Wissel dan ook af met je ontbijt. Als dingen je neus uit komen dan hou je het niet zo lang vol.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:22 schreef Qwea het volgende:
mogguh. Net mn ontbijt weggewerkt, serieus die cornflakes komen zo langzamerhand mn neus uit![]()
Als ik de ingredienten van die cruesli zo zie (en dit was de simpelste!), denk ik dat je nog beter muesli kunt eten waar je zelf een schep suiker bij doet (zoals Plukie doet), dan cruesli met al die kunstmatige troep. Rozijnen kunnen dan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Verder als je muesli en yoghurt niet te nassen vind: ik doe er wat rozijntjes extra doorheen, lijkt me toch beter dan gewoon suiker en het wordt toch echt een stuk zoeter qua smaak.
Ja, daarom zeg ik het lekker nog een keerquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik zeg toch ook muesli met rozijntjes![]()
Ohja maar je hebt natuurlijk wel spul als quaker genomen.
Thuis heb ik (van m'n ma gehad) een pak Jordan's staan, de ingredienten weet ik niet uit m'n hoofd maar er zit minder troeperig spul als jij beschrijft in.
Bij de meeste soorten muesli uit de supermarkt wordt ook suiker gegooid. Je moet echt op de achterkant van de verpakking kijken om een gezonder alternatief te vinden. Wat je in de meeste supermarkten wel kunt vinden, is een apart rek met Zonnatura-producten. Zonnatura heeft ook muesli met noten en vruchten waar de volgende ingrediënten in zitten: granen 62% (havervlokken, tarwevlokken, gerstevlokken, krokante tarwevlokken, gepofte tarwe naturel, gepofte rijst naturel), ongezwavelde vruchten 26% (rozijnen, banaan, abrikoos, ananas, mango, appel), noten 6% (geroosterde hazelnoten, kokosnoot, cashewnoten, pecannoten, paranoten), zonnebloempitten 3%, sojavlokken, pompoenpitten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:59 schreef Alcarin het volgende:
Morning!
Muesli is het 'echte' product, met granen en noten, cruesli is wat ervan gemaakt is om het aantrekkelijker (en minder gezond) te maken. Dit doen ze uiteraard door er suiker bij te gooien![]()
Een willekeurige muesli:
4-korenvlokken (haver, gerst, rogge en tarwe), rozijnen, hazelnoten, zonnepitten en kasha (geroosterde boekweit).
is het ookquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ontbijten met alleen yoghurt en banaan vind ik trouwens wel heel weinig.
Valt dat in de praktijk niet erg mee? Als je een bakje eet met 50 gram, dan zit je zonder zuivel op 180 calorieën en met zuivel kom je amper boven de 250 uit. Appel erbij en een bak thee en je hebt een prima ontbijt, toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:07 schreef conleche het volgende:
Ik eet dit ook niet elke dag, want er zitten toch behoorlijk wat cal. in.
Normaal gesproken wel, maar om af te vallen kan ik per dag niet meer dan 1400 à 1500 cal eten (en dan moet ik er ook nog eens flink bij sporten!) En dan is 250 cal. voor je ontbijt best veel. Ik neem heel vaak ook 2 crackers met filet americain, of een geroosterde boterham met 30+ kaas. En soms een eitje.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Valt dat in de praktijk niet erg mee? Als je een bakje eet met 50 gram, dan zit je zonder zuivel op 180 calorieën en met zuivel kom je amper boven de 250 uit. Appel erbij en een bak thee en je hebt een prima ontbijt, toch?
De belangrijkste afvalwet is volgens mij dat je doet wat je zelf het fijnst vindt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:19 schreef conleche het volgende:
Ik weet ook wel dat sommigen aanraden om meer te ontbijten, (en dan minder te lunchen en vooral dineren) maar op de een of andere manier krijg ik daar later op de dag alleen maar meer honger van.
Cruesli is gebakken, de klontjes worden aan elkaar geplakt met veel suiker of honing en olie. Daarnaast wordt er ook bijna altijd noten en/of gedroogd fruit aan toegevoegdquote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:30 schreef Plukie86 het volgende:
Cruesli is aan elkaar geplakt met suiker of honing,
Mijn man was er heilig van overtuigd dat die dingen gezond waren, tot ik m erop wees dat dat niet echt het geval was.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Mueslirepen, die zijn pas viesVoornamelijk gepofte rijst, beetje zemelen en opgevuld met zeker 50% suiker of honing.
Moet je maar eens opletten: mannen geloven altijd alles wat ze in reclames zeggen. Ze staan ook altijd open voor verkopers in winkels die hun duurste dingen aan de man proberen te brengen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn man was er heilig van overtuigd dat die dingen gezond waren, tot ik m erop wees dat dat niet echt het geval was.
HEY!!!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Moet je maar eens opletten: mannen geloven altijd alles wat ze in reclames zeggen. Ze staan ook altijd open voor verkopers in winkels die hun duurste dingen aan de man proberen te brengen.
quote:
tis middagquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Toastjes in de ochtend, cola in de ochtend, hoe doen jullie dat zeg.
* veiligheidsspeldje heeft een keer ontbeten met chips, en dat was bepaald geen succes![]()
Ik weet nog wel dat MM en ik vanuit Qlimax kwamen. Hele nacht doortrekken, ff tukken en tegen 10:30 ontbijten met patat en kroketquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:37 schreef Alcarin het volgende:
Ach, alles kan dienen als ontbijt! Cola, de koude pizza van de vorige dag, een stuk appeltaart, chips, een pan rijst, een zak pinda's..Oh, en toen ik klein was at ik met Sinterklaas altijd de chocoladeletter uit mijn schoen meteen diezelfde ochtend op.
Ik ben toch blij dat ik nu beter eet...![]()
Jaaaaa! Dat deden wij altijd bij de Mac D.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat MM en ik vanuit Qlimax kwamen. Hele nacht doortrekken, ff tukken en tegen 10:30 ontbijten met patat en kroket
Of idd, pizza van de vorige dag, taart van de avond ervoor
Ja hoor!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:12 schreef Ticootje het volgende:
Mac vind ik niet eens heel lekker, maar KFC wel. Kip is toch goed voor de lijn??
Het paneerlaagje is het ergste nog niet eens bij KFC..quote:
Ja, ik heb nog ge-edit, maar te laatquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:15 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het paneerlaagje is het ergste nog niet eens bij KFC..
Ze frituren die kip onder hoge druk, de kip zelf zit dus ook vol met vet. Ze persen het erin, ofzo. Trek zo'n ding maar eens uit elkaar, het vet druipt eruit..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |