Helpt dat?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sticker van de bloedbank naast de deur![]()
Nou ja, of ze rennen keihard weg, of ze gaan NOG harder proberen je te bekerenquote:
quote:
Dat onder etenstijd is puur toeval. Zo word het ook in het nieuws weergeven, alsof we hier zegmaar om 5 uur beginnen en om 7 uur weer ophouden.quote:Sja, jammer dan
[..]
Lijkt mij toch overduidelijk? Als ik een helpdesk bel, is dat omdat ik iemand WIL spreken. Op telefonische 'aanbiedingen' onder etenstijd zit ik niet te wachten (en velen met mij)
[..]
Je geld komt infeite bij hetzelfde doel terecht. Tuurlijk de mensen die hier werken krijgen loon. Maar geen dikke bonussen e.d. want het gaat uiteindelijk om het doel.quote:Oke, dan is het misschien ook vooral een gevoelskwestie. Ik vind het in ieder geval 10x leuker om te geven aan een vriendelijke vrijwilliger die met een collectebus bij mij aan de deur komt dan om gebeld te worden door een callcenterfiguur met verkooptraining en bonusregeling die mij een long-term commitment wil aftroggelen.
quote:
Maar wordt er dan ook de hele dag naar particulieren gebeld? t Lijk mij toch voor de hand liggend dat er overdag meer naar bedrijven en 's avonds meer naar particulieren wordt gebeld (dat is ook wat ik van mn vriendin heb gehoord, die heeft ook een tijdje als telefonische stalkster gewerkt)quote:Dat onder etenstijd is puur toeval. Zo word het ook in het nieuws weergeven, alsof we hier zegmaar om 5 uur beginnen en om 7 uur weer ophouden.
Er word van 9 tot 9 gebeld (hier)
Bij telefonische fondsenwerving of op straat word je onder druk gezet om in heel korte tijd te beslissen om een verbintenis voor een lange tijd aan te gaan. De keren dat ik me daartoe heb laten verleiden voelde ik me daar achteraf gewoon niet 100% prettig bij.quote:Je geld komt infeite bij hetzelfde doel terecht. Tuurlijk de mensen die hier werken krijgen loon. Maar geen dikke bonussen e.d. want het gaat uiteindelijk om het doel.
Ik vind dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden over "nobele" telefoontjes.
quote:
Bedrijven doen wij niet aan voor zover ik weet. (ben voornamelijk voor IT en Projectmanagement hier momentel)quote:Maar wordt er dan ook de hele dag naar particulieren gebeld? t Lijk mij toch voor de hand liggend dat er overdag meer naar bedrijven en 's avonds meer naar particulieren wordt gebeld (dat is ook wat ik van mn vriendin heb gehoord, die heeft ook een tijdje als telefonische stalkster gewerkt)
[..]
Wij zetten mensen geenzins onder druk. Mensen waar jij dan mee te maken krijgen doen dan toch echt iets fout.quote:Bij telefonische fondsenwerving of op straat word je onder druk gezet om in heel korte tijd te beslissen om een verbintenis voor een lange tijd aan te gaan. De keren dat ik me daartoe heb laten verleiden voelde ik me daar achteraf gewoon niet 100% prettig bij.
Anders geformuleerd: Je zet iemand voor het blok om binnen enkele seconden te beslissen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:15 schreef McKillem het volgende:
Wij zetten mensen geenzins onder druk.
Je kan toch ook zeggen dat je er nog even over na wil denken? Is geen probleem hoor.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Anders geformuleerd: Je zet iemand voor het blok om binnen enkele seconden te beslissen.
Zie je echt niet in dat daar bezwaren tegen zouden kunnen zijn?
Tuurlijk. Maar de bedoeling van dat bellen is toch dat er mensen direct 'ja' zeggen...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:22 schreef McKillem het volgende:
Je kan toch ook zeggen dat je er nog even over na wil denken? Is geen probleem hoor.
Als je jezelf er niet goed bij voelt kan je ook gewoon nee zeggen.
Nou, de algemene mening is toch wel dat het irritant is...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:22 schreef McKillem het volgende:
Dat mensen dingen hinderlijk vinden kunnen we natuurlijk nog wel even op doorbrijen, want iets dat hinderlijk is is voor iedereen individueel. Dat gaat te offtopic.
Zelfs dan, je zit nergens aan vast.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar de bedoeling van dat bellen is toch dat er mensen direct 'ja' zeggen...
[..]
Tjah, goed. Kan me iig wel irritantere dingen voorstellen om heel eerlijk te zijn.quote:Nou, de algemene mening is toch wel dat het irritant is...
Toch is het toffer om een "Bel Me Wel" register te hebben. Nu moet je alsnog actie ondernemen om die ongevraagde troep niet meer aan te hoeven hoeren.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:19 schreef Mardoek50 het volgende:
Goed nieuws, er komt een "Bel Me Niet" register. Eindelijk wordt er eens wat aan de telefoon terreur gedaan.![]()
Dat zou idd nog beter zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Toch is het toffer om een "Bel Me Wel" register te hebben. Nu moet je alsnog actie ondernemen om die ongevraagde troep niet meer aan te hoeven hoeren.
Ja maar dat is zielig. Die mensen doen ook alleen maar hun werk....quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:49 schreef ANWB het volgende:
En in de stad de mensen heel vuil aankijken.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |