hij leek heel zeker en inderdaad iedereen had in eerste instantie ontzag....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:15 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Weet je nog de eerste avond dat Japio binnen kwam ? Persoonlijke gesprekken met iedereen in de private room. Allemaal hadden ze ontzag voor hem, het leek wel alsof hij ze allemaal in z'n broekzak had. (OK, 1 dag later was hij dat imago weer dubbeldik kwijtgeraakt).
Ken je de film "One Flew Over the Cuckoo's Nest" ? Als die film nog niet zou bestaan, kon je nu van Japio dat script schrijven. In die zin alleen maar hulde voor de casting. (En heel waarschijnlijk erg triest en zielig voor Japio)
Die laatste zin 'een weldenkend mens zou niet zover gaan' is cruciaal. Waar verschilt Japio hier van bijvoorbeeld Huub of Brian ? Huub geeft luidkeels te kennen alles te doen voor 2 miljoen. Echt alles. Brian roept het niet, maar zijn verbeten en bijna valse blikken maken alles duidelijk. Ook Natasia onderschat ik niet, tot nu toe heeft ze zich ook nog niets van enig ander wat aangetrokken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:20 schreef cindy10 het volgende:
[..]
hij leek heel zeker en inderdaad iedereen had in eerste instantie ontzag....
nu met het verstrijken van tijd....walgt menigeen ervan,en moet jaap zich ook beroepen op steeds lagere praktijken.
gekke is....hoe walgelijk en onaangepast hij zich ook gedraagt,het boeit hem niets!![]()
vandaar dat ik het ook zoek in een afwijking of wat dan ook....want een weldenkend mens zou niet zover gaan.![]()
Nu moet ik denken aan je terugkoppeling naar One Flew...die Indiaan kwam, zag en overwon...zo zou het ook kunnen gaan met DGK...Jaap kwam zag en overwon (veni vidi vici)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:25 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Die laatste zin 'een weldenkend mens zou niet zover gaan' is cruciaal. Waar verschilt Japio hier van bijvoorbeeld Huub of Brian ? Huub geeft luidkeels te kennen alles te doen voor 2 miljoen. Echt alles. Brian roept het niet, maar zijn verbeten en bijna valse blikken maken alles duidelijk. Ook Natasia onderschat ik niet, tot nu toe heeft ze zich ook nog niets van enig ander wat aangetrokken.
Soms is DGK best leuk .........
goed bekeken zijn in feite alle bewoners een apart slag mensen...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:25 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Die laatste zin 'een weldenkend mens zou niet zover gaan' is cruciaal. Waar verschilt Japio hier van bijvoorbeeld Huub of Brian ? Huub geeft luidkeels te kennen alles te doen voor 2 miljoen. Echt alles. Brian roept het niet, maar zijn verbeten en bijna valse blikken maken alles duidelijk. Ook Natasia onderschat ik niet, tot nu toe heeft ze zich ook nog niets van enig ander wat aangetrokken.
Soms is DGK best leuk .........
ben niet zo zeker van die theorie van jaap,kwam ,zag en overwon....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:32 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Nu moet ik denken aan je terugkoppeling naar One Flew...die Indiaan kwam, zag en overwon...zo zou het ook kunnen gaan met DGK...Jaap kwam zag en overwon (veni vidi vici)
Een tweede reactie op je post :quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:20 schreef cindy10 het volgende:
[..]
....hoe walgelijk en onaangepast hij zich ook gedraagt,het boeit hem niets!![]()
Dat zal de tijd uitwijzen....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:35 schreef cindy10 het volgende:
[..]
ben niet zo zeker van die theorie van jaap,kwam ,zag en overwon....
zou zo maar kunnen dat jaap kwam,zag ,en dan doordraait![]()
dan kan je je afvragen....wrm komt dat alleen in zijn nachtmerrie`s voor?(andere bewoners hebben daar dus geen last van).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:35 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Een tweede reactie op je post :
Het boeit Japio welzeker. Niet overdag en niet zichtbaar. Maar let eens op de gesprekken in zijn slaap. Keer op keer is dat angst voor een sanctie, dingen die niet mogen, het gaat over spullen die ze van hem jatten, enzovoort. Dat alles is blijkbaar stress voor hem en komt terug in zijn nachtmerries.
Wat hem zou moeten boeien, bijvoorbeeld Cora en een huwelijk, hoor je nooit in een droom.......
Ik sluit niet uit (en verwacht zelfs) dat Japio na het huwelijk via de achterdeur van het toneel gaat verdwijnen. Het kost Japio en de hele redactie gewoon te veel energie om dat nog 'n jaar vol te houden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:35 schreef cindy10 het volgende:
[..]
ben niet zo zeker van die theorie van jaap,kwam ,zag en overwon....
zou zo maar kunnen dat jaap kwam,zag ,en dan doordraait![]()
En juist die angsten in zijn nachtmerries zijn (volgens mij) de gespeelde rollen. Dat is niet natuurlijk voor hem en komt bedreigend over. Daar schuilt ook mijn vermoeden dat hij een 'rol of type' speelt, en 's-nachts hoor je dat hij bang is die positie te verliezen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:39 schreef cindy10 het volgende:
[..]
dan kan je je afvragen....wrm komt dat alleen in zijn nachtmerrie`s voor?(andere bewoners hebben daar dus geen last van).
hij is obsessief met het spel bezig....zelfs zodanig dat zn onderbewuste alles in de nacht eruit gooit.
enige wat hem boeit zijn de nadelen voor hemzelf op termijn....een sanctie,iets fout doen waardoor hij uit de kooi moet,of terug gepakt worden doordat dingen van hem gestolen worden....
maar dat is voor mij geen emotie tonen,dat is gewoon simpelweg angst voor het verloop van het spel,en zijn rol daarin![]()
tja,vraag me alleen af(noem me softy) wat er gebeurd met jaap na zn vertrek uit de goudenkooi....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:41 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit (en verwacht zelfs) dat Japio na het huwelijk via de achterdeur van het toneel gaat verdwijnen. Het kost Japio en de hele redactie gewoon te veel energie om dat nog 'n jaar vol te houden.
Op dit moment zetten ze desnoods steigers om hem heen om toch maar vooral dat huwelijk op TV te krijgen. Nu zal en moet Japio gehandhaafd blijven, ten koste van bijna alles.
ja daar kan ik in meegaan....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:46 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
En juist die angsten in zijn nachtmerries zijn (volgens mij) de gespeelde rollen. Dat is niet natuurlijk voor hem en komt bedreigend over. Daar schuilt ook mijn vermoeden dat hij een 'rol of type' speelt, en 's-nachts hoor je dat hij bang is die positie te verliezen.
ik ben zowieso de laatste die met wat voor geestelijk ziekte of afwijking zou zeggen dat iemand niet intelligent zou kunnen zijn(even voor de goede ordequote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:48 schreef Tissik het volgende:
Maar dat alles, het obsessief zijn mbt een specifiek onderwerp, wel weten dat dingen goed of fout zijn, maar ze toch op het moment zelf niet zo aanvoelen, een relatie aangaan maar toch geen enkele verbondenheid of intimiteit voelen, dat alles is kenmerkend voor een Asperger (of een autist). Daarbij, zijn autisten vaak juist bijzonder intelligent. Een autist of Asperger, is beslist niet debiel, of dom.
Nee, niks softy denk ik. Ik zie je punt. Maar wat denk je dat Brian of Natasia zullen tegenkomen ? Soms krijg je het gevoel dat emigreren ongeveer de beste oplossing is.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:47 schreef cindy10 het volgende:
[..]
tja,vraag me alleen af(noem me softy) wat er gebeurd met jaap na zn vertrek uit de goudenkooi....
sommige dingen die hij doet wekken veel weerzin van mensen op.
dus de kans is groot dat hij na de kooi nog veel op zn boterham krijgt van eerder lollig bedoelde actie`s.
hoop voor hem dat hij nog populair word bij het studentenvolk ofzo(ala de lullo`s).
want anders krijgt hij het volgens mij nog aardig zwaar.![]()
Bij dat alles is Cora wel aanwezig en heel betrokken ........quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:55 schreef cindy10 het volgende:
[..]
ik ben zowieso de laatste die met wat voor geestelijk ziekte of afwijking zou zeggen dat iemand niet intelligent zou kunnen zijn(even voor de goede orde)
maar ik moet juist zeggen,dat ik erg neig naar jouw idee...
ik vind jaap best intelligent,niet debiel en niet dom....
maar wel onaangepast,niet bepaald sociaal,hij weet verstandelijk wel fout en goed(maar heeft er geen totaal benul van als hij op dreef is in bepaalde situatie`s).
daarbij als ik kijk naar cora en jaap,dan zie ik ook geen enkele emotie of intimiteit....(op zich ook al vreemd als je op het punt staat elkaar het jawoord te geven).![]()
nee dat komt omdat sommige in het huis(lees degene die er nu dus uitliggen....) nog teveel normaal gedrag vertoonde.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:56 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Nee, niks softy denk ik. Ik zie je punt. Maar wat denk je dat Brian of Natasia zullen tegenkomen ? Soms krijg je het gevoel dat emigreren ongeveer de beste oplossing is.
Hoe zal een Brian nog ooit een baan in Nederland kunnen krijgen?
Wie zal Huub met zijn zuipen, hoeren en alles neuken wat los en vast zit, nog in dienst willen nemen ?
Overigens, bij anderen zoals bijvoorbeeld Nena, Bart, Sylvia, Ilona zie ik dat probleem niet.
We zijn het dus eigenlijk gewoon eens :quote:Op zaterdag 12 mei 2007 06:03 schreef cindy10 het volgende:
[..]
nee dat komt omdat sommige in het huis(lees degene die er nu dus uitliggen....) nog teveel normaal gedrag vertoonde.
denk dat de rest allemaal echt het heel zwaar kunnen krijgen erna(afhankelijk van karakter,omstandigheden etc).
vind het dus in zekere zin,zowieso verontrustend...(natasja en brian hou ik zowieso mn hart voor vast).
maar jaap komt zelfs daar nog bovenuit....vandaar dat ik dat helemaal een geval apart vind![]()
wil ook niet beweren dat cora een zwakzinnige is....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 06:02 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Bij dat alles is Cora wel aanwezig en heel betrokken ........
- Ziet ze dat dan niet ?
- Wat is haar 'drive' om na 2-3 maanden al met hem te trouwen ?
- Roept niemand in de omgeving van Cora "Wat doe je nou ?"
- Zou TIEN od de Redactie niet enige twijfel uiten als het een absoluut wankel verhaal is ?
we zijn het eens....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 06:08 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
We zijn het dus eigenlijk gewoon eens :
- We denken dat Japio een probleem heeft als hij weer 'buiten' is
- Natasia en Brian hebben dat (bijna) wel of (bijna) niet ....... grensgevallen ..... Jij zou ze nog wel in dienst nemen, ik niet meer.
nog amper hoor....ik ga zo slapen,heb net mn mannetje naar zn werk geholpen,en heb dus het bed voor mezelf alleen!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 06:11 schreef Lipsch het volgende:
caramba, mafketels - nog wakker?
Met welhaast de enig mogelijke conclusie, we snappen beiden Cora niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 06:08 schreef cindy10 het volgende:
[..]
wil ook niet beweren dat cora een zwakzinnige is....
wat de reden is van dit huwelijk heb ik geen idee.....
wel zou ik als ik cora was,nog eens goed nadenken!
in normale omstandigheden,met de perfecte vent,........ [..........]
zaterdag om 6 uur starten? da's gektequote:Op zaterdag 12 mei 2007 06:13 schreef cindy10 het volgende:
[..]
nog amper hoor....ik ga zo slapen,heb net mn mannetje naar zn werk geholpen,en heb dus het bed voor mezelf alleen!![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |