Waarom denken de meeste mensen toch dat het allemaal over gaat als mensen naar kamers trekken? Mits je het goed treft qua studenten(huizen), kan ik me voorstellen dat het leuk wordt. En laten we hopen dat iedereen op die manier ook aan zijn lolletje komt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:04 schreef thaleia het volgende:
Stel die zelfmoord nog even uit. Als je eenmaal het huis uit bent wordt alles anders. Kunnen even een paar jaar overheen gaan hoor, maar geef het die tijd effe en stap er niet nu al uit, zou zonde zijn. Toen ik zestien was had ik ook geen vrienden behalve een paar mede-zwelgersDacht niet aan zelfmoord, was te passief van het blowen om uberhaupt te denken, maar mijn zusje wel en we kunnen nu, jaren later, wel stellen dat het enorm zonde zou zijn geweest er op die leeftijd al uit te stappen. Je bent niet voor je hele leven veroordeeld tot de toestand waarin je op je zestiende bent (mentaal en qua praktische omstandigheden) en gelukkig maar.
In dit geval denk ik dat omdat TS opgroeit met een ouder met een psychische ziekte, net als ik destijds, en ik wil niet beweren dat je dan per definitie in het hemels paradijs belandt als je eenmaal uit huis gaat maar je omstandigheden gaan er hoe dan ook wel op vooruit. En dat stimuleert dan om er ook op andere vlakken maar eens wat van te gaan maken.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:24 schreef LazyDave het volgende:
Waarom denken de meeste mensen toch dat het allemaal over gaat als mensen naar kamers trekken?
ik denk dat ze gewoon bedoelt dat het later wel beter kan worden, als dat het nu voor hem is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:24 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Waarom denken de meeste mensen toch dat het allemaal over gaat als mensen naar kamers trekken? Mits je het goed treft qua studenten(huizen), kan ik me voorstellen dat het leuk wordt. En laten we hopen dat iedereen op die manier ook aan zijn lolletje komt.
Ik wens Biefstuk in iedergeval veel succes! Geniet van het leven zoals je het hebt en probeer er elke dag weer positief in te staan. Zo zul je vast en zeker beetje bij beetje daar komen, waar je wilt komen. Je bent in Nederland ook echt niet de enige die dit probleem heeft, dus probeer het ook allemaal een beetje te relativeren. Er zijn ''ergere'' dingen op deze wereld.
tis iig al goed dat je weet wat je wilquote:Op zondag 20 mei 2007 11:43 schreef Biefstuk het volgende:
Ik denk dat het later wel beter gaat worden, ik wil de maritiem officier opleiding gaan doen na deze school. Als het me lukt zal ik nog moeten kiezen voor de binnenvaart of de grote schepen op zee waarbij ik weken op reis ben, nu weet ik niet of ik dat later leuk vind maar zoals het nu is zou ik het maar al te graag willen.
Je kan na het vmbo toch nog een/twee jaartjes havo erbij plakken?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:25 schreef Biefstuk het volgende:
Vroeger wist ik niet wat ik wilde, vanaf de 1ste 2de en nog is een keer de 2de klas dacht ik dat school alleen voor de plezier was. Ik heb het een beetje te laat ingezien, nu zit ik op het vmbo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |