abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49255221
Binnenkort ga ik illegaal in onderhuur, maar ik blijf ingeschreven staan bij de gemeente op het adres waar ik nu woon. De Gemeente Nijmegen is erg laks met het controleren van deze gegevens. In het studentenhuis waar ik nu nog woon, wonen we met 9 man, terwijl er rond de 16 man staan ingeschreven. Ik ontvang nu 132e pm huurtoeslag. Ik heb de formulieren om de huurtoeslag stop te zetten al ingevuld en ik wilde ze net gaan posten, toen ik mij ineens afvroeg: (dit is puur theoretisch, ben het denk ik niet van plan, het blijft toch valsheid in geschrifte)
Wat kan er gebeuren als je die huurtoeslag door laat lopen en elke maand op je spaarrekening zet?
Worst case scenario lijkt mij dat je het moet gaan terugbetalen (als de belastingdienst er achter komt).
Om het risico te beperken zou ik het ook niet al te lang blijven doen.
Op www.toeslagen.nl staat dat de gegevens worden gecontroleerd bij gemeente en verhuurder.
Die verhuurder verhuurt mijn kamer per binnenkort weer aan iemand anders.
Maar ik heb geen kamernummer doorgegeven bij de Belastingdienst, alleen het huisadres.
Heeft iemand hier ervaring mee, of is er iemand werkzaam bij onze vrienden van de belastingdienst?
pi_49255251
Gewoon doen
pi_49255259
Worst case scenario is terugbetalen én bak in.
pi_49255265
én boete btw.
pi_49255330
een boete klinkt aannemelijk in het geval van een vervolging, de bak in lijkt me dan weer wat minder voor de hand liggend
pi_49255351
maar ben nu nog even goed de papieren aan het doorlezen en ik krijg de indruk dat bij de belastingdienst de jaren 2007 en 2008 gescheiden worden bij berekeningen en controles, dus als ik voor 2008 de huurtoeslag stop zou zetten is het al minder rigoureus fraude
  vrijdag 11 mei 2007 @ 02:09:35 #7
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_49255412
mmm je woont nu in een studentenhuis? En je krijgt huurtoeslag?
Dan hoop ik dat je een eigen voordeur, eigen toilet en keuken hebt anders ben je al aan het frauderen

Een boete idd + terugbetaling huurtoeslag (let wel op: terugbetaling met rente!)
Stopzetten kan trouwens ook een eeuwigheid duren. Ik probeer het al een jaar stop te zetten
pi_49255723
heb geen eigen voordeur, geen eigen toilet en ook geen eigen keuken nu,
maar iedereen bij ons in huis ontvangt huurtoeslag omdat vanuit de stichting studenten huisvesting nijmegen ons huis is aangewezen als een monumentaal pand (ik denk dat dat de reden is, het zou ook iets anders kunnen zijn, ik weet iig dat ik nu recht heb op huurtoeslag)
  vrijdag 11 mei 2007 @ 02:46:56 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49255814
En ik maar werken voor dieven als de TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_49256025
hey, maar ik heb nog niets besloten, dit topic is gebaseerd op puur een idee, ik heb nog niet gezegd dat ik het tot uitvoering ga brengen, bovendien is de enige dief de belastingdienst.
Een dief van hun eigen (oftewel de onze) portemonnaie, omdat ze hun administratie niet goed op orde hebben.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 04:07:44 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49256061
Onderhuur illegaal zou ik nooit doen omdat je dan bij problemen geen poot hebt om op te staan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_49256200
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 02:46 schreef Megumi het volgende:
En ik maar werken voor dieven als de TS.
Ach, gezien het usericon van TS ben ik niet verbaasd...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 07:24:08 #13
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49256351
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 06:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ach, gezien het usericon van TS ben ik niet verbaasd...
Usericon?

Ik vind de postgeschiedenis van TS dubieuzer.
Yeasayer - Wait for the Summer
  Moderator vrijdag 11 mei 2007 @ 08:07:58 #14
5428 crew  miss_sly
pi_49256669
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 03:41 schreef RobKel het volgende:
Een dief van hun eigen (oftewel de onze) portemonnaie, omdat ze hun administratie niet goed op orde hebben.
Die portemonnee heb ik maar gejat, moet die kerel hem maar niet in zijn kontzak doen, dan vraag je er gewoon om.
Dat huis heb ik maar leeggehaald; moeten de mensen maar een driedubbel veiligheidsslot op de deur zetten zodat ik er niet in kan.
Dat meisje heb ik maar verkracht, ze had een kort rokje en inkijkbloedje aan, dan vraag je er gewoon om.

Zie je zelf ook hoe krom je conclusie is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:08:23 #15
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_49258919
Vier moraalridders achter elkaar, mag ik aansluiten in de polonaise?
Ik ben ook ZOOOOO voor voor zwaardere straffen bij en scherpere controles op uitkeringsfraude en dergelijke kwade trouw zaken. Terugbetalen, boete, komende vijf jaar in ieder geval niet meer toekennen van wat voor subsidieregeling dan ook. Stufi inclusief.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:51:48 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49260066
Geef je adres anders even door TS... ik heb een vriend bij de belastingdienst werken.

Die kan dat vast wel even[u] regelen dat er een controle komt [/u].. controleren voor je..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_49260492
hmm...uiteraard zeer terecht, jullie bezorgdheid. Het gaat natuurlijk wel om Onze Centen.
Alhoewel ik vind dat Bos heel wat beter met Onze Centen om zou kunnen gaan, zal ik dat nu niet verder toelichten, om maar niet Off Topic te gaan in mijn eigen topic.
Ik dacht vrij expliciet duidelijk gemaakt te hebben dat ik het niet ga doen, maar dat ik een puur hypothetische discussie op gang wilde brengen.
Dat ik illegaal in onderhuur ga, daar doe ik niemand kwaad mee, lijkt mij.
En voor wat betreft mijn postgeschiedenis in verband met mijn kennismaking met het Hollandse rechtssysteem (als dat is waar op gedoeld wordt), kan ik een ieder mededelen dat ik ontslag van alle rechtsvervolging heb gekregen, en dat ik dus niets fout heb gedaan.
En voor wat betreft mijn usericon, als het niet toegestaan is bedrijven als usericon te nemen, dan zal ik dat zsm veranderen. Omdat ik bij een bedrijf werk dat niet zulk een goed imago heeft als gewenst (terwijl wij dat wel verdienen) wil dat nog niet zeggen dat ik de grootste oplichter ben aller tijden.
Zo, zou ik aub nog enkele OT reacties kunnen krijgen zonder fraudeurs af te pissen?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:48:39 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49261780
Als het aan het licht komt zul je alles in een keer moeten terug betalen. Wanneer blijkt dat je te kwader trouw bent zal justitie ook stappen ondernemen. Het gevolg daarvan kan bovendien zijn dat in de toekomst overheden je niet zo erg snel meer vertrouwen en alle informatie die je ze geeft willen checken en double checken.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:23:03 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51173139
Update misschien? En hoe zie je dit nu als je het vergelijkt met je nieuwste topic: Hoe ethisch te handelen? ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51173500
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:23 schreef Falco het volgende:
Update misschien? En hoe zie je dit nu als je het vergelijkt met je nieuwste topic: Hoe ethisch te handelen? ?
Wil je met deze kick dit ook tot een NSB-topic maken, Falco?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:35:00 #21
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_51173522
Beetje goedkoop dit Falco.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:37:21 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51173591
Whehe, ik ben gewoon benieuwd wat TS heeft gedaan
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:48:24 #23
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_51173874
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:37 schreef Falco het volgende:
Whehe, ik ben gewoon benieuwd wat TS heeft gedaan
Hij "denkt" het niet te gaan doen maar opent er wel een topic over, wat denk je zelf?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:20:29 #24
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_51176320
Jij bent lekker bezig TS, met die topics die je opent, waar je je indentiteit vrijwel blootlegt, is het een kwestie van tijd voor deze kids op fok je NAW gegevens achterhalen...
reach out and touch faith
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:05:12 #25
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_51177730
Dit is een leuk topic en laat ik nu net belastinginspecteur wezen

FF zonder gekheid, mocht je het doen kan het worst-case-scenario zijn dat je een voorwaardelijke straf krijgt inclusief taakstraf wegens het plegen van belastingfraude en volgens mij kan de gemeente ook nog een aanklacht neerleggen wegens je illegale verblijfplaats die niet klopt volgens het GBA.

De Belastingdienst zal sowieso het geld terug vorderen en een boete opleggen wegens opzet deze kan varieren van 25% tot 100% van het terug te betalen bedrag. Kan/wil je het niet betalen zal er beslag worden gelegd op je loon en/of stufi. Jouw keuze, maar ik kan je aanraden om het niet te doen.
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')