Mh... vanaf hoeveel klachten wordt er daadwerkelijk íets aan de nomering gedaan?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Net als bij Wiskunde en Aardrijkskunde. Het is elk jaar toch hetzelfde liedje.![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Cerubo het volgende:
Ik weet nu al dat ik ga klagen voor Latijn, wie doet mee![]()
.
Jaa ik doe mee!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Cerubo het volgende:
Ik weet nu al dat ik ga klagen voor Latijn, wie doet mee![]()
.
quote:Op maandag 21 mei 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
http://www.gelderlander.nl/eindexamens/2007/article1419343.ece
Klagen bij het LAKS. De ene scholier vindt het stoer en hoopt er zijn cijfer mee omhoog te schroeven. De ander vindt het een kansloze en kinderachtige missie.
Kansloos is het zeker niet, verzekerde examencoördinator Chiel Verhoeff ons al eerder.
Alle klachten worden doorgegeven aan het Cito. Als er maar genoeg klachten binnenkomen, kan de normering worden aangepast.
Op het internetforum Fok! wordt driftig gediscussieerd over het nut van het LAKS. "Hopelijk zijn er veel mensen van plan om na elk examen even te klagen bij het LAKS. Hoe meer klachten er komen, des te meer kans er is dat vragen worden geschrapt", zo opende 'Jos' het speciale LAKS- item in het forum. De reacties lopen sterk uiteen. " Zul je zien dat net die vragen geschrapt worden die je wel goed hebt. Dan tellen je fouten in de andere vragen veel harder mee', denkt 'B.ertha'.
Zo gaat de discussie nog even door. Het LAKS is dus niet onomstreden onder scholieren. Niet iedereen vindt klagen zinvol, maar het hoge aantal klachten op de eerste examendag geeft aan dat het LAKS niet voor niets bestaat.
quote:Op maandag 21 mei 2007 18:33 schreef Frankvbr het volgende:
http://www.gelderlander.nl/eindexamens/2007/article1419343.ece
Klagen bij het LAKS. De ene scholier vindt het stoer en hoopt er zijn cijfer mee omhoog te schroeven. De ander vindt het een kansloze en kinderachtige missie.
Kansloos is het zeker niet, verzekerde examencoördinator Chiel Verhoeff ons al eerder.
Alle klachten worden doorgegeven aan het Cito. Als er maar genoeg klachten binnenkomen, kan de normering worden aangepast.
Op het internetforum Fok! wordt driftig gediscussieerd over het nut van het LAKS. "Hopelijk zijn er veel mensen van plan om na elk examen even te klagen bij het LAKS. Hoe meer klachten er komen, des te meer kans er is dat vragen worden geschrapt", zo opende 'Jos' het speciale LAKS- item in het forum. De reacties lopen sterk uiteen. " Zul je zien dat net die vragen geschrapt worden die je wel goed hebt. Dan tellen je fouten in de andere vragen veel harder mee', denkt 'B. ertha'.
Zo gaat de discussie nog even door. Het LAKS is dus niet onomstreden onder scholieren. Niet iedereen vindt klagen zinvol, maar het hoge aantal klachten op de eerste examendag geeft aan dat het LAKS niet voor niets bestaat.
Heb het niet gezien (sta er ook inquote:Op maandag 21 mei 2007 19:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
Vet gek!!
![]()
![]()
Stond dit ook in de krant vandaag?![]()
ok, vetquote:Op maandag 21 mei 2007 19:24 schreef Emmol het volgende:
stond er wel vandaag in
uhm ja heb de krant zo niet bij de hand..maar gewoon bij de pagina Examen 2007 neem ik aan, bij dat stuk over het examenjournaal.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:26 schreef B.ertha het volgende:
In de papieren versie?? Waar dan?
Dat doen ze ook. Je vult je klacht toch steeds in.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:32 schreef -jos- het volgende:
Maar wat ik dus eigenlijk wil aangeven is dat de procedure van het LAKS niet klopt omdat ze werken volgens het principe 'als er maar voldoende klachten zijn kan de normering aangepast worden'. Men kan gewoon gaan klagen, ook al heeft men geen klacht, en het LAKS is verplicht zo'n gegronde klacht dan te behandelen. In feite hebben de leerlingen zelf in de hand hoe hoog de normering gaat worden.
Het LAKS moet dus niet naar het aantal klachten kijken, maar naar de argrumentatie van de klachten.
Ze maken volgens mij alleen onderscheid tussen gegronde of ongegronde klachten, en dan tellen ze de gegronde klachten op om te kijken of er genoeg klachten zijn om de normering bij te stellenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat doen ze ook. Je vult je klacht toch steeds in.
mooi tochquote:Op maandag 21 mei 2007 21:21 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ze maken volgens mij alleen onderscheid tussen gegronde of ongegronde klachten, en dan tellen ze de gegronde klachten op om te kijken of er genoeg klachten zijn om de normering bij te stellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |