Neuh, zeer nuttige invaller, en in die rol schikt hij zich ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:48 schreef Jasza het volgende:
Volgend jaar gewoon weg denk ik.
Delorge is het soort speler dat zich in elke rol schikt als er maar het nodige op de bankrekening binnenkomt ...quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:45 schreef Messenga het volgende:
[..]
Neuh, zeer nuttige invaller, en in die rol schikt hij zich ook.
Hehequote:Op woensdag 27 februari 2008 01:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Delorge is het soort speler dat zich in elke rol schikt als er maar het nodige op de bankrekening binnenkomt ...
Toch nog 4 wedstrijden gespeeld dit seizoen.quote:Delorge onder het mes
Amsterdam, 04 apr 2008
Laurent Delorge ondergaat komende week een operatie aan zijn achillespees. De Belg is door de ingreep hoogstwaarschijnlijk de rest van het seizoen niet meer inzetbaar.
Tijdens de operatie zal het gebied rond de hiel van Delorge worden schoongemaakt. De verwachting is dat de middenvelder enige weken moet herstellen en dat hij dit seizoen niet meer in actie komt. Zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen loopt geen gevaar.
Inderdaad. Nu wordt het waarschijnlijk De Graafschap of opnieuw Den Haag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:02 schreef MaxPower het volgende:
Kortom, wat iedereen in het begin van het topic al zag aankomen is gebeurd. Domme keuze geweest. Via Heerenveen had ie zich na 2 jaar naar de Engelse of Duitse subtop kunnen spelen.
quote:Delorge is niet boos en wil Van Basten overtuigen
27 augustus 2008
Laurent Delorge denkt dat hij alsnog bij Ajax kan doorbreken. De middenvelder speelde afgelopen seizoen mede door blessureleed nauwelijks voor de Amsterdammers. Deze maand kreeg de Belg te horen dat hij geen deel uitmaakt van de plannen van de nieuwe trainer Marco van Basten.
"Ik ben niet boos op Van Basten. Ik kan zelfs begrip opbrengen voor de beslissing", zegt de 29-jarige Delorge in de Gazet van Antwerpen. "Sinds november heb ik niet meer kunnen spelen wegens een blessure. Bij de start van de voorbereiding was ik nog niet goed genoeg en Ajax heeft fitte mensen nodig om kampioen te worden."
Delorge staat nog tot medio 2009 onder contract bij Ajax. "Ik blijf tot de winterstop bij Jong Ajax trainen, zodat ik fit kan worden en de verantwoordelijken kan overtuigen. Ik geloof dat ik hier nog kan slagen."
Delorge kan terug naar ADO Den Haagquote:Op donderdag 1 januari 2009 17:07 schreef methodmich het volgende:
ADO Den Haag hoorde ik ook laatst. Dat zou dan dus een rentree zijn. Sparta zoekt ook een diepgaande middenvelder...
Wat heeft Martin van Geel met Delorge?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
En uiteindelijk belandt ie dan in Kerkrade bij Roda.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:43 schreef MaxPower het volgende:
Toch op het nippertje weer even een club naaien. Laurent
Opvallend wel. Die zullen dus vermoedelijk een kleine transfersom hebben betaald, wat ADO niet wilde en kon. Of Van Geel had weer een goed verhaal...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
En uiteindelijk belandt ie dan in Kerkrade bij Roda.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nooit gezeik, goed gespeeld in de paar wedstrijden! Succes Delorge!
transfervrij toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Opvallend wel. Die zullen dus vermoedelijk een kleine transfersom hebben betaald, wat ADO niet wilde en kon. Of Van Geel had weer een goed verhaal...
Hmm, in dat geval gaat het dus om Van Geel of misschien meer tekengeld / salaris of sportief perspectief in Kerkrade. Aangezien ze bij ADO vrij zeker waren dat ze hem konden halen...quote:
quote:Delorge: Ik missta niet bij Rode Duivels
Door LUDO VAN DENDEREN
KERKRADE - De mededeling was kort en zakelijk. Terwijl de voorbereiding op het huidige seizoen drie weken onderweg was, riep Ajax-trainer Marco van Basten Laurent Delorge bij zich. Op zijn aanwezigheid in de A-selectie werd geen prijs meer gesteld, zo vertelde Van Basten. Per direct moest de pas een jaar eerder van ADO Den Haag overgenomen Belg zich melden bij de beloften. Zonder verder uitzicht op een rentree in het eerste, zo bleek.
Begrijpen deed Delorge, sinds een aantal weken speler van Roda JC, het besluit van Van Basten wel enigszins. ,,Ik was aan het herstellen van een operatie aan mijn hiel,’’ blikt de Belg terug. ,,Zo’n voorbereiding is zwaar en ik kon door het fysieke ongemak niet laten zien wat ik kan. In het tweede merkte ik al snel dat een rentree in het eerste er niet meer in zat. Bij Jong Ajax speelde ik centraal achterin, niet mijn positie. Dan weet je dat je kans voorbij is.’’
Terug naar de zomer van 2007. ADO was ondanks de wekelijks uitblinkende middenvelder Delorge gedegradeerd naar de eerste divisie.
Voor Delorge stonden de clubs in de rij. ,,De halve eredivisie wilde me hebben.’’ Het werd Heerenveen. Althans, dat dacht iedereen. Op werkelijk het allerlaatste moment en tot woede van de Friezen kwam Ajax. En Ajax is Ajax, ook in België.
De eerste weken in Amsterdam waren hoopgevend. Delorge maakte zijn minuten, totdat die hielblessure alle mooie plannen in de war schopte.
,,Het ergste wat je als nieuwkomer kan overkomen, is zwaar geblesseerd raken. In eerste instantie zou de kwetsuur met rust genezen. Na lang wachten, moest er toch geopereerd worden. Achteraf moet je concluderen dat het verhaal Ajax niet is gegaan zoals ik vooraf had gehoopt. Ik heb pech gehad met die blessure. Weinig aan te doen.’’
Al afgelopen zomer toonden verschillende clubs interesse, maar Delorge vond het niet kies half fit naar een andere werkgever te verkassen. Deze winterstop was het een ander verhaal. ,,Nu ik fit was, wilde ik niet een halfjaar in het tweede mijn geld opstrijken.’’
In Griekenland kon de middenvelder aan de slag, maar zijn kinderen zouden daar niet naar een Engelstalige school kunnen. Zonder zijn gezin verhuizen, zag hij niet zitten.
Ook ADO, de club die hem liet doorbreken in Nederland, toonde interesse. Delorge heeft er serieus over nagedacht. ,,Zo kort na mijn vertrek terugkeren was niet slim, ook omdat de verwachtingen erg hoog zouden zijn. Roda JC was eveneens concreet en ik had een goed gevoel hier. Dat Martin van Geel, die me naar Ajax haalde, hier technisch directeur is, deed niet ter zake. Twee jaar geleden was er vanuit Kerkrade al interesse, toen was Van Geel er nog niet.’’
Tijdens het eerste gesprek werd meteen duidelijk dat Roda Delorge als rechtsback wilde gebruiken.
,,Ik speel het liefste op het middenveld. Dat verandert niet. Maar bij Anderlecht en Lierse heb ik ook rechtsachter gestaan. Je ziet steeds vaker dat een aanvaller naar achteren verhuist.
,,PSV’er Jason Culina bijvoorbeeld is van origine evenmin back. Met zijn loopvermogen en drang naar voren is hij de moderne back.’’
Dichter bij de Belgische grens krijgt Delorge misschien eindelijk de kans zich voor het eerst in de nationale ploeg te spelen. De hoop op die ene cap heeft de Belg niet opgegeven. ,,Niet dat ik gefrustreerd ben, maar het is wel iets wat ik in mijn carričre mis. Er zijn momenten dat ik de vorm en de kwaliteiten had om opgeroepen te kunnen worden, maar ook bij ADO kwam niemand kijken. Ik missta met het rijtje clubs waarvoor ik uitkwam niet bij de Rode Duivels. Nu concentreer ik me op Roda. Ik heb een hele periode niet gevoetbald en wil bewijzen dat ik nog steeds op eredivisieniveau van waarde ben.’’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |