abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49519722

Gorilla ontsnapt uit Diergaarde Blijdorp
quote:
Ontsnapte gorilla gevangen

ROTTERDAM - Tijdens de ontsnapping van mannetjesgorilla Bokito in Diergaarde Blijdorp te Rotterdam zijn vier personen gewond geraakt. Een vrouw is door de aap aangevallen of omver gelopen, maar zij is met bijtwonden aan haar hand naar het ziekenhuis overgebracht. Zij is niet in levensgevaar, aldus directeur Ton Dorresteijn vrijdagmiddag.

Ontsnapping gorilla
Een andere vrouw raakte gewond toen zij viel. Evenals een man in een rolstoel die in de drukte gewond raakte. Ook een medewerker is gewond geraakt.

Bij de aanblik van de imposante mensaap op zeer nabije afstand raakte de medewerker in shock, aldus de directeur.

Gracht

Om 14.30 uur is Bokito over de gracht die om het verblijf ligt, gesprongen. Het is nog onbekend hoe, want zo verklaarde Dorresteijn, gorilla's zijn bang voor water omdat ze kunnen verdrinken.

De aap kwam op het bezoekerspad terecht, waar hij volgens ooggetuigen de vrouw greep en meesleurde. Vervolgens ging Bokito naar een nabijgelegen en overvol restaurant waar hij de glazen deur stuksloeg. Nadat het restaurant ontruimd was, kon een dierenarts de ontsnapte aap verdoven.

Gesloten

Het dier zal niet worden afgemaakt, aldus de directeur. Bokito ligt in zijn hok en zal langzaam weer bij positieven worden gebracht. Het gorillaverblijf is de rest van de dag gesloten voor bezoekers.

Dorresteijn vertelde dat Bokito met de hand door mensen is opgevoed. Het vermoeden bestaat dan ook bij de dierentuin dat het dier gepest werd en zich genoodzaakt voelde zijn vrouwtjes en twee jonge baby's te verdedigen.

Paniek

Nadat de aap uit het verblijf was, raakte het dier in paniek. Gorilla's kunnen er niet tegen als ze gescheiden zijn van familieleden.

De dierentuin denkt erover om het buitenverblijf aan te passen. Hoe is nog niet duidelijk. Wel komt de groep gorilla's niet meer terug op het eilandenverblijf waar het incident plaatshad.

Druk

Veel bezoekers zagen de ontsnapping gebeuren. Het was een zeer drukke dag in de dierentuin. Voor de bezoekers wil de dierentuin nog iets leuks organiseren.

Het is niet de eerste keer dat Bokito de benen nam. In 2004 ontsnapte de gorilla uit de dierentuin van Berlijn. Hij klom toen over een 3 meter hoge glazen wand.

Daarbij vielen geen gewonden. Bokito werd in 2005 in Blijdorp geplaatst.
pi_49519786
Heftige foto hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49519814
Onze Bokito is dus een echte escape-artist.

Ik kan uren naar dat beest kijken als ik in Blijdorp ben. Zo indrukwekkend mooi.
pi_49519837
Eigenlijk is er dus maar één persoon door Bokito zelf gewond geraakt.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:37:33 #5
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49519863
zijn dat die apen van man bijt hond?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:37:46 #6
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49519872
Ik vraag me af of ze iets aan het verblijf gaan doen, meer escape-proof maken ofzo.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:37:47 #7
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49519874
@ Isabeau, ja, je kunt het ook zo uitleggen dat die man zijn dochtertje opoffert . Ik keek meer naar de blik in zijn ogen.

Pfff als ik daar met mijn dochtertje was geweest had ik volgens mij ook een shock opgelopen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49519913
Prison Break is er niets bij
pi_49519920
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:37 schreef Grimm het volgende:
zijn dat die apen van man bijt hond?
Waren die niet van de Apenheul?
pi_49519925
Ik zie net op het nieuws beelden van zijn eerste ontsnapping.
Wat een held

Alleen toen ging-ie nog braaf aan de hand mee terug
"jaja, okay okay, kon het toch proberen?"

Men heeft geen idee hoe hij ontsnapt is, ik gok op een eigen gegraven tunnel, daarom duurde het ook zolang voordat hij een poging waagde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49519949
quote:
Het dier zal niet worden afgemaakt, aldus de directeur
Stel dat die vrouw was overleden, wat hadden ze dan gedaan?
pi_49519954
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Waren die niet van de Apenheul?
Waren dat bovendien geen chimps? Was niet in Blijdorp iig.
pi_49519978
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar wil ik niet eens aan denken, godzijdank is dat niet gebeurd.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:40:46 #14
28033 Pek
je moet wat
pi_49519994
Laten we deze niet vergeten:

Oef
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_49519997
En overal dunne poep, omdat ie zo bang was.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_49520018
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Hopelijk niet afgemaakt, dat zou nergens op slaan.
pi_49520022
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:40 schreef shmoopy het volgende:
Echt? Misschien was hij wel net zo bang als al die panische mensen...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:43:32 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_49520084
prachtbeest
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:45:56 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49520166
Die man in dat spijkershirt, is dat zijn broer?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:47:32 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_49520225
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:37 schreef Isegrim het volgende:
Eigenlijk is er dus maar één persoon door Bokito zelf gewond geraakt.
Ik geloof het wel. Al is het me niet helemaal duidelijk of die man in een rolstoel nu ook een klap had gekregen.

Gorilla's zijn op zich natuurlijk helemaal geen agressieve dieren. Ze reageren alleen uit bescherming, voor zichzelf, maar een zilverrug zeker ook voor zijn groep. Daarom werden in het verleden vaak hele families uitgemoord door stropers om een baby te bemachtigen om te verkopen.

Ik kan Dian Fossey's boek Gorilla's in de Mist (het bóek dus hè, niet de film ) echt aanbevelen voor mensen die geinteresseerd zijn in hoe (berg-)gorilla's in het wild leven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_49520233
Die foto's zijn echt te bizar, je zal er maar zitten met je kindjes
pi_49520235
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:45 schreef Ringo het volgende:
Die man in dat spijkershirt, is dat zijn broer?
Die kijkt wel alsof hij die aap in elkaar zou hoeken.
pi_49520253
Geef dat beest eens ongelijk. Wat een leven in zo'n dierentuin.

Draaide iemand I want to break free van Queen in het verblijf van die gorilla .
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:48:31 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49520273
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:41 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Hij wordt ook niet afgemaakt (nu.nl)
Huilen dan.
pi_49520283
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:47 schreef Jane het volgende:

Gorilla's zijn op zich natuurlijk helemaal geen agressieve dieren.
"Normaal doet ie zoiets nooit hooooooor"
pi_49520287
quote:
Het vermoeden bestaat dan ook bij de dierentuin dat het dier gepest werd en zich genoodzaakt voelde zijn vrouwtjes en twee jonge baby's te verdedigen.
waarom zit er toch altijd weer van dat tuig tussen
pi_49520295
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt? Misschien was hij wel net zo bang als al die panische mensen...
Tuurlijk. Gorilla's zijn in feite hele kalme dieren, ze hoeven niet te jagen en hebben geen natuurlijke vijanden. Maar zo'n paniekerende vrouw zou juíst de doorslag kunnen geven voor zo'n beest om door het lint te gaan. Agressie is niet iets natuurlijks voor ze.
Din jävla kuk!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:49:08 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49520302
Btw. hij werd vermoedelijk gepest en vond dat hij zn babies en vrouw moest beschermen

held

edit: ruud_fr is net iets sneller
Huilen dan.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:49:44 #30
1986 Jane
pi_49520325
quote:
Zielig. Maar wat wil je ook, met allemaal rennende en gillende mensen...
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:41 schreef shmoopy het volgende:

Nee, laten we hopen dat dat niet gebeurt. Zou idd belachelijk zijn.
pi_49520344
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Geef dat beest eens ongelijk. Wat een leven in zo'n dierentuin.

Draaide iemand I want to break free van Queen in het verblijf van die gorilla .
Ik heb het idee dat Blijdorp een vrij goede omgeving heeft voor de gorilla's. Ik heb (gelukkig) nog geen sterotiep gedrag kunnen ontdekken (dat is in sommige andere dierentuinen heel anders).
pi_49520348
quote:
Ik moest lachen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:50:38 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49520360
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:48 schreef ehqo het volgende:

[..]

Tuurlijk. Gorilla's zijn in feite hele kalme dieren, ze hoeven niet te jagen en hebben geen natuurlijke vijanden. Maar zo'n paniekerende vrouw zou juíst de doorslag kunnen geven voor zo'n beest om door het lint te gaan. Agressie is niet iets natuurlijks voor ze.
Maar als ie flipt kan je maar beter maken dat je weg komt
Huilen dan.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:51:19 #34
1986 Jane
pi_49520382
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:48 schreef SCH het volgende:

[..]

"Normaal doet ie zoiets nooit hooooooor"
Je moet niet gaan gillen. Het klinkt cru, maar het is wel zo.
pi_49520425
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:48 schreef ehqo het volgende:

[..]

Als alle mensen zich rustig en vooral onderdanig (naar beneden kijken e.d.) zouden hebben gedragen, was er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand geweest.

Bokito vindt het trouwens leuk om mensen te laten schrikken. Laatst toen we er waren, was er een jongetje dat zijn aandacht probeerde te trekken. Hij deed net of hij het niet merkte en vloog toen heel snel op het glas af om er flink op te trommelen vlakbij dat jongetje. Kind schrok zich de tyfus. Ik zou zweren dat Bokito echt de grootste lol had.
pi_49520461
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar als ie flipt kan je maar beter maken dat je weg komt
Als je gepakt wordt is doen alsof je dood bent het best, dan ben je niet meer interessant voor ze.
Din jävla kuk!
pi_49520466
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Zielig. Maar wat wil je ook, met allemaal rennende en gillende mensen...
[..]

Nee, laten we hopen dat dat niet gebeurt. Zou idd belachelijk zijn.
Hij wordt ook niet afgemaakt, maar ik reageerde op de stelling van SCH indien hij wel iemand dodelijk had verwond.

Ik ga morgen in Artis extra lief naar de apen kijken.
Idioten die dieren pesten.
pi_49520473
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb het idee dat Blijdorp een vrij goede omgeving heeft voor de gorilla's. Ik heb (gelukkig) nog geen sterotiep gedrag kunnen ontdekken (dat is in sommige andere dierentuinen heel anders).
Gelukkig maar dat is het minste wat ze die beesten kunnen geven. Hij hoort natuurlijk gewoon in het oerwoud .

Niettemin moet het flink schrikken zijn voor de bezoekers, als je dieren gaat kijken en een dier ineens erg dichtbij komt.
pi_49520491
Iemand Fox News al gezien? www.foxnews.com
quote:
No Picnic in the Park
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:56:47 #40
28033 Pek
je moet wat
pi_49520586
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als alle mensen zich rustig en vooral onderdanig (naar beneden kijken e.d.) zouden hebben gedragen, was er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand geweest.

Bokito vindt het trouwens leuk om mensen te laten schrikken. Laatst toen we er waren, was er een jongetje dat zijn aandacht probeerde te trekken. Hij deed net of hij het niet merkte en vloog toen heel snel op het glas af om er flink op te trommelen vlakbij dat jongetje. Kind schrok zich de tyfus. Ik zou zweren dat Bokito echt de grootste lol had.
Een aap met humor, prachtig
pi_49520587
quote:
Laatst toen we er waren, was er een jongetje dat zijn aandacht probeerde te trekken. Hij deed net of hij het niet merkte en vloog toen heel snel op het glas af om er flink op te trommelen vlakbij dat jongetje. Kind schrok zich de tyfus. Ik zou zweren dat Bokito echt de grootste lol had.
Nu gaat mijn fantasie met me op de loop en zie ik 'm een bevriende gorilla aanstoten: "Whe he he, zag je dat kutkind schrikken?"
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:56:54 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49520594
quote:

[..]

Hehe meesterlijk
Huilen dan.
pi_49520632
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:53 schreef shmoopy het volgende:
Dat is helemaal niet zeker shmoopy. Het is niet onlogisch dat Blijdorp zoiets meldt omdat ze veel te verliezen hebben opdit moment.

Ik vind het ietwat raar dat de sympathie veel meer bij de aap dan bij die vrouw lijkt te liggen. Tuurlijk was die aap in paniek en kan ie er ook niks aan doen maar wat te denken van die vrouw en al die andere mensen. Je rekent er toch op dat zoiets niet kan gebeuren. Blijdorp heeft heel wat uit te leggen.

En anderen die hier dan een beetje slim stellen dat gorilla's niet agressief zijn. Dat is allemaal gebaseerd op een natuurlijke habitat en niet op dieren die jarenlang in gevangenschap leven en vaak sowieso al erg atypisch gedrag vertonen en niet zelden aan de vreemdste neuroses lijden.
pi_49520633
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:56 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nu gaat mijn fantasie met me op de loop en zie ik 'm een bevriende gorilla aanstoten: "Whe he he, zag je dat kutkind schrikken?"
Ik denk dat zij vanachter dat glas soortgelijke gedachten over ons hebben als wij over hen.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:58:31 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49520646
quote:
Dorresteijn vertelde dat Bokito met de hand door mensen is opgevoed. Het vermoeden bestaat dan ook bij de dierentuin dat het dier gepest werd en zich genoodzaakt voelde zijn vrouwtjes en twee jonge baby's te verdedigen.
Wat is het verband hiertussen? Begrijp ik nou dat dat beest door de andere apen werd gepest (omdat-ie door mensenhanden is opgevoed, en dus een outsider), of door toeschouwers?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:58:48 #46
1986 Jane
pi_49520662
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:53 schreef MrX1982 het volgende:

Gelukkig maar dat is het minste wat ze die beesten kunnen geven. Hij hoort natuurlijk gewoon in het oerwoud .
Tja, maar een gorilla die zoals Bokito is grootgebracht door mensen, kan gewoon ook niet meer naar het oerwoud. En volgens mij komt geen enkele gorilla in een dierentuin tegenwoordig nog uit het wild.
pi_49520703
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:58 schreef SCH het volgende:
En anderen die hier dan een beetje slim stellen dat gorilla's niet agressief zijn. Dat is allemaal gebaseerd op een natuurlijke habitat en niet op dieren die jarenlang in gevangenschap leven en vaak sowieso al erg atypisch gedrag vertonen en niet zelden aan de vreemdste neuroses lijden.
In Blijdorp vertonen ze behoorlijk natuurlijk gedrag. Er worden niet voor niks zoveel kindjes geboren en de moeders zorgen er iha goed voor (gaat nogal eens mis in gevangenschap).
pi_49520707
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:53 schreef shmoopy het volgende:

[..]
Ik ga morgen in Artis extra lief naar de apen kijken.
Ik werk bij de Apenheul, en word gestoord van het aantal mensen dat het welzijn van een aap totaal aan zijn laars lapt om hun kinderen maar leuk met een aap op een foto te krijgen. Ik kan dat echt niet begrijpen.
Din jävla kuk!
pi_49520708
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zeker shmoopy. Het is niet onlogisch dat Blijdorp zoiets meldt omdat ze veel te verliezen hebben opdit moment.

Ik vind het ietwat raar dat de sympathie veel meer bij de aap dan bij die vrouw lijkt te liggen. Tuurlijk was die aap in paniek en kan ie er ook niks aan doen maar wat te denken van die vrouw en al die andere mensen. Je rekent er toch op dat zoiets niet kan gebeuren. Blijdorp heeft heel wat uit te leggen.
Ehm, waarom zou het feit dat ik die aap zielig vind uitsluiten dat ik het ook vreselijk vind voor die vrouw?
pi_49520750
http://217.149.193.67:808(...)-05-Video_getuige.rm

Beelden uit het restaurant.

Ziet er helemaal niet zo spannend uit.
pi_49520754
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:59 schreef ehqo het volgende:

[..]

Ik werk bij de Apenheul, en word gestoord van het aantal mensen dat het welzijn van een aap totaal aan zijn laars lapt om hun kinderen maar leuk met een aap op een foto te krijgen. Ik kan dat echt niet begrijpen.
Ik was laatst met twee anderen naar Blijdorp, gingen ze overal op het glas lopen tikken enzo.
pi_49520784
"Ging hij over die vrouw heen zitten alsof ze zijn prooi was." (NOS Journaal)

Eh. Het zijn vegetariërs.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:02:07 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49520787
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik was laatst met twee anderen naar Blijdorp, gingen ze overal op het glas lopen tikken enzo.
Huilen dan.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:02:42 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49520814
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:02 schreef Isegrim het volgende:
"Ging hij over die vrouw heen zitten alsof ze zijn prooi was." (NOS Journaal)

Eh. Het zijn vegetariërs.
als nood aan de man aap komt eten ze ook vlees hoor

maar hij zal geen honger geleden hebben heur
Huilen dan.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:02:46 #55
1986 Jane
pi_49520815
Op het journaal:

"Gorilla's zijn doodsbang voor water"

Doodsbang is een beetje overdreven. Nog maar een keer dat filmpje.
http://www.arkive.org/spe(...)html?movietype=rpMed
pi_49520843
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Geen mensenvlees vermoed ik.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:05:13 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49520886
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Geen mensenvlees vermoed ik.
Neuh, maar hij zou een mens wel kunnen doden als ie zn kroost bedreigt oid mensen ook
Huilen dan.
pi_49520912
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Neuh, maar hij zou een mens wel kunnen doden als ie zn kroost bedreigt oid mensen ook
Met gemak. Heb je die spieren wel eens gezien?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:07:06 #59
1986 Jane
pi_49520964
quote:

[..]

Ja, maar het woord 'prooi' klinkt alsof hij haar wilde opeten.
pi_49521092
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

maar hij zal geen honger geleden hebben heur
Nood aan de aap? Gorilla's eten zo'n beetje alles dat groen is. Ik kan me niet voorstellen dat dat ineens opraakt. Ze jagen nooit, omdat ze het niet hoeven, en lopen hoogstens een kilometer per dag.
Din jävla kuk!
pi_49521122
quote:

[..]

Ah zo.
Din jävla kuk!
pi_49521125
Ik zit al de hele middag te giechelen in deze draad, maar toen ik deze foto zag: http://en.wikipedia.org/w(...)land.gorilla.arp.jpg

Whoah
pi_49521169
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jemig, het is me wat.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:11:58 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49521174
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Met gemak. Heb je die spieren wel eens gezien?
ik val niet op mannen

en al helemaal niet op gespierde vrouwen

maar idd.. ze zijn gruwelijk sterk
Huilen dan.
pi_49521224
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:59 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ehm, waarom zou het feit dat ik die aap zielig vind uitsluiten dat ik het ook vreselijk vind voor die vrouw?
Nergens uit. Zo bedoelde ik het niet. Ik reageerde meer in het algemeen dat het me opviel.

Ik vind de reactie van de directie van Blijdorp erg suggestief en bedenkelijk en ook niet erg netjes, ze proberen zich direct in te dekken
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:13:16 #66
1986 Jane
pi_49521227
Nou vlees? Vlees? Ze eten soms een insektje of wat, ja...
quote:
Gorillas are omnivores, eating fruits, leaves, shoots, and sometimes insects which make up only 1-2% of their diet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gorilla
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:14:05 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49521263
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:13 schreef Jane het volgende:
Nou vlees? Vlees? Ze eten soms een insektje of wat, ja...
[..]
Ok

meende me te herinneren dat ze wel 's vlees aten

zullen wel andere apen geweest zijn dan
Huilen dan.
pi_49521265
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Jemig, het is me wat.
Er staat overal in grote letters 'Niet tegen het raam tikken'.
pi_49521286
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Jemig, het is me wat.
Ja, want jij vindt het uiteraard geen probleem als er elke dag 8 uur lang mensen op het raam van je woonkamer staan te kloppen.
Din jävla kuk!
pi_49521287
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ok

Chimpansees eten wel af en toe kleine dieren.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:14:40 #71
1986 Jane
pi_49521291
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:10 schreef knnth het volgende:
Ik zit al de hele middag te giechelen in deze draad, maar toen ik deze foto zag: http://en.wikipedia.org/w(...)land.gorilla.arp.jpg

Whoah
Prachtig dier toch?

Maar wel groot, ja.
pi_49521324
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er staat overal in grote letters 'Niet tegen het raam tikken'.
Ja, ik kan ook bordjes ophangen met: Geen gorilla's opsluiten
pi_49521420
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:15 schreef SCH het volgende:

[..]

vrijdag 18 mei 2007 @ 20:19:41 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49521483
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Hehe
Huilen dan.
pi_49521496
Het zou eigenlijk best tof zijn geweest als hij een rondje Coolsingel had gedaan.
pi_49521509
Imposante beesten zijn het toch
quote:
Bij de aanblik van de imposante mensaap op zeer nabije afstand raakte de medewerker in shock
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:20:47 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49521521
maar als bij mij mensen de hele tijd op de muur gingen tikken en ze hielden niet op als ik het vroeg (ze je dat een gorilla al doen ) zou ik ze ook een klap op hun bek geven
Huilen dan.
pi_49521526
Je sluit beesten op, blijkbaar kunnen ze ontsnappen, een vrouw wordt zwaar verwond en wat is de eerste reactie van de directie: MOGELIJK IS HET DIER GEPEST....

Zorg gvd dat het beest niet kan ontsnappen

SCHandalig

Mogelijk vond ie zijn voer niet lekker, mogelijk wou ie op vakantie, mogelijk had ie een leuke aanbieding bij de H & M gezien
pi_49521567
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:20 schreef SCH het volgende:
Je sluit beesten op, blijkbaar kunnen ze ontsnappen, een vrouw wordt zwaar verwond en wat is de eerste reactie van de directie: MOGELIJK IS HET DIER GEPEST....

SCHandalig

Mogelijk vond ie zijn voer niet lekker, mogelijk wou ie op vakantie, mogelijk had ie een leuke aanbieding bij de H & M gezien
De H&M heeft zijn maat echt niet.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:22:05 #80
1986 Jane
pi_49521576
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ok

Hmmm, ik meen me uit Dian Fossey's boek wel iets anders te herinneren....
Infanticide komt vrij regelmatig voor bij gorilla's. Meestal als er een wisseling van leider is binnen een groep. De nieuwe zilverrug doodt dan soms de baby's van de oude leider.
Fossey beschrijft ergens zo'n gebeurtenis, en dat ze dagen naar het lijkje hebben gezocht, maar niet konden vinden. Er was toen geloof ik een sterk vermoeden dat de baby van een paar dagen oud opgegeten was.

Maar goed, daaruit kun je nog niet concluderen dat het 'echte' vleeseters zijn.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:22:21 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49521580
quote:

SCHandalig

mwah

sowieso, als je zo'n dier gaat pesten: eigen schuld dikke bult, lekker voor je

als ze niets gedaan had dan is het spijtig natuurlijk, en idd hij had niet mogen ontsnappen mja dus?
Huilen dan.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:23:17 #82
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_49521619
Zonder dat dikke glas ertussen was-ie nóg indrukwekkender.
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:23:20 #83
1986 Jane
pi_49521623
quote:

Ja, dat sowieso natuurlijk. Ik wacht nog steeds op een getuigeverslag van iemand die dát heeft zien gebeuren.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:23:32 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49521628
quote:

SCHandalig

Ik vind het inderdaad ook veel verontrustender dat het beest überhaupt KON ontsnappen. Gepest of niet, hij hoort gewoon op zijn eiland te blijven.

Ik maak me ook drukker om de mensen die hij verwond heeft (en het had nog VEEL erger kunnen lopen) dan om het feit waarom de gorilla van zijn eilandje af wilde .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_49521635
quote:

SCHandalig

Dat ze onmiddellijk met hun vinger gaan zwiepen en de bezoekers de schuld geven is inderdaad niet netjes. Neemt niet weg dat er veel te veel mensen zijn die er om vragen. Maar goed, de fout ligt natuurlijk bij de dierentuin, zij zijn de verantwoordelijken.
Din jävla kuk!
pi_49521650
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

mwah

sowieso, als je zo'n dier gaat pesten: eigen schuld dikke bult, lekker voor je

als ze niets gedaan had dan is het spijtig natuurlijk, en idd hij had niet mogen ontsnappen mja dus?
Ik vind het belachelijjk dat de directie dit direct suggereert - om het eigen straatje schoon te vegen.

De directie van Blijdorp is verantwoordelijk voor dit drama!!!
pi_49521658
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:23 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad ook veel verontrustender dat het beest überhaupt KON ontsnappen. Gepest of niet, hij hoort gewoon op zijn eiland te blijven.
Blijkbaar hebben ze hem onderschat. Het is een flinke sloot, er is schrikdraad etc.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:27:28 #88
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_49521776
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze hem onderschat. Het is een flinke sloot, er is schrikdraad etc.
Ja, daar lijkt het wel op. Ik hoorde op het nieuws dat de dierentuin wat betreft de apenverblijven voldeed aan de europese veiligheidseisen.

Zo zie je maar: wilde dieren blijven altijd onberekenbaar....
pi_49521792
Directeur nu op NL2 aan het woord.
pi_49521844
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijjk dat de directie dit direct suggereert - om het eigen straatje schoon te vegen.

guttegut, je hoeft er ook niet meer van te maken dan het is.

Zielig voor die vrouw, maar voor de rest vind ik het eerder sensationeel dan dramatisch. Schitterend toch, opeens worden wij mensen weer met de natuur geconfronteerd en raakt het pijnlijk duidelijk hoe de verhoudingen oorspronkelijk waren. Ik kan er het romantische wel van in zien.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49521880
Ik had er wel een weekje in het ziekenhuis voor over gehad om hem een keertje zonder glas te zien.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:30:50 #92
28033 Pek
je moet wat
pi_49521902
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:27 schreef MaLo het volgende:

[..]

Zo zie je maar: wilde dieren blijven altijd onberekenbaar....
Ondertussen heeft onze harige vriend hetzelfde geintje uitgehaald in Duitsland, dus ze hadden het kunnen weten. Kamervragen zeg ik je!
pi_49521999
Hij blijft voorlopig binnen met zijn groep en ze gaan grondig naar het buitenverblijf kijken.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:33:55 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49522013
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:30 schreef Pek het volgende:

[..]

Ondertussen heeft onze harige vriend hetzelfde geintje uitgehaald in Duitsland, dus ze hadden het kunnen weten. Kamervragen zeg ik je!
minimaal 3 jaar TBS en dwangverpleging !!
Huilen dan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2007 @ 20:34:01 #95
163650 Greys
pi_49522020
De vrouw wordt nu geopereerd. Ze heeft een verbrijzende hand, gebroken pols en arm en diverse diepe bijtwonden. Ik had nog gehoopt dat de enige verwondingen kwamen doordat hij met haar gesleept had over het pad, schaafwonden zeg maar. Maar toch diverse diepe bijtwonden. Auw.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:35:02 #96
1986 Jane
pi_49522052
Als ik die directeur van Blijdorp op Ned. 2 mag geloven ontsnappen er in allerlei dierentuinen jaarlijks ik-weet-niet-hoeveel dieren!

Maar goed, meestal niet van die grote natuurlijk.

En toch... nog steeds 100x liever een gorilla dan een tijger hoor.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:35:09 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49522062
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Och jee, daar hebben we onze relnicht met gereformeerde genen -- altijd bezig met de schuldvraag.
pi_49522110
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:35 schreef Jane het volgende:
En toch... nog steeds 100x liever een gorilla dan een tijger hoor.
Ik weet niet of dat veel gevaarlijker is, hoor. Is toch niet zo heel lang geleden gebeurd in een grote Amerikaanse stad? Die liep echt door een winkelstraat.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:37:01 #99
1986 Jane
pi_49522127
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:34 schreef Greys het volgende:
Maar toch diverse diepe bijtwonden. Auw.
Als ik het goed begrepen heb heeft hij haar eerst alleen maar meegesleept (op zich al angstig genoeg natuurlijk ) en ging toen naast haar zitten. Toen de vrouw daarop begon te gillen, heeft hij haar gebeten.
pi_49522148
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:37 schreef Jane het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb heeft hij haar eerst alleen maar meegesleept (op zich al angstig genoeg natuurlijk ) en ging toen naast haar zitten. Toen de vrouw daarop begon te gillen, heeft hij haar gebeten.
Dom wijf, je moet ook niet gaan gillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')