Hij klinkt goed (al ging hij vandaag kort even 'fluiten' maar dat ging na een paar seconden weer weg dus daar maak ik me geen zorgen over)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:34 schreef GateWayX het volgende:
Als er verder weinig problemen met de auito zijn. Dus geen gebonk / gekraak / geratel etc zou ik me niet teveel zorgen maken.
Je hebt geen idee wat er allemaal mis kan zijn voor de apk wat de gemiddelde automobilist niet hoort of voelt. Ik noem bijvoorbeeld roest, gebroken veren, versleten banden, emissie niet goed, remverschil etc.etc.etc.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:34 schreef GateWayX het volgende:
Als er verder weinig problemen met de auito zijn. Dus geen gebonk / gekraak / geratel etc zou ik me niet teveel zorgen maken.
Dat zeggen mijn collega's dus. Maar dat het bedrag zo hoog was lag volgends de verkoper er aan dat hij het risico zou lopen dat het nog meer zou kosten en dat de auto meer waard werd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:36 schreef DonJames het volgende:
Of je collega's hebben gelijk, of jij hebt niet goed onderhandelt. Een APK op een auto waar niets mis mee is kost de verkoper hooguit 10 euro. Wat er wel mis mee is kostte hem blijkbaar zo'n 500 euro, en ik verwacht niet dat het voor jou veel goedkoper uit gaat vallen..
och die bedoelde ik, ik zit te veel op internetquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:42 schreef Echo99 het volgende:
Een poll of een pool
Dat vind ik een slecht argument. De verkoper moet gewoon eerst kijken wat de APK gaat kosten, en dan de keuze aan jou laten. Zometeen kostte die APK hem niets en had jij 500 euro te veel betaald. Echt weer zo'n verkoperspraatje dus. Maar ik hoop voor je dat het meevalt hoor!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:39 schreef maok het volgende:
[..]
Dat zeggen mijn collega's dus. Maar dat het bedrag zo hoog was lag volgends de verkoper er aan dat hij het risico zou lopen dat het nog meer zou kosten en dat de auto meer waard werd.
Een tientje is wel érg goedkoop, en het kost natuurlijk ook tijd,quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:36 schreef DonJames het volgende:
Of je collega's hebben gelijk, of jij hebt niet goed onderhandelt. Een APK op een auto waar niets mis mee is kost de verkoper hooguit 10 euro. Wat er wel mis mee is kostte hem blijkbaar zo'n 500 euro, en ik verwacht niet dat het voor jou veel goedkoper uit gaat vallen..
Mwah, als je een auto van 700 Euronen koopt moet je gewoon niet zeiken en rekening houden met het (redelijk grote) risico dat er onkosten zullen komen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat vind ik een slecht argument. De verkoper moet gewoon eerst kijken wat de APK gaat kosten, en dan de keuze aan jou laten. Zometeen kostte die APK hem niets en had jij 500 euro te veel betaald. Echt weer zo'n verkoperspraatje dus. Maar ik hoop voor je dat het meevalt hoor!
Vorige eigenaar heeft de auto ingeruild bij de dealer, ik heb hem gekocht bij een kleine garage die daar auto's opkoopt die te oud/goedkoop zijn om weer verkocht te worden via die dealer.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:51 schreef Frezer het volgende:
[..]
Een tientje is wel érg goedkoop, en het kost natuurlijk ook tijd,. Bovendien kan het ook zijn dat de vorige eigenaar gewoon geen zin had moeite te doen voor die apk.
Maar we zullen het zien,.
Dan is het idd wellicht goedkoper. Maar ik kan me nog voorstellen dat hij geen zin heeft om voor zo'n goedkope auto veel moeite te doen, en dus maar zonder apk verkoopt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:55 schreef maok het volgende:
[..]
Vorige eigenaar heeft de auto ingeruild bij de dealer, ik heb hem gekocht bij een kleine garage die daar auto's opkoopt die te oud/goedkoop zijn om weer verkocht te worden via die dealer.
Ik zeik ook niet en ik houd er ook zeker rekening mee, ik had eigenlijk max 1500 te besteden maar volgens mij is de kans op kosten bij dat bedrag net zo groot als bij 700 euro. Ik heb dus bewust wat speling over gehouden. Ik twam trouwens ook niet echt auto's tegen die mij wat leken in die prijsklasse.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:55 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mwah, als je een auto van 700 Euronen koopt moet je gewoon niet zeiken en rekening houden met het (redelijk grote) risico dat er onkosten zullen komen.
Dus de verkoper hield er rekening mee dat een APK-keuring nog meer zou kosten dan 500 Euro? Tja, dan kan je er wel van uitgaan dat er wat mis mee is lijkt me...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:39 schreef maok het volgende:
[..]
Dat zeggen mijn collega's dus. Maar dat het bedrag zo hoog was lag volgends de verkoper er aan dat hij het risico zou lopen dat het nog meer zou kosten en dat de auto meer waard werd.
Ik heb het ook niet zozeer over jou,quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:59 schreef maok het volgende:
[..]
Ik zeik ook niet en ik houd er ook zeker rekening mee, ik had eigenlijk max 1500 te besteden maar volgens mij is de kans op kosten bij dat bedrag net zo groot als bij 700 euro. Ik heb dus bewust wat speling over gehouden. Ik twam trouwens ook niet echt auto's tegen die mij wat leken in die prijsklasse.
Gelijk aan je collega's vragen of zij de auto betaalt hebben? Ze zullen "nee" seggen en dan gelijk vragen waar ze dan de betweterigheid vandaan halen om er een mening over te hebben. Gewoonquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:32 schreef maok het volgende:
Ik heb 30 maart een Citroen ZX uit 1993gekocht en die moet volgende week naar de APK. Nou denken mijn collega's dat het mij heel veel geld gaat kosten om hem door de APK te krijgen, minimaal 500 euro. Ze hebben er onderling zelfs een pool over gemaakt zeiden ze
.
Dit baseren ze op de aankoop. De auto koste 700 euromaar als ik hem wilde hebben met een jaar APK kwam er 500 euro bij op (omdat die auto's nou eenmaal meer waard zijn aldus de verkoper)
Zouden mijn collega's gelijk kunnen hebben of zitten ze me te stangen?![]()
Ook in de buurt van Groningen? Ik laat hem nu gewoon repareren in de dicht bij zijnde garage bij mijn huis, aangeraden door een vriend. Maar 10 minuten tot een kwartier lopen.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:32 schreef Alexxxxx het volgende:
succes met de APK!
Ik ken nog wel een paar goedkope adresjes van Citroën sleutelaars trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |