abonnement Unibet Coolblue
pi_49273837
quote:
jaar was volgens de NOS-directeur erg duidelijk dat niet op het beste nummer wordt gestemd. ,,Andere jaren kon je nog wel eens twijfelen of de inzending van Nederland goed genoeg was, maar daar bestaat dit jaar geen twijfel over.''

,,Niemand snapt dat Edsilia niet door is. Ook mensen van andere landen komen naar me toe om te zeggen dat ze het onbegrijpelijk vinden'', zei Dielessen vrijdag. Het Europese publiek bepaalde de tien landen die doorgaan. Negen daarvan zijn Oost-Europees en nummer tien is Turkije.

De EBU (de organisatie van het songfestival) wil ook het festival veranderen. In 2009 moet er een andere opzet komen, maar het is nog niet bekend hoe die eruit gaat zien
.
Laten wij de EBU eens op weg helpen. Hoe moet het er uit gaat zien.
pi_49273971
Simpelweg: een ander naam: "East-Eurovision Songcontest".

Klaar.
(en wij gaan gewoon naar echte muziek luisteren)
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:00:09 #3
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_49274049
Vrij simpel in feite stoppen maargoed een veel te grote groep mensen bij de omroep vind het veel te leuk en interessant en de belastingbetaler betaald dus wie heeft er last van.

Maargoed.. oplossing vrij simpel.

Ook duisteland, Frankrijk, Engeland en Spanje moeten gewoon hun vaste finaleplaats opgeven.

Voorrondes worden door een proffesioenele jury gedaan. Ieder land die deelneemt aan de voorronde levert er een.

Twee hoogst gegeven punten en de twee laagst gegeven punten vervallen de rest telt men bijelkaar op.

De tien met de beste punten gaan door.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:39:33 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_49275502
Een soort voorronde systeem als voor het WK voetbal misschien? Dus de deelnemende landen eerst opdelen in regio's en die dan in eerst in een voorronde laten strijden. De hoogste zoveel uit elke poule gaan dan naar de uiteindelijke finale.
Oh, en uiteraard mogen dan alleen de landen die aan een bepaalde voorronde deelnemen stemmen. Ik bedoel, gisteren mochten dus alle landen stemmen, ook die al geplaatst waren. Dat werd hier in de topics af en toe vergeten, kreeg ik het idee.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:10:35 #5
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_49276616
Ik vind dat nooit meer vakjury's terug moeten komen, overigens. Dat was pas echt politiek geladen, met de frustratie, dat je als inwoner geen invloed erop had dat je land weer es politiek correcte troostpunten ging geven aan israel en belgie.

2 halve finales, waarbij de een erg west en de ander erg oost europees getint is, die ieder 5 finalisten leveren, daar kan ik mee leven.

Owja, en als je bij de eerste 10 bent geeindigd, dan moet blijven bestaan, dat je dan automatisch geplaatst bent het volgend jaar, dat vind ik wel een goeie regel.
pi_49278212
Er wordt gespeculeerd over een wereldsongfestival.

Da's lachen, dat gaat dan 6 weken duren ofzo
pi_49281555
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:06 schreef SCH het volgende:
Er wordt gespeculeerd over een wereldsongfestival.

Da's lachen, dat gaat dan 6 weken duren ofzo
Dan hebben we al die Afrikaanse landen die samen gaan werken Gelukkig kunnen die mensen niet sms'en
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2007 @ 21:02:01 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49281739
vakjury
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49285563
Werd tijd

- Orkest terug
- Vakjury en afschaffen televoting
- West-Europese en Oost-Europese halve finale.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:36:35 #10
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_49290608
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:52 schreef Urquhart het volgende:
Werd tijd

- Orkest terug
- Vakjury en afschaffen televoting
- West-Europese en Oost-Europese halve finale.
En schaf dan ook direct dat iedereen in het Engels z'n/haar nummer mag zingen ook maar af
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:38:50 #11
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_49290648
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:36 schreef Stroekie het volgende:
En schaf dan ook direct dat iedereen in het Engels z'n/haar nummer mag zingen ook maar af
Ja maar Engeland werd 28 keer tweede en eerste, omdat zij dan wel in deze dominante globale taal mochten zingen. Niet omdat ze steeds echt zo geweldig waren. Ierland ditto!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 02:00:58 #12
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_49291196
Vokale kwaliteiten tellen blijkbaar niet meer voldoende mee dus moet Nederland maar volgend jaar Hillbrand Nawijn afvaardigen
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:44:23 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_49294798
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:38 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja maar Engeland werd 28 keer tweede en eerste, omdat zij dan wel in deze dominante globale taal mochten zingen. Niet omdat ze steeds echt zo geweldig waren. Ierland ditto!
En Malta? Die mochten ook altijd al in het Engels zingen. Hoe vaak hebben die gewonnen?

Eén van de keren dat de UK won was in 1976, maar toen mocht óók iedereen in het Engels zingen. Had dus geen reet met de taal te maken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:21:32 #14
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_49299464
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:44 schreef Jane het volgende:

En Malta? Die mochten ook altijd al in het Engels zingen. Hoe vaak hebben die gewonnen?
Uhmm nouu, ik kan me een jaartje of acht geleden herinneren, toen zong ieder in zijn eigen taal, en had Malta een stevige gevulde koek als zangeres, met een ietwat pathetische ballad, maar die reikte tot de tweede plaats!

Had volgens mij alles met de toegankelijkheid van de taal te maken, op dat moment
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:24:50 #15
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49299544
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:39 schreef Jane het volgende:
Een soort voorronde systeem als voor het WK voetbal misschien? Dus de deelnemende landen eerst opdelen in regio's en die dan in eerst in een voorronde laten strijden. De hoogste zoveel uit elke poule gaan dan naar de uiteindelijke finale.
Wasserwunderland
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:02:33 #16
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_49300382
Het schijnt dat er in 2009 twee halve finale's komen, waarin west- en oost Europa van elkaar gescheiden gaan worden.

En gisteren hoorde ik op het journaal van Ned3 dat de NOS (dus zonder de EBU) een compleet nieuwe opzet aan het voorbereiden is, voor alleen de traditionele west Europese landen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:07:45 #17
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49309135
Heel simpel:

Het Eurpeese song festival moet weer Europees worden.Dus, de grens van Europa weer terug naar de normale situatie:

Europa houdt naar het Oosten eigenlijk op bij Duitsland, maar vooruit, laten we Polen ook een kans gunen. Dus Wit-Rusland, Oekraine, en Rusland doen niet meer mee.
Oost Europa begint na Oostenrijk, Bulgarije, Roemenie etc, opzouten. Eerst een paar decenia voor Europeaan studeren voor ze mee mogen spelen.
Turkije en Israel zijn natuurlijk gelijk uitgesloten.

Op die manier zou het weer iets worden waar je als Nederland een kansje hebt. Ik ga vanavond d'r langs zappen, en aangezien ik een half Oekrainsche/half Russische vrouw heb kunnen 'we' dus voor twee groepen zijn, meer kans dat 'we' winnen. Maar als Nederlander zie ik niet meer waarom geld en moeite in een kandidaat moeten worden gestoken als er niets veranderd in de opzet van het festival.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:26:23 #18
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_49309652
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:02 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het schijnt dat er in 2009 twee halve finale's komen, waarin west- en oost Europa van elkaar gescheiden gaan worden.

En gisteren hoorde ik op het journaal van Ned3 dat de NOS (dus zonder de EBU) een compleet nieuwe opzet aan het voorbereiden is, voor alleen de traditionele west Europese landen.
Dat zou fijn zijn. Gezeik gewoon nu, en dat blijft ook wel zolang er niet aan een opzet gedacht wordt.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:31:01 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49309781
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heel simpel:

Het Eurpeese song festival moet weer Europees worden.Dus, de grens van Europa weer terug naar de normale situatie:

Europa houdt naar het Oosten eigenlijk op bij Duitsland, maar vooruit, laten we Polen ook een kans gunen. Dus Wit-Rusland, Oekraine, en Rusland doen niet meer mee.
Oost Europa begint na Oostenrijk, Bulgarije, Roemenie etc, opzouten. Eerst een paar decenia voor Europeaan studeren voor ze mee mogen spelen.
Turkije en Israel zijn natuurlijk gelijk uitgesloten.

Op die manier zou het weer iets worden waar je als Nederland een kansje hebt. Ik ga vanavond d'r langs zappen, en aangezien ik een half Oekrainsche/half Russische vrouw heb kunnen 'we' dus voor twee groepen zijn, meer kans dat 'we' winnen. Maar als Nederlander zie ik niet meer waarom geld en moeite in een kandidaat moeten worden gestoken als er niets veranderd in de opzet van het festival.
Slecht en bovenal RAAR plan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49310094
Het zou al schelen als je een 50% jury en 50% televote instelt... dan zijn die immigrantenstemmen en buurstemmen al gelijk wat minder doorslaggevend omdat een jury een objectiever oordeel heeft... en om problemen met die jury te voorkomen kunnen ze er een waarnemer van de EBU bijzetten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:50:44 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49310368
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Slecht en bovenal RAAR plan.
Sorry, maar als iemand die met een Russische getrouwd is kan ik je melden dat Russen geen Europeanen zijn. Ze zijn Russisch.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:54:50 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49310486
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Sorry, maar als iemand die met een Russische getrouwd is kan ik je melden dat Russen geen Europeanen zijn. Ze zijn Russisch.
Maar om meteen alles ten oosten van Oostenrijk uit te sluiten?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:01:58 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49310708
Mijn vader doet al zijn hele leven aan oost europees volksdansen. En qua toonaarden en ritmes, is dat soms zeer on europees voor mijn gevoel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_49330446
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Laten wij de EBU eens op weg helpen. Hoe moet het er uit gaat zien.
Zeikerds, Edsilia had gewoon een homo-nummer En het Songfestival is weer volwassen geworden
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  zondag 13 mei 2007 @ 15:17:37 #25
1234 HiZ
Istanbullu
pi_49331857
Het was volgens mij helemaal niet raar dat Edsilia afviel. Van iedereen die ik over haar hoorde in het buitenland kreeg ik te horen: 'ze kan goed zingen, maar wat een stom liedje'.

Voor mij hoeft er in het ESF niet zoveel te veranderen. Alleen de vaste plekken voor de 5 'hoofdsponsors' zouden eruit moeten. Volgens mij vertekenen die alles meer dan een oost-west scheiding.

Als Nederland wil winnen moeten ze geen zangeres sturen die per se een duf liedje van haar vriendje wil zingen. Als Nederland een grotere kans op de finale wil hebben moeten ze vooral de privileges van westelijke landen bestrijden.
pi_49333865
quote:
Op zondag 13 mei 2007 15:17 schreef HiZ het volgende:
Het was volgens mij helemaal niet raar dat Edsilia afviel. Van iedereen die ik over haar hoorde in het buitenland kreeg ik te horen: 'ze kan goed zingen, maar wat een stom liedje'.

Voor mij hoeft er in het ESF niet zoveel te veranderen. Alleen de vaste plekken voor de 5 'hoofdsponsors' zouden eruit moeten. Volgens mij vertekenen die alles meer dan een oost-west scheiding.

Als Nederland wil winnen moeten ze geen zangeres sturen die per se een duf liedje van haar vriendje wil zingen. Als Nederland een grotere kans op de finale wil hebben moeten ze vooral de privileges van westelijke landen bestrijden.
Ga een liedje componeren over het dagboek van Anne Frank, is van ons Nederlandse erfgoed. En dan een decor erbij met een boekenkast en iemand die op Anne Frank lijkt die t zingt. Nou, das 's origineel en levert wel stemmen op. Iedereen kent Anne Frank wel dus...

Stomme gedoe van On the top of the world, dat zingt elk land zo ongeveer... Een bagger homodeuntje is het.. Daar vallen ze niet meer voor.
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_49335362
quote:
Op zondag 13 mei 2007 14:39 schreef Ludger het volgende:

[..]

Zeikerds, Edsilia had gewoon een homo-nummer
Dan had ze toch juist wel moeten winnen?
pi_49335496
Misschien is het een idee om de muur weer op te bouwen en dat de landen die daar achter zitten dan weer niet mee mogen doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')