Beaujolais: Bergachtige landstreek in Frankrijk tussen Loire en Saône beslaat in totaal 22.000 hectare. De breedte is zo'n 15 km en strekt zich uit over 90 km. De opbrengst is ongeveer 1,4 miljoen hectoliter. Bekend wijnbouwgebied met beaujolaiswijnen, lichte Bourgogne.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:26 schreef Reza-impreza het volgende:
Nou , ik heb nog een fles beaujolais primeur uit 2005 in de kast staan, als ik hem moet geloven kan ik die dus in de vuilnisbak werpen
Bij haring hoort een glaasje Corenwijnquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:27 schreef beequeen het volgende:
[..]
Haring en witte wijn, geen slechte combi.![]()
Of hij leert het drinken, hij heeft nu iig wel de kans om eens wat anders te proeven dan de bagger die hij waarschijnljk normaal voor zijn neus krijgt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:28 schreef SiRojK het volgende:
[..]
Jaap houdt niet van wijn... dus wat heeft hij daar te zoeken..![]()
FF de fles erbij gehaald, t'is een : Domaine des Bourbons Beaujolais Villages Primeur.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:29 schreef beequeen het volgende:
[..]
De Beaujolais Village en de Cru's du Beaujolais zijn verfijnder en hebben meer kans om ouder te worden.
Door de gootsteen dus....quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef Reza-impreza het volgende:
[..]
FF de fles erbij gehaald, t'is een : Domaine des Bourbons Beaujolais Villages Primeur.
Er is vast wel iemand jarig binnenkortquote:
Beaujolais Primeur 2005 was heel slecht. Is echt per jaar anders imho.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:31 schreef Tissik het volgende:
Ik houd van wijn, maar van een beujolais primeur word ik steevast kotsziek.
Een fles uit 2005 kun je maar beter heel snel weggooien, beujolais primeur is een jonge wijn die meteen gedronken moet worden.
Ik heb ook nog een 2006 staanquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:35 schreef beequeen het volgende:
[..]
Beaujolais Primeur 2005 was heel slecht. Is echt per jaar anders imho.
Ookal was 2005 een topjaar, dan nog is die wijn in 2007 niet meer te zuipen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:35 schreef beequeen het volgende:
[..]
Beaujolais Primeur 2005 was heel slecht. Is echt per jaar anders imho.
Jaap heeft gezegd gasten minder lastig te vallenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef Nostalgist het volgende:
Blij dat Jaap weg is, word er altijd héél kriegel van als gasten met disrespect behandeld worden worden....
ik zou hem niet geven aan iemand die de wijnkennis van Huub heeft.....quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef Reza-impreza het volgende:
[..]
Er is vast wel iemand jarig binnenkort![]()
Het mag beide.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:33 schreef FdW het volgende:
Wordt het tegenwoordig niet Beaujolais Nouveau genoemd?
En die mag ook doorgespoeld worden. Neem 1 slokje en je zult dat advies meteen opvolgen ......quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |