abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 mei 2007 @ 01:20:10 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_49427581
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:51 schreef mstr het volgende:
Volgens mij moest je zelfs voor de theorie weten hoe je olie moet peilen?
Voor je praktijk.
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:06:48 #52
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_49439266
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Tank leegrijden is echt een goede manier om je ellende op de hals te halen.
Bij oude auto's heb je redelijke kans dat er bv. troep onder uit de tank de injectoren en andere boel verstopt en dat je auto een paar dagen later weer stilstaat. Of je blok er schade van oploopt weet ik niet, maar echt goed lijkt het mij niet.

En de tank leegrijden heeft in dit geval ook helemaal geen nut.
Volgooien. Dagteller op nul. Paar honderd kilometer rijden. Tanken; aantal gereden kms. delen door de getankte liters, en je weet je verbruik.
A. De teller en vooral de meter werkt niet meer goed. Bij mij gaat de benzinemeter bijvoorbeeld na een kort stukje al een kwart tank omlaag, en dan blijft het er heel lang op staan.

B. Auto's vanaf 1990 hebben een filter bij de ingang van de pomp, daar komt nog geen zand door heen. Heb je wel eens benzine met een jerrycan erin gegoten? het gaat echt zooo traag, dat komt door die fijne filter. Ik heb mijne weken geleden leeggereden, niks aan de hand. Is ook uit 1992.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:49:00 #53
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_70167257
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:02 schreef KonnieKipke het volgende:
een suzuki swift
Een zwarte
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:38:28 #54
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_70291922
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:49 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Een zwarte
omg op een topic van 2 jaar reageren....

en nog meer omg, mijn noob gehalte op het gebeid van auto's 2 jaar geleden
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_70292658
weet iemand of er ook een apparaatje is om de bandenspanning thuis te meten? Op een fietspomp heb ik zo'n metertje, maar dat kan ik denk ik niet op mijn autoband zetten. Maar er is vast een meetertje die je erin kan prikken en het kan aflezen?
pi_70292776
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De vereiste bandenspanning staat meestal wel op een sticker in de voorportieropening vermeld (bij de schanieren).
Of in het klepje van de tankdop.
pi_70292794
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:00 schreef willempjewever het volgende:
weet iemand of er ook een apparaatje is om de bandenspanning thuis te meten? Op een fietspomp heb ik zo'n metertje, maar dat kan ik denk ik niet op mijn autoband zetten. Maar er is vast een meetertje die je erin kan prikken en het kan aflezen?
Die bestaan er, maar waarom ga je niet gewoon naar een benzinepomp, stel je dat ding goed in en kijk je of hij goed is? Is hij niet goed, dan wordt hij automatisch opgepompt!
pi_70317300
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:06 schreef Draganta het volgende:

[..]

B. Auto's vanaf 1990 hebben een filter bij de ingang van de pomp, daar komt nog geen zand door heen. Heb je wel eens benzine met een jerrycan erin gegoten? het gaat echt zooo traag, dat komt door die fijne filter. Ik heb mijne weken geleden leeggereden, niks aan de hand. Is ook uit 1992.
Nou, dit dus niet, hoor. Er zit geen filter bij "de ingang van de pomp". Er zit wel een klepje en als jij met de jerrycan de vul-tuit niet ver genoeg naar binnen duwt om dat klepje opzij te duwen dan gaat het lang duren, ja.

Verder is het ECHT niet aan te raden je tank leeg te rijden. Een keertje kan echt geen kwaad maar je echte brandstoffilter raakt wel een stuk sneller verstopt ... en echt makkelijk vervangen zijn ze meestal niet. Met een beetje mazzel verniel je ook nog eens je brandstofpomp als die vaak droog staat te pompen.
Calm down, please!
pi_70317776
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:04 schreef CasB het volgende:

[..]

Die bestaan er, maar waarom ga je niet gewoon naar een benzinepomp, stel je dat ding goed in en kijk je of hij goed is? Is hij niet goed, dan wordt hij automatisch opgepompt!
aha, handige tip! Dat wist ik niet, ik was al bang teveel lucht erin te pompen net als bij die dingen voor de fiets, al meerdere malen een band laten ontploffen bij de fietsenstalling op het station

als autonoob heb ik wel wat aan dit topic, ook al is het 2 jaar oud
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:39:49 #60
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70324399
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:10 schreef Lauder-Frost het volgende:
Suzuki Swift 1.3 gescoord voor 500 euro, hij komt uit 1992.
Heb nog maar net mijn rijbewijs dus nog totaal geen ervaring met die dingen. Dit topic is even voor de praktische vragen die ik heb:

- Hoe moet ik mijn olie verversen? Hoe vaak moet dat? Hoe weet je wanneer dat nodig is? Waar koop je die olie uberhaupt?
Laten doen bij de garage
quote:
- Hoe weet je of je bandenspanning voldoet?
Bij pompstation je bandenspanning controleren
quote:
- De auto rammelt en piept nogal, kan ik daar nog iets tegen doen?
Dat is een standaard optie op de swift, kan je niet veel aan doen Behalve alles loshalen, alle klemmetjes en dopjes vernieuwen en hopen dat het daarna niet meer piept en kraakt

edit: O tjezus wat een oud topic ik had er zelfs al in gereageerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Metro2005 op 24-06-2009 14:49:39 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_70326494
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:39 schreef Metro2005 het volgende:
edit: O tjezus wat een oud topic ik had er zelfs al in gereageerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')