Binnenkort ga ik illegaal in onderhuur, maar ik blijf ingeschreven staan bij de gemeente op het adres waar ik nu woon. De Gemeente Nijmegen is erg laks met het controleren van deze gegevens. In het studentenhuis waar ik nu nog woon, wonen we met 9 man, terwijl er rond de 16 man staan ingeschreven. Ik ontvang nu 132e pm huurtoeslag. Ik heb de formulieren om de huurtoeslag stop te zetten al ingevuld en ik wilde ze net gaan posten, toen ik mij ineens afvroeg: (dit is puur theoretisch, ben het denk ik niet van plan, het blijft toch valsheid in geschrifte)
Wat kan er gebeuren als je die huurtoeslag door laat lopen en elke maand op je spaarrekening zet?
Worst case scenario lijkt mij dat je het moet gaan terugbetalen (als de belastingdienst er achter komt).
Om het risico te beperken zou ik het ook niet al te lang blijven doen.
Op
www.toeslagen.nl staat dat de gegevens worden gecontroleerd bij gemeente en verhuurder.
Die verhuurder verhuurt mijn kamer per binnenkort weer aan iemand anders.
Maar ik heb geen kamernummer doorgegeven bij de Belastingdienst, alleen het huisadres.
Heeft iemand hier ervaring mee, of is er iemand werkzaam bij onze vrienden van de belastingdienst?