abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:21:49 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49293921
quote:
Wilders: Nederlandse journalistiek is Noord-Koreaans
Bron : Nieuws

(Novum) - PVV-leider Geert Wilders heeft geen hoge dunk van de Nederlandse journalistiek. Zijn partij zou geen eerlijke kans krijgen in de media, onder meer doordat deze in extreem rechtse hoek wordt geplaatst. "Uitzonderingen daargelaten is er sprake van een soort Noord-Koreaanse journalistiek", zegt Wilders vrijdag in het vakblad De Journalist. Standpunten van de PVV over andere thema's dan immigratie en integratie worden door de Nederlandse journalistiek vaak genegeerd, betoogt hij.
Wilders: Nederlandse journalistiek is Noord-Koreaans

Volgens de fractievoorzitter van de PVV hebben journalisten niets geleerd van de moord in 2002 op de politicus Pim Fortuyn, die net als Wilders ageerde tegen immigratie en islam. De Nederlandse journalistiek is toen verweten te demoniseren. "Het is alleen maar erger geworden. We hebben een verschrikkelijke pers in Nederland. Nog steeds even links en multicultureel gedreven."

Journalisten hoeven het niet met Wilders eens te zijn, zegt hij, maar moeten hem wel een eerlijke kans geven. Niet alleen is de Limburger neergezet als xenofoob en fascist, ook zouden journalisten weigeren verslag te doen van standpunten van de PVV over bijvoorbeeld justitie, infrastructuur en volksgezondheid. De kranten hier zijn volgens hem ver onder de maat in vergelijking met bijvoorbeeld de Financial Times of de Wall Street Journal: ze zijn minder feitelijk en gekleurder.

Nederlandse journalisten zijn angsthazen die tegen de macht aanschurken, verklaart Wilders het verschil. "Het zijn bange mensen, dat zie ik vaak aan hun ogen." Ze zouden vrezen voortaan overgeslagen worden door politieke partijen en nieuwtjes te missen als ze te kritisch zijn of politiek incorrecte standpunten innemen. "Ik heb een hekel aan dat journalistenwereldje, hoewel ik zelf ooit journalist wilde worden. En eigenlijk wil ik dat nog steeds - als correspondent in het Midden-Oosten lijkt me leuk."

Wilders geeft toe de media ook nodig te hebben als politicus, maar in 'linkse' programma's als Pauw & Witteman of Rondom Tien zal hij niet verschijnen. "Ik ga niet in zo'n multiculti-zaal zitten. Dat doe ik gewoon niet."

De PVV-leider spreekt zich in het interview niet uit voor een wettelijk verschoningsrecht voor journalisten die hun anonieme bronnen willen beschermen. Het nieuws zou opdrogen als verslaggevers niet aan bronbescherming kunnen doen. "Maar de wet is ook de wet. Bij strafbare feiten ligt de drempel wat mij betreft hoger. De rechter moet dat per geval bekijken."
Nou ik weet niet welke krant Wilders leest, maar er staan genoeg items in een willekeurige krant die gaan over de multiculturele samenleving. Maar Wilders wil er een soort van ideologische spam van maken alsof hij via een nieuwsbericht overal een oplossing voor heeft. Of bedoelt Wilders dat hij per ratio net zoveel zendtijd wil hebben in vergelijking tot de overige politieke partijen. En den heeft hij wel een puntje te pakken.

Heeft hij nu gelijk of niet ?

Disclaimer : Ergens een [POL]-topic, maar de inzet/context is wel zo [NWS].
quote:
Wilders geeft toe de media ook nodig te hebben als politicus, maar in 'linkse' programma's als Pauw & Witteman of Rondom Tien zal hij niet verschijnen. "Ik ga niet in zo'n multiculti-zaal zitten. Dat doe ik gewoon niet."
Ach gut, ook dat is de samenleving per ratio mijnheer Wilders. Over een Noord-Koreaanse visie gesproken.
pi_49294027
Daar gaan we weer, meneertje loopt weer te janken, je schaamt je ervoor dat die zieligerd zich Nederlander mag noemen.
pi_49294028
Wilders moet niet zo zeuren. Als er een politicus is wiens mening ik overal zie staan en die in alle programma's mag opdraven dan is het wel Geert Wilders. Ik kots inmiddels op die vent en zijn eeuwige zielige gezeik. En das jammer, want hij heeft soms best goede ideeen.
pi_49294041
"Ik heb een hekel aan dat journalistenwereldje, hoewel ik zelf ooit journalist wilde worden. En eigenlijk wil ik dat nog steeds - als correspondent in het Midden-Oosten lijkt me leuk."

Doe dat dan vent!
pi_49294057
Ik weet het niet hoor, maar als rechts nou eens stopt met dat eeuwige gezeik op de linkse pers en gewoon z'n eigen krant / tv kanaal gaat opzetten, komen ze daar niet een heel eind verder mee?
pi_49294062
"ook zouden journalisten weigeren verslag te doen van standpunten van de PVV over bijvoorbeeld justitie, infrastructuur en volksgezondheid."

Alsof de PVV daar zelf ooit aandacht aan besteed
pi_49294084
Als Louis van Gaal boos is, omdat journalisten het gewaagd hebben kritisch over AZ te schrijven wordt ie ook boos en praat ie niet meer met ze, ik vind dit ook precies zo´n gevalletje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:38:17 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_49294086
Hij heeft natuurlijk wel gelijk over de "linkse media", maar hij doet het er ook om. Als je iedere keer als je (terechte) kritiek krijgt gaat lopen janken, wordt je wel een heel makkelijk doelwit. Neem bv. de kweste van de dubbele nationaliteit; terwijl zijn vrouw ook 2 paspoorten had/heeft.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_49294089
Als de kapitalistische wereld echt zo werkt als rechts nog steeds denkt dan zou allang de markt zijn werk gedaan hebben en die rechtse media ontstaan zijn.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:38:58 #10
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_49294091
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:36 schreef Nielsch het volgende:
"ook zouden journalisten weigeren verslag te doen van standpunten van de PVV over bijvoorbeeld justitie, infrastructuur en volksgezondheid."

Alsof de PVV daar zelf ooit aandacht aan besteed
Als er verslag over werd gedaan dan zouden we daar misschien meer over weten he?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:41:12 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_49294118
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:38 schreef Basp1 het volgende:
Als de kapitalistische wereld echt zo werkt als rechts nog steeds denkt dan zou allang de markt zijn werk gedaan hebben en die rechtse media ontstaan zijn.
off-topic:
De "TV-wereld" in NL wordt nogal beheerst door zenders die grotendeels op belastingcenten draaien. Om dat nu een "markt"te noemen lijkt mij wat overdreven.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:45:56 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49294151
Jezus, heeft Wilders weer eens wat te zeiken? Houdt die kerel niet eens een keer op?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49294165
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

off-topic:
De "TV-wereld" in NL wordt nogal beheerst door zenders die grotendeels op belastingcenten draaien. Om dat nu een "markt"te noemen lijkt mij wat overdreven.
Ik ken alleen maar ned 1,2 en 3 die gedeeltelijk draaien op belastingcenten maar ook daar zijn verschillende omroepen rond die allemaal een andere levensvisie nastreven.

En qau kranten zijn er ook genoeg verschillen.
pi_49294174
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:45 schreef maartena het volgende:
Jezus, heeft Wilders weer eens wat te zeiken? Houdt die kerel niet eens een keer op?
Ja ooit zal hij wel eens ophouden, de vraag is alleen of dit een natuurlijk fenoneem zal gaan worden of dat hij toch ook ooit tegen een kogel/ mes gaat aanlopen.
pi_49294192
Mja, over de objectiviteit van de journalistiek in Nederland moet je je natuurlijk geen illusies maken. .
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 mei 2007 @ 09:51:32 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49294194
Wilders ballonenshow aflevering 3362346
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:18:02 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49294438
Ik denk dat Wilders in een continue staat van ongesteldheid verkeert.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:25:52 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49294525
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:51 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, over de objectiviteit van de journalistiek in Nederland moet je je natuurlijk geen illusies maken. .
Tja, marktwerking. Als er ergens behoefte aan is dan komt het wel. Bijvoorbeeld een meer rechtse journalistiek.

Maar goed, dat denken rokers ook over niet-rokers cafe's....

Als het geen Marokkanen zijn, dan is het wel wat anders......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49294537
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:25 schreef maartena het volgende:

Tja, marktwerking. Als er ergens behoefte aan is dan komt het wel.
Zo heerlijk naïef. .
pi_49294565
Wilders is de grootste jankzak van de Nederlandse politiek. Onze eigen Calimero, die overal een complot tegen hemzelf ziet. De man is nota bene al jaren het meest geciteerde Kamerlid van Nederland. Wat zeurt hij nou?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:48:59 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49294877
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar als rechts nou eens stopt met dat eeuwige gezeik op de linkse pers en gewoon z'n eigen krant / tv kanaal gaat opzetten, komen ze daar niet een heel eind verder mee?
Daar is geen markt voor. De rechtse nederlanders zijn allemaal zo ontzettend zuunig...

En waarom zouden ze ook, betalen voor dingen die je zelf al weet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:49:51 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49294888
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

off-topic:
Ach ja, ik was het grote Linkse Complot vergeten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49295064
Ja hoor Willie. Daarom staat Nederland ook in de top 10 van de landen met de meeste persvrijheid. Noord-Koreaanse praktijken
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:03:37 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_49295104
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Ach ja, ik was het grote Linkse Complot vergeten.
Waar lees jij iets over "Links Complot"? Niet in het citaat wat jij aanhaalt iig.. Het enige wat ik beweer is dat er in NL nogal wat belastingcenten in de diverse TV zenders gestopt worden. Net zoals Goebbels in Duitsland de radio (bij gebrek aan TV) subsidieërde, of Beria in Rusland.
Er is gewoon geen sprake van een "markt", dus is het een illusie op marktwerking te vertrouwen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:06:48 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49295161
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Er is gewoon geen sprake van een "markt", dus is het een illusie op marktwerking te vertrouwen.
Ah, vandaar die van de belastingcenten betaalde zenders als SBS6, RTL 1 t/m 453 enzovoort...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')