Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik denk niet dat een passagier zonder enige vliegervaring zomaar effe dat ding neer zou kunnen zetten, ook al is het een Cessna. Je moet gewoon weten wat je doet, en 'm vooral niet overtrekken want dan is het meteen einde verhaal.
heb je een linkje?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.
Zulke grote grasvelden zie je niet zoveel in Nederlandquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.![]()
Ja komt ook denk omdat die maar tussen de 40 en 60 knopen vloog, maar dan heeft die nog steeds heel erg geluk gehad, ook omdat die bewusteloos was.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Lightning_NL het volgende:
What the fuck! Dat is inderdaad bijzonder. Die man heeft heeeeel veel geluk gehad! Ervan uitgaande dat ie niet in het ziekenhuis overlijdt. Damn, dat heeft de luchtmacht weer effe fucking goed gedaan! Knap werk!
Een vliegende gele kikker?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:14 schreef Xternal het volgende:
Kijk ik hier omhoog, zie ik twee F-16's een of ander sportvliegtuigje achtervolgen boven Leeuwarden ... Iemand ook gezien? Enig idee waarom?
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174165
Update: een Cessna vliegtuig zonder radiocontact ... Zag 'm hier vliegen, met twee F-16's er omheen cirkelen. Wel mooi gezicht trouwens ...
[afbeelding]
Dat ze hier niet wachten met F16's de lucht in sturen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Arcee? Wat heeft Amerika HIER nou weer mee te maken?Sommige mensen......
Hij zat toch in een pad naar beneden? Geluk++ dat wel. Als je op google earth kijkt was de locatie ook niet onaardig gekozen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
By the way... Kan een gemiddelde Cessna 40 knopen vliegen? Volgens mij niet. Volgens mij stallt zo'n ding rond de 55-60 knopen. Misschien had ie ook wel zoveel mazzel dat ie flinke tegenwind recht van voren had.
Tuurlijk, Flapsquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
By the way... Kan een gemiddelde Cessna 40 knopen vliegen? Volgens mij niet. Volgens mij stallt zo'n ding rond de 55-60 knopen. Misschien had ie ook wel zoveel mazzel dat ie flinke tegenwind recht van voren had.
Effe opgezocht de stall speed van een Cessna 172 in landing config is 48 knopen geloof ik. Lijkt me sterk dat ie in landing config vloog. Die gast, als ie voor z'n crash ook nog bewusteloos was, heeft gewoon onwijs veel geluk gehad. Echt onvoorstelbaar veel geluk.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:30 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Hij zat toch in een pad naar beneden? Geluk++ dat wel. Als je op google earth kijkt was de locatie ook niet onaardig gekozen.
Je voelt je blijkbaar wel erg aangesproken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Je zit hier een beetje stom de VS te bekritiseren in een bericht over een Cessna die is gecrashed in de Waddenzee. Ik zie de link niet.
Er voor zorgen dat hij snel is gevonden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:10 schreef Matje-1989 het volgende:
UH, wat kan de luchtmacht hebben gedaan?
Ze kunnen er toch niet voor hebben gezorgd dat het een zachte landing was ofoz? :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |