Afl. 200707: HET HALFUUR VAN DE LEUGEN
Stella: "Ian mishandelt Ben. Eigenlijk wou ik het huwelijk afblazen en het je vertellen maar dan zou ik je dag verpesten. Hij knijpt en verbrandt hem; weet je nog dat ie onder de blauwe plekken zat en Ian mij de schuld gaf; volgens Ben kwam begon het allemaal toen hij besloot om bij jou te gaan wonen".
Phil: "Waar zijn je nagels ?"
Stella: "Ik heb ze afgedaan tijdens het gesprek".
Phil: "Weet je dat heel zeker ?"
(Oeps, hij heeft me door; wegwezen en snel)
Peggy: "Make her pay".
Ian: "Wat is er gebeurd ?"
Stella: "Ik heb iets over Phil ontdekt en kon de bruiloft niet door laten gaan".
Mickey: "Phil, you could've killed us".
Phil: "Heb je Stella gezien ?"
Shirley: "Wel zes keer; en om eerlijk te zijn ben ik die rotkop van 'r spuugzat".
Shirley: "Zo te zien is ie eindelijk verstandig geworden".
Stella: "Wat ben jij zielig zeg".
Shirley: "Beter dan zielloos".
Stella houdt zich op bij een verlaten fabriek. Phil belooft telefonisch haar niets te zullen doen en haar versie van het verhaal aan te horen, maar eenmaal ter plekke...
Stella: "Je zei dat je niks zou doen".
Phil: "Ik heb gelogen. Ik maak je af".
Stella: "Dus toch een vrouwenbeul".
Stella: "Ik was de enige die hij had, hij was bang voor je. Ik heb ervoor gezorgd dat je van hem bent gaan houden. Ik begrijp dat je boos bent maar dit is wel erg over de top. Je weet dat dit jouw schuld is, jij hebt hem dit alles aangedaan; dat we nu hier zijn komt door wat ons allemaal is overkomen".
Phil: "Dat we nu hier zijn komt omdat jij zwaar geschift bent;, je doet alsof je een bangerik bent en ondetrussen speel je vuile spelletjes met kinderen".
Stella: "Ik dacht dat je m'n redder was; ik gaf je mijn hart en je vertrapte het".
Phil: "Probeer de boel niet te verdraaien".
Stella (over haar dreigement om Ben in z'n slaap te vermoorden): "Ik meende het niet".
Phil: "En wat meende je dan wel ?"
Stella: "Het was een paniekreactie; die laatste dagen waren erg zwaar, en Ben...".
Phil: "En Ben zei 'Hou op, laat me met rust' ".
Stella: "Zo ging het niet; sinds de dood van m'n zus".
Phil: "Daar gaan we weer, jouw zus interesseert niemand".
Stella: ""Well you should, haar dood heeft me gemaakt tot wat ik nu ben".
Phil: "SO WHAT, EH ?"
Stella: "Weet je wel hoe het voelt om niets te zijn, om te worden behandeld als een hond die niet meemag met vakantie (Waar laten wee haar deze keer achter) ? Je voelt je als een spook in je eigen leven; ik kneep mezelf om er zeker van te zijn dat ik niet droomde".
Phil: "Jij hebt hulp nodig".
Stella: "Dit is net zo goed jouw schuld als de mijne".
Phil: "Wat doe je ?"
Stella: "Ik zorg dat je naar me luistert; zeg dat je van me houdt en ik zal je alles geven wat je maar wilt".
Phil: "Ik trap niet in die zielige spelletjes van je; ik ben geen 11-jarige die je kunt pesten".
Stella: "Ik ben geen pestkop".
Phil: "Precies, je bent niets".
Stella: "Zeg dat nou niet".
Phil: "Het is zo; ik heb voor jou gekozen omdat ik dacht dat je veilig was, dat je voor Ben kon zorgen. Ik hield niet van je omdat ik niet van je hield, dat is tussen ons tweeen, maar je gaat geen kinderen pesten omdat je je zin niet krijgt".
En dan staat daar ineens een meisje van tien dat haar vierjarige zusje achterna wil.
Phil: "You're not gonna do that".
Stella: "Watch me, Daddy".
En als Stella nog in leven was dan zou ze niet bij May en Chrissie in de cel mogen omdat ze daar te ziek voor is.
[ Bericht 1% gewijzigd door J_TM op 21-07-2007 16:41:00 ]