Hoe vaak kom jij nou tegen dat gelovigen je "lastig vallen"? Zoals ik eerder al zei: Folders kan je weggooien. Je kan de deur dichtdoen voor Jehova getuigen. Mensen op kerstmarkten kan je voorbij lopen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:21 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ben het hier deels mee eens... maar dat je niet gelooft wil niet zeggen dat je geen normen en waarden hebt en dus de hele tijd loopt te vloeken... Ik vind mezelf dan wel officieel niet bij de gelovigen horen, dat betekent niet dat ik me onbehoorlijk gedraag...
Ik vind zelf dat iedereen gewoon in het dagelijkse leven zich moet houden aan zijn normen en waarden, dat lijkt me logisch, maar je geloof meenemen buiten de deur en mensen proberen te overtuigen dat jezus keitof is en op de meest kleine geloofskwesties doordrammen vind ik dus niet prettig..
Zolang er een democratie in Nederland is en zolang gelovigen in de regering komen zal je dit soort dingen tegenkomen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:22 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Praten over geloof is geen probleem, maar koopzondagen afschaffen, abortusregelingen terug draaien, irritante jehova's aan de deur enz. dat gaat te ver.
Roken is al bijna overal verboden. Alleen in de horeca mag het nog....maar ook niet lang meer.quote:Het is net als met mensen die roken, dat ze longkanker krijgen zal me een worst wezen, maar val mij er niet mee lastig. Praten over sigaretten moet overigens gewoon kunnen![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:28 schreef alsem het volgende:
god is toffe gozer man, niet fucken met hem![]()
Ja, maar wel allemaal onder de valse voorwendselen van een fabeltje uit het jaar nul...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:26 schreef Oldbie het volgende:
Zolang er een democratie in Nederland is en zolang gelovigen in de regering komen zal je dit soort dingen tegenkomen.
Als iemand thuis wil roken/geloven moet hij/zij dat zelf weten en zal ik me er absoluut niet druk over makenquote:Roken is al bijna overal verboden. Alleen in de horeca mag het nog....maar ook niet lang meer.
Ga jij ook zitten zeuren als je bij rokers in huis komt? Dat ze het niet moeten doen omdat jij er bent?
Leef en laat leven!!
Maar als jij bij een roker in huis komt valt hij jou ermee lastig toch? En daarnet zei je nog dat je dat niet wil.....wat nu?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ja, maar wel allemaal onder de valse voorwendselen van een fabeltje uit het jaar nul...
[..]
Als iemand thuis wil roken/geloven moet hij/zij dat zelf weten en zal ik me er absoluut niet druk over maken![]()
Godquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:27 schreef MdMa98 het volgende:
ach.. zolang je als gelovige nog steeds niet is verteld dat de bijbel een boek is, gemaakt is als regelgeving voor de mensheid.. sorry maar dan vind ik gelovigen kortzichtig... Als je goed gelezen hebt, dan lees je dus dat ik mensen die geloven niet minderwaardig vind of dat ik intolerant ben..
Overigens gebruikt het merendeel van de gelovigen bij rampen of doden altijd maar weer hetzelfde kutsmoesje..
"het was de wil van god"
Man flikker toch op .. je wordt geboren (je ouders hebben je gemaakt okay? niet god) je moet naar school, je levert je deel aan de economie.. je krijgt je waardering als je achter de gerianiums zit en dan ga je dood..
Dat is hoe het leven in elkaar steekt.. En dat was vast niet de wil van god!
"Kijk, dit is het kortzichtige waar ik het eerder over had.
Gelovigen moeten hun geloof maar binnenshuis houden. Zodra zij buiten komen mogen zij er niets over zeggen terwijl jij overal maar kan vloeken. Jij mag alles! Overal en altijd. Gelovigen niet. Zij mogen alleen maar geloven in hun eigen huis en in hun kerk. Verder niet.
Ik vind je erg kortzichting, intolerant en ja, ook zielig"
Ik zeg niet dat gelovigen niet buitenshuis mogen praten over god.. maar de mensen die zeer overdreven god zitten te prijzen in het openbaar mogen van mij direct in een inrichting gestopt.. Zelfde voor mensen die overdreven god lasteren.. Dus ik bekijk wel degelijk een situatie van twee zijden.. En dat is realistisch denken!
Maar je moet toegeven:
Geloof is altijd maar weer reden tot oorlog!
En uit schaamte. Stel je vindt een schilderij heel erg mooi. Maar je vrienden vinden het niks. Stel dat je onzeker bent en je schaamt je snel, wat doe je dan? Dan ga je er om heen lullen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:10 schreef zoalshetis het volgende:
het basale primaire gedrag van de mens dat het van een god afkomstig moet zijn, komt voort uit pure angst om dood te gaan.
quote:
In dat geval kies ik er zelf voor om langs te gaan bij iemand waarvan ik weet dat hij rookt. Thuis moeten mensen zelf weten hoe ze hun leven verzieken. Daarbuiten moeten ze me gewoon niet lastig vallen met hun kankerverwekkende verslaving.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:32 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Maar als jij bij een roker in huis komt valt hij jou ermee lastig toch? En daarnet zei je nog dat je dat niet wil.....wat nu?
Spijker op zijn kopquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:47 schreef Oldbie het volgende:
Niet geloven is ook een geloof. Alle niet gelovigen die afgeven op een geloof en roepen dat alle gelovigen dood moeten zijn net zo radicaal bezig als radicale gelovigen.
Leer toch eens met elkaar om te gaan. Roep toch niet van die vreemde dingen omdat je een denkbeeld niet deelt. Doe normaal en leef je eigen leven.
En nee, ik ben niet gelovig maar ik erger me wel aan de radicale niet gelovige. Als jij vind dat je het recht hebt om te vloeken op straat heeft een gelovige het recht er iets van te zeggen.
Theo van Gogh vermoord. Oh vreselijk: beperking van vrijheid van meningsuiting.
Een gelovige heeft een website: belachelijk!!! Hoe kan hij dat zeggen!!!!
Wie is kortzichtig? Ik denk toch zeker dat de radicale niet gelovige net zo kortzichtig is als een radicale gelovige.
Anders doet ie met ons wat ie met Sodom en Gomorra deed.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:28 schreef alsem het volgende:
god is toffe gozer man, niet fucken met hem![]()
Omgekeerde bewijslast enzo. Dan kan je net zo goed alles in twijfel trekken. Misschien besta jij wel niet en ben je gewoon een matrix-style computerprogramma. Bewijs maar dat het niet zo is. We kunnen dus nooit met zekerheid zeggen dat jij bestaat, alleen maar geloven dat jij bestaat.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:53 schreef Goomba het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Ik ben ook niet gelovig, maar ik lach me kapot om mensen die stellig beweren dat het een sprookje is. Bewijs voor het wel of niet bestaan van een oppermacht is er niet. En aangezien een heel groot deel van de wereld wel gelooft, moet je er in ieder geval open voor staan dat er wel een opperwezen kan zijn. Anders ben je net zo kortzichtig als mensen die vasthouden aan het absoluut bestaan van een opperwezen.
Inderdaad. De notie van één of ander bebaard gastje in de lucht dat niets beters te doen heeft dan zich te bemoeien met malle stervelingen is zó onwaarschijnlijk, zó debiel, zó absoluut veel te ver gezocht om waar te zijn, dat ik vind dat ik er niet voor open hoef te staan. Met jouw redenatie moet je ook openstaan voor de meest debiele geloven. Mensen geloven waar ze in willen geloven, hoe onwaarschijnlijk ook. Zwakzinnige drogredenen als "het is niet bewezen dat god niet bestaat, dus hij moet bestaan" zijn gevaarlijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:04 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast enzo. Dan kan je net zo goed alles in twijfel trekken. Misschien besta jij wel niet en ben je gewoon een matrix-style computerprogramma. Bewijs maar dat het niet zo is. We kunnen dus nooit met zekerheid zeggen dat jij bestaat, alleen maar geloven dat jij bestaat.
je slaat de pijker kijhard mis in mijn optiek. met alles wat je zegt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:53 schreef Goomba het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Ik ben ook niet gelovig, maar ik lach me kapot om mensen die stellig beweren dat het een sprookje is. Bewijs voor het wel of niet bestaan van een oppermacht is er niet. En aangezien een heel groot deel van de wereld wel gelooft, moet je er in ieder geval open voor staan dat er wel een opperwezen kan zijn. Anders ben je net zo kortzichtig als mensen die vasthouden aan het absoluut bestaan van een opperwezen.
Conclusie: zwaar gelovigen en pure atheisten zijn net zo treurig.
Kijk even verder dan je eigen brievenbus...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Naar mijn idee zijn het altijd gelovigen die ongelovigen willen bekeren en niet andersom.
Waar haal jij vandaan dat niet gelovigen radicaal bezig zijn? Anti-geloof-folders, laat staan radicale krijg ik namelijk nooit in de bus.
eensquote:Mijn doel was om te proberen mensen in te laten zien dat er andere mensen zijn met andere denkbeelden. Ja, dat verschilt met jouw denkbeeld. Blijkbaar kan dat niet. Bij zowel gelovigen als bij ongelovigen kan dat niet. Als ongelovige beweer je veel waarde te hechten aan vrijheid van meningsuiting maar wanneer een gelovige zijn mening uit moet hij zijn bek houden want hij kraamt onzin uit.
Triest!! Diep en dieptriest!!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:31 schreef Oldbie het volgende:
Ik stop nu maar met deze discussie. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen en als mensen (ja, ook de ongelovigen) door willen gaan met hun kortzichtig gedoe moeten ze dat lekker doen.
Je bent net zo kortzichtig als een radicale gelovige maar dat kan jezelf niet inzien omdat je zo overtuigd ben van je eigen gelijk. Precies zoals de gelovige overtuigd is van zijn gelijk. Discussie is niet mogelijk omdat de radicale ongelovige alles afschuift op sprookjes.
Mijn doel was om te proberen mensen in te laten zien dat er andere mensen zijn met andere denkbeelden. Ja, dat verschilt met jouw denkbeeld. Blijkbaar kan dat niet. Bij zowel gelovigen als bij ongelovigen kan dat niet. Als ongelovige beweer je veel waarde te hechten aan vrijheid van meningsuiting maar wanneer een gelovige zijn mening uit moet hij zijn bek houden want hij kraamt onzin uit.
Jesusquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:53 schreef Goomba het volgende:
maar ik lach me kapot om mensen die stellig beweren dat het een sprookje is. Bewijs voor het wel of niet bestaan van een oppermacht is er niet. En aangezien een heel groot deel van de wereld wel gelooft, moet je er in ieder geval open voor staan dat er wel een opperwezen kan zijn.
Waarom zou het geloven in iets dat zeer onwaarschijnlijk is op gelijke voet moeten staat met het niet geloven in iets dat zeer onwaarschijnlijk is? Ik vind het prima dat je gelooft, maar ga dan niet lopen verkondigen dat de ongelovigen onwetend zijn en zullen branden in de hel, terwijl statistisch gezien de kans dat jij gelijk hebt ontzettend klein is.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:31 schreef Oldbie het volgende:
Mijn doel was om te proberen mensen in te laten zien dat er andere mensen zijn met andere denkbeelden. Ja, dat verschilt met jouw denkbeeld. Blijkbaar kan dat niet. Bij zowel gelovigen als bij ongelovigen kan dat niet. Als ongelovige beweer je veel waarde te hechten aan vrijheid van meningsuiting maar wanneer een gelovige zijn mening uit moet hij zijn bek houden want hij kraamt onzin uit.
Daar heb je een goed punt. En uiteindelijk worden we nog bestraft ook voor een fout die Hij zelf heeft gemaaktquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:28 schreef DAMH het volgende:
en als jij mij ,als gelovige zijnde, zielig vind, dan moet je aan de k*t god van je vragen waarom hij mij zo dom heeft gemaakt, zeker om jullie slimmer/superieur te laten voelen, goh wat misselijk
![]()
Fout. Ik ben niet overtuigd van jouw gelijk. Ik heb verder geen overtuiging.quote:Je bent net zo kortzichtig als een radicale gelovige maar dat kan jezelf niet inzien omdat je zo overtuigd ben van je eigen gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |