Voor je praktijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:51 schreef mstr het volgende:
Volgens mij moest je zelfs voor de theorie weten hoe je olie moet peilen?
A. De teller en vooral de meter werkt niet meer goed. Bij mij gaat de benzinemeter bijvoorbeeld na een kort stukje al een kwart tank omlaag, en dan blijft het er heel lang op staan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tank leegrijden is echt een goede manier om je ellende op de hals te halen.![]()
Bij oude auto's heb je redelijke kans dat er bv. troep onder uit de tank de injectoren en andere boel verstopt en dat je auto een paar dagen later weer stilstaat. Of je blok er schade van oploopt weet ik niet, maar echt goed lijkt het mij niet.
En de tank leegrijden heeft in dit geval ook helemaal geen nut.
Volgooien. Dagteller op nul. Paar honderd kilometer rijden. Tanken; aantal gereden kms. delen door de getankte liters, en je weet je verbruik.![]()
Een zwartequote:
omg op een topic van 2 jaar reageren....quote:
Of in het klepje van de tankdop.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De vereiste bandenspanning staat meestal wel op een sticker in de voorportieropening vermeld (bij de schanieren).
Die bestaan er, maar waarom ga je niet gewoon naar een benzinepomp, stel je dat ding goed in en kijk je of hij goed is? Is hij niet goed, dan wordt hij automatisch opgepompt!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:00 schreef willempjewever het volgende:
weet iemand of er ook een apparaatje is om de bandenspanning thuis te meten? Op een fietspomp heb ik zo'n metertje, maar dat kan ik denk ik niet op mijn autoband zetten. Maar er is vast een meetertje die je erin kan prikken en het kan aflezen?
Nou, dit dus niet, hoor. Er zit geen filter bij "de ingang van de pomp". Er zit wel een klepje en als jij met de jerrycan de vul-tuit niet ver genoeg naar binnen duwt om dat klepje opzij te duwen dan gaat het lang duren, ja.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:06 schreef Draganta het volgende:
[..]
B. Auto's vanaf 1990 hebben een filter bij de ingang van de pomp, daar komt nog geen zand door heen. Heb je wel eens benzine met een jerrycan erin gegoten? het gaat echt zooo traag, dat komt door die fijne filter. Ik heb mijne weken geleden leeggereden, niks aan de hand. Is ook uit 1992.
aha, handige tip! Dat wist ik niet, ik was al bang teveel lucht erin te pompen net als bij die dingen voor de fiets, al meerdere malen een band laten ontploffen bij de fietsenstalling op het stationquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:04 schreef CasB het volgende:
[..]
Die bestaan er, maar waarom ga je niet gewoon naar een benzinepomp, stel je dat ding goed in en kijk je of hij goed is? Is hij niet goed, dan wordt hij automatisch opgepompt!
Laten doen bij de garagequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:10 schreef Lauder-Frost het volgende:
Suzuki Swift 1.3 gescoord voor 500 euro, hij komt uit 1992.
Heb nog maar net mijn rijbewijs dus nog totaal geen ervaring met die dingen. Dit topic is even voor de praktische vragen die ik heb:
- Hoe moet ik mijn olie verversen? Hoe vaak moet dat? Hoe weet je wanneer dat nodig is? Waar koop je die olie uberhaupt?
Bij pompstation je bandenspanning controlerenquote:- Hoe weet je of je bandenspanning voldoet?
Dat is een standaard optie op de swift, kan je niet veel aan doenquote:- De auto rammelt en piept nogal, kan ik daar nog iets tegen doen?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:39 schreef Metro2005 het volgende:
edit: O tjezus wat een oud topicik had er zelfs al in gereageerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |