abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:39:07 #51
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73449859
Mooie topic-kick.

Hoe dan ook: TH Rijswijk ftw Dat is een benchmark voor alle techniekopleidingen
pi_73452552
Inmiddels staan die 2 hoge scholen er... en er staan meer brommertjes daar voor de deur dan heel TU wijdt
pi_73453250
LT INHolland Delft. Been there, Done that. Blij dat ik er mee gestopt ben.

Ik hoor dat Blauw inmiddels weg is. Hele verbetering al. Loopt dat spook van een Doornbos er nog steeds rond?

Dat nieuwe gebouw van ze ook, ik ben er eens naar binnen gelopen. Sjiek ontwerp, maar behalve dat het pas half af is, is het enige technische object wat er te vinden is de luchtbehandelingskast. 't Lijkt eerder een school voor een kunstopleiding dan een gebouw wat een paar duizend techniekstudenten huisvest.

Oh en kom eens een kijkje nemen bij de nieuwe buren van de HHS, veel toffer!

[ Bericht 29% gewijzigd door Dhr.Donder op 07-10-2009 12:46:21 ]
pi_73453525
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 15:49 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Neenee, TH Rijswijk is inmiddels ook al Haagse Hogeschool.

En InHolland Delft gaat ook naar de TU Campus ergens. Werd eens tijd, enorm gebrek aan faciliteiten.
Boh gek, komen al die paupers hier nou naar de campus.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_73460154
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:27 schreef Razha het volgende:
hah! wat een simpele lieden...

ik heb net luchtvaarttechnologie afgerond en ik geef toe, sinds inholland het heeft overgenomen is de studie administratief achteruit gegaan. veel mensen die er zitten maken daar misbruik van en studeren af met minimale moeite. maar wat je aan de studie hebt is wat je er zelf van maakt, dat snapt iedereen.

ik ben afgestudeerd met 3 stages op m'n CV. heb onderdelen mogen ontwerpen voor de volgende airbus en heb materiaalonderzoek gedaan naar de modernste composiet toepassingen (ik zal maar niet in detail gaan). ook heb ik meegewerkt aan de nuna 4 wagen en de SIMONA simulator voor de TU Delft. daarnaast nog enkele delen van de JSF voorbij zien komen.

wie denken jullie nou dat ze aannemen bij operator of design toko's? iemand die meteen in het bedrijfsleven aan de slag kan, die rapporten kan schrijven en met zijn handen kan werken? of iemand die goed is in sommetjes maken?!

de afzeikers op deze draad weten wrsch ook niet dat 70% van de WO'ers OMGESCHOOLD moeten worden voordat ze hetzelfde werk mogen doen als een bachelor of engineering. de overige 30% doen waar ze werkelijk voor opgeleid worden: onderzoek!

oh en mcdavid, constructies die je in de werktuigbouw leert hebben weinig met luchtvaart te maken. er is een groot verschil tussen nulstaven en een LC. denk niet dat je snel aan een straaljager mee mag werken zonder een beetje aerodynamica, laminaattheorie of vliegdynamica. sterker nog, dat kan je wel vergeten. ik spreek ook uit ervaring...

toch, de organisatie inholland blijft beetje jammer.
Wow, waarom heb jij nog geen PhD? PhD's zijn zeer gewild in het bedrijfsleven, je komt veel makkelijker in aanmerking voor hogere functies.
Noodles
pi_73460193
Studeer je en in Delft én ook nog eens aan het HBO. Hopeloos.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:32:20 #57
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_73463871
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Mooie topic-kick.

Hoe dan ook: TH Rijswijk ftw Dat iswas een benchmark voor alle techniekopleidingen
Kutorganisatie.
pi_73464182
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:27 schreef Razha het volgende:
hah! wat een simpele lieden...

ik heb net luchtvaarttechnologie afgerond en ik geef toe, sinds inholland het heeft overgenomen is de studie administratief achteruit gegaan. veel mensen die er zitten maken daar misbruik van en studeren af met minimale moeite. maar wat je aan de studie hebt is wat je er zelf van maakt, dat snapt iedereen.

ik ben afgestudeerd met 3 stages op m'n CV. heb onderdelen mogen ontwerpen voor de volgende airbus en heb materiaalonderzoek gedaan naar de modernste composiet toepassingen (ik zal maar niet in detail gaan). ook heb ik meegewerkt aan de nuna 4 wagen en de SIMONA simulator voor de TU Delft. daarnaast nog enkele delen van de JSF voorbij zien komen.

wie denken jullie nou dat ze aannemen bij operator of design toko's? iemand die meteen in het bedrijfsleven aan de slag kan, die rapporten kan schrijven en met zijn handen kan werken? of iemand die goed is in sommetjes maken?!

de afzeikers op deze draad weten wrsch ook niet dat 70% van de WO'ers OMGESCHOOLD moeten worden voordat ze hetzelfde werk mogen doen als een bachelor of engineering. de overige 30% doen waar ze werkelijk voor opgeleid worden: onderzoek!

oh en mcdavid, constructies die je in de werktuigbouw leert hebben weinig met luchtvaart te maken. er is een groot verschil tussen nulstaven en een LC. denk niet dat je snel aan een straaljager mee mag werken zonder een beetje aerodynamica, laminaattheorie of vliegdynamica. sterker nog, dat kan je wel vergeten. ik spreek ook uit ervaring...

toch, de organisatie inholland blijft beetje jammer.
HBO is gewoon baas , tenminste bezig met de werkelijkheid en zich niet verschuil houden achter een suf theoretisch wereldje (WO).
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:03:17 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73469267
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:53 schreef Sirtalis het volgende:
Ik dacht dat je op een HBO geacht werd redelijk normaal Nederlands te kunnen schrijven?
Goed punt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:03:46 #60
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73469281
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:16 schreef Mendeljev het volgende:
Studeer je en in Delft én ook nog eens aan het HBO. Hopeloos.
Liever dat dan een zoveelste pretstudie.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:34:53 #61
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73470471
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:06 schreef Jimmie het volgende:
Inmiddels staan die 2 hoge scholen er... en er staan meer brommertjes daar voor de deur dan heel TU wijdt
Wijdt TU zeker.
pi_73470544
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:07 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ja, en helaas is dat de enige HBO school dat Luchtvaarttechnologie aanbiedt in Nederland. We zitten trouwens ook opgescheept met 16 opleidingen voor boomknuffelaars en scheepsbouwkunde ( ).
HvA?
Rot op nerds.
Extra klacht: mensen die geloven dat ik bij de Staats werk :')
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:37:07 #63
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73470560
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:41 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

HBO is gewoon baas , tenminste bezig met de werkelijkheid en zich niet verschuil houden achter een suf theoretisch wereldje (WO).
Ik ben een HTS' er die op een uni werkt. Theoretisch zijn die AIO's best sterk, maar een beetje praktisch denken is vaak lastig, voorbeelden te over helaas.
pi_73472383
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:34 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Wijdt TU zeker.
breed!

Spreektaal + niet controleren
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:37 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik ben een HTS' er die op een uni werkt. Theoretisch zijn die AIO's best sterk, maar een beetje praktisch denken is vaak lastig, voorbeelden te over helaas.
Geef 's wat voorbeelden, ben benieuwd wat je ziet als docent
ik weet van mezelf dat ik redelijk praktisch ben, maar soms ook iets heel simpels niet zie, maar zie er ook genoeg die praktisch rampzalig zijn
pi_73476192
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:27 schreef Razha het volgende:
hah! wat een simpele lieden...

ik heb net luchtvaarttechnologie afgerond en ik geef toe, sinds inholland het heeft overgenomen is de studie administratief achteruit gegaan. veel mensen die er zitten maken daar misbruik van en studeren af met minimale moeite. maar wat je aan de studie hebt is wat je er zelf van maakt, dat snapt iedereen.

ik ben afgestudeerd met 3 stages op m'n CV. heb onderdelen mogen ontwerpen voor de volgende airbus en heb materiaalonderzoek gedaan naar de modernste composiet toepassingen (ik zal maar niet in detail gaan). ook heb ik meegewerkt aan de nuna 4 wagen en de SIMONA simulator voor de TU Delft. daarnaast nog enkele delen van de JSF voorbij zien komen.

wie denken jullie nou dat ze aannemen bij operator of design toko's? iemand die meteen in het bedrijfsleven aan de slag kan, die rapporten kan schrijven en met zijn handen kan werken? of iemand die goed is in sommetjes maken?!

de afzeikers op deze draad weten wrsch ook niet dat 70% van de WO'ers OMGESCHOOLD moeten worden voordat ze hetzelfde werk mogen doen als een bachelor of engineering. de overige 30% doen waar ze werkelijk voor opgeleid worden: onderzoek!

oh en mcdavid, constructies die je in de werktuigbouw leert hebben weinig met luchtvaart te maken. er is een groot verschil tussen nulstaven en een LC. denk niet dat je snel aan een straaljager mee mag werken zonder een beetje aerodynamica, laminaattheorie of vliegdynamica. sterker nog, dat kan je wel vergeten. ik spreek ook uit ervaring...

toch, de organisatie inholland blijft beetje jammer.


Doe dan gewoon LR, ten minste een fatsoenlijke studie. Toekomstige werkgevers stoppen met lezen zodra ze InHolland zien staan. Heb een paar huisgenoten die van LR naar luchtvaarttechnologie zijn overgestapt en die vinden die hele opleiding niets voorstellen. Dezelfde onderwerpen worden behandeld, maar er wordt niet dieper op iets ingegaan dan wat je op LR in week 1 krijgt. TU is redelijk praktisch ingesteld, en dan niet in de zin van knutselen, maar wel dat het direct opleidt tot ingenieur, een vak dus.

En over stages. Die drie stages op LT zijn om te huilen, althans de eerste twee, alleen de derde schijnt wat serieuzer te zijn. Dan doe ik toch liever één fatsoenlijke stage in m'n 5e jaar en de rest van de tijd besteed ik nuttig. Eén van die huisgenoten heeft bijv. bij een composieten bedrijfje in Delft stage gelopen, mocht hij mbo-productie werk doen. Composieten kuipstoelen maken. Elke dag hetzelfde weken lang.
Ik loop nu gewoon stage bij Lockheed Martin in Texas, voor het F-35 programma. Mag mooi elke dag over de productievloer lopen.

HBO-ers die hun falen proberen goed te praten.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 01:25:39 #66
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_73476228
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:27 schreef Razha het volgende:
hah! wat een simpele lieden...

ik heb net luchtvaarttechnologie afgerond en ik geef toe, sinds inholland het heeft overgenomen is de studie administratief achteruit gegaan. veel mensen die er zitten maken daar misbruik van en studeren af met minimale moeite. maar wat je aan de studie hebt is wat je er zelf van maakt, dat snapt iedereen.

ik ben afgestudeerd met 3 stages op m'n CV. heb onderdelen mogen ontwerpen voor de volgende airbus en heb materiaalonderzoek gedaan naar de modernste composiet toepassingen (ik zal maar niet in detail gaan). ook heb ik meegewerkt aan de nuna 4 wagen en de SIMONA simulator voor de TU Delft. daarnaast nog enkele delen van de JSF voorbij zien komen.

wie denken jullie nou dat ze aannemen bij operator of design toko's? iemand die meteen in het bedrijfsleven aan de slag kan, die rapporten kan schrijven en met zijn handen kan werken? of iemand die goed is in sommetjes maken?!

de afzeikers op deze draad weten wrsch ook niet dat 70% van de WO'ers OMGESCHOOLD moeten worden voordat ze hetzelfde werk mogen doen als een bachelor of engineering. de overige 30% doen waar ze werkelijk voor opgeleid worden: onderzoek!

oh en mcdavid, constructies die je in de werktuigbouw leert hebben weinig met luchtvaart te maken. er is een groot verschil tussen nulstaven en een LC. denk niet dat je snel aan een straaljager mee mag werken zonder een beetje aerodynamica, laminaattheorie of vliegdynamica. sterker nog, dat kan je wel vergeten. ik spreek ook uit ervaring...

toch, de organisatie inholland blijft beetje jammer.
Tuurlijk jongen. Alsof je op de TU alleen maar sommetjes zit te maken . God, denk eens na voor je post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')