Daniel de Ridderquote:Bondscoach Foppe de Haan heeft vandaag de voorlopige selectie van Jong Oranje bekendgemaakt voor het EK onder 21. De Haan heeft in de groep acht spelers opgenomen die vorig jaar de titel pakten.
Ibrahim Afellay (PSV), Stijn Schaars (AZ), Piet Velthuizen (Vitesse) en Evander Sno (Celtic) ontbreken door blessures in de selectie. Bij winst van het EK verdient Oranje een startbewijs voor de Olympische Spelen van 2008 in Peking.
Voorlopige selectie:
Keepers: Agil Etemadi (sc Heerenveen), Tim Krul (Newcastle United), Kenneth Vermeer (Ajax), en Boy Waterman (AZ).
Verdedigers: Ryan Donk (AZ), Royston Drenthe (Feyenoord), Calvin Jong-A-Pin (sc Heerenveen), Milano Koenders (RKC Waalwijk), Arnold Kruiswijk (FC Groningen), Erik Pieters (FC Utrecht), Frank van der Struijk (Willem II), Dwight Tiendalli (Feyenoord), Ron Vlaar (Feyenoord) en Gianni Zuiverloon (sc Heerenveen).
Middenvelders: Kemy Agustien (Roda JC), Ismaïl Aissati (FC Twente), Otman Bakkal (FC Twente), Luigi Bruins (Excelsior), Urby Emanuelson (Ajax), Hedwiges Maduro (Ajax), Haris Medunjanin (Sparta Rotterdam) en Robbert Schilder (Heracles Almelo).
Aanvallers: Ryan Babel (Ajax), Roy Beerens (NEC), Tim Janssen (RKC Waalwijk), Julian Jenner (AZ), Jeremain Lens (AZ), Daniël de Ridder (Celta de Vigo), Maceo Rigters (NAC Breda) en Tim Vincken (Feyenoord).
Dat staat toch ook in de OPquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:30 schreef twi het volgende:
Afellay is toch al afgehaakt?
Omdat degenen die er staan veel meer ervaring hebben op eredivisieniveau?quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:42 schreef toma het volgende:
waarom van der Wiel niet?
En op onder 21 niveau.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:44 schreef twi het volgende:
[..]
Omdat degenen die er staan veel meer ervaring hebben op eredivisieniveau?
Ik denk dat Babel daar zal spelen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:31 schreef One_conundrum het volgende:
Goeie selectie, alleen ontbreekt er een echte nummer 9
niets mis met Kruiswijk..quote:
De Haan vindt Aissati, Bakkal, Medunjanin en Bruins beter denk ik.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:31 schreef Elvislives het volgende:
Geen Prijor? Die vind ik zich toch wel enorm ontwikkeld hebben afgelopen jaar. Of is hij te oud?
zoveel scheelt ie niet met de vorige selectie, die het toernooi toen niet geheel onverdienstelijk afsloten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Matige selectie
Een van de kanshebbers op de titel.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Matige selectie
Mwah, ik acht de kans klein dat ze winnen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Een van de kanshebbers op de titel.
quote:Stormloop op kaarten EK onder 21
Het duel tussen Jong Oranje en Jong Portugal van 13 juni aanstaande is nu al uitverkocht. De wedstrijd, die in Groningen zal worden afgewerkt, betekent voor de ploeg van bondscoach Foppe de Haan de ouverture van het Europees kampioenschap onder de 21 jaar.
Dat de verwachtingen rond de regerend Europees kampioen hoog gespannen zijn, blijkt ook wel uit het feit dat er ook voor de poulewedstrijd tegen België (16 juni in Heerenveen) al nagenoeg geen kaarten meer te verkrijgen zijn. Ook de finale op 23 juni in de Euroborg is al bijna uitverkocht. “Daar zijn nog ongeveer driehonderd kaarten voor te krijgen,” liet KNVB-woordvoerder Rob de Leede weten.
Nederland verdedigt komende maand in eigen land de titel die het afgelopen jaar werd behaald in Portugal. Naast Portugal en België moet Jong Oranje het ook opnemen tegen de talenten van Israël. Alle wedstrijden uit deze poule zullen worden afgewerkt in Groningen en Heerenveen.
Servië, Engeland, Italië en Tsjechië werken hun duels af in het Gofferstadion in Nijmegen en het Gelredome in Arnhem. Via deze link kunnen kaarten worden aangeschaft voor het evenement.
Moet je toch eens wat vaker naar Wedstrijden van Groningen kijken.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:05 schreef Messenga het volgende:
[..]
matige voetballer waarvan er 13 in een dozijn zijn.
Vergis je niet. Schaars en De Zeeuw werden helemaal niet zo hoog ingeschat voordat het EK begon. Die status kregen ze pas na het toernooi. Misschien zitten er nu wel nieuwe Schaarsjes en De Zeeuwtjes in de selectie?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Mwah, ik acht de kans klein dat ze winnen.
Hofs, Schaars, Huntelaar en De Zeeuw waren vorig jaar de besten en die zijn er niet bij. Wat daar voor teruggekomen is, is niet voldoende denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |