Kaas is geen schimmel, en schimmelkaas is soms prima te eten, denk aan Brie of Camembert.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:48 schreef zZaZz het volgende:
Je kan bijv ook geen beschimmelde kaas eten zonder ziek te worden dacht ik.
Ik zou de aangetaste plekken wegsnijden, niet elke schimmel is eetbaar.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:53 schreef zZaZz het volgende:
Ok, bedankt.
Maar als ik dood neerval houd ik jullie verantwoordelijk
tuurlijk welquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:54 schreef freako het volgende:
[..]
Ik zou de aangetaste plekken wegsnijden, niet elke schimmel is eetbaar..
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:59 schreef zZaZz het volgende:
we hebben zojuist het hele bakje met z'n twee opgegeten, dus ieder een half bakje![]()
te laat. ts heeft ze al opgegetenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:06 schreef rashudo het volgende:
Niet moeilijk doen en die troep gewoon wegmieteren.
Pleur eens op! Ik ben nooit, nooit, nooit ziek! Ook niet op vakantie, ook niet van discutabele restaurantjes hoog in de bergen van turkije, ook niet van water drinken in Frankrijk, ook niet van yoghurt 1 dag over de datum. Maar een voedselvergiftiging is NIET LEUK, dat kan ik je wel vertellen! Ik baar liever nog een kind eerlijk gezegd.....quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:07 schreef dialMforMonkey het volgende:
Gebeurt niets. Niet teveel naar die huilanders luisteren, die worden al ziek van yoghurt 1 dag over de datum.
mwah.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:09 schreef Tezz het volgende:
[..]
Pleur eens op! Ik ben nooit, nooit, nooit ziek! Ook niet op vakantie, ook niet van discutabele restaurantjes hoog in de bergen van turkije, ook niet van water drinken in Frankrijk, ook niet van yoghurt 1 dag over de datum. Maar een voedselvergiftiging is NIET LEUK, dat kan ik je wel vertellen! Ik baar liever nog een kind eerlijk gezegd.....
Van mijn voedselvergiftiging, van mijn kind, van het maken van dat kind of van het op de wereld zetten van een kind????quote:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:11 schreef Tezz het volgende:
[..]
Van mijn voedselvergiftiging, van mijn kind, van het maken van dat kind of van het op de wereld zetten van een kind????
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:11 schreef Tezz het volgende:
[..]
Van mijn voedselvergiftiging, van mijn kind, van het maken van dat kind of van het op de wereld zetten van een kind????
quote:
Bedorven of over datum? Citroensap bederft namelijk niet zo snel (hoge zuurgraad).......quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:07 schreef gronk het volgende:
Aan deze kant van het toetsenbord gaat iemand kijken hoe erg 't is om bedorven citroensap over je schnitzel te gooien.
jah, da's lekker handig, om 't er eerst overheen te gooien en op te eten, en dan te denken 'hrm, laat ik eens kijken of dat spul nog wel goed is![]()
Dat dacht ik dus ook, maar toen ik 't in 'n kom gooide zag ik dat 't naar bruin neigde, met een beetje vertroebeling erin. Rook ook enigszins apart, naar japanse meuk. Geen grote witte brokken d'r-in, in ieder geval. Zure nasmaak bleef ook veel langer hangen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:09 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Bedorven of over datum? Citroensap bederft namelijk niet zo snel (hoge zuurgraad).......
D'r is inderdaad ook nog zoiets als een aangeleerde reflex dat een voedselvergiftiging waarbij je binnen een paar uur loopt te k*tsen *de* manier is om de rest van je leven geen champignons, mosselen of andere bederfelijke waar te eten, omdat je spontaan misselijk wordt...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:50 schreef Tezz het volgende:
Hoe zou het nu zijn met TS??? Ben wel errug benieuwd eigenlijk. Ik weet nog hoe ik me toen voelde en heb ook jaren geen champignonsoep meer gegeten, mits door mijzelf klaargemaakt.......
En trouwensquote:
Je hbet gelijk, mits je bedoelt dat je al jaren alleen door jou zelf gemaakte champignonsoep hebt gegeten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:16 schreef Tezz het volgende:
[..]
En trouwens, mits is volkomen terecht in deze zin. Ik ben een taalpurist, maar houd ook van lekker eten. En daarom post ik het liefste in CUL. Ook als het over beschimmelde etenswaren gaat. En staan daar af en toe taalfoutjes in, ga dat dan lekker in een taalfoutenverkliktopic posten, maar niet in CUL.
Zo. (sorry, liet me even gaan, ik zal het nooit meer doen).
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:48 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Je hbet gelijk, mits je bedoelt dat je al jaren alleen door jou zelf gemaakte champignonsoep hebt gegeten.
Neequote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:48 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Je hbet gelijk, mits je bedoelt dat je al jaren alleen door jou zelf gemaakte champignonsoep hebt gegeten.
ja bitch je jat m'n postquote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Ze zegt juist dat ze al die jaren juist haar eigen gemaakte champignonsoep niet heeft gegeten maar alle andere wel.
Mogelijk leiden bedorven champignons tot hallucinaties en bijbehorende spelfouten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 04:08 schreef Isabeau het volgende:
Dit topic gaat over schimmel op een schimmel en niet over taalkwesties. Enkele taalkundige off-topic reacties heb ik verwijderd. Nu graag weer over champignons en niet over spelfouten.
Ik had die champignons trouwens niet meer opgegeten, maar ik heb ook geen flauw idee of het ongezond is wat je hebt gedaan of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |