Die heb ik er 6, en nergens last vanquote:Op maandag 14 mei 2007 00:18 schreef W8ezel het volgende:
Ps. als we het toch over CPU hebben: het viel me op dat er in vier svchost.exe lopen, daarnaast zijn er nog enkele gelijke processen die aan staan. Is dit nodig?
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)we-problemen-op.htmlquote:Gebruikers van Windows XP en Server 2003 hebben te kampen met problemen als gevolg van de updates die afgelopen dinsdag door het bedrijf zijn gepubliceerd. Na een reparatiepoging die het bedrijf donderdag publiceerde zijn de problemen nog steeds niet opgelost.
Windows Server Update ServicesHet probleem waarmee systeembeheerders hebben te kampen wordt veroorzaakt door de automatische updatefunctionaliteit van Windows. Het proces svchost.exe verschijnt meerdere keren in de lijst met processen en zorgt voor volledige belasting van het systeem. Het is dan nagenoeg onmogelijk om de computer voor normale taken te gebruiken. In sommige gevallen treedt dit probleem alleen op als er daadwerkelijk nieuwe updates zijn, maar het komt ook voor dat het systeem altijd volledig wordt belast wanneer de automatische updates voor Windows zijn ingeschakeld. Microsoft heeft sinds donderdag een hotfix beschikbaar die het probleem zou moeten oplossen. Deze kan nu alleen nog handmatig worden geïnstalleerd, maar zal eind deze maand of begin juni automatisch worden verspreid via Windows Update.
Naast deze update zal ook versie 3.0 van de Windows Server Update Services moeten worden geïnstalleerd om het probleem volledig uit de wereld te helpen. Alleen de hotfix installeren of alleen upgraden naar WSUS versie 3.0 zal niet voldoende zijn, zo meldt Microsoft op zijn site. Deze nieuwe WSUS-client zal vanaf 22 mei worden verspreid via Windows Update, maar kan nu reeds handmatig worden gedownload en geïnstalleerd. Ondanks de maatregelen van de softwaregigant klagen gebruikers na het installeren van de hotfix en de nieuwe Windows Server Update Services dat het probleem nog steeds niet is verholpen. De enige betrouwbare oplossing voor de problemen bestaat vooralsnog uit het uitschakelen van de automatische updates.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:18 schreef W8ezel het volgende:
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet. Weet iemand hoe ik mijn CPU weer op een normaal niveau kan krijgen?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:02 schreef paarse_paashaas het volgende:
no shit sherlock, kijk nou eens wat je zelf zegt, niet actieve processen.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Libris het volgende:
Zou dit het zijn?
[..]
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)we-problemen-op.html
Bij mij gaat alles naar de zogenaamde 'niet actieve systeem processen'. svchost is nul (alle vier). Lijkt me ook niet erg veilig om de updates uit te schakelen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Libris het volgende:
Zou dit het zijn?
[..]
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)we-problemen-op.html
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet.
Eeeh jaquote:Op maandag 14 mei 2007 07:03 schreef Merovingian het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat denk je dat niet actief is? Dat houdt in dat je CPU niet actief is.![]()
Die pieken kunnen komen door spyware, bugs in Windows, of andere software die je op de achtergrond hebt draaien (softwarematige firewalls, virusscanners, widgets programma's, 3rd party IM programma's, ...). Als je een aantal spyware removal progjes hebt gedraaid, en je hebt er nog steeds last van, is het eigenlijk heel moeilijk te achterhalen waar het aan ligt. Enige zekere oplossing is reinstall van Windows.quote:svchost.exe - svchost - Process Information
Process File: svchost.exe or svchost
Process Name: Microsoft Service Host Process
Description:
svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
ja man :w wist je toch?quote:Op maandag 14 mei 2007 08:55 schreef thedude0 het volgende:
zijn jullie nou werkelijk zo extreem achterlijk ?
Dat ff in een bestandje gooien en het repair.cmd noemen.quote:net stop bits
net stop /s wuauserv
regsvr32 /u wuaueng.dll /s
del /f /s /q %windir%SoftwareDistribution*.*
del /f /s /q %windir%windowsupdate.log
regsvr32 wuaueng.dll /s
net start bits
net start wuauserv
wuauclt.exe /resetauthorization /detectnow
Zie mn vorige post.quote:Enige zekere oplossing is reinstall van Windows.
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet. Weet iemand hoe ik mijn CPU weer op een normaal niveau kan krijgen?
Wie zijn "jullie"?quote:Op maandag 14 mei 2007 08:55 schreef thedude0 het volgende:
zijn jullie nou werkelijk zo extreem achterlijk ?
Probeer mijn tip eens zou ik zeggenquote:Op maandag 14 mei 2007 00:53 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik had dit probleem de laatste tijd ook heel erg, vooral als ik mijn pc net opnieuw had opgestart. Bij mij was het wel dat programma svchost.exe dat mijn CPU bijna volledig verbruikte. Op vrijwel alle sites die ik hierover heb opgezocht zeiden mensen die dit probleem ook hadden dat het uitschakelen van de automatische Windows updates het probleem bij hen had verholpen. Vandaag heb ik dat op mijn pc ook uitgezet en inderdaad had ik er nu na het opstarten van mijn pc helemaal geen last van. Die Windows updates haal ik dan gewoon één keer in de week handmatig wel binnen.
CPU-pieken kunnen door vele dingen veroorzaakt worden... wat vaak helpt, is je systeem even op te schonen. Het zegt lang niet altijd wat over je processor, namelijk. Doe eens een schijfopruiming en -defragmentatie. De-installeer eens wat programma's die je niet gebruikt (note: als je niet weet wat een programma doet, staan laten). En niet om 't een of ander, maar hoeveel intern geheugen heb je eigenlijk?quote:Op maandag 14 mei 2007 07:05 schreef W8ezel het volgende:
[..]
Eeeh jadaar was ik al bang voor
![]()
Maar wat veroorzaakt dan die CPu pieken?
Thanks, ik heb het gedaan, de automatische updates heb ik weer ingeschakeld en svchost geeft toch geen problemen, dus het lijkt inderdaad te werken.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:17 schreef vosss het volgende:
Probeer mijn tip eens zou ik zeggen
Dan hoef je niet meer handmatig updates binnen te trekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |