gelukkig, eindelijk iemand die duidelijk ziet wat ik bedoel. ik weet alleen niet wat er zo complex aan is. je weet het immers prima te verwoorden.
quote:
Ok, da's jouw opvatting, persoonlijk kan ik daar niks mee Maar hier weer de vragen:
Waarom heeft elk foton zijn eigen "ruimte en tijd"? Wat betekent dat precies?
Waarom gaat een foton niet in een "3 of 4 dimensionale richting" Het gaat toch door de ruimte-tijd?
elk foton heeft zijn eigen tijd omdat geen enkel tijdstip dezelfde is. als ik een lamp 'nu' aan zou doen, dan volgt er een stroom (spoor) fotonen vanaf moment 'nu', net zo lang totdat ik de lamp wer uitzet. ieder uniek tijdstip op zichzelf brengt een nieuwe foton teweeg. een foton waargenomen op tijdstip 1sec is niet dezelfde als een foton waargenomen op tijdstip 1.000001sec. vandaar dat elke foton en elk tijdstip een unieke plaats inneemt in de ruimte/tijd. voor elk foton is de tijd en ruimte altijd gelijk en is onveranderlijk. wij nemen wel elk moment een nieuwe plaats in tijd en ruimte in. vandaar dat ik stel dat wij bewegen en fotonen niet.
En aangezien een foton niet door de tijd gaat kan hij zich ook niet verplaatsen in de ruimte/tijd. zonder tijd is er geen enkele dimensie. dus zeker geen 4 dimensionale ruimte/tijd.
ruimte/tijd als tijd is 0 is ruimte/0 = 0.
quote:
Waarom doe je hier de aanname, dat als 1 waarnemer meet dat er geen tijd verstrijkt, het gehele object tov geen enkele waarnemer kan bewegen? Waarom verhef je 1 stelsel tot een absoluut stelsel? Dat is een duidelijke aanname, lijkt me
we hebben het niet over een object, we hebben het over waarnemen van energie die t.o.v. iedereen een zelfde snelheid lijkt te hebben. jullie maken de klok waar je een snelheid mee meet totaal ondergeschikt door geen rekening te houden met het feit dat en klok stil blijft staan bij het bereiken van de absolute lichtsnelheid.
quote:
Je neemt aan dat tijdsverloop aan beweging gerelateerd is.
nou ja.. tuurlijk. bewende klokken lopen met een andere snelheid dan niet bewegende klokken.
ik stel dat klokken die trager lopen ook trager bewegen door de ruimte tijd. volgems Einstein zouden klokken die sneller bewegen trager lopen. hier zit natuurlijk een gigantiche contradictie in.
op naar een nieuw topic denk ik zo..