abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49515303
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk. je sluit echt wel bepaalde culturen uit. Gewoon gebaseerd op vooroordelen.
Alsof je iedere Surinamer, Turk of Marokkaan persoonlijk kent.
Uitzonderingen daar gelaten. De gemiddelde Ali van om de hoek heeft hier in ieder geval niks te zoeken. Dat kun je racistisch noemen; Ik noem het eerlijk.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49515426
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Uitzonderingen daar gelaten. De gemiddelde Ali van om de hoek heeft hier in ieder geval niks te zoeken. Dat kun je racistisch noemen; Ik noem het eerlijk.
Je sluit Ali uit omdat je denkt dat hij bepaalde eigenschappen heeft die jij niet fijn vindt. Maar als Ali gewoon open-minded is, vrouwen niet als minderwaardig beschouwt en gewoon een fijne aardige jongens is,
En jij sluit hem dan toch uit, gewoon vanwege zijn afkomst, dan is dat bekrompen.

En als Ali een irritant kutventje is, dan moet je zus maar betere partners uitkiezen, en jij mag daar dan best over klagen. Maar je kan niet verbieden, je weet dat dat geen zin heeft.
pi_49515487
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je sluit Ali uit omdat je denkt dat hij bepaalde eigenschappen heeft die jij niet fijn vindt. Maar als Ali gewoon open-minded is, vrouwen niet als minderwaardig beschouwt en gewoon een fijne aardige jongens is,
En jij sluit hem dan toch uit, gewoon vanwege zijn afkomst, dan is dat bekrompen.

En als Ali een irritant kutventje is, dan moet je zus maar betere partners uitkiezen, en jij mag daar dan best over klagen. Maar je kan niet verbieden, je weet dat dat geen zin heeft.
Wat begrijp je niet aan "utizonderingen daar gelaten" ? Begrijpend lezen is niet jouw ding of wel. Hoeveel open minded, liberale, geïntegreerde, goed ontwikkelde Turkse Nederlanders ken jij?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49515502
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "utizonderingen daar gelaten" ? Begrijpend lezen is niet jouw ding of wel. Hoeveel open minded, liberale, geïntegreerde, goed ontwikkelde Turkse Nederlanders ken jij?
Ja, dat kwam er later bij he ventje.
Je zei eerst dat ze echt niet met een Turk of Marokkaan thuis moest komen.

En ik ken genoeg open minded, liberale, geïntegreerde, goed ontwikkelde Turkse Nederlanders.
Misschien moet jij je vooroodelen gewoon even opzij zetten.

Hoeveel Turken ken jij überhaupt ? 1?
pi_49515550
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Genoeg.
Laat me raden. Ze zijn niet islamitisch (dat is namelijk per definitie een religie die man en vrouw niet als gelijk beschouwt), ze voelen zich niet in de eerste plaats een Turk en ze hebben geen hekel aan typisch Nederlandse normen en waarden ?
pi_49515590
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Laat me raden. Ze zijn niet islamitisch (dat is namelijk per definitie een religie die man en vrouw niet als gelijk beschouwt), ze voelen zich niet in de eerste plaats een Turk en ze hebben geen hekel aan typisch Nederlandse normen en waarden ?
Ze zijn wel islamitisch. (de islam verschilt op dat punt weinig van het christendom en vrouwen zijn zeker niet minderwaardig), ze voelen zich Turkse Nederlanders, en ze hebben inderdaad geen hekel aan Nederlandse normen en waarden, wél aan bekrompenheid.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:09:08 #107
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49515624
quote:
Tja, als je van je ouders geen zwart vriendje mag, dan moet je maar een dildo kleien van je eigen stront.
HAHAHA! Ik lig ECHT helemaal krom hier!! Geniaal!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_49515648
Je geeft ze trouwens weinig ruimte om zich Nederlands te voelen. Wat moeten ze in een samenleving waarin men denkt, dat alle Turken toch achterlijke godsdienstwaanzinnigen zijn. En dat er bijna geen positieve uitzonderingen hierop bestaan.

Gelukkig weten we beter.
pi_49515718
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ze zijn wel islamitisch. (de islam verschilt op dat punt weinig van het christendom en vrouwen zijn zeker niet minderwaardig), ze voelen zich Turkse Nederlanders, en ze hebben inderdaad geen hekel aan Nederlandse normen en waarden, wél aan bekrompenheid.
Ik ken veel Turken (honderden). Allemaal anti-semieten, anti-homo's, voelen zich in de eerste plaats Turk, vinden Turkije het mooiste land ter wereld en zijn schijnheilig. Overigens kan ik het op persoonlijk vlak best goed met ze vinden, maar ze zullen nooit familie van me worden. Ik ken één Turk met een Nederlandse vriendin, die moest zich van hem bekeren en is nu z'n verloofde . No way dat dat met mijn zusje ooit gaat gebeuren. De eerste Turk of Mocro die hier op de stoep staat voor mijn zusje, sla ik het licht uit z'n ogen. Daar ben ik heel eerlijk in.
pi_49515800
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ken veel Turken (honderden). Allemaal anti-semieten, anti-homo's, voelen zich in de eerste plaats Turk, vinden Turkije het mooiste land ter wereld en zijn schijnheilig. Overigens kan ik het op persoonlijk vlak best goed met ze vinden,
Dat is te betwijfelen. Jij kan het goed vinden met mensen die je schijnheilig vindt?

Jij kent blijkbaar de verkeerde Turken. Maar goed het is er blijkbaar met de paplepel ingegoten gezien je eerdere reacties.
quote:
maar ze zullen nooit familie van me worden. Ik ken één Turk met een Nederlandse vriendin, die moest zich van hem bekeren en is nu z'n verloofde . No way dat dat met mijn zusje ooit gaat gebeuren. De eerste Turk of Mocro die hier op de stoep staat voor mijn zusje, sla ik het licht uit z'n ogen. Daar ben ik heel eerlijk in.
Ok, mooi is dat.
En dan klagen over Turken, als jij zulke denkbeelden hebt....

En ik ben zo'n Turkse Nederlander voor het geval je het niet doorhad.
pi_49515879
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is te betwijfelen. Jij kan het goed vinden met mensen die je schijnheilig vindt?

Jij kent blijkbaar de verkeerde Turken. Maar goed het is er blijkbaar met de paplepel ingegoten gezien je eerdere reacties.
[..]

Ok, mooi is dat.
En dan klagen over Turken, als jij zulke denkbeelden hebt....

En ik ben zo'n Turkse Nederlander voor het geval je het niet doorhad.
Tuurlijk knul, ik ken de verkeerde Turken. Wel erg toevallig dat ik dan net al die foute ken .
pi_49515909
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Tuurlijk knul, ik ken de verkeerde Turken. Wel erg toevallig dat ik dan net al die foute ken .
Blijkbaar wel.

Heb geen zin meer in deze discussie.
Veel plezier nog met je vooroordelen, gaat vast nog heel veel leuks opleveren.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:23:21 #113
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49516062
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:18 schreef IHVK het volgende:

[..]

!

Hoe voorspelbaar
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49516073
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:18 schreef IHVK het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.

Veel plezier nog met je vooroordelen, gaat vast nog heel veel leuks opleveren.
Het scheelt dat mijn zusje niet op Turken en Mocro's valt .
pi_49516113
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:23 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

!

Hoe voorspelbaar
Ik moet ook nog denken aan mijn humeur natuurlijk. Maar goed ik ga zo iets leuks doen.
pi_49516120
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

Leuk voor je.
pi_49516178
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dude, je lijkt zelf op een Turk
pi_49516197
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:26 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hoi, jij bent ook Turks toch?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:26:47 #119
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49516201
quote:

[..]

Maar, belangrijker, hij is het niet!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:27:43 #120
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_49516234
Ouders die hun kinderen fatsoenlijk opvoeden

Die zie je niet zoveel meer
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_49516253
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hoi, jij bent ook Turks toch?
Hoi, ik ben half Turks
pi_49516262
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:27 schreef SuperWeber het volgende:
Ouders die hun kinderen fatsoenlijk opvoeden

Die zie je niet zoveel meer
Het is dat jij het zegt, anders had ik er misschien op gereageerd.
pi_49516281
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:28 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hoi, ik ben half Turks
Tof.

Mooie ogen trouwens.
pi_49516304
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:26 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Maar, belangrijker, hij is het niet!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_49516328
quote:

[..]

Je punt is? Ik train ook met Turken en Mocro's en met sommige ben ik ook wel eens op stap gegaan. Huidskleur interesseert me geen reet, cultuur wel. En ondanks dat ik met sommigen best vriendschappelijk om ga hoeven ze bij mijn zusje niet in de buurt te komen . Overigens denken veel Turken er nog erger over dan ik. Stuur maar eens een blonde god op hun zusje af en ze slaan eerst hun zusje KO en daarna gaat die gozer voor de bijl .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')