Kom je weleens in de kroeg?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:18 schreef VoreG het volgende:
Zit je rustig te bieren op het terrasje staat er ineens een aap naast je. Dat verwacht je niet.
Inderdaad. En niet direkt aankijken, volgens mij. Zal het boek van Dian Fossey er nog eens op nalezen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:18 schreef Tism het volgende:
Ik denk dat 't beste is, dat je rustig blijft en je zo kein mogelijk maakt.
De dierverzorger van Blijdorp bij 1 Vandaag bevestigt dit net. Niet blijven aankijken, daar worden gorilla's agressief van.quote:
Kan de overheid daar geen campagne voor starten? Blijf kalm, sluit deuren en ramen ...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. En niet direkt aankijken, volgens mij. Zal het boek van Dian Fossey er nog eens op nalezen.![]()
Nee, dat zijn guerilla's.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:22 schreef knnth het volgende:
[..]
Kan de overheid daar geen campagne voor starten? Blijf kalm, sluit deuren en ramen ...
gorilla's zijn de nieuwe terroristen!
Deur open laten staan. Werkt in zijn algemeenheid best goed eigenlijk...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:15 schreef SHE het volgende:
Ik vraag me overigens af hoe je in godesnaam een gorilla kan laten ontsnappen.
[upd] Gewonden door ontsnapte gorilla in Blijdorpquote:Ik was ter plaatse vanmiddag. Net op weg naar die speeltuin toen het gebeurde. Er kloppen een paar dingen niet in het bericht. De verzorgers hadden eerst zelf ook geen duidelijk beeld dus op zich is het wel verklaarbaar maar het laatste wat ik er hoorde van de medewerkers zelf voor ik vertrok (rond 16:30) is dat het om een vrouwtjes gorilla gaat. De zwaargewonde vrouw is ook niet direct aangevallen. De gorilla verscheen in de speeltuin bij het restaurant. Daarop brak paniek uit en viel de aap die vrouw aan. Ze werd een tijdje meegesleurd. De aanwezigen vluchtten het restaurant in. Helaas waren de deuren niet echt "aap-bestendig" waarop het helemaal misging.
Naar verluid is de gorilla over een hek geklommen en dat zou ze al eerder gedaan hebben. Er reden drie ambulances weg en er stond een traumaheli dus het was direct duidelijk dat het vrij serieus was. 1 persoon, een vrouw met 2 kinderen was nog aanwezig. Die was enigzins versuft maar leek verder weinig te mankeren. Ook de zwaargewonde vrouw kon nog wel lopen.
Je hebt helemaal gelijk. We stoppen er mee en schrijven met een enkele tientallen dieren af.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef Commensaal het volgende:
Dat dier had natuurlijk genoeg van al die opdringerige mensen die hem en zijn groep dag in dag uit pesten en irriteren. Dierentuinen zijn eigenlijk niet meer van deze tijd.
ik zie toch echt een zilveren rug op de foto, dus een mannetjequote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:31 schreef Jane het volgende:
Een ooggetuigeverslag van een FOK!ker op de FP:
[..]
[upd] Gewonden door ontsnapte gorilla in Blijdorp
Helaas geldt voor de berggorilla dat ze helaas nog steeds op het punt staan om in het wild uit te sterven, omdat de mens het daar nog slechter met ze voor heeft.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef Commensaal het volgende:
Dat dier had natuurlijk genoeg van al die opdringerige mensen die hem en zijn groep dag in dag uit pesten en irriteren. Dierentuinen zijn eigenlijk niet meer van deze tijd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_gorillaquote:However, the Mountain Gorilla continues to be considered critically endangered on the IUCN Red List of Endangered Species. It faces an extremely high risk of extinction in the wild due to habitat loss, poaching, human disease, and war.
Klopt, in 1850 bleven de dieren nog gewoon rustig in hun kooi zitten. Met die softe hippie-opvoeding van tegenwoordig kan je alles verwachten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef Commensaal het volgende:
Ja, is het ook. Maar in de paniek die daar uitbrak zullen de verhalen wel niet allemaal zo helder zijn geweest.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zie toch echt een zilveren rug op de foto, dus een mannetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |