een lesbiquote:Op zondag 13 mei 2007 21:35 schreef Armageddon het volgende:
FIjne collega dan. Wat is dat voor een homo?
volgens mij heb ik geen caoquote:Op zondag 13 mei 2007 21:35 schreef Brighteyes het volgende:
Verschilt idd per CAO, maar volgens mij zijn dit soort dingen tegenwoordig geen reden voor een vrije dag meer.
Klopt, voor een huwelijksjubileum van (schoon)ouders wordt over het algemeen wel bijzonder verlof gegeven. Ik weet niet of het wettelijk verplicht is, ik kan zo snel geen wettekst vinden.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:51 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik krijg bijzonder verlof voor het 25-jarig huwelijksfeest van mijn ouders.
Altijd goed, meer vrijquote:Slimmigheid... ik had die dag al roostervrij staan.... dus heb ik een dag extra.
Fuck, ik lees nu pas het woord 'groot' dat voor 'ouders' staat.....quote:Op zondag 13 mei 2007 22:01 schreef Barbaaf het volgende:
mogelijk dat je een vrije dag krijgt als je zelf je gouden bruiloft viert maar ik denk niet dat de kleinkinderen daarop mogen meeliften...
Ik mag toch hopen dat je niet hoeft te werken als je 50 jaar getrouwd bent..quote:Op zondag 13 mei 2007 22:01 schreef Barbaaf het volgende:
mogelijk dat je een vrije dag krijgt als je zelf je gouden bruiloft viert maar ik denk niet dat de kleinkinderen daarop mogen meeliften...
Tuurlijk wel. Trouwen op je 18e, en die pensioengerechtigde leeftijd gaat vast nog wel omhoog.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je niet hoeft te werken als je 50 jaar getrouwd bent..
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:36 schreef Light het volgende:Tuurlijk wel. Trouwen op je 18e, en die pensioengerechtigde leeftijd gaat vast nog wel omhoog.
Dat is niet altijd waar, vaak moet de dag worden opgenomen op de dag zelf en krijg je hem bijvoorbeeld ook niet als het in het weekend valt. Je kunt je roostervrije dag wel inwisselen voor je Buitengewoon Verlofdagquote:Op zondag 13 mei 2007 21:51 schreef Beelzebub85 het volgende:
Slimmigheid... ik had die dag al roostervrij staan.... dus heb ik een dag extra.
Deze vrije dag wat jij wilt terugvorderen is niet wettelijk geregeld. Het hoort namelijk niet tot de primaire arbeidsovereenkomsten* maar tot de secundaire arbeidsovereenkomsten**. Deze vrije dag KAN je werkgever aan jou geven, maar dit is hij niet wettelijk verplicht.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:26 schreef ooge het volgende:
Ik ben onlangs een weekje op vakantie geweest met de hele familie, opa & oma waren 50 jaar getrouwd en die hadden alles geregelt. Uiteraart die dagen als zijnde vakantie opgenomen op het werk, maar nu hoorde ik dat je in dit geval recht heb op 1 vrije dag, zonder dat dat van je vakantie dagen afgaat. Op mijn werk verantwoord ik zelf mijn uren, en wou dez dag er in zetten. Maar daarvoor wil ik het wel zeker weten, want ik heb nogal een bazige collega die dit vast en zeker tot de bodem gaat uitzoeken.
precies oogequote:Op woensdag 16 mei 2007 18:20 schreef ooge het volgende:
okee het antwoord is dus NEE, tenzij de werkgever anders zegt (of heeft gezegt in een contractvorm)
yhnx voor de infoquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:26 schreef 0wnag3 het volgende:
[..]
precies oogegewoon je werkgever lief aankijken en vragen haha
No problemoquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |