quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:20 schreef Puckzzz het volgende:
vond de saus wat dun en heb het iets dikker gemaakt met zo'n groentesaus uit pakje...
ow okee, excuseer mijn imperfecties...ik ben nog niet zo bedreven in het kokerellen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:13 schreef doshi het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nooit dit soort problemen? Hoe kan je nu uitschieten met zout of suiker??? En vergeten te roeren?
Nee, sorry. Heb ik nog nooit gehad.
"foolproof" gerechten maken. maar daar is de hele aardigheid van het koken ook meteen mee verpest. (foolproof is zakje+water, schuif in de oven/magnetron)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik dacht dat dit misschien wel een handig topic zou kunnen worden voor de ietwat minder perfecte koks...maar het wordt dus gewoon weer het zoveelste afzeik topic?
tsja dat ken ik onderhand wel...ik ben juist de eerste schreden in de wat complexere gerechten aan het maken, en dat gaat niet altijd in 1 keer goed...dus als je dan ergens een tip hebt gelezen hoe je toch je gerecht nog kunt redden leek me dat handig...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:26 schreef kless het volgende:
[..]
"foolproof" gerechten maken. maar daar is de hele aardigheid van het koken ook meteen mee verpest. (foolproof is zakje+water, schuif in de oven/magnetron)
Als je perfecte saus gaat klonteren, ( en "experts" dat gebeurt vaker dan gedacht,quote:
Je had er een aardappel in kunnen leggen en die mee laten koken. Dan was het minder zout geworden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
maar als het eten nou te zout uitvalt, zoals ik laatst had...kan je daar dan iets van suiker ofzo in doen?
mijn logica hoor: zoet/zout
Je kan er een paar lepels suiker in doen, maar lekker wordt dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
maar als het eten nou te zout uitvalt, zoals ik laatst had...kan je daar dan iets van suiker ofzo in doen?
Tussendoor proeven en als de saus te zout is water toevoegen, een gedeelte weglaten lopen en dan opnieuw in laten koken, of binden met iets zonder zout, maizena of bloem.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |