abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:26:10 #51
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_49552088
FOK! forum is gezellig
Ik heb een afspraak gemaakt voor een proefles, maar dat kan pas over een week want maandag t/m vrijdag ben ik op kamp met school, lekker gezellig en weg van huis.
Een weekje brabants lucht, antwerpen en eindhoven bezoeken.
pi_49552890
Stel die zelfmoord nog even uit. Als je eenmaal het huis uit bent wordt alles anders. Kunnen even een paar jaar overheen gaan hoor, maar geef het die tijd effe en stap er niet nu al uit, zou zonde zijn. Toen ik zestien was had ik ook geen vrienden behalve een paar mede-zwelgers Dacht niet aan zelfmoord, was te passief van het blowen om uberhaupt te denken, maar mijn zusje wel en we kunnen nu, jaren later, wel stellen dat het enorm zonde zou zijn geweest er op die leeftijd al uit te stappen. Je bent niet voor je hele leven veroordeeld tot de toestand waarin je op je zestiende bent (mentaal en qua praktische omstandigheden) en gelukkig maar.
pi_49553378
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:04 schreef thaleia het volgende:
Stel die zelfmoord nog even uit. Als je eenmaal het huis uit bent wordt alles anders. Kunnen even een paar jaar overheen gaan hoor, maar geef het die tijd effe en stap er niet nu al uit, zou zonde zijn. Toen ik zestien was had ik ook geen vrienden behalve een paar mede-zwelgers Dacht niet aan zelfmoord, was te passief van het blowen om uberhaupt te denken, maar mijn zusje wel en we kunnen nu, jaren later, wel stellen dat het enorm zonde zou zijn geweest er op die leeftijd al uit te stappen. Je bent niet voor je hele leven veroordeeld tot de toestand waarin je op je zestiende bent (mentaal en qua praktische omstandigheden) en gelukkig maar.
Waarom denken de meeste mensen toch dat het allemaal over gaat als mensen naar kamers trekken? Mits je het goed treft qua studenten(huizen), kan ik me voorstellen dat het leuk wordt. En laten we hopen dat iedereen op die manier ook aan zijn lolletje komt.

Ik wens Biefstuk in iedergeval veel succes! Geniet van het leven zoals je het hebt en probeer er elke dag weer positief in te staan. Zo zul je vast en zeker beetje bij beetje daar komen, waar je wilt komen. Je bent in Nederland ook echt niet de enige die dit probleem heeft, dus probeer het ook allemaal een beetje te relativeren. Er zijn ''ergere'' dingen op deze wereld.
ADHD-C
pi_49553496
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:24 schreef LazyDave het volgende:
Waarom denken de meeste mensen toch dat het allemaal over gaat als mensen naar kamers trekken?
In dit geval denk ik dat omdat TS opgroeit met een ouder met een psychische ziekte, net als ik destijds, en ik wil niet beweren dat je dan per definitie in het hemels paradijs belandt als je eenmaal uit huis gaat maar je omstandigheden gaan er hoe dan ook wel op vooruit. En dat stimuleert dan om er ook op andere vlakken maar eens wat van te gaan maken.
pi_49562824
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:24 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Waarom denken de meeste mensen toch dat het allemaal over gaat als mensen naar kamers trekken? Mits je het goed treft qua studenten(huizen), kan ik me voorstellen dat het leuk wordt. En laten we hopen dat iedereen op die manier ook aan zijn lolletje komt.

Ik wens Biefstuk in iedergeval veel succes! Geniet van het leven zoals je het hebt en probeer er elke dag weer positief in te staan. Zo zul je vast en zeker beetje bij beetje daar komen, waar je wilt komen. Je bent in Nederland ook echt niet de enige die dit probleem heeft, dus probeer het ook allemaal een beetje te relativeren. Er zijn ''ergere'' dingen op deze wereld.
ik denk dat ze gewoon bedoelt dat het later wel beter kan worden, als dat het nu voor hem is.
  zondag 20 mei 2007 @ 11:43:05 #56
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_49563825
Ik denk dat het later wel beter gaat worden, ik wil de maritiem officier opleiding gaan doen na deze school. Als het me lukt zal ik nog moeten kiezen voor de binnenvaart of de grote schepen op zee waarbij ik weken op reis ben, nu weet ik niet of ik dat later leuk vind maar zoals het nu is zou ik het maar al te graag willen.
pi_49564677
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:43 schreef Biefstuk het volgende:
Ik denk dat het later wel beter gaat worden, ik wil de maritiem officier opleiding gaan doen na deze school. Als het me lukt zal ik nog moeten kiezen voor de binnenvaart of de grote schepen op zee waarbij ik weken op reis ben, nu weet ik niet of ik dat later leuk vind maar zoals het nu is zou ik het maar al te graag willen.
tis iig al goed dat je weet wat je wil .
  zondag 20 mei 2007 @ 12:25:12 #58
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_49564936
Vroeger wist ik niet wat ik wilde, vanaf de 1ste 2de en nog is een keer de 2de klas dacht ik dat school alleen voor de plezier was. Ik heb het een beetje te laat ingezien, nu zit ik op het vmbo.
pi_49565686
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:25 schreef Biefstuk het volgende:
Vroeger wist ik niet wat ik wilde, vanaf de 1ste 2de en nog is een keer de 2de klas dacht ik dat school alleen voor de plezier was. Ik heb het een beetje te laat ingezien, nu zit ik op het vmbo.
Je kan na het vmbo toch nog een/twee jaartjes havo erbij plakken?
Als je dat zou willen iig.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:51:33 #60
167723 sanni
Acima de seu
pi_49565920
TS, inhoudelijk hebben de meesten al goede tips aan je gegeven dus het enige wat ik er nog aan kan toevoegen is: Op elk potje past een deksel en vergeet niet dat er meer vrouwen op de wereld zijn dan mannen.
pi_49603949
Goed van je dat je besluit om aan te pakken, dat doe je dan toch maar wel ondanks de best heftige dingen die je hebt meegemaakt. Sowieso komt je verhaal op mij over dat je juist eigenlijk graag er wat van wil maken.

Gaat je echt wel lukken hoor! Onthou ook dat zoveel mensen best wat tijd nodig hebben om hun leven zo in te richten als ze eigenlijk graag willen. Je geluk en succes hangen echt niet af van oppervlakkige dingen als een bril of oren. Als jij er aan werkt om je leven zo goed mogelijk in te vullen, dan voel je je gegarandeerd echt veel beter. En als jij je goed voelt over jezelf, straal je dat ook uit. Dat, plus het feit dat je wel humor hebt, zorgt er vast voor dat je het ook op sociaal vlak beter kunt krijgen!

En idd, studietijd is toch een mooie tijd om je situatie ten goede te veranderen. Je leert veel nieuwe mensen kennen, mogelijkheden tot verenigingen (student, studie, sport etc.). Ook word je zelfstandiger tov je ouders, je hebt veel meer verantwoordelijkheid en dus controle over je eigen leven. Hierdoor wordt een vervelende thuissituatie ook een minder groot deel van je leven.

One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 21 mei 2007 @ 16:01:29 #62
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_49610443
Op ieder potje past n deksel...

TIP: zorg dat je wegkomt thuis...

-edit- oh das nog wat te vroeg... eehm, ga je op sociaal vlak wat meer mensen in de massa... sporten, stappen, of whatever
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_49645778
Speel je op sylvanas?
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')