Goede samenvattingJaap vraagt na de live uitzending van RTL iedereen op de bank, hij wil eindelijk zijn verhaal vertellen.
Jullie weten dat ik de afgelopen twee dagen erg afwezig was, door ernstige dingen de gebeurd zijn in mijn privé leven.
Ik vind het nu een goed moment om het jullie te vertellen, hij vind het niet makkelijk om door te gaan maar hij probeert het toch.
Hij verteld dat Cora Talpa gechanteerd heeft voor een groot geldbedrag, ze is door een groep mensen gemanipuleerd en heeft zich voor het karretje laten spannen om geld te eisen voor de trouwerij.
Cora denkt dat talpa slecht is, maar dat is niet zo, want Talpa kan ze allemaal kapot maken, maar als ze zich nu terug trekken maken ze die mensen niet kapot.
Hij vraagt zelfs nu op de livestreams tegen die groep of ze ermee willen stoppen zodat het ophoudt.
Als Cora hier ook mee doorgaat wil ik met haar ook niks meer te maken hebben, maar daar weet ik nog niks van.
Lieke vraagt tussendoor hoe zit het met de bruiloft aankomende Vrijdag, die gaat er niet uit.
Amanda vind het een vaag verhaal en vertrouwt Cora helemaal niet, ze snapt wel hoe het zit, maar ze snapt niet dat ze hier aan mee doet. Huub legt uit dat Cora heel erg gemanipuleerd is door die groep, ze vertelde haar dat Talpa wel heel slecht is omdat ze genoeg verdienen aan de bruiloft, dus dat zij geld moest eisen en daar is ze over na gaan denken en heeft die eis gelegd bij Talpa onder druk van die groep, waar ik niet op in kan gaan wie dat zijn, maar zijn wel bekende van Jaap. Jaap stond zelf ook onder verdenking maar dat is nu een heel stuk minder, ze hebben alle gegevens van mijn PC door speciale onderzoekers laten nakijken.
Over een paar dagen krijg ik daar uitsluitsel over en daarom zei ik gisteren ook met mij komt het goed.
Talpa is juist nobel en genereus, want ze zouden die mensen kapot kunnen maken, maar ze zeggen nu als ze er niet mee doorgaan komen ze er makkelijk vanaf.
Brian wil weten of die Jelte er ook iets mee te maken had, ja dat mag ik wel toegeven want dat ie al besproken.
Jelte heeft zich opgeworpen als zaakwaarnemer van Cora, ik distantieer me helemaal van die gast.
Jaap denkt dat hij heel erg op haar heeft ingepraat, hij weet wel dat ze heel bewust mee gewerkt aan dit plan, Cora is ervan overtuigd dat de beloftes die Talpa aan Jaap heeft gedaan niet zouden gebeuren.
Terwijl ik wel weet dat het wel zo is, zoals een cosmetische krijgen in de kooi als hij heel veel afgevallen zou zijn.
Huub wil weten wat Nicolaas er mee te maken heeft, maar Jaap kan daar geen uitspraken over doen.
Natasia snapt het niet dat Cora zo denkt, want zij is toch het voorbeeld dat alles wel geregeld kan worden, zoals haar rijbewijs haar borsten, dus ze snapt niet dat zij zo denkt.
Huub wil het wel uitleggen en betrekt het even op Natasia, stel je voor Wilgo is ook geen fan van de gouden kooi, dan is hij zwak en dan gaan vrienden van jou en hem op hem inpraten om alles in het negatieve te stellen en dat is ze gewoon gaat geloven.
Jaap is zo geschrokken van Cora dat hij afstand moet nemen van haar zolang hij in de kooi blijft.
Jaap verteld de waarheid en Natasia en Huub hebben weer ruzie
Want hij is ervan overtuigd dat zij dit uit liefde heeft gedaan en dat vind hij juist zo eng ze is helemaal doorgedraaid uit liefde voor mij. Zij hoopte op deze manier mij uit de kooi te krijgen en dat ik dan gelijk van mijn studie schulden af zou zijn en nog wat overhield.
Ik ben nu ook aan het nadenken wat ik moet doen, wat ben je aan het bedenken dan wil Amanda weten dat je de kooi uitgaat voor haar.
Nou dat kan dus niet zegt Jaap, want ik heb niks meer buiten de kooi, zij komt uit een heel warm rijk nest en ik niet ik ben gek op mijn moeder maar wij kunnen niet samen.
Dan verteld Jaap dat hij ook trots op zichzelf want voor de eerste keer van zijn leven is hij zich niet op eten gaan storten en daarom vind hij het waarschijnlijk verstandiger om te blijven, want hij voelt zich hier ook thuis gek genoeg en hij wil toch zijn doelen bereiken en gaat door met afvallen.
Huub probeert Jaap te overtuigen dat hij er op tijd achter gekomen is , want wat zou er met je gebeurd zijn als ze jou aan het altaar had laten staan. Dan had ze echt een mes in je rug gestoken.
Brian en Amanda praten meer over het gevoel en emoties van Jaap om daarom juist wel te beslissen om naar huis te gaan.
Maar Jaap is daar nog niet uit en hij weet wel dat het niet verstandig is om nu naar huis te gaan met al deze commotie.
Amanda snapt niet dat Jaap erin blijft als hij zeker weet dat Cora zo van hem houdt, dat hij dan niet naar huis gaat, Jaap snapt het eerst niet maar als ze het nog een keer uitlegt zegt hij op dit moment kan ik er niet uit want als zij zegt adios Japie, heeft zijn nog alles en ik helemaal niks, dus dat werkt ook niet.
Natasia hoopt dat Jaap haar los kan laten, want dat zou het beste zijn voor jaap en Cora, maar ze weet niet of dat jaap gaat lukken, dat weet jaap zelf ook nog niet maar Huub zegt dat hij dat wel moet proberen, Huub betrekt het op zichzelf en zou dat wel kunnen, want ik zou vraagtekens bij dit verhaal zetten en het dan gaan blokken, maar ik zeg niet wat jaap moet doen, want dat kan ik hem niet opleggen.
Maar Huub zou er zelf nooit uitgaan, Amanda vind niet dat Huub dit zo kan zeggen want jij hebt dat gevoel niet die Jaap heeft voor Cora.
Lieke zou ook niet weten wat zij zou doen, want hier heeft hij dingen om zijn doelen te bereiken.
Maar Huub durft het nog wel scherper te stellen, houdt Cora eigenlijk wel van jou, want is ze na 2 maanden niet een golddigger, die op je geld uit is en echt niet van je houdt.
Jaap zegt dat er genoeg bewijzen zijn dat ze het wel degelijk het gedaan heeft omdat ze van hem houdt.
Dat zou kunnen zegt Huub, maar ik ben door dit verhaal nog meer gaan twijfelen aan haar intenties, maar ik kan het helemaal mis hebben.
Jaap kan zich nog steeds niet voorstellen dat zij dit allemaal gedaan heeft met de intentie om hier een slaatje uit te slaan, maar Huub vind wel dat hij er rekening mee moet houden.
Lieke wil nog wel even zeggen dat ze het heel knap van Jaap vind dat hij het heeft willen en durven vertellen, Jaap moet er een beetje om lachen en zegt ja wat moet ik anders Vrijdag zeggen dat Cora wat later komt want het gaat gewoon niet door.
Lieke gaat de keuken in om het eten te maken en de andere blijven nog even met Jaap praten, hij zegt, ik moet me er van distantiëren want dit is illegaal en ik wil hier niks mee temaken hebben.
Ik moet mijn gevoel uitschakelen en ik hoop dat het me gaat lukken anders gaan Cora en ik helemaal kapot.
Brian wil weten wat ze met Jelte gaan doen, Jaap kan alleen maar zeggen, Jelte moet snel inkrimpen want anders wordt hij kapot gemaakt.
Ik weet niet wie de mastermind is, maar ik kan er geen uitspraken over doen en dat begrijpen ze.
Ik moet haar loslaten, want het maakt ons allemaal stuk, mijn familie haar familie
Ik ga haar niet redden of helpen, het is gewoon stom wat ze gedaan heeft,
Je kan niet een handje boven haar hoofd houden, maar ik wil niet dat zij hier aan onder door gaat.