14:15-"Je bent een vals loeder!"
"Je bent een vals loeder!"Het is een tijd lang redelijk goed gegaan, maar vandaag heeft de grote confrontatie tussen Palma en haar huidige werkgever Lieke, dan toch plaats gevonden. De twee dames moeten kennelijk nog even wennen aan de nieuwe onderlinge verhouding, en dat wordt pijnlijk duidelijk wanneer Lieke Palma vraagt om een glas water te halen…
“Ik ga toch voor jou geen glaasje water pakken”, zucht Palma. “Je bent jaloers!”, zegt Lieke tegen haar huishoudster. Maar dat pikt Palma niet: “Jij bent één en al spel, schat. Jij bent zo’n vals loeder!” Maar dan is voor Lieke de maat vol. “Wat is jouw probleem om mij persoonlijk aan te vallen?”, vraagt ze. “Jij liegt! Dat deed je al toen je voor me werkte!”, antwoordt Palma, die nu haar stem gevaarlijk begint te verheffen. “En die teringtroep die je maakt, dat doe je maar lekker in je eigen kraakpand. Ik ben je zat, en ik blijf je zat, je deugt niet!”, schreeuwt ze.
Palma raast maar door: “Verbeeld je niets, dweil. Ik ben jouw butler niet!” Lieke verdedigt zich met het feit dat zij alleen maar om een glas water vroeg. “Dit is nu mijn huis, en de verhoudingen liggen anders”, legt ze uit. “Ik zie het verschil”, zegt ze tegen Palma.
“Het enige dat jij ziet is geiligheid”, blaast het hoofd huishouding. Maar ook daar heeft Lieke wat op te zeggen. “Ik heb tenminste een vriendje”, lacht ze.
Palma gaat maar door...
“Maar intussen heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom jij mij anders behandelt dan de andere Miljonairs”, gaat ze verder. “Je bent door de ratten besnuffeld, in je kop en uit je kop. Je graaft je eigen graf”, vindt Palma. De twee roepen nog wat over en weer, maar een oplossing wordt niet gevonden.
Bron: 10 beetje laat, maar vind het raar dat personeel zo tegen miljonairs tekeer mag gaan.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!