Jup, hopelijk zien ze het als een waarschuwing!quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mou, die verspelen ze ook nog wel als ze zo door gaan.![]()
Ongelooflijk dit. Gatver.![]()
Het is schandalig, echt.. pure onderschatting..quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:30 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
En geloof me, ik weet hoe je je voelt. Onbegrijpelijk dat zulke spelers het niet eens kunnen opbrengen om te bikkelen tijdens zo'n belangrijke wedstrijd.
Niets, niets, niets.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:31 schreef venomsnake het volgende:
de OP, wat doe je![]()
Ik heb al zo'n naar gevoel...
Hier kan je de OP vinden..
Doe maar nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 23:57 schreef jojomen4 het volgende:
En die hele mooie aanvinklijst uit het Barca Topic. Die hoort erin. Dat begrijpt iedereen.
Het Grote FC Barcelona Topic [Deel 10]quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:57 schreef jojomen4 het volgende:
En die hele mooie aanvinklijst uit het Barca Topic. Die hoort erin. Dat begrijpt iedereen.
quote:Rijkaard: ‘Excuses aan onze socios’
Barcelona beleefde een avond zoals de club die niet veel eerder heeft meegemaakt. Met de 5-2 overwinning in eigen huis op het ‘kleine’ Getafe leek er op voorhand van de tweede halve finale-wedstrijd geen vuiltje aan de lucht voor de Blaugrana. Het liep echter toch mis, en Barcelona werd met 4-0 genadeloos te kijk gezet. Weg finale.
Barça-coach Frank Rijkaard beseft wat voor een impact de uitschakeling zal hebben op de trouwe achterban van de club, en is er dan ook als de kippen bij om zijn verontschuldiging aan te bieden voor de wanvertoning van zijn manschappen.
”Ik wil mijn verontschuldigingen aanbieden aan onze fans,” zegt de Nederlander. “We hebben geen excuses voor deze wanvertoning. Punt. Het is voor mij één van de moeilijkste wedstrijden geweest uit mijn carrière tot nu toe. Vanaf het startsignaal hebben we niks klaar kunnen spelen. De wedstrijd was een ware foltering voor ons.”
”Ik voel me erg slecht, en ik kan vertellen dat dat ook voor de spelers geldt. We hebben vanavond een slechte indruk achtergelaten,” zei de coach, die dit seizoen met zijn team nog ‘maar’ in de race is voor één prijs. Ondanks de nederlaag weet hij dat alle ogen daar vanaf nu op gericht zullen moeten zijn.
”We moeten ons herstellen zoals we dat altijd doen. We mogen niet klagen, want Getafe heeft meer dan terecht van ons gewonnen. Ik wil hen dan ook van harte feliciteren, en voor ons zit er niks anders op dan deze nederlaag zo snel mogelijk te verwerken. Dat zal niet eenvoudig zijn, want je hebt nederlagen en je hebt nederlagen,” aldus Rijkaard.
Komend weekend wacht de thuiswedstrijd tegen laagvlieger Real Betis. De week daarop gaat de Catalaanse sterrenformatie op bezoek bij Atlético Madrid.
Makkelijk roepen zo.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:31 schreef venomsnake het volgende:
Je hebt het wel naar je zin vanavond he Jojo, lijkt wel alsof een verlies van Barca je gelukkiger maakt dat winst van Madrid..!
Het einde van Rijkaard bij barca. Het is uitgewerkt...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:45 schreef venomsnake het volgende:
Joh, anders ga je dat lijstje ff serieus nemen..![]()
In de vorige OP heb ik hem erin gezet om Jojo een plezier te doen, van mij hoefde dat niet zo nodig.
Was gewoon even leuk van Saviola aan het begin van het seizoen..
Maargoed, kut avond iig..![]()
weltrusten![]()
[..]
![]()
Nog even dit seizoen uitspelen, maar dat er wat moet gebeuren deze zomer is duidelijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:24 schreef Longmen het volgende:
[..]
Het einde van Rijkaard bij barca. Het is uitgewerkt...
Dat bedoelde ik ook niet, ik wou us een originele tvp hebbenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:20 schreef Chadi het volgende:
Als je met 4-0 verliest ligt dat absoluut niet aan de trainer.
quote:Rijkaard kondigt schoonmaak aan
Maar liefst zes prijzen kon Barcelona dit seizoen in de wacht slepen: de Europese Supercup, de Spaanse Supercup, de Wereldbeker voor clubteams, de Copa del Rey, de Champions League en de landstitel. De ploeg van Frank Rijkaard won echter alleen de Spaanse Supercup, werd uit de resterende toernooien gekegeld en maakt nu alleen nog kans op de landstitel.
De uitschakeling door Getafe in het Spaanse bekertoernooi en het vertoonde spel heeft veel pijn gedaan in Catalonië. De teleurstelling in het Coliseum Alfonso Pérez druipte van de gezichten van de spelers af, Samuel Eto’o gaf aan dat hij het liefst door de grond wilde zakken en de excuses van Rijkaard na afloop hebben de onrust bij de aanhang niet weg kunnen nemen.
In een interview aan Catalunya Ràdio liet de Amsterdamse oefenmeester weten dat de club er niet voor terug zal deinzen om in de zomer drastische maatregelen te nemen.
“Komende zomer is de kans groot dat er veranderingen binnen de selectie zullen plaatsvinden. Een nieuwe ploeg moet worden opgebouwd, zodat de socio’s ook weer gerust worden gesteld.”
“Hoeveel jaar kan een ploeg op een hoog niveau blijven renderen?”, was de retorische vraag van Rijkaard. “Wellicht drie á vier jaar op topniveau, maar een gaan en komen van spelers is onvermijdbaar. Dit elftal heeft uitstekend gepresteerd, maar om de continuïteit te waarborgen zal de club aankopen doen en zullen er ook spelers moeten vertrekken.”
“Het merendeel van onze selectie heeft grote prijzen gewonnen en op sommige momenten sprak vrijwel de hele wereld over onze prestaties. Dit behoort echter toe tot het verleden. Nu moeten we vooruitkijken en de laatste vijf wedstrijden winnen om de landstitel opnieuw binnen te halen.”
Rijkaard gaf toe aangeslagen te zijn na de zeperd bij Getafe. “Het moge duidelijk zijn dat die avond mij nog lang zal bijstaan. Het was een dure nederlaag, maar aan de andere kant is het motiverend om de competitie zo goed mogelijk af te sluiten. Het klinkt eentonig, maar na zo slecht gespeeld te hebben kunnen wel alleen maar beter spelen. Nu moeten onze saamhorigheid, kwaliteiten en mentaliteit ons helpen om de landstitel te prolongeren.”
De trainer van de Azulgrana gaf toe ‘verantwoordelijk’ te zijn voor de uitschakeling in het bekertoernooi, maar niet de ‘schuldige’. “Ik ben niet schuldig aangezien de uitschakeling absoluut niet in onze plannen voorkwam. Ik neem wel de verantwoordelijkheid voor het verlies. Blijkbaar heb ik zowel vóór en tijdens de wedstrijd mijn spelers niet genoeg gewaarschuwd voor het offensief van Getafe.”
Ik denk dat het ook mede ligt aan het feit dat het een bekerduel is. Iedereen zit met zijn hoofd bij de landstitel, en daar heeft Getafe al helemaal geen kans meer op natuurlijk. Hetzelfde gebeurde vorig jaar in de halve finale met Real Madrid, dat kenkerhard kapot ging in Zaragoza.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:48 schreef venomsnake het volgende:
Die Nederlaag tegen Getafe snap ik nog steeds geen zak van, wat een wanprestatie van jewelste zeg.. Gaan we daar proberen met zo weinig mogelijk inspanning de schade beperkt te houden![]()
Dat kunnen we niet, zullen we nooit kunnen en past totaal niet bij Barca, getver.![]()
Met zoveel aanvallende kwaliteiten moet je doelpunten proberen te maken, dit was ronduit belachelijk.. Instelling (alla Madrid) van ''we doen het wel even''
Kerel, je speelde in Getafe gewoon met Eto'o, Ronaldinho, Guily, Xavi en Iniesta. Daarnaast met Zambrotta en volgens mij Sylvinho. Dat zijn de gewone aanvallende impulsen met wie Barca speelt. Dus die opmerking over de schade zo klein mogelijk houden slaat nergens op. Anders had ie wel met een B(arca)-team gespeeld.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die Nederlaag tegen Getafe snap ik nog steeds geen zak van, wat een wanprestatie van jewelste zeg.. Gaan we daar proberen met zo weinig mogelijk inspanning de schade beperkt te houden![]()
Dat kunnen we niet, zullen we nooit kunnen en past totaal niet bij Barca, getver.![]()
Met zoveel aanvallende kwaliteiten moet je doelpunten proberen te maken, dit was ronduit belachelijk.. Instelling (alla Madrid) van ''we doen het wel even''
Deze discussie was afgelopen week op de radio in Spanje. Als je Ronaldinho eraf haalt krijg je te horen van "hij kan de wedstrijd in de 90ste minuut nog beslissen" en als je hem laat staan hoor je mensen zeggen "die Ronaldinho bakt er niks van, hij moet eruit".quote:Op zondag 13 mei 2007 20:55 schreef venomsnake het volgende:
1-1, weer hetzelfde verhaaltje.....
Als die koekebakkert Rijkaard Ronaldinho en Messi er dan ook nog af haalt.. Tja..
Kerel (quote:Op zondag 13 mei 2007 21:53 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Kerel, je speelde in Getafe gewoon met Eto'o, Ronaldinho, Guily, Xavi en Iniesta. Daarnaast met Zambrotta en volgens mij Sylvinho. Dat zijn de gewone aanvallende impulsen met wie Barca speelt. Dus die opmerking over de schade zo klein mogelijk houden slaat nergens op. Anders had ie wel met een B(arca)-team gespeeld.
Ronaldinho nog tot daar aan toe vandaag, die heeft heel wat schoppen gekregen. Maar Messi?? dan haal je AL je creativiteit weg aan de zijkanten. Het pakte dan ook totaal verkeerd uit..quote:Op zondag 13 mei 2007 21:55 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Deze discussie was afgelopen week op de radio in Spanje. Als je Ronaldinho eraf haalt krijg je te horen van "hij kan de wedstrijd in de 90ste minuut nog beslissen" en als je hem laat staan hoor je mensen zeggen "die Ronaldinho bakt er niks van, hij moet eruit".
Dat zou best eens zo kunnen zijn.. Want is was niet best dit seizoen, teveel weggegeven.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:37 schreef jojomen4 het volgende:
Grote schoonmaak zal wel betekenen dat Rijkaard z'n grote koffer mag pakken.
Én Henk ten Cate. Samen zijn ze perfect, alleen is Frank te licht.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Toch zal ik hem eeuwig dankbaar zijn, toch een paar leuke prijzen gepakt met ome Frank..![]()
Ja die is er maar ze hebben het niet meer in eigen hand en erg waarschijnlijk is het ook niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:56 schreef Riro het volgende:
Even een vraagje:
Ik volg het Spaanse voetbal laatste tijd niet echt goed, maar is er een mogelijkheid dat Barcelona op 10 juni tegen Espanyol kampioen wordt?
Ja toch?
Tuurlijk. Alleen moet Real dan wel punten laten liggen eerstquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:56 schreef Riro het volgende:
Even een vraagje:
Ik volg het Spaanse voetbal laatste tijd niet echt goed, maar is er een mogelijkheid dat Barcelona op 10 juni tegen Espanyol kampioen wordt?
Ja toch?
Beiden, kansen worden niet afgemaakt maar achterin worden ook veel te veel fouten gemaakt.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:37 schreef jojomen4 het volgende:
Om hier maar verder te gaan met Consiglieri's verhaal.
Wie vallen er door de mand? De grote sterren of de hardwerkende verdedigers?
Zo zeg, een CL vergeten ze snel in Barcelona!quote:Op zondag 13 mei 2007 23:30 schreef venomsnake het volgende:
wmb kan Rijkaard ook een andere baan gaan zoeken, als je na een 5-2 voorsprong de copa zo eenvoudig weg geeft en dan ook nog de titel verprutst terwijl de concurrenten je het eigenlijk heel makkelijk hebben gemaakt dan heb je gewoon gefaald, zeker met dit spelersmateriaal..
O nee hoor integendeel, dan moet je even verder lezen in het topic..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:19 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zo zeg, een CL vergeten ze snel in Barcelona!
Heb ik niet gedaan maar al zou ie middenmoot spelen dit seizoen dan hoort een trainer na vorig seizoen er nog niet uit te vliegen vind ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:20 schreef venomsnake het volgende:
[..]
O nee hoor integendeel, dan moet je even verder lezen in het topic..
Ten eerste reageerde ik daar vlak na de wedstrijd (beetje emotioneel) maar ik sta er nog steeds achter.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:21 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb ik niet gedaan maar al zou ie middenmoot spelen dit seizoen dan hoort een trainer na vorig seizoen er nog niet uit te vliegen vind ik.
Roerend mee eens.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:21 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb ik niet gedaan maar al zou ie middenmoot spelen dit seizoen dan hoort een trainer na vorig seizoen er nog niet uit te vliegen vind ik.
Tijdje niet gezien..quote:
Daar moet ik nou ook even niet aan denken..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:23 schreef RayMania het volgende:
Van Basten wil ik écht niet zien in Barcelona hoor, tsjongejonge.
Eensch. Geen één club kan elk jaar kampioen worden en de CL winnen. Als Barça alsnog kampioen wordt, is het seizoen wat mij betreft gered.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:02 schreef venomsnake het volgende:
Als je ziet waar we vandaan komen de afgelopen jaren gaat het eigenlijk geweldig.zowel financieel als sportief.
Alleen ga je misschien teveel verwachten van deze enorm getalenteerde groep.
Als we nog kampioen worden zou het geweldig zijn, zo niet dan niet.. In de zomer rustig kijken wat er veranderen moet om volgend seizoen weer met honger naar nieuwe prijzen van start te gaan..
Laat maar komen.. Materazziquote:Marco Materazzi zou de belangrijkste gegadigde zijn om de defensie van Barcelona het komend seizoen te versterken. Coach Frank Rijkaard zou niet tevreden zijn over het functioneren van zijn achterhoede, en de club is daarom bereid flink in de buidel te tasten om de laatste linie te versterken. (La Gazzetta Dello Sport)
Ik ook niet, als je dat vandaag ook weer ziet, selecteert ie Slory..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:06 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Van Basten hoef ik dus écht niet te zien in Barcelona. Waar Rijkaard zich positief onderscheidt in zijn omgang met vedetten, doet Van Basten dit negatief. Oprotten met die gast.
Messi valt al in tweeën als Marco naar hem kijktquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:50 schreef Damzkieee het volgende:
Materazzi schoffelt onze Ronnie (zie Avatar) dwars door midden op training
Raul ookquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:52 schreef WeebI het volgende:
[..]
Messi valt al in tweeën als Marco naar hem kijkt
Misschien wel, maar of hij bij Barcelona of sowiezo het spaanse voetbal past vraag ik me af, daar heeft Marcosss wel een punt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:59 schreef WeebI het volgende:
Zou een goede zijn voor Barcelona.
Cruijff won 3 kampioenschappen achter elkaar en werd een jaar later 2 wedstrijden voor het einde ontslagen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:46 schreef jojomen4 het volgende:
Exact een jaar geleden sta je nog met de CL-beker in je handen gek te doen en nu zit je in de grootste crisis van de afgelopen 4 jaar. Hoe gek kan het allemaal lopen.
Mwah, voor Davids kwam in 2003/2004 zaten we in een dieper dal hoor. Toen wilde iedereen dat Rijkaard weg ging.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:46 schreef jojomen4 het volgende:
Exact een jaar geleden sta je nog met de CL-beker in je handen gek te doen en nu zit je in de grootste crisis van de afgelopen 4 jaar. Hoe gek kan het allemaal lopen.
Die strepen we door, Bayern gaat ermee aan de haal. Leek me een prima speler voor Barca, dat de kracht van de wingback op links niet meer heeft.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:45 schreef AminBen het volgende:
Even wat namen noemen die dit seizoen zijn gelinkt met Barca: Jansen
quote:Roy Makaay optie voor FC Barcelona'
Roy Makaay bevindt zich samen met Diego Forlan en Thierry Henry op de driekoppige shortlist van aanvallers die FC Barcelona moeten versterken. Dat bericht de Spaanse krant Sport. Met het nakende vertrek van Javier Saviola en Santi Ezquerro is het aantrekken van een spits gewenst. Zeker met de deelname van Samuel Eto’o aan de Afrika Cup.
Makaay speelde van 1997 tot 2003 al in de Primera Division, voor Tenerife en Deportivo la Coruna. Met honderd treffers bleek hij een garantie voor doelpunten. Makaay’s huidige werkgever Bayern München stelt momenteel alles in het werk om Luca Toni te strikken. Mocht der Rekordmeister slagen in die opzet, dan lijkt de weg voor Makaay vrij naar FC Barcelona. (MA)
Abidalquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:16 schreef AminBen het volgende:
Palacio en Abidal lijken op komst![]()
http://www.fcbarcelonaweb.co.uk/v3/news/1180473840/104/
http://www.goal.com/en-us/Articolo.aspx?ContenutoId=317048
Voor foto van 18-jarige jochie zie bronquote:Rijkaard rekent niet meer op Ronaldinho
Frank Rijkaard rekent er niet meer op dat hij zaterdag tegen Espanyol kan beschikken over Ronaldinho. De coach van Barcelona legt zich neer bij de schorsing van één duel van zijn Braziliaanse superster, ook al loopt er nog een protest van de Catalanen tegen de straf.
'Het ziet er naar uit dat we het in dit duel zonder hem moeten doen', legde Rijkaard uit. 'De club heeft er alles aan gedaan om hem vrij te pleiten, maar als de tuchtcommissie eenmaal heeft besloten, moet je dat accepteren.'
Ronaldinho kreeg in het duel met Getafe (1-0 winst) een rode kaart wegens natrappen. Hij was zelf daarvoor verschillende keren hard aangepakt door spelers van Getafe en dat zou volgens Barcelona moeten leiden tot vrijspraak.
Rijkaard zei een Plan B klaar te hebben om het gemis van Ronaldinho op te vangen. Mogelijk gooit Rijkaard de achttienjarige Mexicaanse belofte Giovani dos Santos voor de leeuwen. 'Hij is een goede voetballer en in staat in het eerste elftal te spelen.'
Het konijn uit de hoge hoed speelde vorige week mee tegen Gimnàstic in de halve finale van de Copa Catalunya (4-3 zege). Hij scoorde twee keer. Ook voor de finale van woensdag (morgen) tegen Espanyol zit Giovani bij de selectie.
Weinig verandert t.o.v. dit seizoen toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:05 schreef venomsnake het volgende:
Thuisshirt voor volgend seizoen,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iniesta, ik smeek je. Edmilson misschien?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:13 schreef jojomen4 het volgende:
MMmmm... Marca meld in een artikel en Radio Marca dat Real Madrid een bod heeft gedaan naar een basisspeler van Barcelona om volgend jaar voor Real te spelen. De speler, van wie de naam onbekend is, verdient op het moment 1.8 miljoen euro en kan 3 keer dat bedrag bij Real krijgen.
Heel vreemd, heb ook geen idee om wie het gaat. Iniesta zou ik graag zien maar denk niet dat ze die van de hand doen.
Ja, getuige die handsbal moet dat welquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:23 schreef Zjakkie het volgende:
Messi is een heldDat wordt echt de nieuwe Maradona
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |