abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49446677
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:02 schreef super-muffin het volgende:
Dat kan niet zo maar. Je moet eerst de tabel exporteren, dan verwijderen en weer importeren.
brr...

ik doe nu telkens het volgende in phpmyadmin:
legen -> edit 1 van de keys (unique/primary) -> verander niks en kies voor opslaan...
maar das zo omslachtig
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:05:28 #52
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_49446719
MyISAM reset je auto index iig met TRUNCATE (net getest)
phluphy for president!
pi_49446809
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:05 schreef WyriHaximus het volgende:
MyISAM reset je auto index iig met TRUNCATE (net getest)
ik gebruik om technische redenen InnoDB
en daar doet hij dat dus niet (dan is truncate gekoppeld aan delete)

dat heb ik weer
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:11:00 #54
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_49446943
Kan hij tijdelijk MyISAM zijn om te testen? Of heb je features van InnoDB nodig? je kunt trouwens met phpmyadmin SQL queries bookmarken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Dus tabje open houden en die bookmark steeds uitvoeren
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
phluphy for president!
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:46:25 #55
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49486105
Ik ben bezig met een stored procedure in MySQL (5.0.38-log). In de procedure zit een SELECT ... INTO die 1 of 0 rijen teruggeeft.

Wanneer de SELECT geen rijen teruggeeft genereert de procedure een warning. Dit is een groot probleem omdat de gebruiker NIET mag zien of de query een resultaat oplevert.

Het gaat om de volgende procedure:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
CREATE PROCEDURE cram_init (login TEXT)
LANGUAGE SQL
NOT DETERMINISTIC
MODIFIES SQL DATA
SQL SECURITY DEFINER
BEGIN   
        DECLARE cram_challenge  TEXT    DEFAULT MD5(NOW() * RAND());
        DECLARE userid          INT;

SELECT  
                uid
        INTO
                userid
        FROM
                user
        WHERE   
                username        =       login;

IF NOT userid IS NULL THEN
                INSERT INTO
                        cram
                (
                        fk_uid,
                        challenge
                )
                VALUES
                (
                        userid,
                        cram_challenge
                )
                ON DUPLICATE KEY UPDATE
                        fk_uid          =       userid,
                        challenge       =       cram_challenge;
        END IF;
        SELECT challenge;
END

Wanneer je dus cram_init aanroept met een gebruikersnaam die in de tabel user voorkomt gaat het allemaal goed. Wanneer de username niet voorkomt krijg je een warning te zien. Dit kan worden gebruikt om te controleren of een gebruikersnaam bestaat en dat is ongewenst.

Hoe kan ik die warning onderdrukken of, beter nog, de query uitvoeren zonder dat er een warning wordt gegenereerd?
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_49486812
Je select query als een variabele declareren en alleen de volgende query uitvoeren als het resultaat van de select query een waarde bevat? In MYSQL werk ik nooit met stored procedures (vreemd genoeg, terwijl ik vrijwel altijd met PHP i.c.m. PHP werk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) maar in MSSQL kun je @@OUT_ERROR manipuleren.

Roep anders deze stored procedure aan via een functie in je broncode, en doe de output opvangen met je functie.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:43:43 #57
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49487995
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:08 schreef Tuvai.net het volgende:
Je select query als een variabele declareren en alleen de volgende query uitvoeren als het resultaat van de select query een waarde bevat? In MYSQL werk ik nooit met stored procedures (vreemd genoeg, terwijl ik vrijwel altijd met PHP i.c.m. PHP werk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) maar in MSSQL kun je @@OUT_ERROR manipuleren.

Roep anders deze stored procedure aan via een functie in je broncode, en doe de output opvangen met je functie.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
De tweede query wordt alleen uitgevoerd als de eerste query een resultaat geeft. Dat doe ik met IF NOT userid IS NULL THEN ...

Dat werkt prima, maar als userid NULL is krijg je nog steeds een warning van die eerste query.
pi_49488904
Is het mogelijk om een class te maken met een functie / stuk code die *altijd* uitgevoerd wordt? Dus op het moment dat je de class aanroept zeg maar?

Het gaat namelijk om een functie waar alle onderdelen van de class van afhankelijk zijn. Als ik nu de class aanroep moet ik als eerste daarna die functie aanroepen, anders gaat alles fout. En dat is dus nogal loos, dat moet toch automagisch kunnen lijkt me?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:33:38 #59
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49489828
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:10 schreef Xcalibur het volgende:
Is het mogelijk om een class te maken met een functie / stuk code die *altijd* uitgevoerd wordt? Dus op het moment dat je de class aanroept zeg maar?

Het gaat namelijk om een functie waar alle onderdelen van de class van afhankelijk zijn. Als ik nu de class aanroep moet ik als eerste daarna die functie aanroepen, anders gaat alles fout. En dat is dus nogal loos, dat moet toch automagisch kunnen lijkt me?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Jazeker, en het is nog makkelijk ook
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

Je maakt in je class gewoon een functie aan. Het enige wat je hoeft te doen is de functie dezelfde naam als de class te geven en klaar ben je. Je kunt dan eventuele parameters naar de functie gewoon doorgeven in je class constructor
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
pi_49490160
@cyberstalker

Heb je dat al geprobeerd met een cursor? Je zou het niet bestaan van een user kunnen opvangen met een handler.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:27:59 #61
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49492000
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:41 schreef JeRa het volgende:
@cyberstalker

Heb je dat al geprobeerd met een cursor? Je zou het niet bestaan van een user kunnen opvangen met een handler.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
JeRa, je bent geweldig [14.gif] .
pi_49492371
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:33 schreef cyberstalker het volgende:
Je maakt in je class gewoon een functie aan. Het enige wat je hoeft te doen is de functie dezelfde naam als de class te geven en klaar ben je. Je kunt dan eventuele parameters naar de functie gewoon doorgeven in je class constructor
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Ja, dat werkt dus
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nadeel: in de betreffende functie gebruik ik weer een database-class die ik dus eerst moet toewijzen aan mijn class... Dat doe ik nu dus ook met de hand, net als die functie-aanroep eigenlijk. Kan dat ook automatisch?
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:08:10 #63
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49493410
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:37 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Ja, dat werkt dus
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nadeel: in de betreffende functie gebruik ik weer een database-class die ik dus eerst moet toewijzen aan mijn class... Dat doe ik nu dus ook met de hand, net als die functie-aanroep eigenlijk. Kan dat ook automatisch?
Wat bedoel je met toewijzen? Heb je een codevoorbeeldje?
pi_49494316
Ik ben een import-class aan het schrijven. Deze maakt gebruik van een database-class genaamd $database, en een validatie-class genaamd $check. Om te zorgen dat ik deze twee classes binnen mijn import-class kan gebruiken moet ik deze eerst aan de import-class toewijzen.

Als volgt:
1
2
3
4
$import = new import();
$import->database = $database;
$import->check    = $check;
$import->getTableColumns();

De functie getTableColumns() wil ik dus automatisch aanroepen, dat werkt dus met de oplossing die je hierboven al gaf. Alleen de functie getTableColumns() heeft dus de $database en $check nodig, die daarna pas toegewezen worden. Als dat nou ook automatisch kan ben ik weer helemaal gelukkig :)
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:39:47 #65
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49494719
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:31 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben een import-class aan het schrijven. Deze maakt gebruik van een database-class genaamd $database, en een validatie-class genaamd $check. Om te zorgen dat ik deze twee classes binnen mijn import-class kan gebruiken moet ik deze eerst aan de import-class toewijzen.

Als volgt:
[ code verwijderd ]

De functie getTableColumns() wil ik dus automatisch aanroepen, dat werkt dus met de oplossing die je hierboven al gaf. Alleen de functie getTableColumns() heeft dus de $database en $check nodig, die daarna pas toegewezen worden. Als dat nou ook automatisch kan ben ik weer helemaal gelukkig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Die kun je toch gewoon toewijzen vanuit de functie getTableColumns() ?

Het handigste lijkt mij om gewoon de variabelen $database en $check door te geven aan de class constructor. Verander de functieconstructor (function getTableColumns() ) in het volgende:

1function getTableColumns($check, $database)

en je hebt gewoon die variabelen in je functie. Wil je ze ook nog aan de class toewijzen dan doe je

1
2
$this->check = $check;
$this->database = $database;

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49495185
Ik ga het eens even proberen, bedankt iig!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49502073
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:39 schreef cyberstalker het volgende:
Het handigste lijkt mij om gewoon de variabelen $database en $check door te geven aan de class constructor. Verander de functieconstructor (function getTableColumns() ) in het volgende:
Maar als ik deze functie automatisch laat aanroepen door hem de naam van de class te geven, kan ik die variabelen niet meer meegeven? Die zijn namelijk op dat moment nog niet bekend in de class?

Volgens mij heb ik een beetje een timing probleem hier
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49502144
Is het idee van een import class sowieso niet dat hij zo generiek is dat je eerst configuraties en links met andere objecten op moet zetten voordat je een executerende functie aanroept? Anders kan je net zo goed class-loze code gebruken. Object orientatie voor de object orientatie zeg maar
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49503047
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 08:50 schreef Roönaän het volgende:
Is het idee van een import class sowieso niet dat hij zo generiek is dat je eerst configuraties en links met andere objecten op moet zetten voordat je een executerende functie aanroept? Anders kan je net zo goed class-loze code gebruken. Object orientatie voor de object orientatie zeg maar
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Singletons worden juist voor dat soort doeleinden gebruikt. Er zijn wel meer voordelen aan het gebruik van OO in zo'n geval, o.a. het feit dat je delen van je code simpelweg kunt laten returnen i.p.v. een achterlijke constructie van ifs en dat je meer scopes hebt en dus minder kans hebt op vervuiling van variabelen (wat weer kan leiden tot security issues).
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:58:40 #70
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49511627
Geen idee waar het te vragen, maar dit is misschien de plek:

Ik zou een scriptje nodig hebben dat het beste te vergelijken is met dit hier : http://www.stomwijzer.nl/

Men krijgt dus een aantal figuren/vragen te zien waar men een antwoord voor aanklikt , en op het einde van de reeks krijg je door de antwoorden die je gaf bv een van de 5 vooraf ingestelde mogelijke resultaten te zien.

Iemand die mij daar wat mee op weg kan helpen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:55:54 #71
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_49513539
Elke antwoord bij elke vraag een puntenaantal geven en die bij elkaar optellen doorgeven aan de volgende pagina. Je eindconclusies bepaalde marges geven en dan checken waartussen de eindwaarde valt. voila.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_49519220
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 08:50 schreef Roönaän het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja, daar zit ik dus ook een beetje mee
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Voorlopig laat ik het maar zoals het is, eerst maar eens wat belangrijkere problemen oplossen met die class
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49521156
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 09:55 schreef JeRa het volgende:

[..]

Singletons worden juist voor dat soort doeleinden gebruikt. Er zijn wel meer voordelen aan het gebruik van OO in zo'n geval, o.a. het feit dat je delen van je code simpelweg kunt laten returnen i.p.v. een achterlijke constructie van ifs en dat je meer scopes hebt en dus minder kans hebt op vervuiling van variabelen (wat weer kan leiden tot security issues).
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Een import singleton implementatie?
pi_49521490
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:11 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Een import singleton implementatie?
Geen idee, eigenlijk alleen naar de beschrijvingen gekeken. Géén idee wat ie met import bedoelt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:10:50 #75
12221 Tijn