abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:49:12 #1
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_49295901
Picross

Spelers met luie hersenen kunnen deze eens stevig aan het werk zetten in de uitdagende puzzels van Picross DS! Deze exclusieve Nintendo DS-bewerking van Picross (beter bekend als Japanse Puzzel) is een aanrader voor mensen die het leuk vinden om hindernissen te overwinnen met logisch denkwerk. Picross DS wordt op 11 mei 2007 gelanceerd.

Picross DS is het nieuwste deel in Nintendo's Touch! Generations serie. Het spel biedt directe toegang tot leuke puzzels die iedereen kan begrijpen en oplossen, ongeacht leeftijd of ervaring met videospellen. Hierdoor sluit deze titel goed aan bij spellen als Dr. Kawashima's Brain Training: Hoe oud is jouw brein?, Nintendogs en 42 Spel Klassiekers, stuk voor stuk titels die zowel door gamers als non-gamers worden gewaardeerd.

Centraal in het spel staat de Picross Mode, waarin spelers een verborgen afbeelding in beeld moeten brengen door de juiste vakjes van een rooster te markeren met vierkantjes en kruisjes. Daarbij geeft een getal bij elke rij aan hoeveel kruisjes er gezet moeten worden. Aangezien er maar liefst driehonderd puzzels te voltooien zijn, zullen spelers hier al wekenlang zoet mee zijn. De eenvoudigste puzzels bestaan uit vijf bij vijf vakjes, en vanaf daar loopt de moeilijkheidsgraad op tot breinbrekers van maar liefst twintig bij twintig vakjes, groot genoeg om zelfs de meest doorgewinterde puzzelaars te laten fronsen. Spelers hoeven overigens niet bang te zijn ergens op vast te lopen. Het spel kan desgewenst hints geven, terwijl de speler zichzelf ook een beetje op weg kan helpen door alvast één lijn van de puzzel, gekozen door een roulettewiel, te laten onthullen.

Als de Picross Mode helemaal is voltooid, is het spel echter nog lang niet voorbij. De spelstand My Picross biedt spelers de mogelijkheid hun eigen puzzels te maken en deze vervolgens met vrienden te delen. Het ontwerpen van deze puzzels is heel gemakkelijk, spelers kunnen simpelweg de stylus op het touchscreen gebruiken voor puzzels van elk formaat. Hierbij is het ook mogelijk om de afbeelding te tekenen die tevoorschijn komt als een puzzel is voltooid. Zelfgemaakte puzzels kunnen met andere spelers worden uitgewisseld via een locale draadloze verbinding of via de Nintendo Wi-Fi Connection.

Het speltype Daily Picross daagt spelers uit om elke dag een aantal kleine puzzels te voltooien. De leuke en verslavende puzzels in dit speltype zijn allemaal van het kleinste soort (vijf bij vijf vakjes), ze zijn speciaal ontworpen om te testen hoe snel spelers vijf kleine puzzels kunnen kraken. De dagelijkse resultaten worden bijgehouden in een schema, waardoor de speler zijn vorderingen in de loop van de tijd precies kan volgen. Als een bepaald aantal dagen achter elkaar het speltype Daily Picross is gespeeld, komen nieuwe spelvarianten beschikbaar, waaronder No X's, Error Search en Memory.

Naast al deze puzzelpret kan de speler ook nog eens een aantal leuke touchscreen minigames ontgrendelen door goed te presteren in de Picross Mode. Deze extra spelletjes maken allemaal gebruik van de unieke functies van de Nintendo DS en laten de speler zijn vaardigheden en reactievermogen beproeven in een race tegen de klok.

Gebruikers kunnen de vormgeving van Picross DS naar eigen wensen aanpassen. Er zijn tal van 'skins' vrij te spelen, met thema's die uiteenlopen van natuur tot sport en videogamehelden. In de stand voor meerdere spelers is het mogelijk om met maximaal vijf spelers tegelijk tegen elkaar te strijden om zo snel mogelijk de puzzels van de Multi-Picross Mode te voltooien. Dankzij de Nintendo Wi-Fi Connection kunnen spelers in een Online Battle puzzelen tegen spelers van waar ook ter wereld!

Nintendo's unieke Wi-Fi Connection Service biedt ook nog eens toegang tot een vrijwel onuitputtelijk aantal puzzels om te downloaden. Gebruikers kunnen de puzzels die ze maakten in de spelvariant My Picross online zetten, waarna andere spelers deze kunnen bekijken en downloaden. Daarnaast zijn ook officiële puzzels van Nintendo zelf beschikbaar om te downloaden.

Liefhebbers van logica kunnen zich klaarmaken voor vrijwel eindeloze puzzelpret met Picross DS. Deze titel wordt op 11 mei gelanceerd voor een verwachte verkoopprijs van €30.

Flash voorbeeldje:
http://www.touchgenerations.com/nlNL/games/picross/index.html

Friendcodes:
Forum ID - picross ID/friendocde
R_B - RoBu - 502 610 724 902
  Donald Duck held zaterdag 12 mei 2007 @ 12:20:33 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49296650
Leuke game wel.
Alleen ik vind die hulpmode die ook op normal niveau aanstaat echt enorm irritant. Dat je straftijd krijgt als je een verkeerd blokje invult.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49296872
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Alleen ik vind die hulpmode die ook op normal niveau aanstaat echt enorm irritant. Dat je straftijd krijgt als je een verkeerd blokje invult.
Dat zijn de regels al sinds de eerste mario no picross geloof ik.

Het is verder een supergame. En veel modi. Gister online geprobeert en dat is echt grappig, maar loos. Maar dat er zoveel modi in gepropt kunnen worden.

Ik vond het wel grappig verder. Ik was bezig met een javascript variant van picross omdat er in het westen bijna geen normale picross game is en ik dat al heel lang speel. En dan komt deze ineen keer uit
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  Donald Duck held zaterdag 12 mei 2007 @ 12:34:52 #4
46149 __Saviour__
pi_49297048
Ik blijf het wel irritant vinden. Ik wil gewoon dat een puzzel helemaal vrij is om te proberen en pas eindigt als je hem gewoon voltooid hebt. Maar goed, voor de rest zijn het zijn echt zeker leuke puzzels.
Als je Picross tof vind, is ook deze zeker een aanrader: http://www.yetanotherrevi(...)s-reviews~100~DS.htm
Dat zijn sudoku en picross puzzels. En veel ervan. Ook hebben de latere puzzels daar meerdere kleuren, wat het wat interessanter maakt.
Heeft Picross DS dat later eigenlijk ook, of blijft alles in 1 kleur? Ik ben nog maar net ermee bezig, heb nu net de eerste rij in normal mode voltooid, waardoor dat minispelletje beschikbaar kwam
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50008026
vind de 15x15 irritant met die vergrootglas -_- en moeilijk wrom zijn er niet meer 10x10
pi_50010619
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:05 schreef Kersje86 het volgende:
vind de 15x15 irritant met die vergrootglas -_- en moeilijk wrom zijn er niet meer 10x10
Omdat er meer 20x20 zijn
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:53:15 #7
12666 starbuck
prepare to eject the warpcore
pi_50011201
Gekocht en verslaafd. Een uitstekende game om mee te nemen op vakantie.
  Donald Duck held vrijdag 1 juni 2007 @ 20:44:09 #8
46149 __Saviour__
pi_50013074
zijn er nou al andere downloadbare classic puzzels dan alleen mario pack 1 en 2?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 4 juni 2007 @ 17:20:34 #9
175296 DeGluurbuur
Das toch nie normaahl
pi_50096835
Net nog gekeken en nee, helaas niet
pi_50099225
kan ik ze downloaden via picross gewoon ofzo? nog niet uitgeprobeerd
pi_50099364
Je kan ze downloaden gewoon via picross ofzo ja. Probeer maar.
www.indiegamer.nl
  Donald Duck held maandag 4 juni 2007 @ 18:41:47 #12
46149 __Saviour__
pi_50099503
ja, bij de nintendo wifi connectie kan dat. dan kiezen voor comminity en dan classic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 4 juni 2007 @ 19:01:51 #13
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_50100229
Superverslavend, lig elke avond wel een uurtje te puzzelen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  maandag 4 juni 2007 @ 19:03:33 #14
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_50100298
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:28 schreef disjfa het volgende:

[..]

Ik vond het wel grappig verder. Ik was bezig met een javascript variant van picross omdat er in het westen bijna geen normale picross game is en ik dat al heel lang speel. En dan komt deze ineen keer uit
Hey, daar ben ik ook wel eens aan begonnen (rendert trouwens alleen in FF en Safari)
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_50104152
thanks gevonden
pi_50141059
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik blijf het wel irritant vinden. Ik wil gewoon dat een puzzel helemaal vrij is om te proberen en pas eindigt als je hem gewoon voltooid hebt. Maar goed, voor de rest zijn het zijn echt zeker leuke puzzels.
Als je Picross tof vind, is ook deze zeker een aanrader: http://www.yetanotherrevi(...)s-reviews~100~DS.htm
Dat zijn sudoku en picross puzzels. En veel ervan. Ook hebben de latere puzzels daar meerdere kleuren, wat het wat interessanter maakt.
Heeft Picross DS dat later eigenlijk ook, of blijft alles in 1 kleur? Ik ben nog maar net ermee bezig, heb nu net de eerste rij in normal mode voltooid, waardoor dat minispelletje beschikbaar kwam
Mag ik vragen bij welke winkel je die Essential Sudoku vandaan hebt?
Want ik kan hem nergens vinden bij de bekendere Nederlandse shops, of is dat de Amerikaanse titel en is er een andere Europese titel?

Ik heb Picross nog lang niet uit en ook nog niet eens de extra puzzels gedownload, maar ik ben ook wel geinteresseerd in die meerkleurige puzzels.
  Donald Duck held woensdag 6 juni 2007 @ 11:49:05 #17
46149 __Saviour__
pi_50157934
Die zul je niet hier in de winkel aantreffen denk ik. Het is een 'kleine' onbekende game.
Je vind het bijv. wel op http://www.amazon.co.uk/E(...)ntendo/dp/B000G3JWVY
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50158340
Hij ligt ook gewoon in de winkels hoor. Zeg maar elke winkel die je kan vinden in de buurt. Als ze hem hebben ingekocht.
www.indiegamer.nl
  Donald Duck held woensdag 6 juni 2007 @ 12:02:29 #19
46149 __Saviour__
pi_50158485
Ik heb deze nog nooit zien liggen in winkels. Wel tal van andere sudoku games, waaronder het ook pas uitgekomen Platinum Sudoku. Maar da's weer wat anders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50256725
Leuke game, knap om er zo'n PR om heen te zetten. De gewonen GB versie met mario was nou geen bestseller.

Overigens erg leuke game, eindelijk wat nieuwe puzzels gezien ik picture Puzzle op de NGP al wel heel lang geleden had uitgespeeld.
pi_50258401
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:23 schreef BOERenSKIN het volgende:
Leuke game, knap om er zo'n PR om heen te zetten. De gewonen GB versie met mario was nou geen bestseller.
Die is zelfs nooit buiten japan uitgegeven! Kan je nagaan hoe kut dat loopt buiten japan
www.indiegamer.nl
  Donald Duck held zaterdag 9 juni 2007 @ 00:38:47 #22
46149 __Saviour__
pi_50259032
Mario Picross 1 kwam wel in Amerika uit, maar verkocht bar slecht.
Dat was trouwens een mooi staaltje van naammisbruik. Het enige wat er 'mario' aan die game was, was een pixelige mariokop linksboven die zei 'goed zo, het is een konijn!' als je de puzzel oplostte.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50263487
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:13 schreef disjfa het volgende:

[..]

Die is zelfs nooit buiten japan uitgegeven! Kan je nagaan hoe kut dat loopt buiten japan
toch echt europees uit, kijk maar naar het ronde seal of quality, amerikaanse seal is ovaal.

in japan deed hij het waarschijnlijk best ardig gezien ze ook nog een Super Famicom versie daar uitgebrcht
pi_50328588
vraagje: volgens mij moet je alle puzzles kunnen oplossen zonder te kiezen voor 1 rij horizontaal+ 1 rij verticaal al vooraf te laten zien.

Maar ik loop echt vast op sommgige puzzels. Het klopt toch dat je ze logischerwijs zonder hulp moet kunnen oplossen (dus zonder 1 horizontale/verticale rij te laten zien vooraf)?
pi_50328718
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:09 schreef doshi het volgende:
vraagje: volgens mij moet je alle puzzles kunnen oplossen zonder te kiezen voor 1 rij horizontaal+ 1 rij verticaal al vooraf te laten zien.
ja
quote:
Maar ik loop echt vast op sommgige puzzels. Het klopt toch dat je ze logischerwijs zonder hulp moet kunnen oplossen (dus zonder 1 horizontale/verticale rij te laten zien vooraf)?
Jep

Twee keer dezelfde vraag is best leuk hé. Alleen zonder hulp is het wel nog moeilijker hoor. Met hulp zijn de 20x20 puzzels van redelijk normaal niveau toch zo`n 5 minuten, anders net wat meer
www.indiegamer.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')