Afl. 020807: I LOVE LUCY
Jane onthult aan Tanya wat ze in Lucy's dagboek heeft gelezen. "Ik 'hartje' van hem, vandaag ga ik hem 'uitroepteken' ".
Tanya: "De dingen die ik in m'n dagboek heb geschreven zijn nog veel schokkender".
Jane: "Kijk eens aan, we praten".
Lucy: "Nee, jij praat. Ik niet".
Craig: "Iedereen boven de 25 heeft een dooie kop".
Lucy: "En hoe zit het met jou als jij 25 bent ?"
Craig: "Dan lig ik allang onder de zoden. 'Live fast die young, laat een mooi lichaam achter';James Dean in 'Rebel Without A Cause' ".
Tijd om maar eens uit een ander vaatje te tappen.
Craig: "Bruce Lee, 'Enter The Dragon'. 'Zoek de kracht van je tegenstander, want het is ook z'n zwakte'. Wat zijn de zwakke punten van je ouwe heer ?"
Lucy: "Hij heeft altijd mot met iedereen, zo triest".
En dus geeft Craig de sleutel van Ians achterdeur aan de Zusjes; zij gaan het borstbeeld van de Vic terugstelen.
Jane: "Nog enige verzoekjes of moet ik je soms 'uitroepteken' ?"
Ondertussen gaat Tanya naar de rechtszaak om haar zus Lorraine bij te staan. Die geeft echter een no-show, en dus op naar haar flat in Ainsworth. De buurvrouw, die de zusjes Cross heeft zien opgroeien spreekt van fout gezelschap dat bij Lorraine over de vloer kwam en van surveillerende politie-agenten. "De laatste keer dat ik 'r sprak zei ze 'Ze heeft me gedumpt' ".
Tanya: "Hier is mijn adres voor het geval zij die is kwijtgeraakt".
Buurvrouw: "Die bezorgdheid komt anders wel vijftien jaar te laat".
Uiteindelijk komt de "Rainy Day Woman" dan toch opdagen.
"Krijg ik geen knuffel ?"
(Tuurlijk Rain, tenslotte heb je me mooi voor schut gezet)
(Over de buurvrouw): "She's such a pain that woman. Staat ze me op te wachten, zegt ze 'Je zus is een gefrustreerde ouwe trut aan het worden'. Belachelijk; you can take the girl out of the Ainsworth, but you can never take the girl out of the Ainsworth. Krijg ik een kopje thee ?"
Tanya: "Sorry maar je blijft niet".
Lorraine: "Ik heb jou vergeven, waarom kan jij mij niet vergeven ?"
Tanya: "Laat me in je tas bekijken".
Lorraine: "Wat een vertrouwen". "
Tanya: "Ik meen het".
Lorraine: "Bewaar je de jouwe soms in de tuin ?"
Tanya: "Ik heb sinds m'n achttiende geen jointjes meer gerookt, en dat weet je".
Lorraine: "Ik ben clean, ik gebruik niet eens de methadon die ik op doktersvoorschrift heb gekregen".
Tanya: "Een kopje thee, en dan ga je".
(Yeah right)
Lorraine: "Heb je een cavia ? Ik ben gek op cavia's".
Tanya: "Ik niet".
Lorraine: "Wat is er met dat hart van je gebeurd ? Ik heb nog niet eens een knuffel gehad. Wat een joekels, ben ik altijd al jaloers op geweest".
Okee, maar waarom was je niet in de rechtbank ?
Lorraine: "Heb je een vent met een spijkerjack en gympen gezien ?"
Tanya: "Niet een, wel honderd".
Tanya: "Het is een veertiger, vettig haar, snor; dankzij hem ben ik niet op komen dagen".
Het blijkt dus haar drugsdealer te zijn waartegen ze moest getuigen in ruil voor strafvermindering na haar arrestaties voor winkeldiefstal en drugsbezit. "Afgelopen dinsdag belde 'Spijkerjack-en-gympies' me op, of ik tevreden ben met m'n gezicht. Ik vroeg om politiebescherming maar ze lachten me uit".
Tanya laat Lorraine overnachten "op voorwaarde dat je weg bent zodra de kinderen op zijn. Morgenochtend spreken we af bij het politieburo, en als je het verknalt wil ik je nooit, maar dan ook nooit meer zien ".
Lorraine: "We hebben het toch wel leuk gehad samen. Weet je nog dat we met een paar vrienden werden opgepakt door de politie ? Je was geweldig; 'No onderstend, wir from Barcelona, dont spiek Inglish'. En ze lieten ons gewoon gaan; die agent schopte ons uit het busje. Teveel schrijfwerk zei ie; ik deed het in m'n broek van het lachen".
Tanya: "Dat was lang geleden".
Lorraine: "Ga je nu doen alsof het nooit is gebeurd ?"
Abi: "Ik wil Konijn, ik kan niet slapen zonder Konijn".
Tanya: "Ga weer naar bed, ik haal hem wel".
Als Tanya de deur opendoet en niemand ziet gaat ze naar de keuken waar Lorraine op het punt staat zich in te spuiten. Max had dus gelijk.
[ Bericht 4% gewijzigd door J_TM op 04-08-2007 15:45:13 ]