daarvoor, maar misschien is dat het juist: een film slaat in als een bom als ie anders is dan je verwachtingen. Hier waren de verwachtingen al hoog en die worden netjes ingelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al, gewoon een heel mooie film op meerdere gebieden. Hij heeft me niet verpletterd, om bovengenoemde reden....maar ik raad hem zeker wel aan, want het is zeker wel een kunstwerkje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar is het jou dan duidelijk geworden wat hij dacht en wat er eigenlijk speelde. Wat zijn angsten waren en hoe zijn depressie ongeveer in elkaar stak? Voor mijn gevoel legde hij veel nadruk op dat huwelijk en het vreemdgaan.quote:Op zondag 30 september 2007 15:11 schreef JelleS het volgende:
Het is nogal een hellend vlak om als filmmaker in het hoofd te kruipen van een beroemd persoon, terwijl je nooit zeker kan zijn dat hij dat ook echt dacht. Vond daardoor de aanpak juist erg verfrissend, aangezien veel regisseurs/schrijvers wel denken te weten hoe het zit aan de hand van een dagboek en bijvoorbeeld wat songteksten.
Ja, ik begrijp wat je daarmee bedoelt. Maar ik voelde dat niet helemaal zo. Voor mijn gevoel lag het accent wel erg op die relaties en had ik juist die leegte wel wat meer mogen voelen. Ik denk dat ik de balans tussen het verhaal rond JD en het verhaal rond zijn relatie(s) niet helemaal okay vond. Ik voelde ook niet zo goed hoe beroemd of bekend JD nu eigenlijk was.quote:Op zondag 30 september 2007 23:18 schreef JelleS het volgende:
Een combinatie van roem, de liefde en zijn ziekte waren de 3 'hoofdingredienten' wat mij betreft. In film kan je een depressie niet al tijd even goed weergeven, dat moet wat mij betreft vooral in de sfeer zitten, en dat zag ik wel terug in de leegte (als je begrijpt wat ik daar mee bedoel).
quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:37 schreef JelleS het volgende:
Dan interpreteerden we het gewoon andersOver het laatste ben ik het wel met je eens, dat ontbreekt inderdaad.
Ik snap wat je zegt maar ik vond dat niet zo heel mooi verbeeld en niet zo goed uitgewerkt. Het kwam bij mij niet over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had me dan ook echt heel veel, en misschien te veel, van deze film voorgesteld.
Vanavond naar de premiere van de film over Mabel, kijken of die de verwachtingen waarmaakt![]()
Kut, totaal gemist.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:06 schreef Tourniquet het volgende:
Straks bij De Wereld Draait Door zit Anton Corbijn over deze film. Donderdag gaat hij dus draaien.
Kleine kans dat ie in Schagen draaitquote:Op maandag 8 oktober 2007 19:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Tof, maar even kijken zo.
Helaas nog niks gehoord van de lokale bioscoop, en nog niks op de site. Wel al afgesproken om heen te gaan. Dus dan eventueel maar ergens anders, als hij hier niet gaat draaien. Maar ik verwacht 'm hier eigenlijk wel.
Dat moet natuurlijk 2070 zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel vind ik de diepgang, of de emotionele beweegredenen van Ian Curtis wat vlak uitgewerkt. Maar zoals al gezegd, misschien moet een biopic helemaal niet de pretentie hebben de persoon te doorgronden. Op deze manier wordt ook geen afbreuk gedaan aan de mythe die rond Curtis hangt, terwijl de film hem toch gewoon neerzet als een 'gewone' jongen uit Macclesfield.
Topfilm.I don't really come from outer space || Last.fm
Oh, vandaar op 'n gegeven moment die opmerking 'Wees blij dat je niet de zanger van The Fall bent'!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:05 schreef JackHerrer het volgende:
Blijkbaar speelt Sam Riley (Ian Curtis) ook Mark E Smith in 24 Hour Party People (ik kan me niet meer herinneren dat ik hem gezien heb, maar die film is ook zeker de moeite waard).
Ik dacht inderdaad ook Bowie, het nummer Warszawa van het album Low.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:40 schreef parselmouth het volgende:
Volgens mij Bowie... Weet het niet zeker.
Gecheckt, maar dat is hem niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad ook Bowie, het nummer Warszawa van het album Low.
Jammer.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:57 schreef Iamdamosuzuki het volgende:
[..]
Gecheckt, maar dat is hem niet.
Vooral Supersisterquote:Op woensdag 7 november 2007 04:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Coole soundtrack.
quote:So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.A cloud hangs over me, marks every move,
Deep in the memory, of what once was love.
Het eerstequote:Op zondag 18 november 2007 02:34 schreef pfaf het volgende:
Of ik word een mietje, of het is een geweldig filmjaar.
Hij heeft 6 keer in Cinemagnus gedraaid als special (dat is elke maandag, dinsdag en woensdag). En laatst 2 avonden in het Scagontheater. Daar heb ik 'm gezien.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Kleine kans dat ie in Schagen draaitHet is geloof ik in 13 bioscopen in Nederland te zien.
Ik vond het juist wel duidelijk dat ondanks zijn relaties hij zich altijd alleen voelde en die leegte vond ik goed overkomen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:33 schreef SCH het volgende:
Voor mijn gevoel lag het accent wel erg op die relaties en had ik juist die leegte wel wat meer mogen voelen. Ik denk dat ik de balans tussen het verhaal rond JD en het verhaal rond zijn relatie(s) niet helemaal okay vond.
Ja, vond ik ook.quote:Ik voelde ook niet zo goed hoe beroemd of bekend JD nu eigenlijk was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |