abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:56:03 #26
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_49488426
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:19 schreef D-Revolutionary het volgende:
Je moet gewoon niet hardrijden, weet je hoeveel ongelukken er worden veroorzaakt door mensen die te hard rijden?
hier wordt het verhaal wel een beetje uit zijn verband getrokken. Tuurlijk is te hard rijden in het algemeen gewoon slecht en moet het aangepakt worden. maar hier gaat het om een stuk lege snelweg in het midden van de nacht. nu zeg ik niet dat je dus rustig met 250 Km/u over de A9 moet blazen, maar zo rond de 140 moet toch wel te doen zijn als er immers geen verkeer in de verste verte te bekennen is.

Al die snelheidscontroles moeten gewoon variabel worden. Nergens voor nodig om iemand die 120 rijdt op een leeg stuk midden in de nacht waar je 100 mag te bekeuren. En ja, dan is het de vraag waar leg je de grens, want om met 180 te scheuren gaat dan wel weer te ver... ik zou zeggen bij 160... maarja das dan mijn mening. 100 is gewoon kul.
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]


Als ik zelf hard rijd doe ik dat, zeker zolang ik nog een beginnersrijbewijs heb, ook niet op het achterlijke af:

-sowieso niet meer dan 50 km/u te hard (degenen die dat nog wel doen, vragen er ook gewoon vind ik )
-in principe voorlopig ook niet meer dan 30 km/u te hard omdat het me een punt kan kosten bij aanhouding
-meestal rijd ik een kilometer of 10-20 te hard, dus op sommige stukken in de stad 70 en op snelwegen 110-120.

Als je dan een keer geflitst of aangehouden wordt valt het leed na de correctie vaak wel te overzien
Dat dus.
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:57:58 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49488489
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:14 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ik heb de hele situatie toch uitgelegd moraalridder.

of moet ik zeggen chocoladeridder
Je zegt maar wat je wilt, je weet dat ik gelijk heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:59:08 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49488528
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:35 schreef EsDe het volgende:

[..]

Boomknuffelaar alert

Als jij keurig 100 rijdt midden in de nacht op een leeg stuk snelweg.... ben je gewoon niet helemaal 100%.
Wat heeft dat met een boom te maken?

Gelukkig is dan naast mij 95 % van de bevolking niet in orde, want op enkele idioten na houd iedereen zich keurig aan de snelheid zoals het hoort.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:00:49 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49488584
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:56 schreef EsDe het volgende:

[..]

hier wordt het verhaal wel een beetje uit zijn verband getrokken. Tuurlijk is te hard rijden in het algemeen gewoon slecht en moet het aangepakt worden. maar hier gaat het om een stuk lege snelweg in het midden van de nacht. nu zeg ik niet dat je dus rustig met 250 Km/u over de A9 moet blazen, maar zo rond de 140 moet toch wel te doen zijn als er immers geen verkeer in de verste verte te bekennen is.

Al die snelheidscontroles moeten gewoon variabel worden. Nergens voor nodig om iemand die 120 rijdt op een leeg stuk midden in de nacht waar je 100 mag te bekeuren. En ja, dan is het de vraag waar leg je de grens, want om met 180 te scheuren gaat dan wel weer te ver... ik zou zeggen bij 160... maarja das dan mijn mening. 100 is gewoon kul.
[..]

Dat dus.
Dit is een eindeloze discussie om dat de grens elke keer een beetje verder opgerekt gaat worden. ALs je 140 instelt, gaan de mensen die 141 rijden klagen, als je 160 instelt gaan de mensen die 161 rijden klagen enzovoort. Ergens moet je een grens stellen en dan vind ik 100 of 120 op een snelweg een uitstekende snelheid die prima te doen is.

Als je haast moet hebben om op tijd te komen dan ben je dus gewoon te laat weggegaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:28:33 #30
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_49489571
Je moet je nummerplaten 's nachts afplakken. Dan moeten ze je staande houden om je een bekeuring te geven. Geen agent die zich 's nachts buiten waagt, dus gegarandeerd geen bekeuring.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:41:52 #31
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_49490183
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dit is een eindeloze discussie om dat de grens elke keer een beetje verder opgerekt gaat worden. ALs je 140 instelt, gaan de mensen die 141 rijden klagen, als je 160 instelt gaan de mensen die 161 rijden klagen enzovoort. Ergens moet je een grens stellen en dan vind ik 100 of 120 op een snelweg een uitstekende snelheid die prima te doen is.

Als je haast moet hebben om op tijd te komen dan ben je dus gewoon te laat weggegaan.
Ben je ook van mening dat iemand die 120 rijdt op een leeg stuk midden in de nacht waar 100 max is beboet moet worden?
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_49490244
Eigen schuld, dikke boete.

Flitspalen 's nachts uitzetten
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:46:16 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49490335
Het is ook ontzettend moeilijk om de wijzer van je snelheidsmeter naar het zelfde getalletje te laten wijzen als het getal wat met regelmaat te zien is op de borden met de rode rand. Dat vereist concentratie, een goed gevoel voor snelheid, en een stabiele rechtervoet die door een goed stel hersenen wordt aangestuurd.

Voor hen die niet in staat zijn de bovenstaande actie zelfstandig uit te voeren, is er wel een technische oplossing. De cruise-control. Die stel je in op 100km/u, en je gaat dan niet boven de 100km/u. Maar aangezien de cruise-control toch meestal alleen beschikbaar is in de ietwat luxere auto's, zul je toch moeten terugvallen op het gezond verstand om de snelheidheidsmeter van je auto toch naar de 100 te doen laten wijzen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:49:15 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49490443
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:41 schreef EsDe het volgende:
Ben je ook van mening dat iemand die 120 rijdt op een leeg stuk midden in de nacht waar 100 max is beboet moet worden?
Regels gelden 24/7, dus... JA.

En echt, als je 100 kilometer moet afleggen in Nederland, maakt het dan echt uit of je er 1 uur over doet, of 50 minuten door 120 te gaan rijden? De tijdswinst van 10 minuten lijkt me in ieder geval geen boete van 200 Euro ofzo waard, jou wel?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:49:35 #35
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_49490454
Cruise zit op bijna elke auto standaard, auto's die dat niet hebben halen 120 niet eens.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:54:35 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49490653
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.
30 kilometer te hard. Met "correctie" wordt er dan 4 km afgetrokken, en zal dat dus 26 kilometer te hard zijn. Dat gaat je dus 120 Euro kosten ben ik bang.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49492582
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:49 schreef ouderejongere het volgende:
auto's die dat niet hebben halen 120 niet eens.
Onzin
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:31:19 #38
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_49494333
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Situatie: Kwart over 3 s' nachts op woensdag op donderdag, A9 bij Amsterdam, lege 3 baansweg, schijnbaar een limit van 100, Jill-RMC die snel naar huis wilde en ongeveer 130 reed, FLITS.

Echt kunnen ze in de avonduren als er toch geen hond op de weg is die flitspalen niet gewoon uitzetten?!?!
Dit heeft echt niets meer te maken met veiligheid o.i.d. dis echt gewoon geld aftroggelen.
was dus niet nutteloos, bedankt voor de centjes
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:57:16 #39
12089 DukeBox
Lees de FAQ !
pi_49497471
Limiet is er vaak ook voor de geluidsoverlast. Ik woon zelf een flink stuk van een snelweg, maar bij bepaalde wind kun je het zeker horen. Een maand of 7 geleden is het limiet verlaagt van 100 naar 70.. en sindsdien hoor je het constante gebrom niet meer..
statsbakker
  vrijdag 18 mei 2007 @ 00:15:36 #40
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49498052
Hangt af van de weg. Meeste 80km wegen zijn wel oke, maar die buiten de bebouwde kom weggetjes, die 60km zijn . Das echt belachelijk, mag van mij zó naar de 80 weer. Beetje tussen de weilanden doorrijden. Max snelheid op snelweg mag ook wel omhoog.
Politie moet ook andere prioriteiten leren stellen. Wat is belangrijker? Iemand flitsen die 5km te hard rijdt, of een groepje Marokkanen die de buurt weer op stelten zet?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 08:46:37 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49502106
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:41 schreef EsDe het volgende:

[..]

Ben je ook van mening dat iemand die 120 rijdt op een leeg stuk midden in de nacht waar 100 max is beboet moet worden?
Zonder uitzondering ben ik het daar absoluut mee eens. Of de snelweg leeg is of bomvol doet niet terzake, regels gelden 24 uur per dag en niet alleen tijdens kantooruren. En zoals eerder gezegd de tijdwinst is echt minimaal, dus waarom zou je de moeite nemen? Als je te laat aankomt ben je te laat weg gegaan zo simpel is het.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_49502314
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dit is een eindeloze discussie om dat de grens elke keer een beetje verder opgerekt gaat worden. ALs je 140 instelt, gaan de mensen die 141 rijden klagen, als je 160 instelt gaan de mensen die 161 rijden klagen enzovoort. Ergens moet je een grens stellen en dan vind ik 100 of 120 op een snelweg een uitstekende snelheid die prima te doen is.

Als je haast moet hebben om op tijd te komen dan ben je dus gewoon te laat weggegaan.
Nope, bij 100 voelt het alsof je heel langzaam rijdt, zeker op een verlaten stuk weg. Het is hetzelfde als ik tegen je zeg:"vanaf nu aan voor de veiligheid mag je 2 stappen per minuut maken". "Niet zeuren meneer, de regels zijn er niet voor niets, zag ik daar 3 stappen?" *FLITS*
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:28:36 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49503678
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 09:08 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Nope, bij 100 voelt het alsof je heel langzaam rijdt, zeker op een verlaten stuk weg. Het is hetzelfde als ik tegen je zeg:"vanaf nu aan voor de veiligheid mag je 2 stappen per minuut maken". "Niet zeuren meneer, de regels zijn er niet voor niets, zag ik daar 3 stappen?" *FLITS*
100 voelt misschien als heel langzaam maar is het niet. Je vergelijking met het aantal stappen per minuut slaat natuurlijk nergens op. Als ik lopend ergens tegen aan knal, maak ik minder schade dan jij die met je auto met 100 ergens tegen aan knalt.

100 km per uur is een uitstekende snelheid, of de weg verlaten is of niet doet niet terzake.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:41:08 #44
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49503908
Het is heel simpel, als we de snelheidslimieten 's nachts niet laten gelden, of alle flitspalen uitzetten rijdt geen hond meer 100, maar minstens 110-120. Helemaal niet zo'n probleem voor de veiligheid, voor de omwonenden van een snel/ringweg toch al een stuk meer overlast.
Veel belangrijker, een heleboel automobilisten heeft een ingebakken ' ik wil de auto voor me inhalen' reflex, vooral 's nachts. Dus de auto voor rijdt 120, de auto die wil inhalen minsten 10 en waarschijnlijk 20 km harder (anders voelt het niet als inhalen tenslotte). Dus nu rijden er regelmatig mensen 140 en meer op de ringweg.

Begin je het probleem te snappen? Dus betalen, en de volgende keer minder stom zijn, want als je op de ring Amsterdam te hard rijdt en niet goed oplet waar de palen staan:
eigen schuld dikke bult.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:47:23 #45
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_49504050
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:35 schreef EsDe het volgende:
Boomknuffelaar alert

Mensen die iets tegen boomknuffelaars hebben, zijn meestal impotente rokende autistische stumpers.
Meestal, he.
Dat verandert alles
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:58:48 #46
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49504321
Even helemaal ekker off topic, is er al een topic waar we kunnen discusieren over het beleid van natuurmonumenten ed. Ik wordt namelijk helemaal gek van die trend om land op te kopen, overal prikkeldraad omheen en een lullig wandelpadje er doorheen voor de massa. Ik wil ook wel eens buiten de paden!
Stelletje hersenzwakke boomknuffelaars dat het zijn!!

Maar ik rook niet
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:03:46 #47
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49504443
Die mensen kiezen er zelf voor om in de buurt van een snelweg te gaan wonen
pi_49504662
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:13 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Geflitst bij het shell station nabij Amstelveen denk ik?

(Een van de bekendste flitspalen aan de A9 naar mijn mening)
Nee, het was er die paal die daarvoor nog stond Want die zag ik dus wel omdat ik daarna dus wel even goed op de palen ging letten.

Het is echt zo sneu...heb nu in mn rijbewijs leven (afgelopen 4 jaar) toch wel 5 snelheidsboetes gehad, waarvan 4 s'nachts (tussen 1 en 4) en eentje rond 20.00 uur 's avonds. Dus mss ligt het daaraan...zodra het donker wordt en de weg is leeg wordt ik een klein evil snelheidsduiveltje
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:00:20 #49
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_49506251
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:03 schreef LegerNeger het volgende:
Die mensen kiezen er zelf voor om in de buurt van een snelweg te gaan wonen
Ja, eigen verantwoordelijkheid, vervelend, he?
En winkeliers die bestolen worden hadden ook maar een ander vak moeten kiezen, right?
Dat verandert alles
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:03:07 #50
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49506376
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:03 schreef LegerNeger het volgende:
Die mensen kiezen er zelf voor om in de buurt van een snelweg te gaan wonen
Ja, want in dit land hebben we een overvloed aan goede, betaalbare huizen in de grote steden, die niet in de buurt van drukke wegen liggen, goed openbaar vervoer etc etc
Mensen die ook maar in de buurt van een weg wonen zoeken het inderdaad echt op.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')