quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 06:30 schreef Neverstop het volgende:Welke provider gebruik je?
Ik heb sinds een paar maanden ongeveer dezelfde problemen met mijn verbinding. Bijna exact na 21.30 tot 21.40 begint m'n verbinding te "klapperen" tot de volgende ochtend rond een uur of 7.00. Heb er zelfs een nieuw modem voor aangesloten.
Deze week ga ik een lijn controle bij KPN aanvragen. Misschien voor jou ook een aanrader.
Had ik ook bij Chello. Toen heb ik een paar service poorten dicht gezet en over gezet naar een andere poort. (443 voor me SSH, en 21 voor me VNC aan gezien ik anders niet van school door de firewall op me computers thuis kon, redelijk oud nu maar had geen reden om het te veranderen) Mocht je standaard poorten als: 21,25,80,443,5900 open staan kan het helpen om die dicht te zetten of op een andere poort te zetten. Worden nog wel eens aanvallen op uitgevoerd en dat zijn over het algemeen bombardementen die je router niet kan hebben en dus op ze bek gaat.
Wat je daarnaast kan doen is kijken of je router bereikbaar is op het moment dat het probleem zich voordoet
![]()
.
[ Bericht 4% gewijzigd door WyriHaximus op 15-05-2007 11:12:07 ]