abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51335696
Doorsnee speler. In het janboelelftal van ADO Den Haag viel pas op dat hij toch wel kan voetballen. Of waren zijn medespelers zo slecht?
Kan goed een balletje bij zich houden, is technisch, maar zoveel moois kan ik me toch niet van hem herinneren uit zijn lange loopbaan. Heeft slechts even op een heel hoog niveau gepresteerd en toen raakte hij zwaar geblesseerd. Daarna haalde hij dat niveau nooit meer. Leuk voor hem dat hij naar Feyenoord gaat op zijn oude dag, maar daar zal hij niet veel potten meer kunnen breken, hoewel ik hem dat wel gun. Lijkt me een sympathieke, sociale gozer, maar dat mag bij een beoordeling geen rol spelen. De grootste eigenheimers zijn vaak de beste spelers.
Klein zeventje.
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:00:37 #252
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51351002
Michael Mols heeft in de 5e minuut van ADO-De Graafschap Berck Beelenkamp knock out geslagen zonder enige aanleiding. Voor die tijd vond ik hem, vooral in zijn Utrecht tijd, een leuke subtopper. Daarna kreeg ik een nare smaak in mijn mond.
Voor de knock-out 7 min
Erna: 4,5
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  Trouwste user 2022 woensdag 11 juli 2007 @ 22:58:17 #253
7889 tong80
Spleenheup
pi_51378692
Edwin van der Sar

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_51378741
Altijd wel een goeie keeper, en straalt ook wel wat uit vind ik. De beste keeper die Nederland ooit gekend heeft volgens mij. 8.5
  Trouwste user 2022 woensdag 11 juli 2007 @ 23:01:42 #255
7889 tong80
Spleenheup
pi_51378827
Technisch een perfecte keeper. Samen met Jan van Beveren en Frans de Munck de beste die we hebben gehad. Met de uitstraling van de Munck zou ie een internationaal idool zijn geweest. Nu is het inderdaad een 8 en half waar het een 9 en half had kunnen zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_51380443
Beste keeper aller tijden in het Oranje. Geweldige reflexen en met zijn lengte kan hij er onhoudbare ballen uithalen zelfs op deze leeftijd staat hij nog altijd zijn mannetje in de internationale top. Altijd betrouwbaar en doet geen gekke dingen.

kan eigenlijk niks negatiefs bedenken over hem dus een dikke 9,3
  Trouwste user 2022 donderdag 12 juli 2007 @ 16:34:34 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_51398554
*KICK*

pi_51400303
Edwin
9
Zeer betrouwbaar en goeie reflexen
pi_51427654
Is een goeie keeper, maar geen wereldtop. Veel te lang had ik toch een gevoel van wanneer staat er eens een echte vent in het doel. Heeft toch wel te maken met zijn gebrek aan uitstraling. Is heel veel jaren te onopvallend aanwezig geweest, te weinig dwingend. Pas de laatste tijd neemt hij daarin zijn verantwoording.
Was in zijn prille jaren toch wel revolutionair. Meevoetballende doelman, toen waren er nog niet zo veel van. Mooi rijtje clubs achter zijn naam en bij Manchester United sinds het vertrek van Smeichel eindelijk weer een keeper die punten pakt. In Oranje nog onmisbaar. Eigenlijk geldt voor Sar: hoe ouder hoe beter. Daarom toch een 8,5
pi_51429748
Van der Sar is mij wel een 9 waard, een echte zekerheid in het doel. Heeft wel de uitstraling van een lantaarnpaal.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:19:06 #261
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51429877
Nieuwe:
Oscar Moens
pi_51430210
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nieuwe:
Oscar Moens
Namaakkeeper. 6,5
Dit schreef ik een aantal jaar geleden.
quote:
Baia

Elk knulletje dat buiten op straat of op een braakliggend veldje voetbalt, wil iemand zijn. Bij mij in de straat woonden vroeger Wim van Hanegem, Johan Cruijff, Piet Keizer, Sjakie Swart en Jan van Beveren. Allemaal een jaar of twaalf, dertien oud. Ik was Ruud Krol, zette vaak de voet op de bal en imiteerde al zijn gebaartjes. Vooral zijn oorvijg aan het adres van linksback Peter Boeve deed ik na. Voor de jongeren onder ons wil ik dat wel even nader uitleggen. Ajax zat midden jaren zeventig in een dip. Prijzen werden er niet of nauwelijks gewonnen en dat kon Krol, de laatste der Mohikanen van het grote Ajax dat drie Europacups op rij won, niet verkroppen. Tegenwoordig staat Ronald de Boer met de handen in de zij meewarig het hoofd te schudden als een met minder capaciteiten gezegende medespeler iets stoms doet, maar Ruud Krol mepte zo'n vent neer. Op het veld, tijdens de wedstrijd! Dat deed ik dus ook, want ik was Krol. Je volgt je idool tot in de details, nietwaar? Oscar Moens, keeper van AZ is ook zo iemand die zich graag spiegelde aan een groot voorbeeld: Vitor Baia, de Portugese doelman van Barcelona. Sla er oude interviews maar op na: het is Baia voor en het is Baia achter. Als je Moens op tv zag en later op de avond Baia, zou je zeggen dat het twee broers waren. Zelfde outfit, gelijke gebaartjes, identieke uitstraling. Hoewel Oscar enige afstand begint te nemen van zijn idool, te beginnen met een eigen, grappig kapsel, stromen de makelaars toe. De mannen die Vitor Baia van Porto naar Barcelona brachten, ruiken opnieuw handel. Het gaat hen om de jongste telg van het geslacht Baia, want van dat stempel komt Moens nooit meer af, al faxt hij zijn geboorteakte de wereld rond. Ook Oscar wil hogerop en gelijk heeft-ie. Het aanbod van een twaalfjarig contract bij AZ legt hij dus stoïcijns naast zich neer. Hij droomt van Barcelona. Oscar Moens wil de eerste keeper ter wereld zijn, die de plaats in gaat nemen van zijn oudere broer.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2007 @ 14:39:48 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_51430569
Doelman die het van zijn gemaakte uitstraling moest hebben. Werd veel meer kwaliteiten toegedicht dan hij bezat. 6je

vrijdag 13 juli 2007 @ 14:53:48 #264
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51431029
Mooi stukje beschouw
Ben een keer flauw gevallen omdat er niet genoeg zuurstof naar mijn hersenen ging toen ik deze showkeeper aan het uitschelden was. (ik was jong) Het is gewoon een simpele keeper die alles moeilijk laat lijken door zijn gemaakte sprongen.
6
Vind Baia trouwens wel een betere keeper. Hij is meer een type Wapenaar.
pi_51433747
Inderdaad een beetje een showkeeper, heeft ook nooit bij een grote club gekeept. Hij is nu gestopt, omdat hij zeker niet meer bij een kleinere club dan PSV aan de slag wil, hij had nog wel 1 à 2 jaar doorgekunt. Verder niks speciaals, horen we ook nooit meer wat van.

6
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:16:15 #266
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51433896
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:12 schreef hello_moto1992 het volgende:
Inderdaad een beetje een showkeeper, heeft ook nooit bij een grote club gekeept. Hij is nu gestopt, omdat hij zeker niet meer bij een kleinere club dan PSV aan de slag wil, hij had nog wel 1 à 2 jaar doorgekunt. Verder niks speciaals, horen we ook nooit meer wat van.
6
Hij heeft zijn carriere ook beeindigt...
pi_51434104
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Hij heeft zijn carriere ook beeindigt...
Hij zal ook niet snel keeperstrainer worden of zo denk ik. Zal wel lekker in Italie gaan wonen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2007 @ 16:48:08 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_51435120
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:21 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Hij zal ook niet snel keeperstrainer worden of zo denk ik. Zal wel lekker in Italie gaan wonen.
Eerder in Porto

Trouwste user 2022 zondag 15 juli 2007 @ 05:19:06 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_51481351
Messi

pi_51485818
even terug komen op Moens. Twee jaar terug heb ik elke thuis wedstrijd van hem gezien bij WillemII en hij had dat jaar echt veel punten voor WillemII gepakt door geweldige reddingen. Deze man heeft zeker veel kwaliteiten maar zijn uitstraling en houding maken hem minder populair. Als je immers liever op de bank zit bij een topclub dan eerste keeper bij een middenmoter aan het eind van je carriere dan hoor je ook niet populair te zijn. Desalniettemin krijgt hij van mij een 7,7 gebasseerd op zijn kwaliteiten.
pi_51499467
quote:
Op zondag 15 juli 2007 05:19 schreef tong80 het volgende:
Messi

Is al geweest
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:14 schreef tong80 het volgende:
Messi

pi_51499532
Ben wel benieuwd hoe buiten Chelsea over hem gedacht wordt:

Michael Essien
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_51500622
Essien

Een van de meest complete spelers in het hedendaagse voetbal. Kan zo ongeveer op elke positie neergezet worden en zijn taken nog steeds goed uitvoeren. Goede teamspeler ook. Kan eigenlijk weinig minpunten bedenken. Kwam vroeger nogal onbezonnen over, maar dat lag waarschijnlijk aan zijn leeftijd. Heeft zijn absurd hoge transferprijs waargemaakt en dat zegt alles over hoe goed hij is.

9
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 15 juli 2007 @ 20:46:05 #274
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51500696
Wat Flashwin zegt...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Trouwste user 2022 maandag 16 juli 2007 @ 03:40:31 #275
7889 tong80
Spleenheup
pi_51511142
Mooie voetballer die steeds beter wordt.Een 8

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')