Dat valt wel mee, anders zouden mondelinge afspraken helemaal niet rechtsgeldig zijn. Misschien zijn er getuigen of is er een verslag vastgelegd?quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:54 schreef VoreG het volgende:
Hoe wil Heerenveen bewijzen dat ze een mondelinge afspraak hadden?
Vrij lastig om zoiets te bewijzen namelijk.
Hij heeft helemaal geen straf gehad. Door de incompetentie van de bond en de potjes die ze nog gedekt moeten houden waardoor die hele zaak op de lange baan is geschoven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:15 schreef SCH het volgende:
Hoe wordt er in Belgie nu over hem gedacht Joost?
Ik ken het verhaal niet goed genoeg maar tweede kans en zo? Hij heeft zijn straf toch gehad?
Zo is dat. "We zijn zeker dat ze schuldig zijn, maar we kunnen ze gerechtelijk niks maken" is het signaal bij de bond. Samen met een hele tros procedurefouten die ze daar gemaakt hebben ...quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:29 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk, die omkoping is bewezen en hij heeft geen straf gehad?
Ajax mag hem hebbenquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zo is dat. "We zijn zeker dat ze schuldig zijn, maar we kunnen ze gerechtelijk niks maken" is het signaal bij de bond. Samen met een hele tros procedurefouten die ze daar gemaakt hebben ...
Delorge heeft toen trouwens alles waarbij hij betrokken is geweest bekend bij het Anderlechtbestuur dat hem toen op staande voet heeft ontslagen ...
Ach waarom niet, even terug contact opnemen met zijn Chinese gokmaffiavrienden en hij kan uit zijn wraak nog een leuk slaatje slaan ook ...quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:58 schreef F1Bas het volgende:
Ook al wint Heerenveen, dan is de situatie toch bijna niet terug te draaien. Hij zal toch niet opeens bij Heerenveen gaan spelen of er niks aan de hand is.
Ik denk niet dat hij bij ons nog welkom is eigenlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:58 schreef F1Bas het volgende:
Ook al wint Heerenveen, dan is de situatie toch bijna niet terug te draaien. Hij zal toch niet opeens bij Heerenveen gaan spelen of er niks aan de hand is.
In de VI van deze week ontkent 'ie dat. Hij zegt dat het bestuur hem heeft ontslagen na alle verhalen in de media, maar niet na een bekentenis... Zelf weet ik het niet, ik ben niet goed genoeg op de hoogte van die hele zaak daar in België...quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Delorge heeft toen trouwens alles waarbij hij betrokken is geweest bekend bij het Anderlechtbestuur dat hem toen op staande voet heeft ontslagen ...
Het bestuur van Anderlecht maakte toen op een persconferentie bekend dat ze na een gesprek met Delorge en Mitu over hun periode bij Lierse en hun betrokkenheid bij het gokschandaal beslist hadden beide spelers op staande voet te ontslaan. Dat doe je volgens mij toch niet zomaar.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In de VI van deze week ontkent 'ie dat. Hij zegt dat het bestuur hem heeft ontslagen na alle verhalen in de media, maar niet na een bekentenis... Zelf weet ik het niet, ik ben niet goed genoeg op de hoogte van die hele zaak daar in België...
Een goede voetballer is het wel.
quote:De Roemeense voetballer Marius Mitu diende bij de Brusselse arbeidsrechtbank een eis in van 1 miljoen euro schadevergoeding aan het adres van landskampioen Anderlecht. Mitu, die als ex-speler van Lierse genoemd werd in de zaak-Ye, kreeg na het losbarsten van het gokschandaal zijn ontslag bij Anderlecht. Daardoor liep de Roemeen naar eigen zeggen een miljoen euro aan loon mis. Het nieuws staat dinsdag in Het Laatste Nieuws.
Mitu volgt het voorbeeld van zijn ex-ploegmaat Laurent Delorge, die net als hij van Lierse naar Anderlecht trok, maar om dezelfde reden door paars-wit in februari 2006 aan de deur werd gezet. Delorge eist zelfs 1,5 miljoen euro. De twee spelers vinden dat ze onterecht ontslagen werden. In het proces-Delorge liet de arbeidsrechtbank echter al weten dat ze zich niet kan uitspreken over de verbrekingsvergoeding zolang de rechtszaak in de affaire-Ye niet achter de rug is.
Begin mei doet de arbeidsrechtbank uitspraak over Mitu's eis.
Vroeg ik me ook af, ik heb er immers helemaal niks meer over gehoord.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Delorge heeft gewoon een rugnummer en traint morgen bij Ajax. Het hele aanklagingsverhaal van Heerenveen is dus als een kaars uitgegaan? Of is er nog wat geregeld?
quote:'Ik denk aan Ajax, niet aan rechtszaak'
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Bij afwezigheid van Gabri maakt de nieuwe Ajax-speler Laurent Delorge zondag tegen SC Heerenveen goede kans op een basisplaats. De Friese club had de Belg echter ook graag ingelijfd. ''We hadden al een mondelinge overeenkomst.''
De Laurent Delorge van Heerenveen lijkt niet op die van Ajax. De Friese versie van Delorge is zo'n tien jaar jonger, hij heeft kort haar en een Nederlands paspoort. ''Ja, we hadden Delorge van Ajax er graag bij gehad,'' zegt trainer Gert-Jan Verbeek van de Friezen. ''Maar toen hij niet kwam, hebben we iemand anders moeten aantrekken voor de rechterkant: Roy Beerens.''
De overgang van Delorge naar Ajax is een transfer waar ze in Friesland niet graag aan worden herinnerd. Heerenveen had een beter contract voor de transfervrije middenvelder van ADO Den Haag klaarliggen dan Vitesse en de Friezen waren in een vergevorderd stadium om de 28-jarige Belg vast te leggen toen Ajax plotseling interesse toonde. ''En als Ajax komt, dan weet je het wel,'' zegt Delorge. ''Ajax had het beste voorstel.''
De Friezen claimen echter dat ze al een mondeling akkoord hadden met Delorge. ''Maar dat was er niet,'' zegt de Belg. ''Ik heb wel gesproken met de club, maar een akkoord? Nee. Heerenveen heeft niet voor niets géén arbitragezaak aangespannen.''
''Dat hebben we echter wel serieus overwogen,'' zegt Yme Kuiper, directielid van Heerenveen. ''We hadden wel degelijk een mondeling akkoord met Delorge, maar advocaat Harro Knijff heeft ons afgeraden dat voor de arbitragecommissie proberen aan te tonen. Er was geen onafhankelijke partij aanwezig toen het akkoord werd uitgesproken. Dan is het óns woord tegen dat van Delorge. Wij zouden ons gelijk nooit kunnen halen.''
Hoewel de arbitragezaak van Heerenveen werd afgeblazen, loopt in België wel een juridisch onderzoek tegen de nieuwe speler van Ajax. In februari 2006 werd Delorge ontslagen door zijn toenmalige club Anderlecht omdat hij als speler van Lierse SK betrokken zou zijn geweest bij de 'Zaak-Ye', het omvangrijke omkoopschandaal in het Belgische voetbal.
Delorge heeft het ontslag aangevochten (hij eist 1,1 miljoen euro van Anderlecht), hij heeft ook de betrokkenheid bij het omkoopschandaal ontkent. Pas wanneer het tot een strafzaak komt, wordt duidelijk wat de rol van Delorge is geweest. Geschat wordt dat de Belgische justitie de zaak begin volgend jaar aanpakt.
Mocht Delorge schuldig worden bevonden, dan kan hij een speelverbod krijgen. Ajax, dat de middenvelder voor twee seizoenen heeft vastgelegd en een optie kan lichten voor nóg twee seizoenen, heeft zich juridisch ingedekt tegen een mogelijke straf van Delorge.
''Maar ik houd me niet meer met die rechtszaak bezig,'' zegt Delorge. ''Ik ben nu bij Ajax. Ik ben terug waar ik wil zijn: op een sportief hoog niveau.''
De Belg maakt tot dusverre een goede indruk bij Ajax, dat hem voor de breedte heeft aangetrokken. Vorige week viel hij goed in tegen De Graafschap, waar hij met zijn eerste balcontact meteen een assist gaf op Klaas-Jan Huntelaar.
In de oefencampagne liet Delorge zich zien als een diepgaande middenvelder met veel snelheid en een groot loopvermogen. In het duel met Falkirk leverde dat een prachtige treffer op van de opgestoomde Belg.
''Er zijn bij Ajax altijd goede voetballers die je weten te vinden,'' relativeert Delorge. ''Ik hoefde de bal alleen maar langs de keeper te leggen.''
Past dus precies bij Ajax!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij ligt trouwens opnieuw onder vuur in België, Het Laatste Nieuws kon het 'omkoopdossier Yé' van de bond inkijken en noemt hem ronduit een 'geldwolf die over alle lijken gaat om een centje meer te verdienen'
Ik vind hem helemaal geen verkeerde speler. Prima om die achter de hand te hebben in een lang seizoen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:45 schreef Pritt het volgende:
Ben benieuwd of hij morgen erin staat en zo ja of hij een beetje mee kan met het niveau.
quote:
Denk dat Maduro op de plek van Gabri zal spelenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:45 schreef Pritt het volgende:
Ben benieuwd of hij morgen erin staat en zo ja of hij een beetje mee kan met het niveau.
Ligt eraan of ze hem gaan opereren.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang is Gabri eruit?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:52 schreef One_conundrum het volgende:
Hij had bij Heerenveen moeten spelen
Toch wel een uitstekende en nuttige aankoop gebleken.quote:Delorge: ‘Het gaat voorlopig goede kant op bij Ajax’
Datum: 25-feb-2008 12:24
De geblesseerde Laurent Delorge (foto, links) speelde op 7 oktober 2007 uit bij Sparta zijn laatste wedstrijd voor Ajax. De Belg kampt sindsdien met een achillespeesblessure, waar hij in de aanloop naar het huidige seizoen ook al last van had.
De nieuwe aankoop zegt in Ajax Life dat, toen hij in Amsterdam aankwam, hij zich wilde bewijzen, maar daarin doordreef, omdat zijn achillespees zich goed hield. ‘Maar nadat het in de voorbereiding fout ging, wilde ik snel aanpikken bij de groep.’
‘Het gaat voorlopig de goede kant op, maar ik zal stap voor stap moeten proberen dit seizoen nog aan te haken. En dan heb ik het nog niet eens over de concurrentie. Zover durf ik geeneens te kijken’, aldus de 28-jarige Ajacied in Ajax Life.
De afgelopen week trainde hij met Jong Ajax mee. ‘Conditioneel lig ik ontzettend achter op de rest van de selectie. Ze zeggen dat dát net zo lang duurt als de blessureperiode. In dat geval wil ik gewoon fit aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen beginnen.’ (MB)
Inderdaad! En dat zonder Johanquote:Op maandag 25 februari 2008 13:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch wel een uitstekende en nuttige aankoop gebleken.
Neuh, zeer nuttige invaller, en in die rol schikt hij zich ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:48 schreef Jasza het volgende:
Volgend jaar gewoon weg denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |