Schaamteloos gejat van AMG.quote:Biography
Singer/songwriter Tom McRae credits his upbringing for leading him to a career in music. While growing up in Chelmsford, near Suffolk, his parents were vicars in the Church of England and McRae sang in the choir. His mother played guitar and as a teen, he'd borrow it. When his sisters were listening to Kate Bush and U2, McRae followed and began buying records. He also started to become serious about music. At age 18, he went off to Guild Hall University to study music politics, soon forming bands and writing songs. A chance meeting with sound engineer Roger Bechirian (Elvis Costello, Squeeze, Carlene Carter) led him to a working relationship. He and Bechirian shaped McRae's soft-spoken sound, which later yanked him a deal with Mercury's db records. Tom McRae's confessional self-titled debut appeared in fall 2001 and earned him comparisons to Nick Drake and Bob Dylan. Critics raved and McRae also a gained Mercury Music Prize nomination the same year. In 2003 Just Like Blood hit shelves and the next year McRae moved to California, where he recorded his third full-length, All Maps Welcome, an album that was released in 2005. Two years later King of Cards, recorded back near Suffolk, came out.
Graaaagquote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:11 schreef ralfseltje het volgende:
Maandag upload ik filmpje van Bloodless, heb hem bijna helemaal![]()
Ik vond zijn stem wel heel erg mooi maar verder vond ik het niet zo bijzonder. Bovendien irriteerde ik me aan zijn kapselquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Iemand nog foto's gemaakt?
Wat vonden jullie trouwens van het voorprogramma? Ik heb er niet veel van gezien, door het gedoe met de treinen zoals beschreven in het vorige topic. Ik denk dat ik 3 nummers gehoord heb. Maar ik denk niet dat ik veel gemist heb, het deed me weinig. Te eentonig.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:02 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Ik vond zijn stem wel heel erg mooi maar verder vond ik het niet zo bijzonder. Bovendien irriteerde ik me aan zijn kapsel![]()
Ik heb hem ook gemist. Hoe laat begon die dan? Wij waren toch echt om 20:30 binnen dachten we... Maar goed, erg goed concert inderdaad!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Iemand nog foto's gemaakt?
Wat vonden jullie trouwens van het voorprogramma? Ik heb er niet veel van gezien, door het gedoe met de treinen zoals beschreven in het vorige topic. Ik denk dat ik 3 nummers gehoord heb. Maar ik denk niet dat ik veel gemist heb, het deed me weinig. Te eentonig.
Ja, het heeft een paar weken geduurd, maar het is hem gelukt. Ik ben overtuigd.quote:Op zondag 13 mei 2007 02:09 schreef peaceman het volgende:
Leuk om te lezen dat Angel volledig om is trouwens
Ja, dat bedoelde ikquote:Op maandag 14 mei 2007 13:38 schreef Diaan73 het volgende:
Je bedoelt dat de techniek van gitaar het niet deed?
Duidelijk, mijn nummer 1 in het weekly top artists lijstje van afgelopen week. En (offtopic) met het oog op vanavond:quote:1 Tom McRae 82
quote:3 Keith Caputo 24
Nijmegen alleen via www.doornroosje.nl.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:20 schreef ralfseltje het volgende:
Ik zie alleen Rotterdam, Haarlem en Eindhoven?
Ik heb daarnet even de mensen gemaild die vorige keer mee waren. Toen heb ik ook gelijk de vriend gemaild waar ik blijf slapen. Erg handig, hij woont vlak bij het Patronaat.quote:
Inderdaad.....quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:17 schreef peaceman het volgende:
Damn wat een klote data!
Wilde vandaag nog kaartjes bestellen voor Lux in Nijmegen, is het uitverkochtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:17 schreef Gillingham het volgende:
Ik ben een jaar of twee geleden naar hem geweest in de Melkweg. Het wordt dus eigenlijk weer eens tijd dat ik hem live zie. En dan blijkt hij ook nog eens in Nijmegen in de Luxte komen.
quote:20:00 Doors open
20:30-21:00 Showtime Kathryn Williams
21.00-21.30 changeover
21.30-23.00 Showtime Tom Mcrae
Haha, vorig jaar was het ook al zo'n droogklootquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:13 schreef detoardin het volgende:
Ik heb het liever ook stil en zeker bij Tom. Bedoelde meer dat de mensen om mij heen ongeinteresseerd stonden te kijken. Sommige waren zelfs continu aan het smsen en dergelijke. Daardoor kreeg ik dat gevoel een beetje.
En ja,Tom kan zo standupcomedian worden,mocht ie ooit stoppen met zingen
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:53 schreef -Dries- het volgende:
Vertel eens over zijn stand-up comedian momentjes dan
quote:My most memorable moments:
1. Every single thing about being in France, Belgium, Holland and Norway. If you're in any doubt how much we adore you, please let this end all speculation.
2. The moment when confronted by knives and guns in Utrecht, everyone stayed calm and all we lost was money. I still love that town.
3. The asking a girl if she would marry her man in Oslo, bizarre but fun. Good luck with that.
4. The foolishly thinking that a knife fight between the Bristolian and Cardiff sections of an audience was a good idea. Hope you did not do as I suggested.
Ja, vooral dat ze zo dronken waren dat niemand het zich eigenlijk kon herinneren..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:24 schreef ralfseltje het volgende:
Grappig dat ie weer vertelt dat ze overvallen waren in Utrecht, dat verhaal kan ik me nog goed herinneren uit de Melkweg.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:21 schreef Frenkel het volgende:
En wat een enthousiast publiek was er!
http://www.youtube.com/watch?v=Z1G7JUoAh-U
quote:Tom McRae vermaakt en ontroert
Bijna 25.000 man in de kleine zaal
“Hello” klinkt het bescheiden wanneer Tom McRae het podium betreedt en dan is het plotseling dood en doodstil wanneer het nummer ‘Alphabet of Hurricanes’ wordt ingezet. Omdat het nieuw is en prachtig mooi, dat zeker maar vooral omdat het zo mooi klinkt. En dat in de kleine zaal van de Effenaar op een ordinaire zondagavond. Waar een drie uur durende soundcheck niet goed voor is.
Tom McRae singer/songwriter uit Essex, (UK) is in Eindhoven. King of Cards is alweer zijn vierde album, maar de magere opkomst, een man of tweehonderd bewijst dat nog maar weinig mensen van hem hebben gehoord. Dat terwijl hij in eigen land werd genomineerd voor de Mercury Prize en de Brit Award, na het uitkomen van de naar hem zelf genoemde debuutplaat in 2000. Slechte pr.in de rest van Europa waarschijnlijk. Zonde, want muzikaal kan hij zich absoluut meten met namen als Damien Rice en David Gray.
Hij heeft slechts twee van zijn vier bandleden meegenomen vandaag: pianist Olli Cunningham en Cellist Oli Kraus. Mc Rae wisselt zelf zo nu en dan van akoestische gitaar naar een elektrische. ‘No huge band this time’, verontschuldigd hij zich, maar hij kan ons verzekeren dat beide bandleden echt ‘huge’ zijn. Hij kan het weten, want hij zit er continu mee in een bus.
Grappen en grollen, Tom zit er vol mee. Na ieder nummer ratelt hij er onophoudelijk op los. Hij beledigd zijn bandleden en steekt veelvuldig de draak met zijn depressiviteit. Gelukkig is hij ook echt behept met gevoel voor humor en charisma en binnen no time ligt de zaal aan zijn voeten.
Komt goed uit, want de show van Tom Mc Rae is nogal interactief. Zo laat hij zijn toehoorders niet alleen op zijn verzoek schreeuwen als een menigte van 25.000 man wanneer hij het nummer ‘End of the World News’ inzet, maar moet het ook nog eens in canon worden meegezongen. Geen probleem, de debuutplaat waar het vanaf komt is duidelijk favoriet en men kent de tekst.
McRae mag dan misschien geen blije man zijn, zijn show verveelt geen minuut. In tegendeel, het is kippenvel vanavond. Voor de toeschouwer maar ook voor McRae zelf. Wanneer hij aan het eind onversterkt het nummer ‘Bloodless’ speelt, begint de zaal spontaan uit zichzelf mee te zingen. McRae is duidelijk geraakt en benadrukt dit achteraf uitvoerig.
Na twee uur is het gedaan, Niet omdat hij weg wil, maar omdat ze moeten stoppen aldus McRae zelf. Het is ook mooi geweest, want meer wereldleed kan een mens niet aan op een avond en bovendien wordt meneer naar het einde toe opvallend stilletjes. Het is en blijft geen blije man natuurlijk, al heeft hij een select gezelschap waarschijnlijk wel erg blij gemaakt vanavond.
Sterker nog, hij is vele malen beter.quote:muzikaal kan hij zich absoluut meten met namen als Damien Rice en David Gray.
Ik was toch liever weer naar de Melkweg gegaan, maar ja, ik heb het niet voor het zeggen.quote:
Haar ongeschoren oksels ook..?quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Toen ze in de zaal gingen staan, stonden ze vlak voor me. Zelden van zo dichtbij een concert gezien. En Catherine Feeny is van dichtbij nog leuker.
Stond/zat 2 avonden vooraan,vandaar dat ik 't heb gezienquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat is me dan weer niet opgevallen.
quote:Op maandag 23 juni 2008 10:18 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm vorige week was ik met een collega aan het praten over muziek en kwam Tom McRae ter sprake... nu bleek hij hem te kennenwant een van zn kinderen had een nummer op de i-pod van hem gezet... en jullie raden nooit van welke cd ze dit nummer hadden gehaald?? Nou: Knuffelrock 17!!! Tom McRae op een Knuffelrock-cd. Dat was even een shock voor me.
Even gecheckt en ja hoor hier het bewijs.
ow mn collega vond het wel erg goed en wil graag meer horen van hem... dat ga ik regelen![]()
Makkelijk geld verdienen, gok ik.quote:
Ik ook eigenlijk. Ze zouden toch ook toestemming hebben moeten vragen??quote:Op maandag 23 juni 2008 13:19 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik heb die cd even bekeken, wat een verschrikking zeg! Ben benieuwd wat Tom hier zelf van vindt
Erg jammer ja maar wel mooi dat er in het najaar weer een nieuw album komt!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En de 22e in Groningen, allebei te ver weg helaas.
De tour van Tom McRae wordt uitgesteld tot voorjaar 2010. De nieuwe datum voor de Effenaar show is 19 maart. Reeds gekochte kaarten blijven geldig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:12 schreef Frenkel het volgende:
Yeah!
Tom McRae
+ support
zondag 18 oktober 2009
Voorverkoop:
03 juni 2009
Entreeprijs:
¤ 16,50
Kleine zaal Effenaar, Eindhoven, The Netherlands
Aanvang:
20:00 uur
Zaal open:
19:30 uur
[ afbeelding ]
Op vrijdag in Eindhoven moet voor jullie toch wel te doen zijn?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:03 schreef Diaan73 het volgende:
Waarom nou op een maandag in Amsterdam???![]()
![]()
![]()
houd ons op de hoogtequote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:32 schreef Gillingham het volgende:
Zijn nieuwe album, The Alphabet of Hurricanes, staat op de Luisterpaal van 3voor12.
Ik ben net begonnen met luisteren.
Ik was niet erg onder de indruk. Het was niet slecht, maar McRae in deze stijl kan een beetje zeurderig worden op den duur. Na een nummer of vier ben ik maar overgeschakeld naar de nieuwe van Cash.quote:
Ik heb 'm zelfs al vrij snel weer uit gezet. Van de week nog maar een keertje proberen, maar wat ik tot nu toe gehoord heb kon me nog niet bekoren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:53 schreef Beregd het volgende:
Daarnet ook ff geluisterd en weinig ervan onthouden.
Zijn stem maakt de muziek. Als hij die naar de achtergrond brengt, blijft er meestal niet veel interessants meer over.
Hoeveel minuten duurde de show? Vrij korte setlist voor iemand met 5 studio albums op zijn naam.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
AoH
Stetson
Karaoke Soul
John Wayne
Dose
Please
American Spirit
A+B
Hawaii
Mississippi
Still love you
Silent Blvd
Out of the walls
Bubblegun
Briljante show in Eindhoven. Hij was jarig...
De band droeg op het laatst mexicaanse Tombrero's.
Verder kon je een Tombrella kopen...
Helaas nietquote:
Anders wil ik je kaartje welquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:04 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm heb al een paar dagen bijholteontsteking en slijm in de longen, ik hoop dat ik morgen fit genoeg ben.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Anders wil ik je kaartje wel![]()
Maar je bent morgen gewoon fit genoeg.
Heeft hij Tom al eens gezien?quote:
Sinaasappeltje persen en goed herstellen, dan komt het helemaal goedquote:Maar ik moet er gewoon voor zorgen dat ik morgen fit genoeg ben... niet, dan kun je natuurlijk het kaartje krijgen.Ik heb hem digitaal.
Nope... al zei hij het in het voorbijgaan, ik weet niet of hij het serieus bedoelde. Maar inderdaad je moet Tom wel een keer gezien hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heeft hij Tom al eens gezien?
Want het is wel een artiest die je een keer gezien moet hebben.
[..]
Sinaasappeltje gaat het niet redden, Zit al aan de antibiotica en de slijmoplossers. En het gaat al wel beter dan afgelopen zondag/maandag, gelukkig. Vooral de oorpijn was verschrikkelijk. Nu nog even minder hoesten...quote:Sinaasappeltje persen en goed herstellen, dan komt het helemaal goed
Oei, dat klinkt vrij heftig.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:45 schreef Diaan73 het volgende:
Nope... al zei hij het in het voorbijgaan, ik weet niet of hij het serieus bedoelde. Maar inderdaad je moet Tom wel een keer gezien hebben.![]()
Sinaasappeltje gaat het niet redden, Zit al aan de antibiotica en de slijmoplossers. En het gaat al wel beter dan afgelopen zondag/maandag, gelukkig. Vooral de oorpijn was verschrikkelijk. Nu nog even minder hoesten...
Het was ook heel heftig... maar komt goed!!quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oei, dat klinkt vrij heftig.
Als het hoesten niet minder word, moet je morgen gewoon in de maat hoesten. Dat vind Tom vast niet erg
Ah, dan had mijn broer waarschijnlijk de laatstenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Diaan73 het volgende:
McRaons had ie niet, maar we hebben wel een Tea Towel gekocht...
Hij was natuurlijk in Eindhoven. Ik heb ze in ieder geval niet gezien...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, dan had mijn broer waarschijnlijk de laatsten
Klopt. Ik zal zondag wel weer uitgebreid te horen krijgen hoe goed het wel niet was.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hij was natuurlijk in Eindhoven. Ik heb ze in ieder geval niet gezien...
Ja leuk zaaltje hequote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:29 schreef peaceman het volgende:
Leuk zaaltje ook dat Tivoli de Helling. Heel knus.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:51 schreef Norrage het volgende:
Was echt super! Leuke grappen,idd de tombrella inclusief de Rihanna tombrella coveren ik vond het veel beter dan ik verwacht had nog
en we kregen een akoestische bloodless, meezingen en zonder microfoon.
@ peace
Die zelfspot inderdaad geniaal. "Tombrellas, that will locally make rain fall down on you" of iets in die trant..en zo ging ie nog wel even door...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:42 schreef peaceman het volgende:
Mooi dat je hebt genoten Norrage. Tom is een goed artiest, met een mooie dosis zelfspot. Altijd leuk om weer te gaan!
En over Bloodless zeg ik lekker niks!![]()
Het gepraat tijdens Brian Wright was echt heel erg gister, heb me er behoorlijk aan zitten ergeren en Brian dus ook. Meerdere keren heeft hij er een opmerking over gemaakt, leukste was nog wel 'If you can't beat them banjo them' gevolgd door een nummer op de banjo over een meisje dat te hard praatquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:43 schreef Diaan73 het volgende:
Met diehard fans is de sfeer inderdaad echt geweldig![]()
![]()
Dat gekakel, is zo irritant... was in Utrecht ook bij het voorprogramma. Wij vonden Wright eigenlijk best goed en heb me ook wel een beetje gestoord aan het gekakel. Maar hij zeurde er toen niet over, dus zal het wel minder erg zijn geweest.
quote:Nieuwe bevestigingen Crossing Border festival
28 / 07 / 2010
I Am Oak, Bruce Bherman, Smoke Fairies, John Grant, Tom McRae, Ganglians, Willem van Toorn, Laurent Binet, Thijs de Boer, Annuals (FOTO), Naima El Bezaz en Edem Awumey
Muzikale bevestigingen
Bruce Bherman is één van de best bewaarde geheimen van de folkpop, maar verdient nu met de EP Untagged eindelijk een groter publiek.
John Grant heeft met Queen of Denmark een briljant solodebuut afgeleverd. Twaalf perfecte popliedjes met de heren van Midlake als backing band.
Tom McRae blijft een ware liedjesjuwelier en melancholie is nog steeds zijn favoriete edelmetaal. Óók op z’n nieuwe plaat The Alphabet of Hurricanes.
Ganglians brengen hun eigen mix van psychedelische lofi folk-punk. Monster Head Room is de perfecte soundtrack voor een lange, stonede surffilm, vol scènes van dronken jongelui die dansen op het strand tot ze out gaan.
Het was geweldigquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:07 schreef Mevr_Mus het volgende:
Vanavond unplugged in Utrecht! Ben heel benieuwd
Ik vind de afwisseling juist goed als dat het er is, uptempo nummers met veel instrumentaal en dan af en toe een akoestische ertussendoorquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:20 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind hem akoestisch juist beter... ik hou wel van dat ingetogene.
Dat filmpje is niet van mij, helaas.
Ja grotendeels akoestisch onder begeleiding van een strijkkwartet. Die uptempo doet hij ook wel goed, maar dat vele instrumentale vind ik zelf weer minder...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind de afwisseling juist goed als dat het er is, uptempo nummers met veel instrumentaal en dan af en toe een akoestische ertussendoorWas dit concert helemaal akoestisch? Op last.fm zag ik dat er nog een kwartet bij zat toch ofzo??
Sorry met het instrumentale bedoelde ik gewoon "meer dan 1 instrument" dus met bandquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja grotendeels akoestisch onder begeleiding van een strijkkwartet. Die uptempo doet hij ook wel goed, maar dat vele instrumentale vind ik zelf weer minder...
Ow okay op die manier. Zijn band is wel een geweldige band trouwens, die misten wij wel ondanks het strijkkwartet. De interactie van Tom met zn band is geweldig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Sorry met het instrumentale bedoelde ik gewoon "meer dan 1 instrument" dus met bandGeen lange gitaarsolo's ofzo
Maar dat maakte het dan denk ik wel heel speciaal, dat kwartet. Een puur akoestisch had ik denk ik niet getrokken
Bedankt voor dit linkje, heb hem even bij mn favorieten gezet...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:31 schreef Norrage het volgende:
Oh hier staan al die filmpjes, van Carice?
http://www.last.fm/user/l(...)_van_houten_night%29
Vredenburg? Waar zie je dat staan dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 23:00 schreef Norrage het volgende:
Tom naar Tivoli Vredenburgh, akoestisch solo. Weet nog niet of ik daar zin in heb, maar desalniettemin erg leuk
Vredenburgh Leeuwenbergh. Ik formuleerde het verkeerd. Er moest een 2e woord naast Vredenburg maar dat had ik even verkeerd geschrevenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vredenburg? Waar zie je dat staan dan?
Ik zie alleen Effenaar, Paard, Leeuenbergh Kerk en de Duif staan.
Album is volgens mij al even uit of zat er al een tijdje aan te komen...
Wij hebben het album al een tijdje in huis!!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:48 schreef Norrage het volgende:
En uiteraard komt er een nieuwe album genaamd: "From the Lowlands". Zou hij op lowlands staan?
edit: en het album is zelfs al uit naar het schijntniet zo goed in de media gebracht
Weet iemand hier meer van?
Waarom weet ik daar niks van? En staat het ook nergens online of op recensies-sites?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij hebben het album al een tijdje in huis!!Volgens mij ook digitaal gekregen.
Ik volg hem op Twitter en daar zag ik het volgens mij staan. Ik heb via zijn webshop besteld...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waarom weet ik daar niks van? En staat het ook nergens online of op recensies-sites?
Ja, ik vond het wel goed! Maar moet zeggen dat het dus alweer een tijdje geleden is dat ik het geluisterd heb. Ik ben nu thuis aan het werk. Zal hem er eens opzetten!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:38 schreef Norrage het volgende:
Alphabet of Hurricanes is echt een prima album. Ben benieuwd naar die nieuwe, is het wat Diaan?
Dinsdag 14 mei bedoel je!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:35 schreef cafca het volgende:
Oeh, 13 mei in de Effenaar!
Ff agenda checken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |