dat zeg ik toch ookquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik vind alleen dat je niet kunt stellen dat de gemiddelde ontspoorde niet westerse allochtoon een vlindermes krijgt van zijn vader of moeder, om maar iemand neer te steken.
Het probleem ligt juist voornamelijk bij gebrek aan opvoeding, geen aandacht, dat soort dingen.
tussen ´40 en ´45 verdwenenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:10 schreef sanni het volgende:
Weet je wat ik nou niet begrijp he. Prem is een volwassen man,groot en die gaat dan in discussie met 'tuig' en hun aanhoren of tegemoet komen? Waar is de tijd dat je gewoon die gasten te lijf ging zodat de boodschap duidelijk is: Nooit meer doen! [afbeelding]
Daarom zeg ik dat je gelijk hebt.quote:
Een heldere analyse van het probleem.quote:en ja, daarnaast speelt dan ook nog eens de Islam mee, niet omdat de Islam dit soort gedrag uitlokt, maar omdat ze die cultuur hier missen, het geloof speelt in NL nauwelijks een rol nog, en NL is geen islamitisch land, dat wat de mensen onderling daar bindt, hen daar een houvast biedt, vinden ze hier enkel bij elkaar, en bij elkaar blijven zitten is nu net wat je niet moet doen, wil je een beetje meedraaien met de rest.
de cultuurshock voor lieden van het platteland, ongeschoold, de taal hier niet sprekend, naar een grote stad in een westers land, waar het geloof geen bindmiddel meer is, is voor veel van die mensen , als opvoeders, blijkbaar te groot.
de kinderen groeien op in een maatschappij , die veel van de ouders in feite vreemd is, ze houden zich immers afzijdig ervan, al was het maar doordat ze de taal niet of slecht spreken.
zo is er geen controle op schoolprestaties door de ouders, de mentaliteit vh moederland "op straat is mijn kind mijn verantwoording niet meer, moeten anderen ( buren, familie, school, politie) hen maar in de gaten houden" dat werkt hier niet, die sociale controle op straat iig kennen we niet, op school uiteraard wel, maar daar wordt ook betrokkenheid vd ouders gevraagd.
dát is gewoon het probleem, en jij valt nu over dat vlindermesje, maar het staat wel symbool voor wat ik hierboven beschrijf, de ouders missen aansluiting en kunnen zo hun kinderen niet sturen of begeleiden.
en die gemiste aansluiting is toch voor een groot deel een eigen keuze, geen niet gekregen kans, maar een niet genomen kans.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:24 schreef Bierie het volgende:
Ach het verbaasd mij allemaal geen zak. Ben opgegroeid in Rotterdam Hillesluis. Godzijdank op mijn 15e naar een andere wijk verhuisd.
En de enige reden dat die veiligheidscijfers beter zijn geworden is omdat mensen de moeite niet meer nemen om aangifte te doen. Immers de politie durft de wijk niet in. (kom maar op, beweer maar dat ik overdrijf, hoor dat zo vaak, alleen heb ik het aan de levende lijfe mogen ondervinden nadat ik door 10 man in elkaar ben getimmerd en 3 uur in de goot heb gelegen met gebroken poten voordat de politie met 3 busjes durfte te komen opdagen). Oh dit waren Noord-afrikanen natuurlijk![]()
Ik hoop nog altijd van harte dat er een dag komt dat er een peleton ME de wijk schoonveegd daar. Maar in realiteit zal men wel de andere kant opkijken en beweren dat alles wel goed komt. Kopje thee erbij
Ik walg van mensen die beweren dat ghetto vorming niet bestaat in Nederland. Met de huidige gang van zaken hebben wij denk ik binnen nu en enkele jaren dezelfde problematiek als men nu ziet in Frankrijk.
Wat wil je dan? Een sportclubje oprichten zodat ze op een fatsoenlijke manier hun frustraties kwijt kunnen zeker? Denk je dat ze dat nog niet geprobeerd hebben?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Geen goede oplossingen die je daar voorstelt.
Welke buurthuis??? En noem is een paar namen op van die zielige allochtonen??quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:32 schreef Bierie het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Een sportclubje oprichten zodat ze op een fatsoenlijke manier hun frustraties kwijt kunnen zeker? Denk je dat ze dat nog niet geprobeerd hebben?
Nee er is maar één manier en dat is oppakken en in een tuchthuis / heropvoedingskamp stoppen.
Heb het allemaal van dichtbij mogen zien, heck, ik heb zelfs nog jongerenwerk gedaan in een buurthuis in Hillesluis, computerlessen geven aan zielige allochtonen om ze zodoende beter te laten meedraaien in de maatschappij. Ik heb mijn deel gedaan / geprobeerd en het heeft geen zak uitgemaakt.
Praten met die lui helpt domweg echt niet.
Buurtcentrum Stereo. En alsof ik van alle Achmedjes de namen ga onthoudenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:36 schreef Fcuker het volgende:
[..]
Welke buurthuis??? En noem is een paar namen op van die zielige allochtonen??
Stereo, hmm okequote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:38 schreef Bierie het volgende:
[..]
Buurtcentrum Stereo. En alsof ik van alle Achmedjes de namen ga onthouden
Kijk daar ga je al de mist in.... Waarom zou er niet gefilmd mogen worden volgens jou? Ik zou je mening wel eens willen horen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:42 schreef Fcuker het volgende:
[..]
Stereo, hmm oke. Ik ken veel van die jongens ik woon er ook dichtbij in de buurt bij "laantje", volgens mij gingen ze zo tekeer (ik weet trouwens niet wie het waren) omdat er niemand hoeft te komen met camera'tjes en mensen moet intervieuwen of wat dan ook het is niet nodig? Er gaat niets mis tenminste NU het gaat steeds beter vandaar dat die jongeren zo gereageerd hebben dat denk ik dan. Het is volgens mij ook een beetje uit de hand gelopen situatie.
![]()
Okee, misschien is het onterecht om ze af te schilderen als criminelen. Maar geloof me dan hoor je niet zo te reagerenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:53 schreef Fcuker het volgende:
Van mij mag er overal gefilmt worden, daar niet van. Het gaat erom dat er zulke mensen komen en dan die jongens proberen neertezetten als criminelen zo'n gedachte heb IK erbij ik weet niet wat die jongens ervan denken, ik zal het ze vragen dan krijg jij je antwoord daarop. En het gaat voor zover ik het zie en ben bijna elke dag daarzo, gaat het beter. Oke, het is niet mischien een buurt waarvan je zegt HIER WIL IK WONEN, maar ik denk dat je daar gewoon kan wonen hoor, hangt er natuurlijk vanaf of je allochtonen mag of niet, aangezien er veel allochtonen wonen met name turken en marokkanen.
Ik kan het natuurlijk anders zien, omdat ik bevriend ben met de meeste jongens daarzo.
Okee daar houd ik je aan. Ik denk dat ik en ook andere op het forum wel eens willen weten wat die gasten hier zelf van denken en hierover te zeggen hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:01 schreef Fcuker het volgende:
Nopeee, ik ben Turks.![]()
Maar Bierie, als ik er meer over weet dan post ik het hier wel. Morgen of maandag ofso![]()
In grote lijnen met je eens. Al zou ik eerder ze in een tuchthuis stoppen en als dat niet werkt op die stap over gaanquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:07 schreef Sargon het volgende:
maakt me geen reet uit wat die gasten voelen of wat de dieper liggende reden heirvan is. Opknopen tot de laatste man
Nope, maar ik hoef iedergeval niet weg te kijken of in een hoekje te gaan zitten janken wanneer ik mij eigen bedreigd voel.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:25 schreef Napster het volgende:
[..]
Lekkere opvoeding heb je gehad
Zeker Marokkaan
Alsof dat de enige mogelijkheid is.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:38 schreef MrSASO het volgende:
Nope, maar ik hoef iedergeval niet weg te kijken of in een hoekje te gaan zitten janken wanneer ik mij eigen bedreigd voel.![]()
Het is niet de enige, maar in mijn ogen wel de beste.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alsof dat de enige mogelijkheid is.
Okee, ik moest lachenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoezo? Touw kun je hergebruiken.
En het scheelt een hoop uitkeringen later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |