Op dat punt ben ik het niet helemaal met je eens. Het feit dat evangelische of pinkstergemeenten wat uitbundiger zijn staat. Daarnaast spelen liefde en de heilige geest (bijvoorbeeld) ook een andere rol binnen een gereformeerd vrijgemaakte kerk of een pinkstergemeente. Het is echter niet waar dat binnen die gemeenten geen waarheid wordt toegekend aan rechtvaardigheid. Het is natuurlijk onzin dat de bijbel de evangelische kerkdeur uit is, zoals je het hier doet klinken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef boekenworm het volgende:
Mwa... voor die emotiekerken moet je iets evagelisch kiezen. Maar mijn persoonlijk voorkeur gaat toch naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. De bijbel erbij pakken is namelijk niet eng, en je kunt dan erkennen dat God niet alleen Liefde is, maar ook Rechtvaardigheid.
Dan heb je toch een verkeerd beeld van de charismatische substromingen in het protestantisme. Die onderschrijven zeker de rechtvaardigheid van God. Alverzoeningsleer is geen standaard evangelische leer. Juist de evangelischen staan hier kritisch tegenover. Ook tegen de predestinatie, maar er zijn ook genoeg gereformeerden, hervormden etc. die kritisch tegenover deze leer staan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef boekenworm het volgende:
Mwa... voor die emotiekerken moet je iets evagelisch kiezen. Maar mijn persoonlijk voorkeur gaat toch naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. De bijbel erbij pakken is namelijk niet eng, en je kunt dan erkennen dat God niet alleen Liefde is, maar ook Rechtvaardigheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |