abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49310384
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )
Staat in de vorig posts, mogelijk ergens in de Waddenzee KNRM is uitgerukt van Harlingen, Vlieland en Terschelling verwegen luchtvoertuig in nood dus waarschijnlijk die.
Je zal maar zoon ding op je kop/huis krijgen zal het nog veel slechter aflopen
............................
pi_49310400
Hier een nieuwsbericht van milspotters: http://www.milspotters.nl/index.php?pagina=nieuwsread&id=58
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:52:13 #53
71646 Nieuwskijker
Weest wel ?!?!
pi_49310404
Wij waren de hond aan het uitlaten en hebben het ook gezien, wel een mooi gezicht en geluid hoor. F16's 2 stuks draaien rondjes erom heen en als ze in de buurt waren even de na-verbrander aan.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:53:45 #54
71646 Nieuwskijker
Weest wel ?!?!
pi_49310448
De F16's scheeren nu weer over Franeker en zullen dus zo binnen zijn op Leeuwarden
pi_49310461
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )
quote:
Milspotters.nl

Leeuwarden - Rond de klok van half 8 is de QRA vanaf Leeuwarden weer gescrambled.
Ditmaal ging het om een Cessna die al 20 minuten geen contact had met de verkeersleiding.

De cessna die in het oosten van Leeuwarden vloog was volgens de verkeersleiding mogelijk onwel, de piloot was een oude man.

Het vliegtuig een Cessna 182 D-EBAA had al 20 minuten geen contact opgenomen en was mogelijk op weg naar Duitsland op een snelheid tussen de 60 en 40 knopen knopen.

Door het slechte weer was het voor de piloten van de F-16's vrij moeilijk contact te krijgen met het vliegtuig. Toen dit wel mogelijk was leek de piloot niet rechtop te zitten, en mogelijk onwel was.

Nadat de F-16's geen contact konden krijgen is er een Beech van de KLM vliegschool bijgekomen om te proberen maar dit mocht ook niet baten.

De F-16's bleven het vliegtuig volgen en vervolgens is het vliegtuig in zee gestort. De SAR helikopter en de Kustwacht zijn gealarmeerd en zijn op weg naar de plaats van de crash.

Meer nieuws volgt,
Binnenkort opname en korte video online.

KNRM alarmeringen:

20:33:5412-05-0727GKNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION 7051220335417353481735348 Kustwachtcentrum ( Paal 8 - Bemanning Frans Hoogewind7051220335417353381735338 Kustwachtcentrum ( West-Terschelling - Bemanning Arie Visser )7051220335417353181735318 Kustwachtcentrum ( Vlieland - Bemanning Graaf van Bylandt )7051220335417350991735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )7051220335417350521735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )

Coordinaten van crash: 53 11 06 N 005 17 37 Oost
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:54:33 #56
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_49310480
ze vliegen nu net over het bildt
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_49310482
De cessna is zo'n 8 km ten westen van Harlingen neergekomen.
pi_49310501
QRA Scramble
Leeuwarden, 12 mei 2007
Leeuwarden - Rond de klok van half 8 is de QRA vanaf Leeuwarden weer gescrambled.
Ditmaal ging het om een Cessna die al 20 minuten geen contact had met de verkeersleiding.

De cessna die in het oosten van Leeuwarden vloog was volgens de verkeersleiding mogelijk onwel, de piloot was een oude man.

Het vliegtuig een Cessna 182 D-EBAA had al 20 minuten geen contact opgenomen en was mogelijk op weg naar Duitsland op een snelheid tussen de 60 en 40 knopen knopen.

Door het slechte weer was het voor de piloten van de F-16's vrij moeilijk contact te krijgen met het vliegtuig. Toen dit wel mogelijk was leek de piloot niet rechtop te zitten, en mogelijk onwel was.


Ik moet zeggen dat ik geen vliegtuigkenner ben, maar hoe kan een vleigtuigje zonder man aan de knuppel meer dan 25 minuten blijven vliegen??
pi_49310612
Er gebeuren toch wel vaak ongelukken met Cessna's, die bestuurd worden door oude mensen. Wat strengere regelgeving zou niet verkeerd zijn. Wel een dure grap trouwens, twee F16's.
pi_49310630
oww op weg naar Duitsland.

Vast een veteraan met alzheimer geweest.
Hij wou nog even bommen droppen op Berlijn
pi_49310636
denk niet dat de piloot het overleefd heeft..
pi_49310662
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:55 schreef Matje-1989 het volgende:


Ik moet zeggen dat ik geen vliegtuigkenner ben, maar hoe kan een vleigtuigje zonder man aan de knuppel meer dan 25 minuten blijven vliegen??
Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)
............................
pi_49310710
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:00 schreef sander89 het volgende:

[..]

Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)
Om zo min mogelijk werk te hebben wordt het vliegtuig uitgetrimd. Dus dan zou het onder dezelfde omstandigheden door blijven vliegen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_49310785
Oké da's duidelijk
pi_49310894
Het staat nu ook op teletekst van NOS

teletekst.nos.nl

Pagina 108
pi_49311056
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:45 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Ik denk dat je er met een radio er bij best wel kans op succes kan hebben. In een glijvlucht naar beneden moet dat best lukken.
Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.
Hell To The Liars
pi_49311294
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben getuige geweest.

Eenmotorig toestel, mogelijk Cessna, door meerdere F16's onderschept.

Hij vliegt niet door een corridor. Zeer ongebruikelijke route.
Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:18:05 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_49311376
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:06 schreef Matje-1989 het volgende:
Het staat nu ook op teletekst van NOS

teletekst.nos.nl

Pagina 108
yep:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
  108     Teletekst za 12 mei           
 ***************************************
    Verdachte Cessna stort in Waddenzee 

 ***************************************
 ` Ten westen van Harlingen is vanavond 
 een Cessna neergestort in de Waddenzee.
 Het vliegtuigje kwam uit Duitsland en  
 vloog zonder contact te leggen met de  
 autoriteiten het Nederlandse luchtruim 
 binnen.Het vliegtuigje werd onderschept
 door twee F16's van de luchtmacht,die  
 het begeleidden tot het neerstortte.   
                                        
 Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt
 doordat de brandstof op was.Over het   
 lot van de piloot is nog niets bekend. 
 De kustwacht en reddingsbrigades zijn  
 op zoek.                               
                                        
                                        
                                        
                                        
 ***************************************
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:19:35 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_49311442
quote:
Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt doordat de brandstof op was.
Ik dacht dat de piloot onwel was geworden? Zonder brandstof kan je nog wel landen toch?
pi_49311590
Ik denk niet dat een passagier zonder enige vliegervaring zomaar effe dat ding neer zou kunnen zetten, ook al is het een Cessna. Je moet gewoon weten wat je doet, en 'm vooral niet overtrekken want dan is het meteen einde verhaal.
pi_49311691
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.
Voordat de motor aangaat word je als passagier vertelt wat je moet doen om uit het vliegtuig te komen en contact op te nemen via de radio. Meestal een knopje op de stick.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_49311812
moet ie wel op de goede frequentie staan
pi_49311913
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:27 schreef Lightning_NL het volgende:
moet ie wel op de goede frequentie staan
En je denkt dat ie dat niet staat als je over nederland vliegt
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_49311916
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.
Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.
pi_49311941
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.
Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')