abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2007 @ 00:18:28 #1
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_49349877
Sinds een dag of twee heeft mijn computer zeer trage momenten. Door taakbeheer te openen kwam ik erachter dat er de hele tijd pieken zijn van CPU>80%, die daarna weer dalen tot onder de 10 %. Ik heb gescand op virussen, spyware, de hardeschijf op fouten gectroleerd, maar het helpt allemaal niks. Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet. Weet iemand hoe ik mijn CPU weer op een normaal niveau kan krijgen?

Ps. als we het toch over CPU hebben: het viel me op dat er in vier svchost.exe lopen, daarnaast zijn er nog enkele gelijke processen die aan staan. Is dit nodig?
Niet voor de poes...neuhh
pi_49350021
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:18 schreef W8ezel het volgende:
Ps. als we het toch over CPU hebben: het viel me op dat er in vier svchost.exe lopen, daarnaast zijn er nog enkele gelijke processen die aan staan. Is dit nodig?
Die heb ik er 6, en nergens last van
  maandag 14 mei 2007 @ 00:25:39 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49350074
Zou dit het zijn?
quote:
Gebruikers van Windows XP en Server 2003 hebben te kampen met problemen als gevolg van de updates die afgelopen dinsdag door het bedrijf zijn gepubliceerd. Na een reparatiepoging die het bedrijf donderdag publiceerde zijn de problemen nog steeds niet opgelost.

Windows Server Update ServicesHet probleem waarmee systeembeheerders hebben te kampen wordt veroorzaakt door de automatische updatefunctionaliteit van Windows. Het proces svchost.exe verschijnt meerdere keren in de lijst met processen en zorgt voor volledige belasting van het systeem. Het is dan nagenoeg onmogelijk om de computer voor normale taken te gebruiken. In sommige gevallen treedt dit probleem alleen op als er daadwerkelijk nieuwe updates zijn, maar het komt ook voor dat het systeem altijd volledig wordt belast wanneer de automatische updates voor Windows zijn ingeschakeld. Microsoft heeft sinds donderdag een hotfix beschikbaar die het probleem zou moeten oplossen. Deze kan nu alleen nog handmatig worden geïnstalleerd, maar zal eind deze maand of begin juni automatisch worden verspreid via Windows Update.

Naast deze update zal ook versie 3.0 van de Windows Server Update Services moeten worden geïnstalleerd om het probleem volledig uit de wereld te helpen. Alleen de hotfix installeren of alleen upgraden naar WSUS versie 3.0 zal niet voldoende zijn, zo meldt Microsoft op zijn site. Deze nieuwe WSUS-client zal vanaf 22 mei worden verspreid via Windows Update, maar kan nu reeds handmatig worden gedownload en geïnstalleerd. Ondanks de maatregelen van de softwaregigant klagen gebruikers na het installeren van de hotfix en de nieuwe Windows Server Update Services dat het probleem nog steeds niet is verholpen. De enige betrouwbare oplossing voor de problemen bestaat vooralsnog uit het uitschakelen van de automatische updates.
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)we-problemen-op.html
  Donald Duck held maandag 14 mei 2007 @ 00:26:59 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49350110
quote:
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet. Weet iemand hoe ik mijn CPU weer op een normaal niveau kan krijgen?
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:02 schreef paarse_paashaas het volgende:
no shit sherlock, kijk nou eens wat je zelf zegt, niet actieve processen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49350123
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Libris het volgende:
Zou dit het zijn?
[..]

Is al vaker gemeld op FOK zelfs
  maandag 14 mei 2007 @ 00:28:20 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49350146
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[..]
Oh... Ik ben ook nog maar 10 minuten wakker.... hehe.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:31:02 #7
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_49350210
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Libris het volgende:
Zou dit het zijn?
[..]

Bij mij gaat alles naar de zogenaamde 'niet actieve systeem processen'. svchost is nul (alle vier). Lijkt me ook niet erg veilig om de updates uit te schakelen.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:32:44 #8
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_49350250
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[..]
niet actieve processen met een CPu van 99% ja
pi_49350519
Hmm vreemd...bij mij staat er ook 99% bij de cpu van Niet-Actieve systeem... echter is het normale cpu gebruik 0-2%

Ikheb verder ook nergens last van
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_49350650
Ik had dit probleem de laatste tijd ook heel erg, vooral als ik mijn pc net opnieuw had opgestart. Bij mij was het wel dat programma svchost.exe dat mijn CPU bijna volledig verbruikte. Op vrijwel alle sites die ik hierover heb opgezocht zeiden mensen die dit probleem ook hadden dat het uitschakelen van de automatische Windows updates het probleem bij hen had verholpen. Vandaag heb ik dat op mijn pc ook uitgezet en inderdaad had ik er nu na het opstarten van mijn pc helemaal geen last van. Die Windows updates haal ik dan gewoon één keer in de week handmatig wel binnen.
  maandag 14 mei 2007 @ 01:01:14 #11
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_49350769
Mooi, zal ik dat ook wel even doen. Kijken of dat werkt.
edit: heb het even geprobeerd en tot nu toe heeft het helemaal niks geholpen. elke keer als ik ook maar iets open, zelfs het kleinste programma, dan schiet de CPU weer naar ongeveer 100% en keldert daarna terug naar ong5%.

[ Bericht 67% gewijzigd door W8ezel op 14-05-2007 06:51:57 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 07:03:35 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_49352367
quote:
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet.

Wat denk je dat niet actief is? Dat houdt in dat je CPU niet actief is.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 mei 2007 @ 07:05:32 #13
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_49352370
quote:
Op maandag 14 mei 2007 07:03 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Wat denk je dat niet actief is? Dat houdt in dat je CPU niet actief is.

Eeeh ja daar was ik al bang voor
Maar wat veroorzaakt dan die CPu pieken?

[ Bericht 5% gewijzigd door W8ezel op 14-05-2007 07:12:53 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 07:27:01 #14
65252 Bart
pi_49352443
Nog even voor de duidelijkheid:
quote:
svchost.exe - svchost - Process Information
Process File: svchost.exe or svchost
Process Name: Microsoft Service Host Process

Description:
svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
Die pieken kunnen komen door spyware, bugs in Windows, of andere software die je op de achtergrond hebt draaien (softwarematige firewalls, virusscanners, widgets programma's, 3rd party IM programma's, ...). Als je een aantal spyware removal progjes hebt gedraaid, en je hebt er nog steeds last van, is het eigenlijk heel moeilijk te achterhalen waar het aan ligt. Enige zekere oplossing is reinstall van Windows.
Edit: voor zover er dingen zeker kunnen zijn in het leven uiteraard
pi_49353184
zijn jullie nou werkelijk zo extreem achterlijk ?
pi_49353375
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:55 schreef thedude0 het volgende:
ja man :w wist je toch?
pi_49353410
quote:
net stop bits
net stop /s wuauserv
regsvr32 /u wuaueng.dll /s
del /f /s /q %windir%SoftwareDistribution*.*
del /f /s /q %windir%windowsupdate.log
regsvr32 wuaueng.dll /s
net start bits
net start wuauserv
wuauclt.exe /resetauthorization /detectnow
Dat ff in een bestandje gooien en het repair.cmd noemen.
Dubbelklikken en vervolgens even handmatig de laatste updates downloaden.

Daarna ben je van het svchosts probleem af
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_49353436
quote:
Enige zekere oplossing is reinstall van Windows.
Zie mn vorige post.
Ik heb het al heel vaak gezien, dat svchosts 99% vreet en toevallig sinds vorige week op 4 verschillende pc's het bovenstaande gedaan en alle 4 draaien weer prima.

Het is natuurlijk geen garantie dat dit bij iedereen werkt, maar even proberen alvorens een reinstall te doen kan geen kwaad dunkt me
vosss is de naam,
  maandag 14 mei 2007 @ 09:16:10 #19
176916 Karrs
2007-2017
pi_49353536
quote:
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet. Weet iemand hoe ik mijn CPU weer op een normaal niveau kan krijgen?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 14 mei 2007 @ 09:16:54 #20
65252 Bart
pi_49353553
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:55 schreef thedude0 het volgende:
Wie zijn "jullie"?
pi_49353572
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:53 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik had dit probleem de laatste tijd ook heel erg, vooral als ik mijn pc net opnieuw had opgestart. Bij mij was het wel dat programma svchost.exe dat mijn CPU bijna volledig verbruikte. Op vrijwel alle sites die ik hierover heb opgezocht zeiden mensen die dit probleem ook hadden dat het uitschakelen van de automatische Windows updates het probleem bij hen had verholpen. Vandaag heb ik dat op mijn pc ook uitgezet en inderdaad had ik er nu na het opstarten van mijn pc helemaal geen last van. Die Windows updates haal ik dan gewoon één keer in de week handmatig wel binnen.
Probeer mijn tip eens zou ik zeggen
Dan hoef je niet meer handmatig updates binnen te trekken
vosss is de naam,
  maandag 14 mei 2007 @ 09:19:13 #22
176916 Karrs
2007-2017
pi_49353606
quote:
Op maandag 14 mei 2007 07:05 schreef W8ezel het volgende:

[..]

Eeeh ja daar was ik al bang voor
Maar wat veroorzaakt dan die CPu pieken?
CPU-pieken kunnen door vele dingen veroorzaakt worden... wat vaak helpt, is je systeem even op te schonen. Het zegt lang niet altijd wat over je processor, namelijk. Doe eens een schijfopruiming en -defragmentatie. De-installeer eens wat programma's die je niet gebruikt (note: als je niet weet wat een programma doet, staan laten). En niet om 't een of ander, maar hoeveel intern geheugen heb je eigenlijk?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_49353647
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:16 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Wie zijn "jullie"?
wie denk je?
pi_49354263
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:17 schreef vosss het volgende:
Probeer mijn tip eens zou ik zeggen
Dan hoef je niet meer handmatig updates binnen te trekken
Thanks, ik heb het gedaan, de automatische updates heb ik weer ingeschakeld en svchost geeft toch geen problemen, dus het lijkt inderdaad te werken.
pi_49354478
Graag gedaan
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')