quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:57 schreef S1nn3rz het volgende:[..]
mwah, als ze hetzelfde gaan doen als abn, dus veel banken laten verdwijnen en kleinere bankshops terug laten komen, dan wordt de klant er wel degelijk minder van. de service gaat verder achteruit. voor onze generatie misschien geen probleem omdat we tegenwoordig veel via internet doen, maar er zijn genoeg andere klanten die om wat voor reden dan ook geen gebruik van bankieren via internet.
Dan moet je maar naar de Rabobank gaan he! Geen enkele andere bank in Nederland, zelfs geen enkele andere (winkel)keten dan ook, komt in de buurt van het aantal kantoren van de Rabobank.
En er is ook geen andere bank die evenveel mogelijkheden/alternatieven biedt voor ouderen, slechtzienden, doven etc etc.
Overigens redelijk logsiche stap van ING Bank. Postbank is in NL bekend als goedkoopste en meest serviceloze bank (je krijgt waarvoor je (niet) betaalt), maar internationaal is het totaal onbekend. Daarom past het dus niet in de toekomstvisie van ING Bank.
Daarnaast hebben ze grotendeels dezelfde dienstverlening --> overeenkomsten --> dubbel --> gedeelte weg.
Alleen al het saneren van de soft- en hardware levert bakken met kostenbeparing op.