Eh, aangezien ik Surinaams ben. Witmeid is gewoon een ander woord voor blanke vrouw. Net zoals een blanke man ook wel 'boeroe' wordt genoemd. Discriminatie? Nee? Gewoon een erfenis van de Nederlandse taal die in het Surinaams verweven is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:22 schreef Frasier het volgende:
[..]
Nee want dan gaat het over een blanke, die kunnen niet gediscrimineerd worden. Negers wel, want die zijn zielig (slavernij enzo)
Wegens ether vervuiling!quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:26 schreef PC eend het volgende:
[..]
Waarom zou brian in godsnaam een OW moeten krijgen
Omdat hij het wou sussen en de partijen uit elkaar haalde?![]()
Tja, zo kan je door blijven gaan. Ga jij dan nu beweren dat Brian en Natasia niet als apen stonden te joelen en te springen? Ook zoiets is dat al die rappers in clips elkaar ook steevast neger noemen en wanneer een blank iemand dat zegt het huis te klein is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:24 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. De term 'aap' heeft echt een puur racistische lading en dat weet iedereen die het gebruikt.
Persoonlijk vind ik witmeid ook denigrerend klinken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:27 schreef Day het volgende:
[..]
Eh, aangezien ik Surinaams ben. Witmeid is gewoon een ander woord voor blanke vrouw. Net zoals een blanke man ook wel 'boeroe' wordt genoemd. Discriminatie? Nee? Gewoon een erfenis van de Nederlandse taal die in het Surinaams verweven is.
Nou, ik vond het toch niet helemaal normaal hoe hij Eric en Lieke beet hield. Zag er niet echt comfortabel uit en zowieso belemmeren mag niet. Daarnaast heeft hij een flinke duw aan Lieke uitgedeeld.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:26 schreef PC eend het volgende:
[..]
Waarom zou brian in godsnaam een OW moeten krijgen
Omdat hij het wou sussen en de partijen uit elkaar haalde?![]()
Iedereen die 'aap' gebruikt is wat mij betreft een racist ja. Lijkt een beetje op iemand die een neger een 'nikker' noemt. Zo zie ik het. Als je de pest hebt aan iemand kun je dat vast wel normaal beargumenteren in plaats van met termen als 'aap'.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Het gaat er denk ik meer om dat racisme een onderwerp wat heel makkelijk misbruikt kan worden. Een verkeerd opgevat woord en je kan iemand voor racist gaan uitschelden en een heel probleem creeren waar geen probleem is.
Ik ook. Maak me sterk dat het een volkomen neutrale benaming is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik witmeid ook denigrerend klinken.![]()
Inderaad, helemaal mee eens.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Het gaat er denk ik meer om dat racisme een onderwerp wat heel makkelijk misbruikt kan worden. Een verkeerd opgevat woord en je kan iemand voor racist gaan uitschelden en een heel probleem creeren waar geen probleem is.
Ik ook, en zo wordt het ook vaak gebruikt. Als je bv. een stukje op Mamjo leest is het echt niet als een nette term voor een blanke vrouw bedoeldquote:Op woensdag 16 mei 2007 03:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Je moet je niet zo snel "gediscrimineerd" voelen. Geef nou het goede voorbeeldquote:Op woensdag 16 mei 2007 03:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Ook al maken ze aap geluiden, de naam 'aap' heeft overduidelijk een racistische lading en alleen al daarom gebruik je het dus niet. Dat lijkt mij tenminste vrij logisch. Als je 'aap' scheldpartijen richting donkere mensen uit de wereld wilt helpen, ga je zelf niet ook nog eens meedoen toch?quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:27 schreef daWeasel het volgende:
[..]
Tja, zo kan je door blijven gaan. Ga jij dan nu beweren dat Brian en Natasia niet als apen stonden te joelen en te springen? Ook zoiets is dat al die rappers in clips elkaar ook steevast neger noemen en wanneer een blank iemand dat zegt het huis te klein is.
Helemaal mee eens. Kap er nu ook mee en ga lekker naar m'n bed toequote:Op woensdag 16 mei 2007 03:29 schreef Mika25 het volgende:
We gaan nu wel heel erg off-topic hoor. Bovendien is de racisme-discussie in het DGK-forum al minimaal 4 keer eerder gehouden in de afgelopen 6 maanden
Snap je echt het verschil niet?quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:25 schreef Kaleddis het volgende:
[..]
Mmm, ze riepen het eerder op de avond ook tegen Jaap en toen hoorde ik niemand erover![]()
Jahaaa, groenmeid, das erg.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:30 schreef Frasier het volgende:
[..]
Je moet je niet zo snel "gediscrimineerd" voelen. Geef nou het goede voorbeeld![]()
Dat vind ik dus echt onzin, als iemand 1 keer aap zeg is diegene een racist? Als iets dergelijks eruit vliegt tijdens een ruzie vind ik dat geen reden om aan te nemen dat diegene een racist is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Iedereen die 'aap' gebruikt is wat mij betreft een racist ja. Lijkt een beetje op iemand die een neger een 'nikker' noemt. Zo zie ik het. Als je de pest hebt aan iemand kun je dat vast wel normaal beargumenteren in plaats van met termen als 'aap'.
Ik kan je verzekeren dat het niet zo is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:29 schreef Kaleddis het volgende:
[..]
Ik ook, en zo wordt het ook vaak gebruikt. Als je bv. een stukje op Mamjo leest is het echt niet als een nette term voor een blanke vrouw bedoeld![]()
Zolang ze in DGK er over discussieren moet het hier ook kunnen lijkt mij.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:29 schreef Mika25 het volgende:
We gaan nu wel heel erg off-topic hoor. Bovendien is de racisme-discussie in het DGK-forum al minimaal 4 keer eerder gehouden in de afgelopen 6 maanden
In een bepaalde context en alleen voor degenen die er gevoelig voor zijn, in casu de 'racist' én degene die zich erdoor aangesproken voelt (om wat voor reden dan ook).quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:21 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Begrijp je echt niet dat dat historisch gezien een totaal andere lading heeft?
Blijkbaar is het nog steeds nodig.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:29 schreef Mika25 het volgende:
quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:32 schreef Day het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat het niet zo is.
En wees maar blij dat je niet de Surinaamse scheldpartijen op Mamjo kan lezen.
Overigens Mootie, begrijp ik wel waarom je het als denigrerend zag. Natasia en Patricia waren toen ook aan het roddelen over blanke vrouwen, maar het woord zelf is niet neerbuigend bedoelt.
En omdat "aap" zozeer verweven is met racisme., mag het hier dus ook niet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Iedereen die 'aap' gebruikt is wat mij betreft een racist ja. Lijkt een beetje op iemand die een neger een 'nikker' noemt. Zo zie ik het. Als je de pest hebt aan iemand kun je dat vast wel normaal beargumenteren in plaats van met termen als 'aap'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |