Eigenlijk joch met bovennatuurlijke intelligentie en daarbij (in het begin van de serie) een flinke portie arrogantie en kapsones.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:18 schreef Silaz het volgende:
Hmm heb wel van Artemis Fowl gehoord ja.. zo'n jochie met paranormale krachten toch ahah
Ik ben er pas in gekomen toen film 4 en boek 6 net uitkwamen. Ik heb de boeken dus in 3 weken gelezen ofzo en ik vond ze denk ik net zo goed als gemiddeld (wanstaltig goed dusquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:06 schreef bladibladibla het volgende:
Ik denk dat wij de boeken ook veel bewuster lezen dan de mensen die ze alle 7 in een ruk uitlezen. Wij hebben elke keer twee jaar om een boek op ons in te late werken, en ik denk dat je daardoor een boek intenser beleeft.
Ik ben nu nog steeds bezig in boek 1 tentamens zijn niet bevorderlijk voor het aantal HP-pagina's dat per dag gelezen kan wordenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Klopt, wij herlezen de boeken nu ook alsmaar tot er nieuwe boeken komen en ik den kniet dat de boeken later nog zo vaak op die manier herlezen worden.... Omdat wij worden gedwongen steeds na ieder boek zelf te gaan speuren naar aanwijzingen, als we meer willen weten, terwijl als je alle 7 de boeken in 1 keer leest het 'voorgekauwd' wordt en je over veel minder dingen bewust na gaat denken...
Ik ook, hoewel niet vanaf het moment dat ie uitkwam, het werd ineens zo'n hype dat ik dacht "daar doe ik niet aan mee". Maar voor boek 2 uitkwam, heb ik deel 1 wel gelezen, dankzij mijn moeder.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:35 schreef Etcetera het volgende:
ik doe al mee vanaf deel 1 (oh my god... dat is 10 jaar geledendamn....)
gekregen voor m'n verjaardag(goed cadeau
)
Een flinke portie arrogantie? Meer arrogantie dan half Nederland bij elkaar.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:35 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Eigenlijk joch met bovennatuurlijke intelligentie en daarbij (in het begin van de serie) een flinke portie arrogantie en kapsones.
Vergeet de technotalk tussen Foaly (briljante naam overigens.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:56 schreef wonderer het volgende:
Zoals gewoonlijk vind ik de bijfiguren uit Artemis Fowl leuker; die lijfwacht en de centaur
Het is alweer te lang geleden dat ik het gelezen heb (en inderdaad, geweldige naam, moest echt lachenquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:02 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Vergeet de technotalk tussen Foaly (briljante naam overigens.) en Artemis niet.
Daar had ik zelfs nog niet aan gedacht!! Wat een leuk gevoel idd. Kan ik dat binnen een aantal jaar anders al eens uitproberen bij mijn metekind.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:28 schreef bladibladibla het volgende:
Dat gevoel heb ik ook!
Ik zie mezelf later al zitten met eventuele kleinkinderen:
"Die boeken die jullie nu in 2 maanden hebben gelezen, daar heeft oma wel 10 jaar op zitten wachten!"
Tegen die tijd zijn die boeken allang als Ebooks verkrijgbaar en zal verstoppen een beetje moeilijk worden. Maar het is wel een ideequote:Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef leonieke het volgende:
Of zouden we ook zo gemeen moeten zijn en er altijd een paar jaar tussen laten?![]()
Ik denk dat je gelijk hebt en bovendien zit er volgens mij niet zo heel veel informatie in de eerste twee delen. Zoals ik al eerder had gezegd, heb je pas na deel 3 een aardig beeld van de stand van zaken en gaat het dan pas echt beginnen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:45 schreef wonderer het volgende:
Ik denk trouwens dat we de eerste twee boeken allemaal een beetje met een korreltje zout moeten nemen. Rowling was een beginnende schrijver toen en ik kan me heel goed voorstellen dat ook al had ze de grote lijnen van het verhaal al klaarliggen, ze wat foreshadowing en informatie betreft nog niet heel bedreven was. Ik zie het zelfs in mijn eigen verhalen en daar zit maar twee jaar tussen.
Meet dus de info in de eerste boeken niet af aan de skills in boek 5 en 6.
Ja of ze staan helemaal vergeeld met van de knisperende pagina's en scheuren in de kaft en koffievlekken in het midden op Marktplaatsquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:55 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Tegen die tijd zijn die boeken allang als Ebooks verkrijgbaar en zal verstoppen een beetje moeilijk worden. Maar het is wel een idee![]()
En dan loop ik langs met gebogen rug, wandelstok:quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ja of ze staan helemaal vergeeld met van de knisperende pagina's en scheuren in de kaft en koffievlekken in het midden op Marktplaats
Ik denk dat er juist heel veel informatie in de eerste twee boeken zit, maar dat die nog niet opvalt omdat er nog niks mee gedaan is. Zoals Petunia die het over "that awful boy" heeft.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:28 schreef Ecthelion het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt en bovendien zit er volgens mij niet zo heel veel informatie in de eerste twee delen. Zoals ik al eerder had gezegd, heb je pas na deel 3 een aardig beeld van de stand van zaken en gaat het dan pas echt beginnen.
Ik heb ooit wel een theorie gelezen dat Petunia en Sirius ooit een setje waren (quote:Aunt Petunia will start exhibiting magical tendencies
No, she won't. Aunt Petunia has never performed magic, nor will she ever be able to do so.
Nog een andere ontkrachte theorie:quote:What did Dumbledore's Howler to Aunt Petunia mean? ('Remember my last'?)
Well, it is a relief to move on after the Mark Evans fiasco. This time, two out of the three poll questions had interesting answers (or so I think) and thank goodness you chose one of them.
So: Dumbledore is referring to his last letter, which means, of course, the letter he left upon the Dursleys' doorstep when Harry was one year old. But why then (you may well ask) did he not just say 'remember my letter?' Why did he say my last letter? Why, obviously because there were letters before that…
Now let the speculation begin, and mind you type clearly, I'll be watching…
P.S. It has been suggested that I am wrong in saying that Dumbledore's last letter was the one he left on the doorstep with baby Harry, and that he has sent a letter since then concerning Harry's illegal flight to school. However, both Dumbledore and I differentiate between letters sent to the Dursleys as a couple, and messages directed to Petunia ALONE. And that's my final word on the subject - though I doubt it will be yours
quote:The Sorting Hat is a Horcrux
No, it isn't. Horcruxes do not draw attention to themselves by singing songs in front of large audiences.
Vraag me alleen af waar in boek 6 hij dan van belang zou zijn?quote:Why did Harry have to forget the mirror he had been given by Sirius in 'Order of the Phoenix'?
I can’t give a full answer to this, because it is relevant to books six and seven.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:32 schreef Biancavia het volgende:
Okee, dus Dumbledore heeft brieven naar Petunia zelf gestuurd, al voordat Harry bij hun kwam wonen? Interessant!
ik ook, en dat is best wel irritant want ik wil ze wél allemaal opnieuwe lezen voor deel 7quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:29 schreef ChrisJX het volgende:
Ik moet echt dringend boek 5 en 6 nog eens lezen, merk ikTot en met deel 4 kan ik ze bijna dromen
Ik heb ze net weer allemaal uit.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik ook, en dat is best wel irritant want ik wil ze wél allemaal opnieuwe lezen voor deel 7kan nu in deel 3 beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |