abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49390361
Muesli:

Cruesli, kon ff geen beter plaatje vinden:
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:47:48 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49390387
ja, ik weet wel dat het er anders uit ziet (en ik vind de brokken van cruesli altijd zo lekker ), maar wat is verder het verschil? In muesli kan fruit zitten enzo en volgens Maarten zit er in muesli geen toegevoegde suikers.
Niet meer actief op Fok!
pi_49390400
Dat zou best kunnen, maar muesli is niet gebakken volgens mij en cruesli dus wel.
pi_49390585
Cruesli Balans Appel & Peer .
Je kan zelf krokante muesli maken door het kort te bakken ook. Ergens ooit het receptje voor gezien in een GLdieetboek, ik wil hem best opzoeken? Verschil is dus eigenlijk dat cruesli geperste muesli is oid.
pi_49390774
Cruesli is aan elkaar geplakt met suiker of honing, wat dus voor extra kcal zorgt. Of het gebakken is weet ik niet, maar dat zou best kunnen.
Muesli zijn gewoon pure vlokjes, soms met noten of fruit erdoor. Ik eet zelf muesli, is lijntechnisch verantwoorder dan cruesli. Maar niet zo zoet, ik denk dat ik nu ook snap waarom toghurt met cruesli wel weg te krijgen is, dan is het wat minder zuur. Maar ik gooi zelf nog een schep suiker door de muesli heen (=20kcal, daar ga ik niet dood aan).
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:39:34 #56
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49390885
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 07:22 schreef Qwea het volgende:
mogguh. Net mn ontbijt weggewerkt, serieus die cornflakes komen zo langzamerhand mn neus uit
Wissel dan ook af met je ontbijt. Als dingen je neus uit komen dan hou je het niet zo lang vol.

Ik wissel 's morgens af met 3 dingen:
- Yoghurt
- Cracottes met kaas (light)
- Drinkontbijt

Gister was ik de caloriechecker even aan het invullen, en ik kwam er dus na mijn avond eten achter dat ik echt veel te weinig had gegeten. Ik had macaroni gemaakt, maar ik lust geen macaroni saus, dus eet ik het alleen met een eitje en kaas. Mijn avondeten was dus veel te weinig en ik "moest" echt nog wat wegwerken. Dus heb ik lekker vanilleyoghurt genomen een lange vinger en een banaan. Ik had echt geen honger meer, met moeite kreeg ik mn banaantje weg.

Mijn man had het iets moeilijker, hij had een flink bord op, hij at vreselijk laat en had daarna nog enorme honger....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_49391273
Morning!

Muesli is het 'echte' product, met granen en noten, cruesli is wat ervan gemaakt is om het aantrekkelijker (en minder gezond) te maken. Dit doen ze uiteraard door er suiker bij te gooien

Een willekeurige muesli:
4-korenvlokken (haver, gerst, rogge en tarwe), rozijnen, hazelnoten, zonnepitten en kasha (geroosterde boekweit).

En een cruesli (rozijn van quaker):
Haver (34%), tarwe, suiker, plantaardige olie, rozijnen (7%) (geleermiddel: glycerol), glucosestroop,
gepofte rijst (rijst, tarwe, suiker), hazelnoten, honing (0,5%), kleurstof (karamel), rozijnenaroma.

Rozijnenaroma?? Het gaat te ver..
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_49391801
Goedemorgen!!
Gisteren les 1 hardlopen. Totaal 18 minuten. Ik hield het vol, maar het viel wel tegen
Plukie: Een paar topics terug heb ik een link voor een gratis eetmeter geplaatst. Voor de geinteresseerden. Heb geen zin meer om 'm zelf op te zoeken ofzo, maar dan hoef je geen 10 euro te dokken.
Verder als je muesli en yoghurt niet te nassen vind: ik doe er wat rozijntjes extra doorheen, lijkt me toch beter dan gewoon suiker en het wordt toch echt een stuk zoeter qua smaak.
Het mooi kotsende meisje.
pi_49391867
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Verder als je muesli en yoghurt niet te nassen vind: ik doe er wat rozijntjes extra doorheen, lijkt me toch beter dan gewoon suiker en het wordt toch echt een stuk zoeter qua smaak.
Als ik de ingredienten van die cruesli zo zie (en dit was de simpelste!), denk ik dat je nog beter muesli kunt eten waar je zelf een schep suiker bij doet (zoals Plukie doet), dan cruesli met al die kunstmatige troep. Rozijnen kunnen dan natuurlijk ook
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_49391961
Ik zeg toch ook muesli met rozijntjes
Ohja maar je hebt natuurlijk wel spul als quaker genomen.
Thuis heb ik (van m'n ma gehad) een pak Jordan's staan, de ingredienten weet ik niet uit m'n hoofd maar er zit minder troeperig spul als jij beschrijft in.
pi_49392175
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik zeg toch ook muesli met rozijntjes
Ohja maar je hebt natuurlijk wel spul als quaker genomen.
Thuis heb ik (van m'n ma gehad) een pak Jordan's staan, de ingredienten weet ik niet uit m'n hoofd maar er zit minder troeperig spul als jij beschrijft in.
Ja, daarom zeg ik het lekker nog een keer
Ik kan geen info vinden over Jordans, die quaker was het eerste dat ik tegenkwam
pi_49392543
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:59 schreef Alcarin het volgende:
Morning!

Muesli is het 'echte' product, met granen en noten, cruesli is wat ervan gemaakt is om het aantrekkelijker (en minder gezond) te maken. Dit doen ze uiteraard door er suiker bij te gooien

Een willekeurige muesli:
4-korenvlokken (haver, gerst, rogge en tarwe), rozijnen, hazelnoten, zonnepitten en kasha (geroosterde boekweit).
Bij de meeste soorten muesli uit de supermarkt wordt ook suiker gegooid. Je moet echt op de achterkant van de verpakking kijken om een gezonder alternatief te vinden. Wat je in de meeste supermarkten wel kunt vinden, is een apart rek met Zonnatura-producten. Zonnatura heeft ook muesli met noten en vruchten waar de volgende ingrediënten in zitten: granen 62% (havervlokken, tarwevlokken, gerstevlokken, krokante tarwevlokken, gepofte tarwe naturel, gepofte rijst naturel), ongezwavelde vruchten 26% (rozijnen, banaan, abrikoos, ananas, mango, appel), noten 6% (geroosterde hazelnoten, kokosnoot, cashewnoten, pecannoten, paranoten), zonnebloempitten 3%, sojavlokken, pompoenpitten.

Ik vind deze muesli erg lekker!. Het is wel wennen als je van cruesli naar muesli overstapt, want cruesli is zoeter en krokanter. Eerst voelt muesli een beetje 'taai' aan, maar ik ben het al gauw heel lekker gaan vinden. Hiervoor at ik de '4 noten'-variant van Quaker en die krijg ik nu niet meer weg.

Misschien leuk om de twee met elkaar te vergelijken (Quaker's 4 noten cruesli - Zonnatura's muesli met noten en vruchten):

Energie: 470 - 373
Eiwit: 8 - 10,6
Koolhydraten: 60,5 - 61,5
waarvan suikers: 24 - 18,4
Vet: 21,5 - 9,4
waarvan verzadigd: 6,5 - 3,4
Voedingsvezel: 5,5 - 7,7

Ontbijten met alleen yoghurt en banaan vind ik trouwens wel heel weinig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:57:33 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49392609
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef Claudia_x het volgende:

Ontbijten met alleen yoghurt en banaan vind ik trouwens wel heel weinig.
is het ook . Zodra mijn cruesli op is (heb nog één zak) ga ik ook eens kijken of die zonnatura muesli wat voor mij is .
Niet meer actief op Fok!
pi_49392853
Goeiemorgen!!

Wat ook een optie is is Kellog's Allbran fruit 'n fibre. (met rozijnen, appel, banaan, kokos en noten)

per 100 gr.:

358 cal.
eiwit: 8
koolhydraten:68 (waarvan 23 g. suikers)
vet: 6 g.
vezels: 10 gr.

en dan nog een boel vitamines en mineralen.

Ik vind dit alleen lekker met melk en je moet het ook snel eten want als het zacht wordt is het behoorlijk vies. (andere optie: gewoon steeds maar een lepeltje door je melk doen)

Ik eet dit ook niet elke dag, want er zitten toch behoorlijk wat cal. in.
pi_49392948
Het kan misschien ook geen kwaad om variatie in je ontbijt te brengen (al moet ik zeggen dat ik elke ochtend stug precies hetzelfde eet ). Ik wil niet véél maar wel lekker eten, en dus probeer ik zoveel mogelijk verschillende dingen in een maaltijd te stoppen. Ik lunch met brood, crackers, vis of ei, 30+ kaas (van een goede kaasboer, zó lekker), yoghurt en banaan of aardbei. Je zou kunnen proberen te ontbijten met een versgeperst vruchtensapje, 1 gekookt eitje en 2 crackers met je lievelingsbeleg. Zo krijg je aardig wat binnen, maar heb je niet het gevoel dat je jezelf verplicht vol zit te stouwen.

Ik ben dol op eten.
pi_49393053
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:07 schreef conleche het volgende:
Ik eet dit ook niet elke dag, want er zitten toch behoorlijk wat cal. in.
Valt dat in de praktijk niet erg mee? Als je een bakje eet met 50 gram, dan zit je zonder zuivel op 180 calorieën en met zuivel kom je amper boven de 250 uit. Appel erbij en een bak thee en je hebt een prima ontbijt, toch?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:14:37 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49393059
Eieren moet ik inderdaad vaker eten. Wel een goed idee op zich. Ik drink bij het ontbijt ook nooit wat. Meestal pak ik na het ontbijt een blikje cola light .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:15:50 #68
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_49393082
tvp .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_49393166
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Valt dat in de praktijk niet erg mee? Als je een bakje eet met 50 gram, dan zit je zonder zuivel op 180 calorieën en met zuivel kom je amper boven de 250 uit. Appel erbij en een bak thee en je hebt een prima ontbijt, toch?
Normaal gesproken wel, maar om af te vallen kan ik per dag niet meer dan 1400 à 1500 cal eten (en dan moet ik er ook nog eens flink bij sporten!) En dan is 250 cal. voor je ontbijt best veel. Ik neem heel vaak ook 2 crackers met filet americain, of een geroosterde boterham met 30+ kaas. En soms een eitje.

Ik weet ook wel dat sommigen aanraden om meer te ontbijten, (en dan minder te lunchen en vooral dineren) maar op de een of andere manier krijg ik daar later op de dag alleen maar meer honger van.
pi_49393482
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:19 schreef conleche het volgende:

Ik weet ook wel dat sommigen aanraden om meer te ontbijten, (en dan minder te lunchen en vooral dineren) maar op de een of andere manier krijg ik daar later op de dag alleen maar meer honger van.
De belangrijkste afvalwet is volgens mij dat je doet wat je zelf het fijnst vindt.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:39:20 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49393683
Met mijn ontbijt kom ik zelden boven de 150 cal. Meestal zit ik voor mn ontbijt rond de 100 cal. Ik drink bij mijn ontbijt altijd thee dus daar zit niets in.

Ik neem mijn eerste tussendoortje dan rond een uur of 10 en mijn 2e rond een uur of 11. Zo zit ik 's morgens wel rond de 200 cal.

Edit: Ik probeer niet meer dan 1100 cal per dag te eten. Dat gaat mij goed af, ik zit tot nu toe meestal rond de 1050 cal per dag. Als ik sport neem ik sportwater mee (isostar?, daar zit behoorlijk wat energie in) en neem ik een kruidkoek extra.
pi_49395086
Ik vind muesli en cruesli echt niet te eten

Ontbijt dan ook gewoon met een kop thee en ontbijtkoek, of een vitalineabakje, en nu ik vaak 's ochtends vroeg moet werken soms zelfs met een beschuitje of gewoon brood

Ik ben weer terug van het werk, ga zo ff lekker een pan groentensoep maken Vanmiddag een paprika en een vitalineabakje en vanavond spaghetti eten
pi_49395116
Ik ontbijt meestal met magere yoghurt en een of andere biologische volkoren muesli met noten en vruchten
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_49395694
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:30 schreef Plukie86 het volgende:
Cruesli is aan elkaar geplakt met suiker of honing,
Cruesli is gebakken, de klontjes worden aan elkaar geplakt met veel suiker of honing en olie. Daarnaast wordt er ook bijna altijd noten en/of gedroogd fruit aan toegevoegd
pi_49396106
Ik vind cruesli wel erg lekker, maar eet het nooit omdat ik het gevoel heb dan een stuk of 5 mueslikoeken naar binnen te werken. Een handje als tussendoortje zou ik wel lekker vinden, maar ik ben dan bang dat ik dan in een zwakke bui zo'n heel pak ga leeg eten. (Ik ken mezelf nu wel een beetje)
pi_49396292
Mueslirepen, die zijn pas vies Voornamelijk gepofte rijst, beetje zemelen en opgevuld met zeker 50% suiker of honing.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:09:55 #77
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49396344
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Mueslirepen, die zijn pas vies Voornamelijk gepofte rijst, beetje zemelen en opgevuld met zeker 50% suiker of honing.
Mijn man was er heilig van overtuigd dat die dingen gezond waren, tot ik m erop wees dat dat niet echt het geval was.
pi_49396789
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn man was er heilig van overtuigd dat die dingen gezond waren, tot ik m erop wees dat dat niet echt het geval was.
Moet je maar eens opletten: mannen geloven altijd alles wat ze in reclames zeggen. Ze staan ook altijd open voor verkopers in winkels die hun duurste dingen aan de man proberen te brengen.
pi_49396906
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Moet je maar eens opletten: mannen geloven altijd alles wat ze in reclames zeggen. Ze staan ook altijd open voor verkopers in winkels die hun duurste dingen aan de man proberen te brengen.
HEY!!!
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_49397017
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:26 schreef Tangarine het volgende:

[..]

HEY!!!

Bij m'n ouders is het juist andersom. M'n pa is een krent en m'n ma wil graag een duurdere versie altijd.
pi_49397132
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:26 schreef Tangarine het volgende:

[..]

HEY!!!
Er zijn uitzonderingen.....
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:37:22 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49397292
*jeej*, m'n laptop is binnen. Sterker nog: zit er nu op te internetten . Wel vreemd hoor om nu ineens weer op een laptop te werken. Moet nu van alles installeren en instellen.

dus voor vandaag: , studiewerk .

Zo nog even wat eten. Gekookt eitje met brood, denk ik .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:39:39 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49397364
hmm,net 3 toastjes met ei gejat van tafel. kon het niet laten
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_49397473
Toastjes in de ochtend, cola in de ochtend, hoe doen jullie dat zeg.
* veiligheidsspeldje heeft een keer ontbeten met chips, en dat was bepaald geen succes
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:55:57 #85
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49397877
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Toastjes in de ochtend, cola in de ochtend, hoe doen jullie dat zeg.
* veiligheidsspeldje heeft een keer ontbeten met chips, en dat was bepaald geen succes
tis middag

Ik zit nu aan een bord yoghurt met 3 mandarijnen als lunch
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:56:39 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49397902
trouwens,vroeger ontbeet ik met koekjes,cola chips en taart.

Dus ik ga vooruit
pi_49398028
als ontibjt toastjes met smeerkaas ofzo zou ik ook nog wel kunnen eten, maar cola 's ochtends vroeg dat vind ik echt niet lekker
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:08:04 #88
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49398283
Ik dronk meestal 's morgens red bull, om wakker te worden. Verder heb ik al met vanalles ontbeten, niet alles was een succes, maar cola 's morgens kan best.
pi_49399286
Ach, alles kan dienen als ontbijt! Cola, de koude pizza van de vorige dag, een stuk appeltaart, chips, een pan rijst, een zak pinda's..Oh, en toen ik klein was at ik met Sinterklaas altijd de chocoladeletter uit mijn schoen meteen diezelfde ochtend op.
Ik ben toch blij dat ik nu beter eet...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:47:34 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49399603
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:37 schreef Alcarin het volgende:
Ach, alles kan dienen als ontbijt! Cola, de koude pizza van de vorige dag, een stuk appeltaart, chips, een pan rijst, een zak pinda's..Oh, en toen ik klein was at ik met Sinterklaas altijd de chocoladeletter uit mijn schoen meteen diezelfde ochtend op.
Ik ben toch blij dat ik nu beter eet...
Ik weet nog wel dat MM en ik vanuit Qlimax kwamen. Hele nacht doortrekken, ff tukken en tegen 10:30 ontbijten met patat en kroket

Of idd, pizza van de vorige dag, taart van de avond ervoor
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:50:02 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49399708
bleh, ontbijten met patat .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:01:14 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49402387
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahrgh. Ik heb tering veel honger. Heb al een mandarijn en 3 kleine meelkoekjes op, de honger blijft

Ik word er chago van
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:05:27 #93
14746 k_i_m
pi_49402551
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat MM en ik vanuit Qlimax kwamen. Hele nacht doortrekken, ff tukken en tegen 10:30 ontbijten met patat en kroket

Of idd, pizza van de vorige dag, taart van de avond ervoor
Jaaaaa! Dat deden wij altijd bij de Mac D. . Maar dat is eigenlijk een verlenging van de stapavond, dat telt niet echt als ontbijt .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:12:02 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49402844
Mac vind ik niet eens heel lekker, maar KFC wel. Kip is toch goed voor de lijn??
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:14:21 #95
14746 k_i_m
pi_49402928
Zonder het paneerlaagje en zonder frituur wel .
In my life
Why do I smile
pi_49402930
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:12 schreef Ticootje het volgende:
Mac vind ik niet eens heel lekker, maar KFC wel. Kip is toch goed voor de lijn??
Ja hoor! Vooral die van KFC.
pi_49403000
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef k_i_m het volgende:
Zonder het paneerlaagje wel .
Het paneerlaagje is het ergste nog niet eens bij KFC..
Ze frituren die kip onder hoge druk, de kip zelf zit dus ook vol met vet. Ze persen het erin, ofzo. Trek zo'n ding maar eens uit elkaar, het vet druipt eruit..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:16:03 #98
14746 k_i_m
pi_49403009
Whehehee .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:16:35 #99
14746 k_i_m
pi_49403032
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:15 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Het paneerlaagje is het ergste nog niet eens bij KFC..
Ze frituren die kip onder hoge druk, de kip zelf zit dus ook vol met vet. Ze persen het erin, ofzo. Trek zo'n ding maar eens uit elkaar, het vet druipt eruit..
Ja, ik heb nog ge-edit, maar te laat .
In my life
Why do I smile
pi_49403038
KFC vind ik echt niet lekker. Burger king vind ik de hamburgers wel lekker van, de friet weer niet. Die is bij de mac beter, maar daar vind ik de hamburgers niet lekker van. Resultaat: kom bijna nooit in dat soort dingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')