abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:24:40 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49257792
Heeft ze al gereageerd?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49257828
er schijnt een nieuwswebsite over 't songfestival te zijn maar die kan ik niet vinden

waar is die user als je 'm nodig hebt
pi_49257876
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft ze al gereageerd?
Iedereen was top,alles was top,toneel,licht,geluid,de achtergrondzangeressen alles was top.
Tjeerd zei over zichzelf dat hij een soulful lied had geschreven en de rest had daar niets mee te maken.
Misschien word zij eindelijk wakker en gaat ze zangles nemen.
pi_49258877
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:28 schreef dborhem het volgende:

[..]

Iedereen was top,alles was top,toneel,licht,geluid,de achtergrondzangeressen alles was top.
Tjeerd zei over zichzelf dat hij een soulful lied had geschreven en de rest had daar niets mee te maken.
Misschien word zij eindelijk wakker en gaat ze zangles nemen.
Als Edsilia niet kan zingen dan weet ik het niet meer!
Was gewoon een Oost-europees feestje..

Gewoon boycotten die bende, zonde van ons nederlands talent!
Het is altijd een feest, als zij zijn langs geweest!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:21:46 #5
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_49259272
Ik vond haar echt goed gister!!!

en die anderen die door zijn...wat een baggerzooi..enge mensen ook
weet je wel?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:29:27 #7
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49259493
Ze vond het kut. Ja, ze heeft het echt gezegd: kut!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_49259545
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:29 schreef Aanvoerder het volgende:
Ze vond het kut. Ja, ze heeft het echt gezegd: kut!
En daarna ook dat "Oeps!"
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:40:04 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49259756
Ze kan het allemaal wel mooi relativeren.
Leuk wijf is het.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:41:05 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49259788
Ik lees op die site een reactie: "Zo had je moeten reageren Glennis."

Wat zei die ook al weer toen? Die was heel verbitterd geloof ik...?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:14:39 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49260760
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik lees op die site een reactie: "Zo had je moeten reageren Glennis."

Wat zei die ook al weer toen? Die was heel verbitterd geloof ik...?
Toch ook zoiets? Ik dacht dat Edsilia precies dezelfde stomme fout maakte als Glennis. Hoewel die laatste ook nog jankte over vriendjespolitiek geloof ik...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:17:21 #12
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49262690
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik lees op die site een reactie: "Zo had je moeten reageren Glennis."

Wat zei die ook al weer toen? Die was heel verbitterd geloof ik...?
Ja, die was verschrikkelijk boos, het was onterecht, blablabla, een hele hoop gehuil. Edsilia relativeert het wel een stuk beter.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_49263366
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:06 schreef WefDiNaini het volgende:

[..]

Als Edsilia niet kan zingen dan weet ik het niet meer!
Was gewoon een Oost-europees feestje..

Gewoon boycotten die bende, zonde van ons nederlands talent!
Nederlands talent Het was gewoon een kant-noch-wal liedje. Edsilia heeft wel een goede stem, ze kan goed zingen, maar dan moet ze ook een goed nummer zingen.

Dat het zogenaamd een Oost-Europees feestje is, is gewoon een zwakke smoes. Als elke keer Oost-Europese landen zouden winnen dan heb je gelijk, maar dat is dus gewoon niet zo. Nederland kan gewoon geen Songfestival-kitschig nummer maken, maar aan de andere kant maken ze andere kut nummers die het niet redden op het songfastival, toch knap
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:40:08 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_49263441
Op het NOS journaal: "zwaar kut".

Tjeerd begon nog even af te geven dat ze een te westers liedje hadden en dat iedereen die door was daar totaal niets mee had....
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49263910
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:40 schreef Adelante het volgende:
Op het NOS journaal: "zwaar kut".

Tjeerd begon nog even af te geven dat ze een te westers liedje hadden en dat iedereen die door was daar totaal niets mee had....
Tjeerd heeft gewoon een te slecht nummer geschreven
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:08:00 #16
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_49264568
Juist!
Een niemanddalletje; ouderwets songfestival nummer, waar Zweden, Engeland 10 jaar gelee mee kwamen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:16:42 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49264901
Ja hallo, dit gaat over Edsilia's mening!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:35:25 #18
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_49265699
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja hallo, dit gaat over Edsilia's mening!
Misschien vind ze dat nu zelf ook.
pi_49270919
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat het zogenaamd een Oost-Europees feestje is, is gewoon een zwakke smoes. Als elke keer Oost-Europese landen zouden winnen dan heb je gelijk, maar dat is dus gewoon niet zo. Nederland kan gewoon geen Songfestival-kitschig nummer maken, maar aan de andere kant maken ze andere kut nummers die het niet redden op het songfastival, toch knap
Volgens mij heeft het niet zozeer te maken dat een Oost-Europees landje het wint, maar meer de halve finale waarin Oost-Europese op een bijna strategische wijze elkaar de finale instemmen.

Ik vond overigens aan de act van Edsilia niks op aan te merken. Misschien is dat wel. Het is te degelijk. Alhoewel het liedje weinig pit had.
quote:
Edsilia Rombley: Ik had in de finale gemoeten
HELSINKI - Wij hadden een van de beste acts en we hadden in de finale moeten staan. Maar als je merkt dat er alleen maar Oostbloklanden doorgaan, wat kunnen we dan nog doen? Edsilia Rombley is teleurgesteld dat ze niet door is naar de finale van het Eurovisiesongfestival met het nummer On Top Of The World, maar heeft niet het idee dat het aan haar act heeft gelegen.

Nadat de zevende naam van de finalist bekend was gemaakt, geloofde ik er niet meer in, zei ze donderdagavond na afloop van de halve finale van het songfestival. Iedereen die ik goed vond, ging niet door. We keken elkaar aan en konden eigenlijk alleen maar lachen. Volgens de zangeres kwamen veel West-Europese deelnemers naar haar toe om te vertellen dat het niet eerlijk is dat ze niet doorgaat. Ze willen allemaal niet meer meedoen volgend jaar.

Componist Tjeerd Oosterhuis wil geen slecht woord horen over zijn vrouw. Ik heb Edsilia nog nooit beter horen zingen dan vanavond. Een heleboel wereldsterren kunnen hier een voorbeeld aan nemen.

Edsilia vond het tijd worden dat er op een andere manier naar het songfestival wordt gekeken. Het moet goed beoordeeld worden, bijvoorbeeld met een vakjury.

Dat was ook NOS-directeur Gerard Dielessen met haar eens, liet hij na afloop van het teleurstellende Nederlandse resultaat weten. Ik twijfel aan de oprechtheid van de stemmen van de Oost-Europese landen.

In 1998 deed de zangeres al een keer mee aan het liedjesfestijn, toen werd ze vierde. Overweegt ze nog een derde deelname? Lachend: Ik vind het nu wel genoeg geweest.

Van de 28 landen die deelnamen aan de halve finale donderdag in Helsinki gaan er maar tien door naar de finale. De act van Edsilia, gekleed in oranje jurk, was strak en ze knipoogde niet 1 maar twee keer naar de camera. Maar het mocht niet baten. Die tien landen die wel doorgaan zijn Wit-Rusland, Macedonië, Slovenië, Hongarije, Georgië, Letland, Servië, Bulgarije, Turkije en Moldavië.

Het is de 52e keer dat het songfestival wordt gehouden, dit jaar doet een record van 42 landen mee. Voor Georgië was het de eerste keer dat ze meededen en dat werd meteen beloond met een finaleplaats. De zangeres van Hongarije had waarschijnlijk niet meegekregen dat het bij het songfestival ook om mooie kleding gaat. In slechts een vale spijkerbroek met wit hempje kwam ze het podium opgelopen, met een koffer. Die kan ze weer uitpakken, want ze is wel door naar de finale.

Israël wilde eerder niet meer meedoen omdat ze vonden dat de act slecht in beeld werd gebracht. Ze besloten toch mee te doen, maar alle commotie was niet genoeg voor een plaats in de finale.

DJ Bobo uit Zwitserland wist voor aanvang van het festival de woede van een christelijke gemeenschap op de hals te halen met zijn nummer Vampires Are Alive. Het lied zou namelijk oproepen tot occulte praktijken. Ook deze ophef zorgde niet voor voldoende stemmen voor een finaleplaats.

Vanwege het aantal deelnemende landen denkt de organisatie erover om twee halve finales te houden, mogelijk vanaf 2009. Volgend jaar is het festival op 22 en 24 mei. Waar het wordt gehouden is pas zaterdagavond laat bekend, na de finale.
Bron: Telegraaf

[ Bericht 31% gewijzigd door wizarddragon op 11-05-2007 15:47:54 ]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:41:15 #20
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:47:44 #21
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_49271305
Nu Edsilia heeft gezegd dat ze een van de beste acts hadden, kan ik haar helaas niet meer serieus nemen (de omlijsting was zowat het slechtst van allemaal)...

Misschien hadden kijkers ook trauma's van haar bovenarmen die op een stel scheepskabels leken, heel prominent in beeld steeds... En ze wilde ook vooral hard zingen.
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 16:15:02 #22
43556 miss_dynastie
pi_49272433
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:28 schreef dborhem het volgende:
Tjeerd zei over zichzelf dat hij een soulful lied had geschreven en de rest had daar niets mee te maken.
Dan is het in elk geval niet met soul gebracht. Bezieling, dat mist ze. En dat ridicule gehuppel op een extra podiumpje hielp ook niet mee.
pi_49295527
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ze kan het allemaal wel mooi relativeren.
Leuk wijf is het.
Die reactie was zo mooi
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_49298035
Je kan het Edsilia en Tjeerd niet kwalijk nemen. Die hebben gewoon gedaan waar ze goed in zijn, kwalitatieve soul nummertjes vertolken.

Ik neem het wel de mensen kwalijk die hun hebben gestuurd (o.a. Cornald en zijn vriendjes).
Cornald noemde de travestiet van Oekraïne als één van de grote kanshebbers.
Als hij dat allemaal zo goed weet, waarom heeft hij dan niet de 'ballen' om in Nederland te pleiten voor iets creatiefs. De bedoeling is toch dat we ooit gaan winnen? Of was het de bedoeling dat we voor spek en bonen meedoen? Zo ja, verwijs ik Cornald en iedereen naar het Bassie topic op dit forum. Als we toch voor spek en bonen meedoen, laten we er dan tenminste nog iets 'leuks' van maken.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:20:28 #25
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49299441
Ik vind het allemaal zo slachtofferig, het is de schuld van die en die enz.. Nee, het is de schuld van de eurovisie kliek in Nederland, edsilia en tjeerd (want die moeten ja zeggen) die denkt dat een saai kabbelend 13 in een dozijn nummer kans maakt " als het maar goed gezongen is" en " Edsilia de camera maar bespeelt". Amusement daar gaat het om, voor mooie liedjes zet ik Antony and the Johnsons wel op (een goede kandidaat voor de UK trouwens)
Wasserwunderland
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:21:38 #26
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49299467
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:41 schreef Haaibaaike het volgende:
Mensen moeten Edsilia niet afkraken
In Nederland heerst een sfeert die zegt dat als je maar sympathiek bent en je best doet, het allemaal prima is. Edsilia is gewoon niet goed genoeg voor Eurovisie.
Wasserwunderland
pi_49299577
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:21 schreef Tup het volgende:
In Nederland heerst een sfeert die zegt dat als je maar sympathiek bent en je best doet, het allemaal prima is. Edsilia is gewoon niet goed genoeg voor Eurovisie.
Ik vind Edsilia wel goed genoeg voor het songfestival, ik vond het nummer dat ze zong niet goed genoeg voor het huidige type songfestival.

Volgend jaar gewoon After Forever of Within Temptation sturen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:35:36 #28
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49299807
Nee, Aux Raus
Wasserwunderland
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:24:17 #29
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_49302412
Within temptation
pi_49303219
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind Edsilia wel goed genoeg voor het songfestival, ik vond het nummer dat ze zong niet goed genoeg voor het huidige type songfestival.

Volgend jaar gewoon After Forever of Within Temptation sturen?
Een ijzersterke performance telt tegenwoordig bij het televoten niet meer blijkt... in het jury-tijdperk was ze dik in de top 10-geeindigd ondanks een wat vlak liedje...

Aan de andere kant zijn al die circusartiesten die we hebben gezien donderdag ook bijna allemaal gesneuveld dus al teveel kermis is ook niet de oplossing wat dat betreft
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')