quote:
Aad de Mos, de trainer van Vitesse, heeft een veto uitgesproken over een vertrek van Anduele Pryor. De aanvallende middenvelder maakt een stormachtige ontwikkeling door en schoot Vitesse gisteren naar een tweede zege (2-0) op rij tegen NEC, waardoor zijn club nog steeds in de race is om een Intertoto-plek.
Ajax heeft echter interesse in de 22-jarige Amsterdammer. ,,Ik weet dat Ajax-scout Piet Keizer erg van hem gecharmeerd is,’’ aldus trainer De Mos. ,,Maar een transfer is onbespreekbaar. Pryor en keeper Piet Velthuizen mogen onder geen beding weg uit Arnhem.’’ Pryor staat nog tot 2010 onder contract, maar moet volgens De Mos snel voor een langere periode worden vastgelegd. Hij scoorde in de eerste ronde van de play-offs ook al tegen NAC Breda.
Eindelijk een coach die gewoon zegt waar het op staat. Ik blijf het een verademing vinden na commando Sturing
quote:
De Mos: ‘Alles voor doen
Vitesse- trainer vindt plaats in de Intertoto een tastbare prijs.
Vitesse is volledig in de ban van het lonkende vooruitzicht op Europees voetbal. Na het gewonnen tweeluik met NEC noemde trainer Aad de Mos deelname aan de Intertoto een tastbare prijs.
„Dan heb je iets vasts in handen”, zei De Mos na de 2-0 zege bij NEC, de vierde overwinning op rij in de play-offs. „ Als we de Intertoto halen, dat zou fantastisch zijn voor de club, de fans, de spelersgroep en de technische staf. Het zou een beloning zijn voor heel Vitesse. Daarom moeten er alles voor opzij zetten om het ticket binnen te halen.” En, wijzend op de naderende thuiswedstrijd tegen FC Utrecht in de finale: „We moeten er samen alles aan doen om te winnen. Ik hoop dat er donderdag weer 20.000 toeschouwers zijn in Gelredome. We hebben hun steun om van Utrecht te winnen.”
De Mos zag zaterdag in de ons omringende landen wat de huidige waarde is van de Intertoto. In Duitsland vierde HSV groot feest na het bereiken van de Intertoto Vitesse- trainer Aad de Mos: „ Ik hoop dat we donderdag met de steun van ons publiek voor een spektakelstuk kunnen zorgen tegen Utrecht.” en in België deed Charleroi hetzelfde. „De Intertoto is enorm opgewaardeerd”, aldus De Mos. „Vroeger moest de KNVB de clubs geld geven voordat ze zich wilden inschrijven. Nu is het de makkelijkste weg naar Europees voetbal.”
De winnaar van de eindstrijd tussen Vitesse en FC Utrecht moet één ronde Intertoto en één voorronde UEFA Cup doorstaan, dan plaatst het zich voor het hoofdtoernooi om de UEFA Cup. „We hebben nu een kans op Europees voetbal”, aldus De Mos. „Ik vind het een voordeel dat we eerst thuis spelen. Dat is nu in de play-offs gebleken. Je hebt de gelegenheid thuis iets neer te zetten. Het is duidelijk dat dat een heel moeilijke klus zal worden. Utrecht had in de competitie tien punten meer dan wij. Ik hoop dat we donderdag met de steun van ons publiek voor een spektakelstuk kunnen zorgen. Ik heb er vertrouwen in dat de spelers daar wel toe in staat zijn.”
Hopen dat er idd meer dan 11.000 man zitten nu, Domenica?
En dan maar hopen dat het toeschouwersaantal en de woorden van de Mos er ook daadwerkelijk voor zorgen dat we doorgaan, en niet thuis 1-1 en uit 1-0 verlies ofzo
![]()
Vorig jaar tegen Twente besefte ik volgens mij niet eens hoe dicht we bij Europees voetbal waren... Utrecht is totaal niet in vorm, laat ze nou niet hun cupfightersmentaliteit oproepen en alsnog ff met de prijs er vandoor gaan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
quote:
Voetbalprimeur~
Vitesse nagenoeg rond met Gilissen
Tim Gilissen speelt vrijwel zeker komend seizoen voor Vitesse. De 24-jarige middenvelder komt over van Go Ahead Eagles en stond eveneens in de belangstelling van andere Eredivisie-clubs.
Vitesse bereikte reeds een akkoord met Go Ahead over de te betalen transfersom, schrijft De Telegraaf. Daarnaast voerde de begeerde middenvelder afgelopen weekeinde een gesprek met de Arnhemmers, dat hem positief stemde.
Indien Gilissen daadwerkelijk zijn loopbaan vervolgt bij Vitesse, dan troeven de Arnhemmers daarmee NAC en NEC af. Vooral vanuit Breda bestond concrete belangstelling.
Hoe staat het met Kwakman, LB uit Israel, Kolk, SC uit Zwitserland, Poolse GK ?[ Bericht 11% gewijzigd door DeVinger op 21-05-2007 09:01:42 ]