abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49694438
TS al wat bezocht zondag?

Btw, het is niet nodig om kerken te mailen voordat je ze bezoekt Je mag gewoon binnen lopen over het algemeen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:04:44 #52
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49696044
Mwa... voor die emotiekerken moet je iets evagelisch kiezen. Maar mijn persoonlijk voorkeur gaat toch naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. De bijbel erbij pakken is namelijk niet eng, en je kunt dan erkennen dat God niet alleen Liefde is, maar ook Rechtvaardigheid.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_49697917
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef boekenworm het volgende:
Mwa... voor die emotiekerken moet je iets evagelisch kiezen. Maar mijn persoonlijk voorkeur gaat toch naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. De bijbel erbij pakken is namelijk niet eng, en je kunt dan erkennen dat God niet alleen Liefde is, maar ook Rechtvaardigheid.
Op dat punt ben ik het niet helemaal met je eens. Het feit dat evangelische of pinkstergemeenten wat uitbundiger zijn staat. Daarnaast spelen liefde en de heilige geest (bijvoorbeeld) ook een andere rol binnen een gereformeerd vrijgemaakte kerk of een pinkstergemeente. Het is echter niet waar dat binnen die gemeenten geen waarheid wordt toegekend aan rechtvaardigheid. Het is natuurlijk onzin dat de bijbel de evangelische kerkdeur uit is, zoals je het hier doet klinken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:12:25 #54
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49698890
Ik bedoelde het licht sarcastisch.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_49698944
Dan is het goed Ging er ook niet echt heel erg diep op in.
pi_49814866
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef boekenworm het volgende:
Dan heb je toch een verkeerd beeld van de charismatische substromingen in het protestantisme. Die onderschrijven zeker de rechtvaardigheid van God. Alverzoeningsleer is geen standaard evangelische leer. Juist de evangelischen staan hier kritisch tegenover. Ook tegen de predestinatie, maar er zijn ook genoeg gereformeerden, hervormden etc. die kritisch tegenover deze leer staan.

Ontopic voor TS, ik ken een aantal mensen die naar Crossroads gaan. Das echt een aanrader.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:18:41 #57
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_49816121
Ik vraag me ook wel af wat de TS nu ondertussen is afgegaan
oja in H.I. Ambacht schijnt ook een leuke evangelisekerk te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')