Onzin.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 05:06 schreef Laton het volgende:
niemand doet wat hij/zij daadwerkelijk wil
nou vind ik niet, ik denk dat het deels wel klopt.quote:
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Vrouwen hebben juist veel meer haat onderling dan bij mannen het geval is. Vrouwen lopen elkaar altijd af te zeiken en kunnen meestal niet zo goed met elkaar opschieten als mannen onderling doen. Wel is het zo dat vrouwen zich naar buiten toe zich anders kunnen profileren dan werkelijk het geval is, waardoor het voor omstanders lijkt alsof men zo sociaal is. Mannen zijn daarentegen wat simpler, je mag iemand of niet en laat dit dan ook sneller blijken.quote:Dat vrouwen socialer zijn heeft natuurlijk zijn voordelen, zo zijn ze (wel of niet gemeend) vriendelijk tegen elkaar en willen graag de solidariteit (gemeenschapszin) bevorderen
Klopt, vroeger op de typekamer, was er alleen maar haat en nijd tussen de dames.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:19 schreef M42 het volgende:
[..]
Vrouwen hebben juist veel meer haat onderling dan bij mannen het geval is. Vrouwen lopen elkaar altijd af te zeiken en kunnen meestal niet zo goed met elkaar opschieten als mannen onderling doen.
Dude , dat is gewoon zich profileren als ideale neukbare schoonmaakster tegenover de huisgenoten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:40 schreef QCC het volgende:
Bij mn ex merkte ik wel sterk dat ze in de 'groep' (haar huisgenoten) koos voor aardig zijn en groepsgevoel bewaren ten koste van wat ze zelf graag wilde. Zo was ze altijd aan het zeuren tegen mij dat haar mannelijke huisgenoten allerlei dingen deden waar ze van baalde (niet goed schoonmaken, nooit afwas doen, wasmachine uren laten draaien voor 2 handdoeken etc.) en dan ging ze zelf maar extra afwassen/schoonmaken ipv gewoon even tegen die gasten te zeggen dat ze dat vervelend vond.
bllsht.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:14 schreef bixister het volgende:
vrouwen willen ten diepste uiterst sociaal zijn.![]()
Iedereen doet juist precies wat hij of zij wil. Je hebt alleen geen invloed op de wil die jou voortdrijft.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 05:06 schreef Laton het volgende:
niemand doet wat hij/zij daadwerkelijk wil
Wat veel jochies betreft, heb ik de hoop inderdaad opgegevenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:36 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik toch altijd geinig vind is dat in dit soort topics vrijwel alleen maar heren uitgebreid reageren. Hoe komt dat dames? Hebben wij mannen jullie feiloos door (wat me sterk lijkt) of hebben jullie de hoop opgegeven?
Mijn "stelling" is op zowel maatschappelijk, sociaal, wetenschappelijk als psychologisch niveau getest, dus succesquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:44 schreef miss_sly het volgende:
Die komen telkens met zulke stereotiepe, niet aan de werkelijkheid getoetste stellingen, dat ik daar eigenlijk al overheen lees.
Ik ben het met jouw stelling ook niet helemaal eens, als dat magquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:50 schreef kastanova het volgende:
[..]
Mijn "stelling" is op zowel maatschappelijk, sociaal, wetenschappelijk als psychologisch niveau getest, dus succes.
Dat wil nog niet zeggen dat ze minder haat onderling hebben. Verruit het meeste geweld in Nederland (en de wereld) wordt nog altijd gepleegd door mannen hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:19 schreef M42 het volgende:
[..]
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Vrouwen hebben juist veel meer haat onderling dan bij mannen het geval is. Vrouwen lopen elkaar altijd af te zeiken en kunnen meestal niet zo goed met elkaar opschieten als mannen onderling doen. Wel is het zo dat vrouwen zich naar buiten toe zich anders kunnen profileren dan werkelijk het geval is, waardoor het voor omstanders lijkt alsof men zo sociaal is. Mannen zijn daarentegen wat simpler, je mag iemand of niet en laat dit dan ook sneller blijken.
Nee, mannen houden er gewoon van om over vrouwen te zeiken. Bovendien zitten er meer mannen op Fokquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:36 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik toch altijd geinig vind is dat in dit soort topics vrijwel alleen maar heren uitgebreid reageren. Hoe komt dat dames? Hebben wij mannen jullie feiloos door (wat me sterk lijkt) of hebben jullie de hoop opgegeven?
Is dat niet zo? Volgens mij is er juist altijd een 'ongeschreven wet der gelijkheid' onder vriendinnengroepen. Als de één net iets beter kan dan de ander zijn ze jaloers en wordt ze verstoten uit de groep (waardoor de één net iets meer aandacht trekt, gevolg: anderen onzeker). Het sociale is dus niet louter positief zoals jij nu wilt beweren (het opnemen van zorgtaken), maar heeft ook een hele negatieve naklank (het dwingen tot conformeren).quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat sociale gaat zeker niet zozeer op voor een groep vrouwen waarbinnen een vrouw moet functioneren (vriendinnen, meerdere vrouwelijke huisgenoten, meerdere vrouwelijke collega's) maar wel als het bijvoorbeeld gaat om het op zich nemen van zorgtaken, zowel in het eigen gezin, als wanneer het bijv. om ouders gaat die wat meer hulp nodig hebben (vaak zelfs dat schoondochters meer hulp bieden aan de ouders van hun man, dan hun man zelf) en in de professionele zorg.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, en als ik mijn eerste zin nalees, is dat ook niet vreemdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Is dat niet zo? Volgens mij is er juist altijd een 'ongeschreven wet der gelijkheid' onder vriendinnengroepen. Als de één net iets beter kan dan de ander zijn ze jaloers en wordt ze verstoten uit de groep (waardoor de één net iets meer aandacht trekt, gevolg: anderen onzeker). Het sociale is dus niet louter positief zoals jij nu wilt beweren (het opnemen van zorgtaken), maar heeft ook een hele negatieve naklank (het dwingen tot conformeren).
Het willen projecteren van een succesvol image is wel iets waar veel vrouwen aan lijden, inderdaad. Niemand hoeft te weten hoe het achter de voordeur eraan toe gaat als er niemand bij is, als iedereen maar denkt dat ze een gelukkig gezin zijn, zonder problemen.quote:Kijk bijv. naar films zoals American Beauty en Ordinary People. Natuurlijk zijn dit wat uitvergrote gevallen, maar beide vrouwen (Carolyn Burnham in American Beauty en Beth Jarrett in Ordinary People) zijn sterk gericht om een succesvol image te projecteren op hun omgeving. De problemen worden moedwillig verstopt.
Die zelfverzekerde vrouw met een peuter die er brandschoon uit ziet en zijzelf met een witte coltrui zonder vlekken ( wat hooguit 1 uur kan duren?) die je terug vind in de hema of v&d folder?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:24 schreef miss_sly het volgende:
Dat gezin bestaat niet, en toch zijn er nog steeds heel veel vrouwen die dat beeld neer willen zetten.
Inderdaad, dat is iets dat je niet ziet. Dat laten ze onderling al zelden zien, laat staan dat de rest van de wereld dat mag zien. Evenals het feit dat je huis niet altijd tiptop in orde is als je 2 kleuters rond hebt lopen. Of dat het vermoeiend is om werk, huishouden en kinderen te combineren en daarnaast ook nog eens en leuke, mooie partner te zijn en een gezellige vriendin in je sociale omgeving.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 03:12 schreef kless het volgende:
[..]
Die zelfverzekerde vrouw met een peuter die er brandschoon uit ziet en zijzelf met een witte coltrui zonder vlekken ( wat hooguit 1 uur kan duren?) die je terug vind in de hema of v&d folder?
Je komt zelden "stoere" beelden tegenvan vrouwen die een gezin hebben met zonen van 12 to 18 waarbij mevrouw met trots d'r grijze haren laat zien.
Ook hier denk ik dat er weer een erg gechargeerd beeld wordt neergezet door jequote:ik moet wel bekenen dat vrouwen socialer zijn in de familie groep/omgeving (geen wonder als ze elkaar daarbuiten al uitschot van een concurent beschouwen dan is het binnen een bepaalde groep wel prettig dat je je daar niet zo heel druk over hoeft te maken en zo extra veel contact met anderen nodig hebt om dat stukkie zekerheid veilig te stellen.
Niet iedereen is oud en wijs. enlight us!!!quote:Als ik soms hier op fok lees hoe sommigen jongens/mannen over meisjes/vrouwen denken, dan denk ik toch dat ze niet echt een realistisch beeld hebben
Misschien moet je niet eens proberen een realistisch beeld van vrouwen te krijgenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:59 schreef kless het volgende:
[..]
Niet iedereen is oud en wijs. enlight us!!!
Hoe wil je uberhaubt een realistisch beeld krijgen van vrouwen???
Zou dat temaken hebben met levens "stadia" meisje vrouw moeder oma stereotypjes? als in dat je toch iets wil indelen om een beetje orde te creeeren in de grote chaos om er dan mee om te kunnen gaan?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je niet eens proberen een realistisch beeld van vrouwen te krijgen
Maar tegelijkertijd moet je dan ook niet die rare denkbeelden voor waar aannemen en iedere vrouw daarop be(ver)oordelen.
Ik denk dat veel jonge vrouwen wel kunnen zijn zoals soms door jongens wordt geschetst. Ik herken hier en daar met lichte schaamte best dingen van toen ik jong was (omg wat klinkt dat oud), maar dat verandert wel met de jaren.
Sowieso denk ik dat men in alle gevallen iedereen als individu moet bekijken en benaderen, niet als onderdeel van de groep mannen of de groep vrouwen.
hmmm, je indeling is denk ik niet echt van toepassing, sorryquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:17 schreef kless het volgende:
[..]
Zou dat temaken hebben met levens "stadia" meisje vrouw moeder oma stereotypjes? als in dat je toch iets wil indelen om een beetje orde te creeeren in de grote chaos om er dan mee om te kunnen gaan?
Meisjes denken niet aan seks, vrouwen welquote:(zoals bijv. "alle mannen denken aan sex" " alle vrouwen ook maar dat mag niet algemeen bekend worden")
Misschien moeten 'mannen' dan niet proberen 'vrouwen' te begrijpen, maar alleen proberen dat ene exemplaar waar ze bij zijn te begrijpen...lijkt me al lastig genoegquote:Mannen zijn wezen die graag hun omgeving willen begrijpen zodat ze er makkelijker mee kunnen leven.
met deze heb je bewezen dat vrouwen een enorm ego hebben wat betreffende het vrouw zijn. Superieur en complex. (hoewel dit volgens enkelingen, meestal vrouwelijke geleerden word afgedaan als reinste onzin).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:29 schreef miss_sly het volgende:
Misschien moeten 'mannen' dan niet proberen 'vrouwen' te begrijpen, maar alleen proberen dat ene exemplaar waar ze bij zijn te begrijpen...lijkt me al lastig genoeg![]()
hooguit inconsequent, maar niet veel complexer dan een manquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:20 schreef flyck het volgende:
[..]
met deze heb je bewezen dat vrouwen een enorm ego hebben wat betreffende het vrouw zijn. Superieur en complex. (hoewel dit volgens enkelingen, meestal vrouwelijke geleerden word afgedaan als reinste onzin).
Nee hoor, ik zeg nergens dat je alleen vrouwen als individu moet benaderen. Ik ben van mening dat je eenieder als individu moet benaderen. Niemand is superieur, maar over het algemeen is een ander persoon meestal wel complexer dan de simpele stereotiepen die men vaak bezigt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:20 schreef flyck het volgende:
[..]
met deze heb je bewezen dat vrouwen een enorm ego hebben wat betreffende het vrouw zijn. Superieur en complex. (hoewel dit volgens enkelingen, meestal vrouwelijke geleerden word afgedaan als reinste onzin).
Tuurlijk is een invidu complexer dan de stereotypen. Een stereotype is iets waar je jezelf of iemand anders in kunt herkennen, maar deze types beschrijven niet de hele persoon. Dus je commentaar is vrij vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg nergens dat je alleen vrouwen als individu moet benaderen. Ik ben van mening dat je eenieder als individu moet benaderen. Niemand is superieur, maar over het algemeen is een ander persoon meestal wel complexer dan de simpele stereotiepen die men vaak bezigt.
Hoewel jij natuurlijk wel aantoont dat sommige mannen inderdaad zo simpel zijn als ze lijken![]()
je wilt het niet snappen, of lukt het je echt niet?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:59 schreef flyck het volgende:
[..]
Tuurlijk is een invidu complexer dan de stereotypen. Een stereotype is iets waar je jezelf of iemand anders in kunt herkennen, maar deze types beschrijven niet de hele persoon. Dus je commentaar is vrij vanzelfsprekend.
Maar daar ging het niet om, ik had het op het feit dat je vermeld dat 1 vrouw al complex genoeg is en dat dergelijke uitspraak getuigd van een redelijk ego wat betref het 'vrouw zijn'.
Zoals jij iemand die je niet kent meteen een groot ego toekent op basis van een uitspraak die je niet begrijpt, bedoel je?quote:Je laatste opmerking daarintegen is wel een beetje contradictisch niet? "over het algemeen is een ander persoon meestal wel complexer dan de simpele stereotiepen". Om dan iemand die je niet kent, even in een stereotype te plaatsen.
zoek de gelijkenis met "Mannen, ze zullen vrouwen nooit begrijpen".quote:Misschien moeten 'mannen' dan niet proberen 'vrouwen' te begrijpen, maar alleen proberen dat ene exemplaar waar ze bij zijn te begrijpen...lijkt me al lastig genoeg
Omdat ik me zelden aangesproken voel door dergelijke generalisaties. Ik geloof best dat er meer vrouwen zo in elkaar zitten, als in de OP wordt verondersteld, dan mannen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:36 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik toch altijd geinig vind is dat in dit soort topics vrijwel alleen maar heren uitgebreid reageren. Hoe komt dat dames?
En als die vrouw d'r haren nou wíl verven? De natuur heeft voor mij bepaald dat ik vanaf mijn 19e toch wel duidelijk grijzend was. Ik ben het daar niet mee eens, en dus verf ik. Maar wanneer doe ik nou precies wat ik wil? Als ik de natuur zijn gang laat gaan, of als ik de "maatschappelijke druk" die mensen ongetwijfeld zullen zien als reden te verven, de overhand laat nemen? In geen van beide gevallen is het toch echt een eigen "keuze"?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 03:12 schreef kless het volgende:
Je komt zelden "stoere" beelden tegenvan vrouwen die een gezin hebben met zonen van 12 to 18 waarbij mevrouw met trots d'r grijze haren laat zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |