Leuk betoog, maar je vergeet dat je zelf kunt kiezen of je in dat register wordt opgenomen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:45 schreef McKillem het volgende:
Ik vind dat belmeniet register wat er gaat komen wel een beetje generaliserend weer.
Niet iedereen die je belt belt je om je wat aan te smeren.
Ons callcenter belt bijvoorbeeld uit voor UPC, het gros vd mensen die we bellen zijn te spreken over het feit dat we bellen (zijn dan ook wel non-commercieel gesprekken grotendeels), ook bellen we mensen op voor goede doelen.
Dat word er allemaal maar gewoon bij elkaar geveegd.
Daar geheel naast zegt dit wel weer voldoende over het nederlandse volk.
Blijkbaar zijn er veel mensen die gewoon geen nee kunnen zeggen of de hoorn er op flikkeren.
Iedereen heeft er een hekel aan, maar intussen heeft die branche wel een omzet van een miljard of 5.
Snap jij het snap ik het.
Dan heb je nog iets van 500.000 mensen die je gewoon op straat flikkerd als gevolg van deze regel.
Daar heeft die pvdapauper niet over na zitten denken.
Sterf heel gouw af.
Hadden ze maar een vak moeten lerenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:45 schreef McKillem het volgende:
Dan heb je nog iets van 500.000 mensen die je gewoon potentieel op straat flikkert als gevolg van deze regel.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:45 schreef McKillem het volgende:
ook bellen we mensen op voor goede doelen.
Die mensen zijn doorgaans bezig met het leren van een vak smartass.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hadden ze maar een vak moeten leren![]()
Ik zie een duiderlijk contrast tussen mensen helpen voor een euro, dan iedere maand de kas van bijvoorbeeld kpn te spekken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]nee, dan is het echt minder erg hoor
dat bel mij niet registergaat toch om outbound calls? een helpdesk is inbound en het lijkt mij niet erg logisch dat die verdwijen als er een bel mij niet register komtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:04 schreef McKillem het volgende:
[..]
Die mensen zijn doorgaans bezig met het leren van een vak smartass.
En zonder die mensen heb jij ook geen helpdesk als bijv je internet niet werkt, dus je kan wel interresant gaan lopen doen maar het werkt niet echt.
Precies, het zijn gewoon werkstudenten, dus zoooo extreem dramatisch is het nou ook weer niet als er wat banen verdwijnen in de belbranchequote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:04 schreef McKillem het volgende:
Die mensen zijn doorgaans bezig met het leren van een vak smartass.
Veeg jij hier nou telefonische verkoop-stalkers en helpdeskers op 1 hoop? Meen je dat echt? Nee toch?quote:En zonder die mensen heb jij ook geen helpdesk als bijv je internet niet werkt, dus je kan wel interresant gaan lopen doen maar het werkt niet echt.![]()
Goede doelen schakelen tcoh gewoon commerciele fondenswervingsbedrijven in? Die bedrijven werken toch ook gewoon met targets en evt bonusregelingen, en hebben dus toch ook gewoon belang om te 'scoren' ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:07 schreef McKillem het volgende:
Ik zie een duiderlijk contrast tussen mensen helpen voor een euro, dan iedere maand de kas van bijvoorbeeld kpn te spekken.
Goede doel bellers hebben aan 1 hooguit 2 duiderlijke nee's voldoende. Commerciele bellers kennen geen nee als antwoord.
En al die managers, iters e.d. die werken bij dergelijke centera?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Precies, het zijn gewoon werkstudenten, dus zoooo extreem dramatisch is het nou ook weer niet als er wat banen verdwijnen in de belbranche
[..]
Maak je punt duiderlijk svpquote:Veeg jij hier nou telefonische verkoop-stalkers en helpdeskers op 1 hoop? Meen je dat echt? Nee toch?
[..]
Aanzienlijk minder dan commercie. Er bestaat wel een bonus, maar dit stelt niet zo denderend veel voor.quote:Goededoelen-bellers werken toch ook bij commerciele bedrijven, en hebben toch ook targets en bonusregelingen, en dus evenveel belang om te 'scoren' ?
Met dat "Bel Me Niet" register komen er ook sancties voor overtredingen, waarschijnlijk hoge boetes. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om toch nog te bellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:59 schreef Lemmiwinks het volgende:
Het zou een goed idee zijn collectantes en andere minderwaardige mensen vogelvrij te verklaren zodat er een risico zit aan het continu voorliegen van het volk.
Het gaat hier om het feit dat meneer/mevrouw callcenter medewerkers kleineert. Daar reageer ik op.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:11 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat bel mij niet registergaat toch om outbound calls? een helpdesk is inbound en het lijkt mij niet erg logisch dat die verdwijen als er een bel mij niet register komt
quote:
Sja, jammer danquote:En al die managers, iters e.d. die werken bij dergelijke centera?
Banen liggen nogsteeds niet voor het oprapen.
Lijkt mij toch overduidelijk? Als ik een helpdesk bel, is dat omdat ik iemand WIL spreken. Op telefonische 'aanbiedingen' onder etenstijd zit ik niet te wachten (en velen met mij)quote:Maar je punt duiderlijk svp
Oke, dan is het misschien ook vooral een gevoelskwestie. Ik vind het in ieder geval 10x leuker om te geven aan een vriendelijke vrijwilliger die met een collectebus bij mij aan de deur komt dan om gebeld te worden door een callcenterfiguur met verkooptraining en bonusregeling die mij een long-term commitment wil aftroggelen.quote:Aanzienlijk minder dan commercie. Er bestaat wel een bonus, maar dit stelt niet zo denderend veel voor.
wat valt er te kleineren aan kakkerlakken en bloedzuigers? vrij weinig hoor..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:16 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het gaat hier om het feit dat meneer/mevrouw callcenter medewerkers kleineert. Daar reageer ik op.
Heeft verder weinig uit te staan met inbound/outbound.
jij stelt dat als dat bel mij niet register er komt, alle call center medewerkers hun baan verliezen (heb je al lang zo'n glazen bol?)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:16 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het gaat hier om het feit dat meneer/mevrouw callcenter medewerkers kleineert. Daar reageer ik op.
Heeft verder weinig uit te staan met inbound/outbound.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
.. een vriendelijke vrijwilliger die met een collectebus bij mij aan de deur komt ...
Oh, daar heb ik dan weer geen moeite mee.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:25 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat mag wat mij betreft ook afgelopen zijn.
![]()
je moederquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:22 schreef werkeend het volgende:
[..]
wat valt er te kleineren aan kakkerlakken en bloedzuigers? vrij weinig hoor..
Tja, dat zal voor iedereen anders zijn, denk ik. Maar mij gaat het erom dat ik zelf de keuze kan maken waar ik wel of niet aan mee wil doen, dat is het belangrijkste.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik dan weer geen moeite mee.
Eurootje of 2 in die bus, ik blij, collectant blij, goede doel blij, zielige mensen/kindertjes/panda's/zeehondjes blij, iedereen blij.
Sticker van de bloedbank naast de deurquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:36 schreef Mardoek50 het volgende:
Oh, en er moet ook zeker een "Geen jehova's meer aan de deur" register komen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |