abonnement Unibet Coolblue
pi_49518691
Deel 2 al weer .

Biografie


Wesley begon zijn carrière bij de Utrechtse amateurvereniging DOS alvorens hij naar Ajax vertrok. Daar maakte hij sinds het seizoen 2002/03 deel uit van de selectie van het eerste team. Zijn debuut in het eerste van Ajax maakte hij op 2 februari 2003 in de uitwedstrijd bij Willem II welke met 0-6 werd gewonnen. Ruim twee maanden later, op 13 april 2003 maakte hij zijn eerste doelpunt in de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd tegen NAC Breda.

Wesley maakte op 30 april 2003 tegen Portugal zijn debuut in het Nederlands Elftal. Hij kwam totaal 31 keer uit voor het Nederlands Elftal en scoorde daarin zes keer.

Wesley is op 18 juni 2005 getrouwd met Ramona Streekstra en ze hebben 1 zoon, geboren op 4 september 2006. Geheel in de familietraditie eindigt zijn naam ook op 'ey'. Na Jeffrey (oudere broer), Wesley en Rodney (jongere broer) hebben de voetballer en zijn vrouw gekozen voor Jessey.

Statistieken

seizoen club wedstrijden doelpunten
2002/03 Ajax 17 4
2003/04 Ajax 30 9
2004/05 Ajax 30 7
2005/06 Ajax 19 5
2006/07 Ajax 30 18

Interlands: 33
Doelpunten: 6

YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=C8nZDQJQRdY - compilatie
http://www.youtube.com/watch?v=2-tpWnD0BMg -top 7 doelpunten

Laatste nieuws:
quote:
Wesley Sneijder heeft een akkoord bereikt met de Spaanse club Valencia. Alleen de hoge vraagprijs van Ajax kan de transfer nog tegenhouden.
Het bod van Valencia is door Ajax al twee maal van de hand gedaan. Toch lijkt het erop dat de clubs er wel uit zullen komen.
Sneijder, die dit seizoen al achttien keer trefzeker was voor de Amsterdammers, is naar eigen zeggen klaar voor een nieuw avontuur.

Links:

Officiele website Wesley Sneijder - http://www.wesleysneijder.nl/
Statistieken op vi.nl - http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=ff6bac
Sneijder op Ajax.nl - http://www.ajax.nl/web/sh(...)m=1/typeofpage=55719
Sneijder op UEFA.com - http://www.uefa.com/competitions/UCL/Players/Player=57132/


Game on

[ Bericht 3% gewijzigd door hello_moto1992 op 18-05-2007 19:11:40 ]
pi_49518757
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Wacht op flames van fanboys
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49518784
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:06 schreef Flashwin het volgende:
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Wacht op flames van fanboys
Tja, zou kunnen... maar hij zou ook net zo goed de sterren van de hemel kunnen spelen .
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 20:00:41 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49520728
ik denk wel dat hij het kan Valencia kan hij tenminste spelen denk ik. Bij Barca mag hij de bank warm houden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49521064
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:06 schreef Flashwin het volgende:
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Wacht op flames van fanboys
Tja, Valencia Plaagt hem niet zomaar met interesse, maar het is maar afwachten hoe het uitpakt.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:22:01 #6
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_49521572
Wes
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_49521630
Wesley redt het wel bij Valencia hoor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_49522081
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wesley redt het wel bij Valencia hoor.
Laten we het hopen. Hij wordt de vierde Nederlander dan. Na Wilkes, Rep en Kluivert . Of vijf als je Guus meetelt.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_49522122
De TT en de persoon die erin voorkomt , ik moest er even om lachen

Ik wil Sneijder niet weghebben uit Nederland
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:43:53 #10
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_49524495
Voetballend vind ik het geen Valencia-niveau eerlijk gezegt, maar vooral met zijn afstandschoten kan hij het verschil maken.
pi_49525061
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Voetballend vind ik het geen Valencia-niveau eerlijk gezegt, maar vooral met zijn afstandschoten kan hij het verschil maken.
Ook dat niet. In de Nederlandse competitie krijg je alle ruimte en tijd om aan te leggen en Sneijder heeft vaak meerdere pogingen nodig. Alleen als ie in vorm is, kan ie mee. Denk dat het even doorbijten wordt, mocht het Spanje worden.
pi_49525220
We shall see.. Ik hoop natuurlijk dat hij het goed doet. Leuke speler. Hoop wel dan als ie vertrekt dat Ajax een mooi prijsje ervoor vangt
pi_49525503
Ik houd zelf niet zo van die spelers die anderen het vuile werk laten opknappen. En daarbij, hij doet alsof ie al wereldvoetballer is, maar hij maakt deel uit van een matig Oranje elftal en hoeft zich bij Ajax ook al nergens voor te verantwoorden. Hoog tijd om eens elders langs de meetlat te gaan, wat dat betreft ben ik ook benieuwd.
pi_49533652
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:04 schreef hello_moto1992 het volgende:
Geheel in de familietraditie eindigt zijn naam ook op 'ey'. Na Jeffrey (oudere broer), Wesley en Rodney (jongere broer) hebben de voetballer en zijn vrouw gekozen voor Jessey.
Kampers
standaarddrinker
pi_49535128
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
De TT en de persoon die erin voorkomt , ik moest er even om lachen
pi_49537959
Waarom zou Sneijder niet meekomen? Hij heeft een uitstekend oog voor de ruimtes tussen de linies, die is er ook echt wel in Spanje. Bovendien verwacht ik dat hij uitstekend kan combineren voorin bij Valencia, omdat daar nog meer technisch fantastische spelers rondhuppelen. Dat is ook weer een nadeel, omdat hij zich tussen hen zal moeten bewijzen. Maar ik verwacht wel dat hij het kan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 13:18:25 #17
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49538836
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:06 schreef Flashwin het volgende:
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Wacht op flames van fanboys
Door wie werd hem de hand boven het hoofd gehouden en welk positief effect heeft dat op wesley wat dat niet heeft op andere spelers? En waarom wordt de hand niet boven het hoofd van elke speler gehouden als dat zo´n geniaal effect teweeg brengt?
pi_49540551
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Door wie werd hem de hand boven het hoofd gehouden en welk positief effect heeft dat op wesley wat dat niet heeft op andere spelers? En waarom wordt de hand niet boven het hoofd van elke speler gehouden als dat zo´n geniaal effect teweeg brengt?
Je snapt duidelijk de strekking van mijn punt niet.

In Amsterdam wordt Sneijder gezien als de messias. Er zijn mensen in het Ajax topic geweest die hem doodserieus de beste middenvelder ter wereld noemden. Al dat ophemelen heeft een positief effect gehad op Sneijder.
In Spanje begint hij op 0 en is hij gewoon 1 van de 22. Dan zal duidelijk worden hoe sterk hij werkelijk is (zowel mentaal als voetballend). Ik denk dus dat hij tekort zal komen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 14:46:05 #19
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49541013
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:24 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Je snapt duidelijk de strekking van mijn punt niet.

In Amsterdam wordt Sneijder gezien als de messias. Er zijn mensen in het Ajax topic geweest die hem doodserieus de beste middenvelder ter wereld noemden. Al dat ophemelen heeft een positief effect gehad op Sneijder.
In Spanje begint hij op 0 en is hij gewoon 1 van de 22. Dan zal duidelijk worden hoe sterk hij werkelijk is (zowel mentaal als voetballend). Ik denk dus dat hij tekort zal komen.
Vooral gezien het feit dat Wesley dagelijks lurkt hier op fok in het Ajax topic

En omdat Wesley in spanje op 0 begint zeg jij: "Gaat het niet redden in Spanje".
Iemand die bij Ajax domineert op het middenveld en gemakkelijk elke speler in de eredivisie passeert is duidelijk een goede voetballer, of hij in spanje een gemiddelde topper is of een geweldenaar dát moet nog blijken, maar die onzin argumenten die jij gebruikt als: "Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen" Dat slaat natuurlijk nergens op en is totaal niet relevant mbt zijn voetbal kwaliteiten.
pi_49541054
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Vooral gezien het feit dat Wesley dagelijks lurkt hier op fok in het Ajax topic
God, ik dacht nog, hij zal toch niet zo kinderachtig zijn...
quote:
En omdat Wesley in spanje op 0 begint zeg jij: "Gaat het niet redden in Spanje".
Iemand die bij Ajax domineert op het middenveld en gemakkelijk elke speler in de eredivisie passeert is duidelijk een goede voetballer, of hij in spanje een gemiddelde topper is of een geweldenaar dát moet nog blijken, maar die onzin argumenten die jij gebruikt als: "Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen" Dat slaat natuurlijk nergens op en is totaal niet relevant mbt zijn voetbal kwaliteiten.
ok je hebt gelijk
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 14:52:42 #21
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49541163
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:48 schreef Flashwin het volgende:

[..]

God, ik dacht nog, hij zal toch niet zo kinderachtig zijn...
[..]

ok je hebt gelijk
Dat hoef je niet te zeggen, dat wist ik al!
pi_49570083
Dat was dom zeg.
pi_49576239
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:36 schreef Radegast het volgende:
Dat was dom zeg.
Tja. Dat zal er altijd inblijven hangen.

Wel een briljante goal weer.
  zondag 20 mei 2007 @ 17:27:26 #24
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_49576686
Briljante goal en echt de domste overtreding (plek, uitvoering, speelminuut en gevolg) die ik in tijden gezien heb.

Waarom vloog hij na het eindignaal De Zeeuw nog naar het hoofd? Luinge stond erbij en verzuimde een 2e geel (dat mag toch na het eindsignaal?) te trekken.
pi_49578626
Zo grappig, daar offer je mensen aan op en dan pakt ie een kaart! Op de bank zetten kan je hem niet daarvoor is ie te goed in dit elftal. Bovendien is ie nu geschorst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')