abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49496066
Deze band VERDIENT een eigen topic!

Vier rond-de-twintig-jarige jongens uit Bournemouth... Stonden op London Calling, touren nu UK met pigeon detectives en hebben een EP uit alsmede een paar singles... CD "Fractured Life" komt uit op 2 juli. 24 juni spelen ze op parkpop in Den Haag.

Chris Wall - Vocals, Piano, Guitar
David Jordan - Drums
Jim Maddock - Bass
Tom Pritchard - Guitar

officiele site
myspace
3voor12 pagina

Air Traffic are an English indie rock band from Bournemouth. The band used to practice in an abandoned aircraft hangar, where air traffic control signals would be picked up on their amplifiers, leading to their name. Their music features heavy use of piano, and they have been described by NME to be like "Supergrass covering Little Richard".

Their first single, a double-a side of "Just Abuse Me" and "Charlotte", was released in July 2006 through the independent record label Label Fandango. 500 copies of the single were produced, all of which sold out within a few days of the release date. Following this, the band were signed to the Tiny Consumer branch of EMI in the same month. They were noticed by Radio 1 DJ Steve Lamacq and began to receive some mainstream success, with their song "Never Even Told Me Her Name" receiving airplay on Radio 1 and Kerrang! Radio.

They spent much of August and September 2006 in Monmouth, Wales, recording their music in a recording studio. Four of these tracks were released as an EP on 30th October, which included the single "Never Even Told Me Her Name", "Get In Line", an acoustic version of "Time Goes By", and a demo of "Shooting Star", a song released as a promo CD. A music video was produced for "Never Even Told Me Her Name" by the company type2error, who created videos for the likes of Paul Weller, Captain, Hope of the States and The Rakes.

Recently the band re-released "Charlotte" on March 26, 2007. This marked the band's first move into the charts, with the song reaching #33 in the UK Singles Chart.
pi_49496552
MySpace nummers klinken iig leuk
pi_49497079
jep aardig bandje met aardige muziek
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_49497330
waarschuwing.. charlotte blijft hangen (en het is niet erg om m op repeat te zetten... slik)
pi_49542801
Air Traffic

Echt een heerlijke band, gezien op de afgelopen editie van London Calling,
en ik ga naar Parkpop speciaal voor Air Traffic
pi_49562420
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:07 schreef Cyaa het volgende:
Air Traffic

Echt een heerlijke band, gezien op de afgelopen editie van London Calling,
en ik ga naar Parkpop speciaal voor Air Traffic
*ook
*ook
*ook, de rest van die line-up boeit me eigenlijk echt geen flikker
pi_49924431
Volgens mij zit er een album aan te komen
Op de nieuwste promo staat de album versie van Shooting Stars
pi_49924752
En ook dus op Lowlands
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:39:15 #9
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_49929669
Ik vond ze live niet echt heel overtuigend, leuke singles wederom maar de rest van wat ze speelden was echt vulmateriaal. Maar wie weet zijn ze op een album beter en pakkender.
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:49:34 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_49930021
De singles zijn inderdaad wel leuk, verder nog niets van de band gehoord. Als ze een beetje gunstig geprogrammeerd staan op Lowlands ga ik wel even een kijkje nemen.
  zondag 3 juni 2007 @ 22:57:56 #11
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
  zondag 3 juni 2007 @ 23:10:37 #12
145838 Cyaa
<geen>
pi_50075341
Net van Bellah de gelekte cd gekregen. Lekker. Alleen ik vind de accoustic versie van Time goes by mooier dan de gewone. Dankje Bellah
pi_50076362
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:10 schreef Cyaa het volgende:
Net van Bellah de gelekte cd gekregen. Lekker. Alleen ik vind de accoustic versie van Time goes by mooier dan de gewone. Dankje Bellah
En waar kan ik die vinden?? Of mag je dat niet zeggen..
pi_50081679
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:43 schreef Leeee het volgende:

[..]

En waar kan ik die vinden?? Of mag je dat niet zeggen..
Ik denk het niet, PM me je email adres maar dan mail ik je de link.
pi_50083219
foei! haha ik ga m wel kopen. beloofd.

ik heb nu ongeveer alles wat er te vinden is qua audio (en ja cyaa.. air traffic haalt arctic monkeys en the strokes in op last.fm... i'm actually quite sad)

ze staan nu ook op lowlands
pi_50091288
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:39 schreef Bellah het volgende:

ik heb nu ongeveer alles wat er te vinden is qua audio (en ja cyaa.. air traffic haalt arctic monkeys en the strokes in op last.fm... i'm actually quite sad)

Maar eerst nog op Parkpop!
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_50094904
quote:

Je hebt m me zelf gestuurd en Parkpop

Ga je nu the Strokes en Arctic Monkeys luisteren heel veel omdat Air Traffic ze anders inhaalt?
pi_50101027
nee ik luister nog steeds air traffic, ik sta al een maand bij hun weekly top listeners.. het wordt steeds erger

en parkpop jes.. en dan lowlands..
pi_50287341
quote:

Je moet natuurlijk wel muziek luisteren die anderen niet luisteren
pi_50292843
sorry?
pi_50293079
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:50 schreef Bellah het volgende:
sorry?
Dat je het jammer vindt dat Air Traffic arctic monkeys en the strokes in haalt op last.fm.
Zou je juist tof voor ze moeten vinden
pi_50318106
hehe ja maar dat vind ik ook wel vet, het is alleen zo raar omdat ze zo onbekend zijn en arctic monkeys en the strokes uitverkochte concerten hebben. maar het is niet alsof ik het expres doe of zo, het gaat gewoon vanzelf
pi_50373821
Ja, ik vind ze ook top! En dat moest ik gewoon even kwijt

/ inhoudloosheid
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_50803774
En?? Hoe waren ze op parkpop?
pi_50818203
Uh ik stond helemaal vooraan, maar het podium was best huge en hoog en er zat nog 10 meter tussen of zo... en er stonden wijven achter me die schreeuwden alsof ze vermoord werden

Maar! De piano stond te zacht in het begin, ik vond het nieuwe refrein van this old town vaag, en ik kende 1 liedje niet, tot ik erachter kwam dat de titel gewoon op zo'n scherm stond maar dat ontdekte ik te laat. En dat zegt jullie wss allemaal niks, maar ik vertel het toch maar

Het was pure liefde Haha ahh jawel. Dit is waarschijnlijk nu een van mn fav bands, maar ik schijn een van de enigen te zijn en dat is stom.. En ik ging de setlist bijhouden maar toen ging ik mensen smsen en toen was ik 'm weer kwijt Ze speelden een paar nummers van t nieuwe album maar mainly oude dingetjes (of ja, nee die staan ook op t album, maar ze speelden ook I can't understand en Fractured Life en die zijn 'nieuw') en an end to all our problems was echt geniaal mooi.

ze staan nummer 1 op last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')